Закріплення таблиць додавання і віднімання в межах 10. Розв'язування задач.

Про матеріал

Цікавий відкритий урок у формі казки,де козак разом з учнями визволяючи королеву Математики від злого царя розв'язує цікаві завдання не залишить байдужими учнів,які ще більше полюблять математику та закріплять знання з теми.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З МАТЕМАТИКИ

1 КЛАС

З ТЕМИ :

«ЗАКРІПЛЕННЯ ТАБЛИЦЬ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 10. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.»

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: закріпити таблиці додавання і віднімання у межах 10, уміння вимірювати та креслити відрізки; розвивати пам'ять, логічне мислення, зв’язне мовлення; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати сміливість, наполегливість у досягненні мети, вміння дружини, здатність прийти другу на допомогу у скрутну хвилину.

Обладнання: силуетні малюнки казкових героїв (козак Петро, Барвінок, Ромашка, Буратіно, лисичка, зайчики); замок Пітьми-Тьмущої, хатинка лісової школи, метелики, яблуня, гора, картка із зображенням поросятка з геометричних фігур; на кожного учня: по морквинці, по три смужки різної довжини і кольору, лінійки та прості олівці.

ХІД УРОКУ:

І. Організація класу до уроку

- Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок математики. Ось послухайте.

Казки гуляють по світу,

Ніч запрягли в карету.

Казки живуть на галявах.

Бродять на зорі у туманах.

  • Ви любите читати казки? А створювати свої казки – ще цікавіше! Ось сьогодні ми помандруємо в казку.

ІІ. Подорож у казку

  1. Розповідь учителя
  • Ген за синіми морями та за темними лісами проти неба на землі жив козак в однім селі. (З’являється малюнок козака)

Звали його Петро. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав усіх з біди.

Одного разу, подорожуючи, потрапив він у казкове місто Математики. Навколо  була чудова природа, та всі діти в цьому місті ходили сумні. Сумним було сонечко, опустили свої голівки квіти.

  •                   Що ж сталося? – поцікавився козак Петро. Йому розповіли, що цар Морок із замку Пітьми-Тьмущої вкрав королеву Математику. В країні – хаос. Всі цифри, фігури, знаки стривожені. Хто буде керувати тепер країною? Хто навчить дітей важливої науки, науки математики?

Не зміг цього стерпіти козак Петро. Вирішив він звільнити королеву Математику. Розпитав дорогу до замку. Але добре знав він, що цього замало. Потрібні Петрику вірні друзі – побратими, які б допомогли йому.

  • Чи згідні ви стати, діти побратимами козака Петра? Це велика відповідальність. Нам потрібно буде використати  звання, здобуті на уроках математики. А ще допоможе прислів’я (діти читають із таблиці):

«Один за всіх і всі – за одного».

  1. Отже, перше випробування!

Біля воріт у Країну Казок зустрічають нас Барвінок і Ромашка.

  • Які числа показують вони? (6,9)
  • Назвіть усі числа, менші за 6.
  • Назвіть усі числа, більші за 6.
  • Яке число передує числу  9?
  • Назвіть наступне число.
  • Як ще можна назвати числа 8 і 10? (Сусідами числа 9).

-А тепер відкрийте зошити, підготуйте їх до письма. Напишіть рядок цифри 6 і рядок цифри 9. Пишіть старанно, каліграфічно.

Молодці Барвінок і Ромашка пропустили козака Петра в Країну Казок.

  1.              Минуло не дуже багато часу,  і Петро прийшов до лісової школи. Аж тут Лисичка вибігає. Розповіла вона, що в класі на дошці метелики сіли і знаки всі прикрили. Допоможімо, малята, метеликів зі знаків зігнати?

На дошці – записи:

7    5     3   6   8    8

(Знаки прикриті метеликами.)

Діти складають вирази зі словами більше менше, дорівнює.

  • Молодці, діти, ви справжні побратими.
  1. Йде далі козак Петро…

 

Аж ось зайчата сірі,

Сірі їстоньки хотять,

Сірі з голоду тремтять,

Бідні зайчики голодні

Ще не снідали сьогодні.

(На дошці – 5 зайчиків із числами.)

