Заключна бесіда Тема: «Прощавай, весна»

Про матеріал

Тема: «Прощавай, весна»

Мета: Розширити знання дітей про птахів, про те як повертаються дорідного краю перелітні птахи, які зміни відбулися у тих, хто залишився зимувати в наших краях. Розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, мислення дітей.

Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до птахів, доброту.

Обладнання: ілюстрації

Словник: парник, проходно, проталини, світає, пробуджується, розпускаються, розквітають.

Перегляд файлу

Дата _____________

ЗАКЛЮЧНА БЕСІДА

Тема: «Прощавай, весна»

Мета: Розширити знання дітей про птахів, про те як повертаються дорідного краю перелітні птахи, які зміни відбулися у тих, хто залишився зимувати в наших краях. Розвивати спостережливість, увагу, пам’ять, мислення дітей.

Виховувати любов до природи, дбайливе ставлення до птахів, доброту.

Обладнання: ілюстрації

Словник: парник, проходно, проталини, світає, пробуджується, розпускаються, розквітають.

 

Хід заняття

1. Організаційний момент

1.2. Хвилинка опитування

- Яка зараз пора року?

- Які зміни відбулися в природі? (Учні називають)

- Чому прокидаються тварини?

- Звідки прилітають птахи?

- Який одяг носять люди?

 

2. Вступна бесіда

2.1. «Прокидається природа»

- Наша земля пробуджується від зимового сну. Взимку вона міцно спала під сніговою ковдрою. І було скрізь тихо-тихо. Як ви гадаєте, чому взимку в природі дуже тихо? (Відповіді учнів.)

- Тому що летів беззвучно білий сніг, усе вкривалося пухнастим інієм. Тихесенько сиділи пташки на гілках дерев. Не до співу, коли холодно та голодно. Так?

 

2.2. Словникова робота

Парник – це теплиця, де вирощують ранні овочі.

Прохолодно - холодно

Проталини- місце де розтанув сніг, перетворюється на калюжу.

Світає- стає світло

Пробуджується – прокидається

Розпускаються- розквітають- квіточки починають цвісти й показувати свої пелюстки.


2.3. Колективне читання вірша 

Я прийшов до тебе з привітом,                                                                              Розповісти, що сонце встало,                                                                                            Що воно гарячим світлом                                                                                                По аркушах затріпотіло,                                                                                           Розповісти, що ліс прокинувся                                                                                          Весь прокинувся, гілкою кожній,                                                                               Кожній птахом стрепенувся                                                                                                  І весняної сповнений жагою.

- Діти, який це вірш - веселий, сумний, урочистий?                                                                            - Чому всім радісно і весело? ( Відповіді дітей)                                                                                 - Тому, що сонце піднімається вище, світить яскравіше. З дахів звисають бурульки. Коли сонечко пригріває сильніше. Бурульки починають танути, дзвенить весняна капель, біжать, дзюрчать струмки. З'являються проталинки. На деревах і чагарниках набухають бруньки. Розкриваються весняні квіти. Прокидаються комахи. Повертаються перелітні птахи.

- Подивіться на картки, розкажіть, які явища природи на них зображені? (Діти виходять і називають всі явища природи.)

- Скільки місяців у році?  ( Відповіді дітей)                                                                                                                                                                         - Наші брати-місяці приходять до нас в гості кожен у свій час. Зараз настав час весни.                                                                                                                       - Назвіть весняні місяці? ( Відповіді дітей)                                                                                

- Який найперший весняний місяць? (Відповіді дітей)

 

2.4. Розповідь про весняні місяці

Березень - перший місяць весни. У народі його називають « парник», «капель», чому?

- Сонце починає долати зиму. Рихліє сніг, стає сірим. З дахів звисають крижані бурульки, виблискуючи, струмує по них вода і капає.

- Березень називають ранком року, весною світла. Чому його так називають?

- Тому що ще лежить надворі сніг, у затінку – зима, а на осонні – калюжі й перші проталини. Сніг під ногами вже м’який. Вночі ще мороз, а вдень сліпуче світить сонце.

- Ви помітили, що вже вранці прокидаєтесь, а надворі світло?

- Помітили, що повертаєтесь зі школи, а сонечко ще не сідає?

Отже, сонце піднімається вище і світить яскравіше, дні стають довшими, прокидаються комахи, пожвавлюються звірі і птахи/.

- Що відбувається в березні місяці з лісовими мешканцями? (Ведмідь все ще спить. Лисиця і вовк по лісу бродять, видобуток видивляються. Борсук ховається в норі, а заєць під кущами).

- Як поводять себе птахи в березні? ( горобці галасують, сваряться, ділять місця для гнізд, а сірі ворони будують гнізда і відкладають у них яйця. До кінця березня прилітають граки весни)

- Які свята ми відзначаємо в березні? (Жіночий день)

 

Квітень - середній місяць весни. У народі його називають «місяцем живої природи». Чому? (Всюди тане сніг, біжать бурі, дзвінкі струмки.)

- Чому кажуть, що « квітень нирками фарбований»? (Соки дерев, зігріті весняним сонечком, піднімається від коренів до набухающим нирках, у верби розпушились нирки, і хоча листя ще немає, але все дерево наче повите жовто-зеленою хмарою.)

- Які квіти розцвітають в квітні? (Мати й мачуха, підсніжники.)

- Що роблять у квітні лісові мешканці? (У середині квітня ведмедиця з ведмежатами вилазять з барлогу. У вовчиці з'являються вовченята. Зайчик змінює білу шубку на сіру. Білочка теж змінює сіру шубку на руду.)

- Які комахи з'являються в квітні? (В квітні оживають мурашники, вилітають метелики, джмелі, бджоли та інші комахи).

- Які птахи прилітають у квітні? ( В квітні повертаються шпаки, плиски і жайворонки. А снігурі та омелюхи відлітають на північ.)

- Що роблять у квітні люди? ( Люди в квітні пророщують насіння, готують ґрунт до сівби, сіють овес, ячмінь, просо, підживлюють озимі хліба. В городі до кінця квітня сіють ранні культури: кріп, петрушку, моркву, цибулю.)

 

Фізкультхвилинка

 


Ось стоїть хата-

Може в ній весна?

Тук-тук-тук!

Розбудив весну цей стук!

Розчинилися ворота,

І прийшла весна-красна!

Розбудила ліс весняний,

Землю сонечком зігріла!


 

- Травень  - серце весни.

- Ось коли у лісі розпочався весняний місяць - місяць пісень та танців!

-Розкажіть про погоду в травні. (Сніг давно зійшов, дмуть теплі вітри, по небу пливуть білі хмари. Часто бувають грози. Блискає блискавка, сердито гримить грім. Травневі дощі омивають землю, і природа оживає. Після травневого дощу в небі часто з'являється веселка).

- Які свята ми відзначаємо у травні?  (9 травня ми відзначаємо день Перемоги нашого народу у війні з фашистською Німеччиною. Згадуємо воїнів, які захищають Вітчизну).

- Чому травень в народі називають «цвітень»?                                                                    - Тому що розпускаються в травні конвалії, медунки, мати і мачуха. Розквітають дерева і чагарники: тополя, сосна, бузок, черемха, горобина.

- Як ще називають травень? (Піснярем)

- Чому? (Прилетіли птахи співають, заливаються. Найкращий співак-соловей. Кує в лісі зозуля, свистить іволга, дзвенять зяблики, голосно жаба квакає.)

- Які у людей весняні роботи в полі, саду, городі? (У травні у людей багато турбот. Треба поле зорати та засіяти, в саду дерева обкопати, сухі сучки та гілки підрізати, в городі приготувати грядки і посіяти цибулю, моркву, буряк. А на клумбах посадити красиві квіти).

2.5. Гра «Добре — погане»

- Ми з вами розглянемо кілька явищ і постараємось відповісти, чим це добре, а чим погано.

 

 Іде дощ

Добре

 Рослини краще будуть рости.

 По калюжах можна пускати кораблики.

 Вулиці будуть чисті.

 

Погано

 Не можна гуляти на вулиці.

 Можна намокнути й захворіти.

 Річка може вийти з берегів.

Світить та припікає сонечко.

Добре

 Рослинам потрібні енергії від сонця

 Стає тепло

 День світлішає

 

Погано

 Не можна гуляти без капелюха

 На сонці можна отримати опіки від засмаги

Якщо не буде дощів, все засохне

 


 


 

3. Підсумок заняття

- Чи цікаво вам було працювати?

-  Чи сподобалося вам заняття?

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
3 липня 2018
Переглядів
2742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку