Розробка уроку " Вікторина з природознавства "4 клас

Про матеріал
Розробка природничої вікторини з цікавими завданнями, загадками, ребусами, повідомленнями для учнів 4 класу з презентацією.
Перегляд файлу

Вікторина з природознавства

 

 

(Слайд1)       Діти, ви знаєте, що в нашій школі проходить тиждень початкових класів. Сьогодні ви зібралися тут на вікторину з природознавства. Але вона буде незвичайною. Це буде подорож «Стежками царства живої природи». Під час нашої подорожі будьте уважні й активні. За кожну правильну відповідь на моє запитання ви будете одержувати фішки — зелені листочки. Хто їх за годину нашої вікторини назбирає більше за всіх, той стане переможцем. Для того, щоб дати відповідь, треба підняти руку і дочекатися, щоб вас запитали. Відповідь без дозволу не враховується і буде штрафуватися поверненням фішки ведучому. Такими є правила вікторини. А зараз рушаймо в дорогу!

1. На першій зупинці ми повинні бути кмітливими, завдання  ваше— відгадати загадки, які я буду вам загадувати:( Слайд 2)

а) У гаю вогонь мигтить,

Всю ніч пень вогнем горить,

А настане білий день, —

Необсмалений той пень. (Світлячки) ( Слайд 3)

б) Золотисте ситечко

Покотилось в літечко.

Загляда в віконечко,

Наче справжнє сонечко. (Соняшник) ( Слайд 4)

в) Хто хвіст залишає,

а від ворога втікає? (Ящірка) (Слайд 5)

г) Швидко скрізь цей птах літає,

Безліч мошок поїдає,

За вікном гніздо будує,

Тільки в нас він не зимує. (Ластівка) (Слайд 6)

ґ) А що то за коні в гаю на припоні:

Довгасті, голчасті, зеленої масті,

Нікого не возять, лише солі просять?

 (Огірки) ( Слайд 7)

д) Ой, яка ж вона гарненька,

Пишнохвоста і руденька,

Не звірятко — просто диво,

Невгамовне, пустотливе.

Вгору-вниз, на гілку, з гілки.

Хто це буде, діти? (Білка) ( Слайд 8)

Цю загадку написав видатний український поет, байкар, лірик Леонід Іванович Глібов. З творами цього письмен¬ника ви знайомилися на уроках  читання.

є) Не кущ, а з листочками,

Не сорочка, а зшита,

Не людина, а навчає. (Книжка) ( Слайд 9)

Діти, а чому між загадками про живу природу потра¬пила загадка про книжку? За все те, що ви знаєте, му¬сите подякувати книзі. Хто багато читає, той багато знає. А ось подивіться на виставку книг про природу, яку підготував для вас наш шкільний бібліотекар. На перерві матимете можливість роздивитися ці книги.

2. От ми дійшли до другої зупинки. А яке завдання вона передбачає? Ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте загадку.

Ходить по городу, великого роду,

Ноги, як лопати, а сліду не знати. (Гуска) ( Слайд 10)

Як описано ноги гуски? (Як лопати)

Отже, ваше завдання — по слідах назвати тварину (5 плакатів). ( Слайд 11 – 17 )

 

3. Зупинка-ребус (4 ребуси). ( Слайди 18 – 22 )

 

4. Всезнайко. ( Слайд 23 )

Живу я там, де вічний лід,

Люблю я рибу на обід.

В кожусі білому завжди

Виходжу часто я з води,

Умію плавати й пірнати…

А як мене звати? БІЛИЙ ВЕДМІДЬ  (інформація про ведмедя) ( Слайд 24 )

 

В лісі лине дивний звук:

Тук-тук-тук, тук-тук-тук,

Гострий дзьоб, як молоток:

Тук-тук-тук! Цок-цок-цок!

Буде лісу помагати

Працьовита пташка    ДЯТЕЛ. ( інформація про дятла) ( Слайд 25 )

 

Навесні барвиста квітка

на галявині розквітла.

Лиш поглянути хотіли,

враз знялась і полетіла.

 

Живу лише влітку,

Шовкові крильця маю.

Із квіточки на квітку

В садочку я літаю.              МЕТЕЛИК( інформація)   ( Слайд 26 )

 

Я ж не звір, а просто риба,

Хоч зубів у пащі тьма.

В мене є єдина хиба-

Друзів з малечку нема.  АКУЛА ( інформація )  ( Слайд 27 )

 

Шелестячи сухою травою,

Проповзає батіг живий.

Підвівся, зашипів:

Підходь, хто дуже сміливий. ЗМІЯ   ( інформація ) ( Слайд 28 )

 

Ці розумні свистуни

Всім відомі з давнини.

Здогадатись ви повинні:

В хвилях граються…ДЕЛЬФІНИ   ( інформація) ( Слайд 29 )

 

У зеленому жакеті

Галасує в очереті.

Хоч і плавати мастак,

І не риба, і не рак   ЖАБА   ( інформація ) (  Слайд 30 )

 

 

5.. У світі цікавого. (Слайд 31, 32 )

Інформація про неживу природу ( кольорові дощі, кольоровий сніг) , космос,Венера

 

• От і підійшла до кінця наша подорож.

Давайте визначимо переможців.

(Підрахунок фішок-листочків і нагородження переможця).

 

8. Підсумок.

 

Ви повинні не лише добре знати, а й берегти природу рідного краю. Заради втіхи і зиску знищують ліси, забруднюють моря і річки, вбивають тварин. Зараз ви прослухаєте запис - це музика моря. Хто буде уважним, крізь музику почує жалібний крик. Це плаче маленький дельфін, який залишився без матері. Йому сумно і страшно у великому морі. Він кричить, шукає і кличе матір.

(Учні прослуховують запис з моря).

 

- Чи може людина існувати, щоб не завдавати шкоди всьому живому навкруги?

- Що ви можете зробити, щоб зберегти природу?

 

Бережіть природу, бо планета у нас одна! ( Слайд 33 )

 

docx
Додано
19 січня 2021
Переглядів
1664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку