Цікавий відкритий урок у формі казки,де козак разом з учнями визволяючи королеву Математики від злого царя розв'язує цікаві завдання не залишить байдужими учнів,які ще більше полюблять математику та закріплять знання з теми.
КОНСПЕКТ ВІДКРИТОГО УРОКУ З МАТЕМАТИКИ
1 КЛАС
З ТЕМИ :
«ЗАКРІПЛЕННЯ ТАБЛИЦЬ ДОДАВАННЯ І ВІДНІМАННЯ В МЕЖАХ 10. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ.»
Мета: закріпити таблиці додавання і віднімання у межах 10, уміння вимірювати та креслити відрізки; розвивати пам'ять, логічне мислення, зв’язне мовлення; вдосконалювати обчислювальні навички; виховувати сміливість, наполегливість у досягненні мети, вміння дружини, здатність прийти другу на допомогу у скрутну хвилину.
Обладнання: силуетні малюнки казкових героїв (козак Петро, Барвінок, Ромашка, Буратіно, лисичка, зайчики); замок Пітьми-Тьмущої, хатинка лісової школи, метелики, яблуня, гора, картка із зображенням поросятка з геометричних фігур; на кожного учня: по морквинці, по три смужки різної довжини і кольору, лінійки та прості олівці.
ХІД УРОКУ:
І. Організація класу до уроку
- Сьогодні у нас не зовсім звичайний урок математики. Ось послухайте.
Казки гуляють по світу,
Ніч запрягли в карету.
Казки живуть на галявах.
Бродять на зорі у туманах.
ІІ. Подорож у казку
Звали його Петро. Був він сміливий і відважний, завжди допомагав друзям, виручав усіх з біди.
Одного разу, подорожуючи, потрапив він у казкове місто Математики. Навколо була чудова природа, та всі діти в цьому місті ходили сумні. Сумним було сонечко, опустили свої голівки квіти.
Не зміг цього стерпіти козак Петро. Вирішив він звільнити королеву Математику. Розпитав дорогу до замку. Але добре знав він, що цього замало. Потрібні Петрику вірні друзі – побратими, які б допомогли йому.
«Один за всіх і всі – за одного».
Біля воріт у Країну Казок зустрічають нас Барвінок і Ромашка.
-А тепер відкрийте зошити, підготуйте їх до письма. Напишіть рядок цифри 6 і рядок цифри 9. Пишіть старанно, каліграфічно.
Молодці Барвінок і Ромашка пропустили козака Петра в Країну Казок.
На дошці – записи:
7 5 3 6 8 8
(Знаки прикриті метеликами.)
Діти складають вирази зі словами більше менше, дорівнює.
Аж ось зайчата сірі,
Сірі їстоньки хотять,
Сірі з голоду тремтять,
Бідні зайчики голодні
Ще не снідали сьогодні.
(На дошці – 5 зайчиків із числами.)
(У кожного учня на парті – морквина з прикладом на звороті. Ті учні, в яких відповідь прикладу збігається з числом у зайчиків, підходять до дошки і прикріплюють морквини).
Яка ж із них знадобиться?
Діти за допомогою лінійки визначають довжину кожної смужки:
Доводять, чому саме смужка 10 см підійде для кладки.
Креслять відрізок 10 см. У зошиті.
Ще й рум’яні яблучка вродила вона. Яблуня запрошує всіх на свій врожай.
Хочеш, друже, яблучка?
Що ж підходь, зривай.
(Виставити яблуню, на якій 8 яблук із прикладами на звороті.)
6+2 4-2 9-0 7-5
5+0 5+5 8-8 10-4
Поїв Петро яблучок і вирішив відпочити.
Фізкультхвилинка.
І ми з вами відпочинимо.
(Діти схиляють голови на парти і заплющують очі – кілька секунд.)
Фізкультхвилинка
Розподілимося на дві команди.
1 варіант – виходять на вершину зліва;
2 варіант – справа.
(Завдання діти виконують у зошиті.)
Взаємоперевірка.
(Бо складне воно з фігур.)
Впорались і з цим завданням!
Допоможемо, побратими? Пам’ятайте, що завдання підступні. Отже…
Задача 1 (усно)
Курочка знесла 8 яєчок. Бабуся їх поклала у гніздо та посадила курочку висиджувати курчат. Вилупилось 4. Вони були такі гарненькі! Залізли під мамине крило і стали чекати своїх братиків та сестричок.
Скільки курчат має ще вилупитись?
Задача 2 (усно)
На подвір’ї замку росте дуб. На дубі – 9 гілки. Був сильний ураган і 3 гілки зламались. Скільки гілок залишилось рости?
Задача 3 (письмово)
Катя прочитала 8 казок, а Тетянка – на 2 менше. Скільки казок прочитала Тетянка?
(Діти читають задачу, розв’язують самостійно, записують у зошит. Для перевірки один учень читає розв’язок.)
ІІІ. Підсумок уроку.