  • А що люблять їсти зайчики? (моркву)

(У кожного учня на парті – морквина з прикладом на звороті. Ті учні, в яких відповідь прикладу збігається з числом у зайчиків, підходять до дошки і прикріплюють морквини).

  1.               – Зайчиків погодували, можна йти далі. Та от Біда! Попереду – річка, а кладки немає. На березі – три дощечки. (У дітей – такі ж смужки різного кольору). Відстань від берега до берега – 8 см.

Яка ж із них знадобиться?

Діти за допомогою лінійки визначають  довжину кожної смужки:

  • Чорно – 5 см;
  • Рожевої – 8 см;
  • Синьої  - 10 см.

Доводять, чому саме смужка 10 см підійде для кладки.

Креслять відрізок 10 см. У зошиті.

  1. Перейшов козак Петро через річку і відчув, що зголоднів. А попереду яблунька – гарна і рясна.

Ще й рум’яні яблучка вродила вона. Яблуня запрошує всіх на свій врожай.

Хочеш, друже, яблучка?

Що ж підходь, зривай.

(Виставити яблуню, на якій 8 яблук із прикладами на звороті.)

6+2      4-2    9-0    7-5

5+0      5+5    8-8    10-4

Поїв Петро яблучок і вирішив відпочити.

Фізкультхвилинка.

І ми з вами відпочинимо.

(Діти схиляють голови на парти і заплющують очі – кілька секунд.)

  • Та враз подув легенький вітерець, зашелестіло листячко на яблуні і наспівало пісеньку. Побратими прокинулись і пішли у танок.

Фізкультхвилинка

  1.               Наспівуючи пісеньку, пішов козак Петро далі і не помітив, як опинився перед горою (виставити). Пройти можна через тунель, та він загартований. Тут  з’явився Буратіно (виставити) і підказав, що ключ – на вершині. А дістати його можна, розв’язавши приклади, що є на схилах гори з обох сторін.

Розподілимося на дві команди.

1 варіант – виходять на вершину зліва;

2 варіант – справа.

(Завдання діти виконують у зошиті.)

Взаємоперевірка.

  • Отже, ключик – наш! (Імітувати відкриття тунелю, знімаю грати.)
  1. Пройшов козак Петро через тунель. Уже й замок видно. Та хто це на шляху? Козак ніяк впізнати не може. А ви впізнали?
  • Так, це поросятко.
  • А чому не впізнав його Петро?

(Бо складне воно з фігур.)

  • Які фігури використані? (Круги, чотирикутники, трикутники)
  • Яких фігур найбільше? (кругів)
  • Які ще є фігури?(трикутники)
  • Чому так називають цю фігуру? (Бо є три вершини, три сторони, три кути.)

Впорались і з цим завданням!

  1.               А ось і замок. Та невблаганний і злий цар Морок не хоче відпустити королеву. Хоче, щоб козак Петро виконав останні три завдання.

Допоможемо, побратими? Пам’ятайте, що завдання підступні. Отже…

Задача 1 (усно)

Курочка знесла 8 яєчок. Бабуся їх поклала у гніздо та посадила курочку висиджувати курчат. Вилупилось 4. Вони були такі гарненькі! Залізли під мамине крило і стали чекати своїх братиків та сестричок.

Скільки курчат має ще вилупитись?

Задача 2 (усно)

На подвір’ї замку росте дуб. На дубі – 9 гілки. Був сильний ураган і 3 гілки зламались. Скільки гілок залишилось рости?

Задача 3 (письмово)

Катя прочитала 8 казок, а Тетянка – на 2 менше. Скільки казок прочитала Тетянка?

(Діти читають задачу, розв’язують самостійно, записують у зошит. Для перевірки один учень читає розв’язок.)

ІІІ. Підсумок уроку.

  •                   Молодці, діти. Як у кожній казці, добро перемагає зло, а знання завжди перемагають морок і пітьму. Розписався замок Пітьми-Тьмущої, розсіявся Морок. Королева Математики повернулась і навела лад у країні. З’явились усмішки на обличчях хлопчиків та дівчаток, усміхнулось сонечко, підняли голівки квіти. Діти з казкового міста передають вам вітання і подарунки.
  • Наш урок добіг кінця.
  • Чи сподобався він вам? Чим?
docx
Додано
3 лютого 2018
Переглядів
1209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку