11 клас
11 клас Тематичний план№1
|
|||
№ зп |
К-сть год |
Зміст навчального матеріалу |
Дата |
|
14 |
Розділ V. Тактична підготовка |
|
Тема 1. Основні риси загальновійськового бою
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця Знаннєвий та діяльнісний компонент розуміє: що таке бій. має уявлення: про бій. вказує види вогню та маневру пояснює: необхідність якісної підготовки екіпіровки та особистої зброї солдата до ведення бойових дій; вміє: припасовувати елементи екіпіровки. |
|||
1 |
1 |
Поняття про бій. Види вогню та маневру, їх значення в бою. Основні види ведення сучасного бою. Особиста зброя та сучасна екіпіровка солдата. |
|
Тема 2 Індивідуальні дії солдата та взаємодії у складі двійок, трійок.
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент: називає види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі) розуміє види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі) виконує види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі); переповзання (напівкарачки, по-пластунськи, на боці); перехід; перебігання, приховане безшумне пересування. знає як виконувати нанесення гриму та маскування зброї; називає вимоги до організації місця для ведення вогню і спостереження, види інженерних загороджень та їх демаскуючі ознаки; заходи забезпечення маскування укриття; способи пересування на полі бою; знає, як вибирати вогневу позицію та обладнувати її, вести спостереження у заданому секторі, визначати розташування цілей відносно орієнтирів, доповідати про результати спостереження; види укриттів вказує: завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою. пояснює: дії солдата на полі бою у складі бойової групи. називає склад бойової групи (двійки, трійки). розуміє обов’язки солдата в бою у складі бойової групи; виконує способи пересування на полі бою, оволодіває прийомами і способами знищення противника в бою у складі бойової групи; знає особливості дій солдата у складі двійок, трійок; правила ведення переговорів засобами зв’язку; способи очищення та знезараження води; види, призначення, способи розведення в різних погодних умовах та способи маскування багаття. має уявлення про способи маскування слідів свого перебування, про організацію охорони, оборони та спостереження; основні способи приготування та добування їжі військовослужбовцями при виконанні бойового завдання, про раціон українського військового під час польових (бойових) виходів вміє робити навіс з пончо, навіс з підручних матеріалів, в’язати 3-4 вузли. |
|||
2 |
1 |
Види носіння зброї (вільне, тактичне та в момент наближення до цілі). |
|
3 |
1 |
Одиночне пересування бійця на полі бою: перехід, перебігання. прийоми прихованого безшумного пересування та маскування - ходьба безшумно, пересування вночі, переповзання (напівкарачки, по-пластунськи, на боці). |
|
4 |
1 |
Одиночне пересування бійця на полі бою: перехід; перебігання, прийоми прихо- ваного безшумного пересування та маскування - ходьба безшумно, пересування вночі, переповзання напівкарачки, по-пластунськи, на боці.(практичне заняття) |
|
5 |
1 |
Маскування. Нанесення тактичного гриму та маскування особистої зброї. |
|
6 |
1 |
Поняття про вогневу позицію в обороні. Вимоги до вибору місця щодо обладнання одиночного окопу для стрільби та спостереження. Польові споруди для розташування військ. Інженерні заходи по маскуванню військ та об’єктів, захист озброєння та військової техніки від високоточної зброї. Послідовність обладнання і маскування окопу для стрільби лежачи та стоячи. |
|
7 |
1 |
Забезпечення життєдіяльності військовослужбовців під час бойового завдання. Використання місцевих предметів та природних укриттів на полі бою. Вибір місця та обладнання укриттів. Заходи забезпечення маскування укриття. Організація місця денного та нічного відпочинку. Створення системи тайників для зберігання запасів матеріально-технічних засобів Маскування слідів свого перебування. Дії військовослужбовців (групи) у разі виявлення противником. |
|
8 |
1 |
Вузли та зв’язки. Види, призначення багаття та способи його розведення в різних погодних умовах. Забезпечення маскування багаття. Основні способи приготування та добування їжі військовослужбовцями при виконанні бойового завдання. Раціон українського військового під час польових (бойових) виходів, повсякденний набір сухих продуктів. Водозабезпечення військовослужбовців при виконанні бойових завдань. Добова норма води, порядок її використання. Природні джерела води та їх використання. Пошук джерел водопостачання. Способи очищення та знезараження води. Створення і підтримання запасів води. Дотримання питного та підтримання водно-сольового режиму. |
|
9 |
1 |
Вибір місця для ведення спостереження. Способи вивчення місцевості, виявлення цілей та доповідь про їх знаходження. Підготовка зі зв'язку. Правила ведення переговорів засобами зв'язку. Організація охорони, оборони та спостереження. Призначення пунктів збору. |
|
Тема 3. Дії солдата у складі бойових груп, механізованого відділення 5
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент вказує: завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи; пояснює дії солдата на полі бою у складі бойової групи; називає склад бойової групи, малі тактичні групи (до 8 чоловік); розуміє обов’язки солдата в бою у складі бойової групи; знає бойові порядки та їхнє використання під час руху; призначення, тактико-технічні характеристики та порядок використання засобів аерозольного маскування; виконує способи пересування на полі бою (колона, шахматка, клин, ланцюг), у тому числі у складі малої тактичної групи (до 8 чоловік); |
|||
10 |
1 |
Склад бойової групи (малі тактичні групи (до 8 чоловік). Розподіл обов’язків між військовослужбовцями та їх взаємодія у бойовій групі. |
|
11 |
1 |
Завдання, прийоми і способи дій солдата на полі бою у складі бойової групи. |
|
12 |
1 |
Бойові порядки та їх використання під час руху. |
|
13 |
1 |
Порядок дій у складі бойових груп. |
|
14 |
1 |
Призначення, тактико-технічні характеристики та порядок використання засобів аерозольного маскування (запалювальний димовий патрон, димові гранати, малі димові шашки, велика димова шашка). Евакуація поранених і пошкодженої бойової техніки. тематична |
|
|
18 |
Розділ VІІ. Домедична допомога |
|
Тема 1. Базова підтримка життя
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент знає алгоритм дій з постраждалим, без свідомості володіє основними правилами проведення реанімації; знає порядок проведення реанімації. володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів; вміє проводити непрямий масаж серця і штучне дихання; знає правила користування автоматичним зовнішнім дефібрилятором; вміє розмістити постраждалого, який втратив свідомість, у відновлювальну позицію.
Ціннісний компонент дотримується правил безпеки під час реанімаційних заходів. |
|||
15 |
1 |
Алгоритм дій. Рятувальний ланцюжок під час раптової зупинки серця. Основні правила та порядок проведення реанімації. Звільнення дихальних шляхів від сторонніх предметів — западання язика, нижньої щелепи, слизу, води тощо — та відкриття верхніх дихальних шляхів (підняти підборіддя та висунути нижню щелепу). |
|
16 |
1 |
Штучне дихання — його різновиди, методика та техніка проведення штучної вентиляції легенів. Непрямий масаж серця як спосіб відновлення діяльності серцево-судинної системи, методика його виконання. Застосування автоматичо- го зовнішнього дефібрилятора. Техніка проведення реанімаційних заходів- одним і двома рятівниками. |
|
Тема 2. Надання домедичної допомоги під час кровотеч
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент Знає: види кровотеч, основні принципи невідкладної допомоги; дотримується правил особистої безпеки; знає алгоритм дій під час кровотечі; вміє розпізнати кровотечу, що загрожує життю; розуміє важливість негайної реакції на кровотечу, що загрожує життю; знає способи зупинки кровотечі; застосовує прямий тиск на рану; володіє технікою накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки; вміє проводити тампонування рани; володіє методами винесення та переміщення поранених.
Ціннісний компонент: дотримується правил безпеки під час надання домедичної допомоги під час кровотеч. |
|||
17 |
1 |
Види кровотеч. Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Алгоритм дій при кровотечі. Техніка застосування прямого тиску на рану. Техніка накладання турнікета на верхні та нижні кінцівки. |
|
18 |
1 |
Техніка тампонування рани. Техніка накладання давлячої пов’язки. Техніка виносу поранених. Техніка накладання пов’язок на голову, передпліччя, ліктьовий та плечовий суглоби, колінний та гомілковостопний суглоби. |
|
Тема 3. Надання допомоги пораненим в умовах бойових дій
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця Знаннєвий та діяльнісний компонент розуміє особливості та відмінності надання допомоги в цивільних і тактичних умовах; розрізняє етапи надання домедичної допомоги; дотримується плану дій під час надання допомоги під активним вогнем супротивника; вміє розпізнавати ознаки кровотечі, що загрожує життю; володіє методами винесення та переміщення поранених, та вміє зупинити кровотечу, що загрожує життю, на етапі надання допомоги під активним вогнем противника; знає алгоритм дій на етапі допомоги в зоні тактичних умов; володіє технікою зупинки кровотеч, що загрожують життю; володіє маніпуляціями відновлення прохідності верхніх дихальних шляхів; вміє проводити повний огляд грудної клітки та використовувати оклюзійні наклейки; вміє розпізнати ознаки напруженого пневмотораксу; розуміє необхідність виявлення та зупинки інших зовнішніх кровотеч; вміє роззпізнавати дві головні ознаки геморагічного пораненого; вміє надати домедичну допомогу при переломах, опіках, обмороженнях; володіє технікою накладання шин; визначає необхідність прийому набору пігулок для пораненого; розуміє необхідність заходів з попередження гіпотермії; розуміє важливість заповнення документації пораненого та підготовки до евакуації. |
|||
19 |
1 |
Вступ до курсу тактичної медицини. Причини прогнозованих смертей при бойовій травмі. Етапи надання домедичної допомоги. |
|
20 |
1 |
Надання допомоги на етапі під вогнем (CUF, Care Under Fіre). План дій на етапі під вогнем. |
|
21 |
1 |
Техніка винесення пораненого з небезпечної зони. |
|
22 |
1 |
Техніка винесення та переміщення поранених, під активним вогнем противника.(практичні занаття). |
|
23 |
1 |
Ознаки життєзагрозливої зовнішньої кровотечі. |
|
24 |
1 |
Застосування турнікетів для кінцівок. Само- і взаємодопомога. |
|
25 |
1 |
Надання домедичної допомоги в зоні тактичних умов (TFC, Tactіcal Fіeld Care). Підготовка до евакуації. Документація. |
|
26 |
1 |
Послідовність дій за алгоритмом «MARCH». Загальні причини зміни стану свідомості. Вміст та умови використання засобів аптечки військової індивідуальної типу NATO/IFAK тематична |
|
27 |
1 |
Зупинка кровотеч, що загрожують життю. Принцип тампонування ран. Використання рекомендованих гемостатичних засобів. Використання компресійної пов’язки. Прямий тиск на рану. |
|
28 |
1 |
Відновлення та забезпечення прохідності дихальних шляхів. Виведення ниж- ньої щелепи. Безпечне введення носового (назофарингіального) повітропрово-ду . Визначення показань до проведення екстреного відновлення прохідності дихальних шляхів за допомогою хірургічного втручання (крікотиреотомії). |
|
29 |
1 |
Проникаючі поранення грудей. Огляд грудної клітки. Використання герметизу- ючих(оклюзійних) наклейок. Поранення легень. Напружений пневмоторакс. |
|
30 |
1 |
Повний огляд пораненого, зупинка всіх інших видів зовнішніх кровотеч. Тактично значущі ознаки шоку в поранених. |
|
31 |
1 |
Надання домедичної допомоги при переломах, опіках, обмороженнях, проникаючому пораненні ока. |
|
32 |
1 |
Накладання шин. Застосування жорсткого щитка при травмі ока. Загальновійськовий набір пігулок. Попередження гіпотермії та виявлення ознак черепно-мозкової травми. тематична |
|
|
10 |
Розділ ІV. Вогнева підготовка |
|
Тема 2. Загальні поняття балістики. Ведення вогню по нерухомим цілям та цілям, що з’являються
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент називає: основні заходи безпеки під час проведення стрільб в тирі та на військовому стрільбищі; пояснює організацію і порядок проведення стрільби з автомата; характеризує правила влучності під час стрільби; визначає точки прицілювання; вміє виготовлятися до стрільби лежачи з упору; бере участь у одноманітності прицілювання; вирішує завдання на визначення прицілу і точки прицілювання; пояснює умови виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки; здійснює виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки; вказує особливості стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки; узагальнює знання з будови автомата; здійснює тренування вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки |
|||
33 |
1 |
Основні заходи безпеки під час проведення стрільб в тирі та на військовому стрільбищі. Організація і порядок проведення стрільби з автоматичної .зброї. |
|
34 |
1 |
Влучність стрільби. Вибір цілі, прицілу та точки прицілювання.Підготовка для здійснення пострілу з різних положень. Тренування в одноманітності прицілювання, вирішення завдань на визначення прицілу і точки прицілювання. |
|
35 |
1 |
Умови виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки. Тренування вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки. |
|
36 |
1 |
Виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки. Удосконалення знань з будови автоматичної зброї. |
|
37 |
1 |
Виконання вправ стрільби з пневматичної (малокаліберної) гвинтівки. |
|
Тема 3. Ручні осколкові гранати та поводження з ними
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент називає бойові властивості ручних гранат; характеризує загальну будову і принцип дії ручних осколкових гранат; пояснює порядок огляду і підготовки гранат до застосування; розпізнає імітаційні та бойові гранати; виконує метання ручних осколкових гранат з різних положень та позицій; володіє навичками під час метання ручних осколкових гранат з різних положень та позицій; називає заходи безпеки під час поводження з ручними гранатами.
