Закріплення таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10.

Про матеріал
Закріплювати знання учнів таблиць додавання і віднімання в межах 10; розвивати точні та швидкі обчислювальні навички, пізнавальну діяльність учнів; вправляти у розв’язанні прикладів та задач; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, любові до тварин.
Перегляд файлу

Урок математики

1 клас

Тема. Закріплення таблиць додавання і віднімання чисел в межах 10.

Мета. Закріплювати знання учнів таблиць додавання і віднімання в межах 10; розвивати точні та швидкі обчислювальні навички, пізнавальну діяльність учнів; вправляти у розв’язанні прикладів та задач; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги, любові до тварин.

Обладнання. Комп’ютер, мультимедійна установка, таблиці написання цифр, таблиці з прикладами для усного рахунку; індивідуальні конверти з геометричними фігурами; диск «Числа і цифри», альбом ілюстрацій «Чарівний світ чисел»

Хід уроку

1 Організація класу

Продзвенів уже дзвінок…

Починається урок

він незвичний і цікавий

Тож, будьмо, уважні,

активні й старанні!

 

ІІ Повідомлення теми і завдань уроку

  •      Діти, урок у нас сьогодні незвичайний і цікавий. Я знаю, що ви всі любите казочки.
  • А які ви знаєте казки?
  • У мене живе песик-красунчик, якого звати Басяня (фото. Слайд 1)

У нього сьогодні День народження і він запросив до себе на свято друзів - тварин. Басяня дуже хоче з друзями розділити цю радість. Але тваринки по дорозі до песика зустріли перешкоди – математичні завдання. Справа в тому, що друзі-звірі не ходять до школи і не можуть справитись із ними. Може допоможемо Басяні побачити друзів на дні народження?

ІІІ Робота над темою уроку

1. Усний рахунок

а) - Хто ж першим прийде на свято?

Загадка

Хутряна руденька шуба,

із сосни стриба на дуба.

В лісі любить вона жити

Відгадайте, хто це, діти? (Білочка) Слайд 2

  •      А що полюбляє їсти білочка? Допоможемо їй зібрати «математичні грибочки.

б) На дошці грибочки із прикладами. І праворуч – відповіді. Учні з’єднують відповідь з відповідним прикладом.

 

 3+2 

 

 

 

(8; 5; 9; 6; 1; 10)

2. Каліграфічна вправа

- Яке з чисел – відповідей найменше? (1)

Слайд 3 (мавпочка)

  •      Ось ця весела непосидюча Мавпочка просить вас допомогти їй справитись із завданням. Потрібно каліграфічно написати рядочок цифри 1.
  •      Давайте згадаємо, що ж ми знаємо про число і цифру 1.

Довга, мов спиця, дзьобата, мов птиця:

Що це за цифра така? – «Одиниця!»

Маєм єдину ми кулю Земну,

І Батьківщину, звичайно ж, одну.

 Ти теж єдиний, на інших не схожий,

Бути тобою ніхто більш не може.

Та наодинці бува нуднувато –

Ще б хоч одного рушаймо шукати…

 (на дошці таблиця-  зразок цифри 1)

Отже, зошит свій я відкриваю.

На вкоси його кладу

Ручку правильно тримаю

Буду я писати вправно

Сяду прямо, не зігнуся.

До роботи я беруся.

Діти записують рядок цифри 1

б) Робота в альбомі «Чарівний світ чисел» (с.2-3)

«Крокуємо пальчиками»

  • Ось і мавпочка в гостях у песика Басі.

3. Математичний диктант

- Хто це ще поспішає на радісне свято?загадка

Сам високий я на зріст

Заміст носа в мене хвіст (Слон)  (Слайд 4) (слоник)

  •      Кому допоміг слоник швидко засинати в дитячому садочку (Петрику П'яточкіну)

- А ви сьогодні допоможете слонику виконати математичний диктант?

а) Один учень записує на дошці, решту – в зошитах.

7 зменшити на 2;

3 збільшити на 1;

Попереднє число числа 7;

Наступне число числа 9;

До 3 додати 0;

Від 5відняти 5.

б) перевірка (5; 4; 6; 10; 3; 0)

- Ось і слоник на святі!

4.  Кругові приклади

Звучить пісенька про Колобка. (Слайд 5) (колобок)

Я по засіку метений,

Я із борошна спечений.

Я від діщда утік, я від баби втік.

  • Хто це поспішає до нашого песика?
  • Допоможемо йому? Він дуже стомився, бо вже такий довгий шлях подолав.

   4+2                 7+3

   5+2                 6-1

   8-4                  10-2

(Робота на дошці і в зошитах )

  •      Дякуючи вам, мої розумнички. Колобок потрапив на свято до свого товариша песика Басяні.

5 Фізкультхвилинка

Я малюю зайчика для вас – раз

(Колові рухи руками над головою)

Це у нього, бачите, голова – два

(Руки кладуть на голову)

Це у нього вуха догори – три.

(Піднімають руки вгору над вухами)

Це стирчить у нього хвостик сірий – чотири

(Повертають тулуб вліво, вправо)

Це очиці весело горять – п’ять

(Руки до очей)

Ротик, зубки, хай морквинку їсть – шість.

(Жують «морквинку»)

Шубка тепла, хутряна на нім – сім

(Плещуть у долоні)

Ніжки довгі, щоб гасав він лісом – вісім.

(На місці скачуть, біжать)

Ще довкола посаджу дерева я - дев’ять

(Садять дерево, притопчують ногами ямку)

І хай сонце сяє з-під небесся  - десять

(Піднімаються на носочках, руки догори)

- Дітки, кого ми згадали у фізкультхвилинці? (Зайчика) (Слайд 6) (зайчик)

6. Задачі  (усно)

- То яке ж завдання повинен виконати Зайчик?

Білочка Муся знайшла 6 горішків,

А білочка Дуся – 3 горішки. Скільки всього горішків знайшли подружки-білочки)

(6+3=9 (г.))

У ведмедика Тимка 7 ягідок малини, а у ведмедика Косолапчика – на 3 ягідки менше. Скільки ягідок малини у Косолапчика? (7-3=4 (яг.))

  • Молодці. Приєднуйся вуханчику до своїх друзів!

7. Самостійна робота

- Як весело і радісно на душі у Басяні!

- А як ви думаєте, чому? Бо всі друзі, яких він дуже чекав, потрапили на свято. І за це він вдячний саме вам, діти. За це він хоче всіх вас пригостити чарівними «математичними цукерками»

(На індивідуальних картках у формі цукерок учні виконують диференційовані приклади – за кольорами)

1 варіант                          2 варіант                      3 варіант

10-4+3                             4+5-3                             2+8

8+1-5                                7-4+5                            8-5

                                                                               6+2

8. Цікава геометрія

- Діти, ви знаєте, що в казках вовк злий і ображає слабших і менших звірят?

Слайд 7 (вовк)

  •      Але наш Вовчик дуже хоче виправитися. Стати добрим, допомагати іншим, захищати слабших. Повіримо йому?

- Але для цього нам потрібно потрапити до цікавої геометрії.

а) Які геометричні фігури ви бачите? (Слайд  8)

 

 

 

- Молодці!  Яка  фігура зайва? Чому? (круг, бо в нього немає кутів)

б) Діти, у вас на партах лежать конверти з різними геометричними фігурами. Пофантазуйте і викладіть свої «подаруночки» для нашого іменинника із цих фігур.

ІV Підсумок уроку

  •      Діти,  ви молодці, адже можете бути справжніми друзями. Не бійтесь ніяких перешкод.
  • Працювали активно, були уважними, чесними.

Діти всі разом виконують пісню на вірш Н.Забіли «Жила собі бабуся і песик з нею жив»

Слайд 9(всі тваринки разом з подарунками)

Слайд 10 (Дякуємо за увагу!)

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 жовтня 2021
Переглядів
565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку