Мета:закріплювати вміння обчислювати вирази й розв'язувати задачі на додавання і віднімання чисел; вчити складати і розв'язувати задачі на знаходження невідомого доданка, учити порівнювати числа; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, математичне мовлення; виховувати інтерес до математики, бажання допомагати.
Клинiвська загальноосвiтня школа І-ІІІ ступенiв
Відкритий урок з математики
«Розв'язування прикладів на додавання і віднімання в межах 20. Розв'язування задач на знаходження невідомого доданка»
Пiдготувала:
вчитель початкових класiв
Москалюк Катерина Олександрiвна
Математика
Клас 1
Тема. «Розв'язування прикладів на додавання і віднімання в межах 20. Розв'язування задач на знаходження невідомого доданка»
Мета: закріплювати вміння обчислювати вирази й розв'язувати задачі на додавання і віднімання чисел; вчити складати і розв'язувати задачі на знаходження невідомого доданка, учити порівнювати числа; вдосконалювати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, математичне мовлення; виховувати інтерес до математики, бажання допомагати.
Тип уроку: урок-казка
ХІД УРОКУ
Пролунав дзвінок – починається урок.
Працюватимем старанно, щоб почути у кінці,
Що у нашім першім класі – усі діти молодці!
ІІ. Мотивація уроку.
До нас завітали герої казки. Ось послухайте віршик про них:
Нас братів є рівно сім,
Дружимо ми вміло,
Білосніжну захищати
Наше святе діло.
- Чи упізнали ви їх?
Гномики збирали у лісі хмиз і почули від сороки, що за час їхньої відсутності прокинулася Білосніжка. Вони дуже зраділи і поспішили додому. Але ліс сповнений несподіванок і перешкод, які неодмінно треба подолати. Сподіваюся, ви допоможете гномам у цьому. Учні, котрі гарно працюватимуть під час уроку, отримають частинку снігопаду - маленьку сніжинку. Візьмемо із собою вміння красиво сидіти, активно працювати, і, звичайно, гарний настрій. Подаруйте один одному свою посмішку. Отож, вирушаємо!
ІІІ. Актуалізація і корекція опорних знань.
Перший гном Веселунчик просить нас прокласти стежку, адже маленьким гномам важко.
Ваше завдання – вирішити приклади й показати картку з відповіддю.
15-5 3+2 7-5
3+3 6+1 4+5
Ви впоралися з цим завданням, перший гномик уже біля будиночка і чекає своїх товаришів.
_10_ _14_ _3_ _12_
Другий гномик Чхунчик потрапив під снігопад, який припиниться, коли ви виконаєте роботу з картками.
Третій гномик Буркунчик ніяк не може вибратися зі снігової кучугури. Ми допоможемо йому, коли гарно попрацюємо в зошиті. Відкриваємо зошити.
Зошит свій я відкриваю,
Навкоси його кладу.
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь.
Буду вправно працювати,
До роботи я берусь!
15-10 6+1 10-8
2+4 5+5 7-7
Четвертий гномик Задумчик пропонує розв'язати цікаві задачі. Зосередьтеся, будьте уважними.
Буратiно пiдтягнувся, раз – нагнувся, два – нагнувся,
Руки в сторони розвiв, ключик, мабуть, загубив.
Щоби ключик нам дістати, потрiбно навшпиньки встати.
IV.Повідомлення теми й мети уроку
V. Робота над темою уроку
1. Обчислення значень виразів.
Учні записують вирази та обчислюють ( 1- біля дошки, інші – в зошити).
17, 5, 20, 6, 10, 8, 9, 0
Ми писали, ми писали, наші пальчики втомились.
Раз, два, три, чотири, п'ять –
Знову будемо писать.
Це – дідусь, а це – бабуся,
Це – татусь, а це – мамуся,
А оце – маленький я!
Разом ми – одна сім'я!
6+3-1=8 10-3+2=9 6-5=1 10-7-3=0
9-4-4=1 8+2-6=4 7-4=3 10-3-7=0
2. Розв'язування задач.
Шостий гномик Дрімунчик не може потрапити до будиночка, бо всі замки виявились закодованими. Щоб відкрити двері, треба правильно розв'язати задачу.
Складання і розв'язування задачі на знаходження невідомого доданка (вправа 4).
VI. Закріплення вивченого матеріалу.
Сьомий гномик Стидунчик пропонує попрацювати з геометричним матеріалом.
VІІ. Підсумок уроку
От гномики і вдома. Вони, дякуючи вам, впоралися з перешкодами та досягли своєї мети. А чи досягли її ми? Давайте згадаємо: складали та розв'язували вирази, задачі з числами до 20, порівнювали числа, працювали з геометричним матеріалом.