Ціннісний компонент: дотримується правил безпеки під час метання гранат; виконує першу вправу з метання ручних гранат. |
|||
38 |
1 |
Призначення, бойові властивості, загальна будова і принцип дії ручних гранат. Порядок огляду і підготовки гранат до застосування. |
|
39 |
1 |
Заходи безпеки під час поводження з ручними осколковими гранатами. Вивчення та виконання прийомів, правил, вправ з метання ручних оскол- кових гранат. |
|
40 |
1 |
Виконання, вправ з метання ручних осколкових гранат. |
|
41 |
1 |
Виконання, вправ з метання ручних осколкових гранат. тематична |
|
|
6 |
Розділ VI. Основи цивільного захисту |
|
Тема 4. Попередження ризиків від вибухонебезпечних предметів
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий компонент: називає основні види мінно-вибухових пристроїв, типи мінно-вибухових травм. має уявлення про будову та принцип дії мінно вибухових пристроїв. застосовує алгоритм дій при виявленні мінно вибухового пристрою знає правила безпечної поведінки в умовах наявності мін та вибухонебезпечних предметів, алгоритм надання домедичної допомоги в разі мінно-вибухової травми. |
|||
42 |
1 |
Наземні міни: загальний огляд, типи мін та спосіб ураження. Правила безпеки. Інші види загроз. |
|
43 |
1 |
Правила безпечної поведінки в умовах наявності мін та вибухонебезпечних предметів. Алгоритм дій при виявленні мінно-вибухового пристрою. |
|
44 |
1 |
Типи мінно-вибухових травм та надання першої домедичної допомоги. |
|
Тема 5. Ліквідація наслідків надзвичайної ситуації
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий компонент: характеризує порядок проведення рятувальних та інших невідкладних робіт; заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт; заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт. називає послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт, способи рятування людей зпід завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів. |
|||
45 |
1 |
Характеристика зон стихійного лиха (ураганів, затоплень, пожеж, хімічного, радіаційного та бактеріологічного зараження тощо). |
|
46 |
1 |
Сутність, зміст і послідовність виконання рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи забезпечення рятувальних та інших невідкладних робіт. Заходи безпеки при проведенні рятувальних робіт. |
|
47 |
1 |
Розшук уражених у завалах, а також в будинках, які пошкоджені і горять. Способи рятування людей з-під завалів, з верхніх поверхів напівзруйнованих будівель з використанням табельних і підручних засобів. Рятування людей із завалених і пошкоджених захисних споруд.
|
|
|
4 |
Розділ ІІІ . Стройова підготовка та прикладна фізична підготовка |
|
Тема 5. Основи самозахисту
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент має поняття про національні бойові єдиноборствами та бойовими армійськими системами. |
|||
48 |
1 |
Ознайомлення з національними бойовими єдиноборствами та бойовими армійськими системами (хортинг, бойовий гопак, спас, рукопашний бій, БАрС тощо) |
|
49 |
1 |
Базові елементи самозахисту в бою. Удари та захист від них. Захвати та звільне- ння від них. Больові прийоми і кидки. |
|
50 |
1 |
Захист від нападу зі зброєю. Бій з використанням ножа. Бій з використанням ножа і автомата. |
|
Тема 4. Подолання перешкод
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів Учень/учениця
Знаннєвий та діяльнісний компонент характеризує особливості: бігу, подолання горизонтальних і вертикальних перешкод; має уявлення про техніку бігу по пересіченій місцевості долає перешкоди різними способами; Ціннісний компонент: дотримується правил безпеки під час занять з військової та прикладної фізичної підготовки. |
|||
51 |
1 |
Біг по пересіченій місцевості Подолання перешкод. Ознайомлення з елементами смуги перешкод. тематична |
|