Вікторина з природознавства
(Слайд1) Діти, ви знаєте, що в нашій школі проходить тиждень початкових класів. Сьогодні ви зібралися тут на вікторину з природознавства. Але вона буде незвичайною. Це буде подорож «Стежками царства живої природи». Під час нашої подорожі будьте уважні й активні. За кожну правильну відповідь на моє запитання ви будете одержувати фішки — зелені листочки. Хто їх за годину нашої вікторини назбирає більше за всіх, той стане переможцем. Для того, щоб дати відповідь, треба підняти руку і дочекатися, щоб вас запитали. Відповідь без дозволу не враховується і буде штрафуватися поверненням фішки ведучому. Такими є правила вікторини. А зараз рушаймо в дорогу!
1. На першій зупинці ми повинні бути кмітливими, завдання ваше— відгадати загадки, які я буду вам загадувати:( Слайд 2)
а) У гаю вогонь мигтить,
Всю ніч пень вогнем горить,
А настане білий день, —
Необсмалений той пень. (Світлячки) ( Слайд 3)
б) Золотисте ситечко
Покотилось в літечко.
Загляда в віконечко,
Наче справжнє сонечко. (Соняшник) ( Слайд 4)
в) Хто хвіст залишає,
а від ворога втікає? (Ящірка) (Слайд 5)
г) Швидко скрізь цей птах літає,
Безліч мошок поїдає,
За вікном гніздо будує,
Тільки в нас він не зимує. (Ластівка) (Слайд 6)
ґ) А що то за коні в гаю на припоні:
Довгасті, голчасті, зеленої масті,
Нікого не возять, лише солі просять?
(Огірки) ( Слайд 7)
д) Ой, яка ж вона гарненька,
Пишнохвоста і руденька,
Не звірятко — просто диво,
Невгамовне, пустотливе.
Вгору-вниз, на гілку, з гілки.
Хто це буде, діти? (Білка) ( Слайд 8)
Цю загадку написав видатний український поет, байкар, лірик Леонід Іванович Глібов. З творами цього письмен¬ника ви знайомилися на уроках читання.
є) Не кущ, а з листочками,
Не сорочка, а зшита,
Не людина, а навчає. (Книжка) ( Слайд 9)
Діти, а чому між загадками про живу природу потра¬пила загадка про книжку? За все те, що ви знаєте, му¬сите подякувати книзі. Хто багато читає, той багато знає. А ось подивіться на виставку книг про природу, яку підготував для вас наш шкільний бібліотекар. На перерві матимете можливість роздивитися ці книги.
2. От ми дійшли до другої зупинки. А яке завдання вона передбачає? Ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.
Ходить по городу, великого роду,
Ноги, як лопати, а сліду не знати. (Гуска) ( Слайд 10)
Як описано ноги гуски? (Як лопати)
Отже, ваше завдання — по слідах назвати тварину (5 плакатів). ( Слайд 11 – 17 )
3. Зупинка-ребус (4 ребуси). ( Слайди 18 – 22 )
4. Всезнайко. ( Слайд 23 )
Живу я там, де вічний лід,
Люблю я рибу на обід.
В кожусі білому завжди
Виходжу часто я з води,
Умію плавати й пірнати…
А як мене звати? БІЛИЙ ВЕДМІДЬ (інформація про ведмедя) ( Слайд 24 )
В лісі лине дивний звук:
Тук-тук-тук, тук-тук-тук,
Гострий дзьоб, як молоток:
Тук-тук-тук! Цок-цок-цок!
Буде лісу помагати
Працьовита пташка ДЯТЕЛ. ( інформація про дятла) ( Слайд 25 )
Навесні барвиста квітка
на галявині розквітла.
Лиш поглянути хотіли,
враз знялась і полетіла.
Живу лише влітку,
Шовкові крильця маю.
Із квіточки на квітку
В садочку я літаю. МЕТЕЛИК( інформація) ( Слайд 26 )
Я ж не звір, а просто риба,
Хоч зубів у пащі тьма.
В мене є єдина хиба-
Друзів з малечку нема. АКУЛА ( інформація ) ( Слайд 27 )
Шелестячи сухою травою,
Проповзає батіг живий.
Підвівся, зашипів:
Підходь, хто дуже сміливий. ЗМІЯ ( інформація ) ( Слайд 28 )
Ці розумні свистуни
Всім відомі з давнини.
Здогадатись ви повинні:
В хвилях граються…ДЕЛЬФІНИ ( інформація) ( Слайд 29 )
У зеленому жакеті
Галасує в очереті.
Хоч і плавати мастак,
І не риба, і не рак ЖАБА ( інформація ) ( Слайд 30 )
5.. У світі цікавого. (Слайд 31, 32 )
Інформація про неживу природу ( кольорові дощі, кольоровий сніг) , космос,Венера
• От і підійшла до кінця наша подорож.
Давайте визначимо переможців.
(Підрахунок фішок-листочків і нагородження переможця).
8. Підсумок.
Ви повинні не лише добре знати, а й берегти природу рідного краю. Заради втіхи і зиску знищують ліси, забруднюють моря і річки, вбивають тварин. Зараз ви прослухаєте запис - це музика моря. Хто буде уважним, крізь музику почує жалібний крик. Це плаче маленький дельфін, який залишився без матері. Йому сумно і страшно у великому морі. Він кричить, шукає і кличе матір.
(Учні прослуховують запис з моря).
- Чи може людина існувати, щоб не завдавати шкоди всьому живому навкруги?
- Що ви можете зробити, щоб зберегти природу?
Бережіть природу, бо планета у нас одна! ( Слайд 33 )