Інтегрований урок математика-природознавство для 1 класу за темою "Космічна подорож".

Про матеріал

Мета уроку: здійснити уявну мандрівку у космос; розповісти про тих, хто першими відвідали космічний простір; закріпити знання про Сонячну систему; вчити за допомогою частин створювати ціле; вдосконалювати вміння додавати і віднімати числа в межах 20; розвивати логічне мислення, уяву; виховувати бажання відкривати для себе нові знання про Всесвіт, повагу до професії космонавта.

Перегляд файлу

КОСМІЧНА ПОДОРОЖ

Інтегрований урок  математики та природознавства у 1 класі

Мета. Здійснити уявну мандрівку у космос; ознайомити учнів з літаючими машинами; розповісти про тих, хто першими відвідали космічний простір; закріпити знання про Сонячну систему; вчити за допомогою частин створювати ціле; вдосконалювати вміння додавати і віднімати числа в межах 20; розвивати логічне мислення, уяву; виховувати бажання відкривати для себе нові знання про Всесвіт, повагу до професії космонавта.

Обладнання: макет космічного корабля, карта польоту, ребуси, портрети Ю.Гагаріна, Л.Каденюка, музика, ілюстрації різних літальних апаратів, зображення нашої галактики, поверхні Місяця, будови Сонячної системи.

 

                                                    Хід уроку

І. Організаційний момент

- Продзвенів дзвінок, малята.

  Час урок розпочинати.

  Але краще ніж сидіти

  Всім у класі весь цей час,

  Пропоную вам здійснити

  Космічну подорож. Гаразд?

  А, оскільки, ми, земляни,

  Нажаль, не вміємо літати,

  То треба корабель космічний

  Нам разом всім побудувати. (Цесорева Г.В.)

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  1.  Повідомлення теми і мети уроку

- 57 років тому людина вперше полетіла в космос. Це сталося 12 квітня 1961 року. З того часу в цей день ми святкуємо День космонавтики.

Пропоную вам уявити, що ми теж можемо стати космонавтами. Сьогодні на уроці ми стартуємо з Землі, розглянемо з космосу нашу чудову планету та її сусідів, дізнаємось багато цікавого про героїчну професію космонавта.

 

ІІІ. Підготовка до польоту.

  1.  Актуалізація опорних знань.

1. Читання учнями вірша.

       Я хочу літати,

Але не у снах.

Я мрію з птахами

Літать в небесах.

 

Такі я придумаю крила,

Щоб легко і швидко носили,

У кожен куточок землі,

Куди заманеться мені.      Т.Пушкарьова.

2. Обговорення прочитаного.

- Про що мріє автор вірша?

- Чи вдавалося коли-небудь людині злетіти в небо, як пташці?

 

ІV. Організація і проведення польоту.

1. Розповідь вчителя.

- Послухайте легенду про Ікара.

Колись дуже давно на о. Кріт у могутнього царя Міноса жив чудовий майстер Дедал. Він вмів вирізблювати з білого мармуру такі дивні статуї, що ті здавалися живими. Цар пишався цим майстром і не хотів відпускати його з острова. І тоді Дедал знайшов спосіб як утікти разом зі своїм сином.

Майстер назбирав пір'я, скріпив його нитками та воском і виготовив чотири великих крила.

Перед польотом Дедал покликав свого сина Ікара і застеріг його, щоб не опускався низько до води і не піднімався дуже високо до Сонця. Після цього батько з сином одягнули крила і легко піднялися у повітря.

Від радості польоту хлопчик забув настанови батька і, сильно змахнувши крилами, піднявся високо до Сонця. Палюче  сонячне проміння розтопило віск, що скріпляв крила, і Ікар впав у море.

- Пройшло багато сотень років, поки люди придумали машини, що здатні підніматися над землею. Спочатку то були повітряні кулі та дирижаблі, які рухались дуже повільно та погано керувались.

 На початку минулого століття люди винайшли перший літак, який тоді називався аеропланом. Про польоти в космос тоді могли тільки мріяти.

А зараз кожна дитина знає, що в космос можна полетіти. Для цього тільки треба мати …(розгадування ребусу) (Додаток 1).

  - Правильно, діти. Саме зараз ми з вами побудуємо власну ракету.

 

2. Математичні пазли

- На дошці ви бачите аркуші з прикладами. Кожен з вас може вибирати собі приклад на власний розсуд і, обчисливши його, перегорнути аркуш. На зворотньому боці аркушів ми побачимо деталі нашої ракети і сконструюємо з них цілий космічний корабель. (Додаток 2).

 

3. Гра «Космічний лоцман»

- Наша ракета готова до польоту, але в неосяжному космосі можна загубитись без чіткого маршруту. Зробіть правильні розрахунки і прокладіть маршрут нашого космічного корабля. (Додаток 3).

 

4. Запуск ракети.

- Необхідну підготовку завершено.

Космонавти! Зайняти місця на кораблі!

 

Щоб летіти на планети,

Збудували ми ракету.

1,2,3 –

Полетиш сьогодні ти!

 

5.Розповідь вчителя.

- 50 років тому перший в світі космонавт Юрій Гагарін зробив тільки один оберт навколо планети Земля. І тривав його політ 108 хвилин.

З того часу сотні космонавтів побували в космосі.

Серед космонавтів були наші співвітчизники – українці.

Перший космонавт незалежної України – Леонід Каденюк – полетів у космос 19 листопада 1997 року. Його політ тривав 16 діб.

Звичайно, що під час польоту космонавтам треба їсти. Але в космосі не насиплеш борщу в тарілку. Там люди і речі втрачають вагу і перебувають у стані невагомості. Щоб не літати по космічному кораблю наздоганяючи котлету, вчені придумали їжу і напої зберігати у спеціальних упаковках, схожих на тюбики від зубної пасти.

 

6. Гра «Обід на орбіті»

- Розгляньте уважно малюнок. Це їжа, яку командир космічного корабля взяв собі на обід. Все добре запам'ятали? (Вчитель прибирає перший малюнок).

-А тепер скажіть, яка їжа найбільше сподобалась командиру? (Розглядаючи другий малюнок, діти намагаються знайти відмінності і визначити, що було з'їдено). (Додаток 4).

 

7. Фізкультхвилинка.

 

8. Бесіда.

- Я впевнена, що кожен з вас неодноразово із захопленням дивився в зоряне небо, дивуючись його красі, загадковості, недоступності. Таємниче сяйво зірок і бездонна глибина неба завжди приваблювали до себе людей. Люди, які займаються вивченням Космосу, називаються астрономами. Це завдяки їм ми знаємо, що наша планета обертається навколо яскравої зірки, яка називається… (Сонце).

- Скільки ще планет здійснюють свою подорож навколо Сонця?

- Розгадайте ребус і дізнайтесь назву однієї з планет Сонячної системи.

Додаток 5.

- Назвіть, які ще планети ви знаєте.

Всі планети Сонячної системи, крім Меркурія і Венери, мають супутники. Як називається супутник планети Земля? (Місяць)

Місяць, поки що, єдиний космічний об'єкт на який висаджувались люди. На його поверхні працюють автоматичні міжпланетні станції, так звані місяцеходи, які проводять різні дослідження і передають інформацію на Землю. Розгляньте зображення поверхні Місяця.

9. Розв'язування задач.

1) Перший місяцехід передав на Землю 8 кг місячного ґрунту, а другий – на 2 кг більше. Скільки кілограмів ґрунту для досліджень передав другий місяцехід?

Поставте таке запитання, щоб задача розв'язувалась двома діями.

2) Незнайко відправився в космічну подорож на п'ять місяців. Скільки конвертів йому треба взяти з собою, щоб щодня писати листи додому? (Жодного. У космосі конверти не потрібні.)

 

10. Гра «Дешифрувальник»

- Всі планети разом з Сонцем мають свою космічну адресу. Розшифруйте її.

 

14

11

12

8

13

7

16

18

2

 

17

10

5

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6+2=          А                       8+4=        М                             20-3=        Ш

16+2=        И                       9+2=         У                             10-3=        Ь

 8-6=          Й                      12-3=        Х                              9-4=          Я

10+6=        К                       9+4=         Ц

7+3=          Л                      10+4=        Ч

 - До галактики Чумацький Шлях входять наша Сонячна система і ще кілька подібних зоряних систем. Її розміри неможливо усвідомити. Світло від центру Чумацького Шляху досягає Землі за 20 тисяч світлових років. Розгляньте фотографію нашої галактики, зроблену в космосі.

 

V.Підсумок уроку.

- Ви вже знаєте, що першою людиною, що здійснила політ в космос, був космонавт Юрій Гагарін. Космонавт Олексій Леонов першим вийшов у відкритий космос. Згодом американські астронавти першими побували на Місяці. Штучні супутники вивчають космічний простір. Техніка продовжує вдосконалюватись. Люди мріють відвідати інші планети, знайти підтвердження, що ми не єдині мешканці Всесвіту.

Сьогодні ми здійснили уявну подорож в космос. Час повертатись на рідну планету Земля.

А щоб стати справжнім космонавтом, треба добре вчитись, бути дуже сміливим, мати гарне здоров'я, не лякатись труднощів, мати гарну пам'ять.

Космонавти – рідкісна професія. В усьому світі космонавтів шанують і поважають.

  • Чи сподобався вам цей урок?
  •  Що найбільше вразило?
  • Ви працювали сьогодні швидко і злагоджено, як справжній екіпаж космічного корабля. Молодці!

 

Додатки

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

D:\елементи для презентацій\прозорі\lilibule-pousieresdetoiles-element (67).png

 

 

 

D:\елементи для презентацій\прозорі\РАКЕТА.png 

 

 

 

 

 

 

 

4.


 

5.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
5 лютого
Переглядів
385
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку