"Заходи збереження і примноження біорізноманітності"

Про матеріал
Розробка уроку для проведення уроків в 11 класі з теми "Біорізноманітність"
Перегляд файлу

Урок загальної біології.

Тема. Заходи збереження і примноження біорізноманітності.

Мета.
Освітня: сформувати  знання  учнів про заходи збереження і примноження біорізноманітності,  про основні напрями природоохоронної політики людства;

Розвиваюча: розвивати уміння виділяти головне, робити висновки та узагальнення, аналізувати    тенденції змін біорізноманітності; дотримуватися правил поведінки у природі;показувати  на карті природоохоронні території, території планети, що потерпають від екологічної кризи
Виховна: виховувати бережливе ставлення до живої природи як складової частини біосфери.
Тип уроку. Урок засвоєння знань

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.
Методи і методичні прийоми:
1. Інформаційно- рецептивний:
а) словесний: розповідь-пояснення, бесіда.
б) наочний: ілюстрація, демонстрація.
Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань.
2. Репродуктивний. 
Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.
3. Проблемно- пошуковий: постановка проблемного питання.
Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.
4.Релаксопедичний: психологічне розвантаження.
Міжпредметні зв ́язки: географія, екологія
Матеріали та обладнання: схеми, малюнки
Основні поняття та терміни:  біорізноманітність, екологічний прогноз.

            1. Організаційний етап

1.1. Привітання.

1.2. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.

1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.

1.4. Перевірка присутності учнів.

2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку

2.1. Повідомлення теми уроку.

2.2. Визначення мети і завдань уроку.

Мета уроку: заходи збереження і примноження біорізноманітності

Завдання уроку:

         1. Заходи збереження і примноження біорізноманітності 

         2. Навчитися  складати екологічний прогноз.

3. Мотивація навчальної діяльності

  Підвести учнів до розуміння того, що необхідно знати заходи збереження і примноження біорізноманітності.

4. Засвоєння нового матеріалу

План пояснення нового матеріалу.
            1. Заходи збереження і примноження біорізноманітності. (Розповідь вчителя, конспектування в зошитах).

    На всій земній кулі біологічні спільноти, які формувалися мільйони років, зараз піддаються руйнуванню людиною. Довгий список трансформацій, які діяльність людини вносить до природні системи. У результаті полювання, руйнування місць проживання, штучної інтродукції хижаків і нових конкурентів швидко зникає величезна кількість видів, доходячи до стадії вимирання. Через відомості природної рослинності і оранки земель порушуються природні гідрологічні та хімічні цикли, що призводить до ерозії і щорічного змиву в річки, озера і океани мільярдів тонн грунту. Знижується генетичну різноманітність, навіть серед видів, що утворюють щодо здорові в інших відносинах популяції. Через забруднення атмосфери і знищення лісів змінюється навіть сам клімат нашої планети. В даний час загрози біологічного розмаїття є безпрецедентними: ніколи раніше в історії життя за такий короткий період часу таке кількість видів не виявлялося під загрозою вимирання. Загрози біорізноманіття посилюються через зростаючих потреб швидко збільшується, чисельності народонаселення. Ця драматична ситуація посилюється нерівномірним розподілом добробуту в світі, при якому жахлива бідність зберігається в багатьох тропічних країнах, що володіють найбільшою різноманітністю видів. Більше того, багато хто загрози біологічного розмаїття сінергітічни; оскільки деякі незалежні фактори, такі як кислі дощі, вирубка лісів і надмірна полювання, комбінуючи, погіршують ситуацію в експоненційної залежності. Те, що погано для біологічного різноманіття, безумовно, погано і для людини, оскільки людина залежить від навколишнього середовища. Людина потребує у повітрі та воді, сировина, їжі, ліки й інші продукти та послуги.

Поки деякі люди перебувають в розгубленості перед лавиною вимираючих видів і руйнуванням місць проживання в сьогоднішньому світі, інші відгукуються на необхідність щось зробити і намагаються зупинити руйнування. Вже найближчі десятиліття покажуть, яка частина всесвітньої біологічного різноманітності зуміє вціліти. Заходи, що вживаються сьогодні зусилля щодо збереження видів, створення нових охоронюваних територій, захисту існуючих національних парків будуть визначати, в якому вигляді збережуться на планеті для майбутнього види і біологічні спільноти.

Біологія збереження живої природи - наукова дисципліна, яка розвинулася на основі цих зусиль. Вона об'єднує людей і знання з різних галузей і спрямована на подолання кризи біоразнаобразія. У майбутньому люди зможуть озирнутися на що йдуть роки XX і початок XXI століть як на час, коли щодо невелика кількість людей врятувало численні види та біологічні співтовариства від вимирання.

  1. Робота в групах. (учні демонструють презентації, повідомлення з теми.)

5. Узагальнення, систематизація і закріплення знань

Індивідуальна робота. Складання тестових питання по вивченому матеріалу.

6. Підбиття підсумків уроку, рефлексія

Учні самостійно підбивають підсумки уроку: учні називають заходи збереження і примноження біорізноманітності

7. Інформування учнів про домашнє завдання, інструктаж щодо його виконання

7.1. Завдання для всього класу.

Опрацювати додаткову літературу з теми, записи в зошитах

7.2. Індивідуальне завдання: підготувати тести з  вивченої теми

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
790
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку