Тема: Закріплення вивченого матеріалу. На гостини до Бабусі Ягусі.
Мета: повторити нумерацію чисел від 1 до 10, склад чисел; закріпити навики усної лічби, вміння дітей порівнювати числа, розв'язувати приклади, знання про геометричні фігури. Розвивати логічне мислення, увагу учнів через ігрову діяльність, пізнавальний інтерес до навчання, піднімати емоційний настрій шляхом використання казкових персонажів, сюрпризних моментів. Виховувати цікавість і інтерес до математики, любов до усної народної творчості, почуття взаємодопомоги, бажання допомогти.
Обладнання: малюнок хатинки на курячій ніжці з Бабою Ягою, картки з прикладами, геометричні фігури, казкові герої.
Хід заняття
І.Організація класу.
- Добрий день, діти. Я рада вас бачити. У мене такий гарний настрій. А у вас? Подаруйте мені свої гарні, милі, світлі усмішки. А який у нас зараз урок? (Математика). Назвіть основні правила уроку?
- Хочу все знати
-Буду уважним, старанним
-Буду активним
II. Казковий зачин. Повідомлення завдань уроку.
- З казкою ми зустрічались не раз і знову вона завітала до нас. Прослухайте загадку і скажіть, хто буде головним героєм нашої казки.
В неї хатка вже стара, дах ось протікає.
Ну, а куряча нога вже давно кульгає.
Про кого ці рядки? (Баба Яга)
-
А ви, діти, хотіли б бути героями казки? Щоб потрапити туди, потрібно тричі проказати чарівне заклинання. Всі ви добре знаєте, що найчарівнішим словом в усьому світі є... яке слово? ("Будь ласка"). Тому запам'ятайте і давайте повторимо їх тричі:
«Будь ласка, будь ласка, будь ласка.
Ми хочемо стати героями казки.»
-
Дійсно так, сьогодні героїня нашої казки - Бабуся Ягуся. Сьогодні у
неї незвичайний день. Вона святкує свій день народження. І хоче його відзначати разом з вами – звірятками: вовчиками, зайчиками ведмедиками. І я, лисичка- сестричка, хочу з вами на свято. Але вона візьме нас з собою лише з однією умовою! Ми повинні закріпити вивчений матеріал та розв’язати всі її завдання, які вона розмістила на своїй хатинці.
III. Повторення вивченого матеріалу.
-
Каліграфічна хвилинка
-
Перше завдання від бабусі.
-
Погляньте, ось лісова галявина. А на ній звірята. Дітки, порахуйте і скажіть мені скільки їх? (5)
-
Наша героїня просить, щоб ми згадали, як правильно пишеться цифра 5 і каліграфічно прописали рядок. А допоможе нам Влада.
Письмо цифри 5. (Учень коментує біля дошки)
-
Ця цифра має 3 елементи. Починаємо писати пряму похилу близько середини верхньої частини клітинки і ведемо до середини. Не відриваючи руки, описуємо правий півовал, який не торкається правої сторони клітинки. Від першого елемента пишемо горизонтальну лінію.
-
Малята, цифри, якими ми користуємось – це арабські. А у давнину мешканці Риму вигадали запис чисел, а п’ятірку саме так. Відведіть вказівний і середній палець в різні сторони. Ці пальці утворили цифру V. У більшості європейських країн, а також в Росії, цей жест означає знак Перемоги.
-
З цим завданням ми впорались, то ж давайте поглянемо, що в другому.
-
Усне опитування
-
Бабуся просить, щоб ми повторили цифри першого десятка.
-
Назвати числа у прямому порядку в межах 10.
-
Назвати числа у зворотному порядку в межах 10.
-
Назвіть сусідів числа 8, 5, 3
-
Яке число стоїть перед числом 3. (число 2)
-
Яке число стоїть після числа 5? (число 6)
-
Яке число стоїть між числами 6 і 8? (число 7)
-
Як називаються числа при додаванні?
-
Назвіть найменше одноцифрове число.
-
Назвіть найбільше одноцифрове число.
-
Молодці, впорались із завданням.
-
Математичний диктант
-
Давайте з вами поглянемо, яке ж наступне завдання бабуся нам приготувала. Ой, дітки, та це ж математичний диктант.
-
А так як наша героїня з казки, то і диктант у нас буде казковий. У назвах казок, які я читатиму, знайдіть числа і позначте їх у зошиті відповідними цифрами. (ВИКЛИКАТИ УЧНЯ ДО ДОШКИ)
-
«Один палець», «Дві кізочки», «Троє поросят», Чотири рясні дощі», «П'ять бажань», «Про змія, у якого шість голів», «Сім козаків, і восьмий, який був отаманом», «Дев'ять братів і десята сестра Галя»)
-
Перевіримо, які числа ви записали (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9,10)
-
У якому порядку (зростання чи спадання) записані цифри математичного диктанту?
-
Ми записали цифри чи числа? (цифри)
-
Поясніть, чому саме цифри? (цифри ми бачимо і пишемо, а числа ми називаємо)
-
А це дійсно так, що цифр існує безліч? (Ні, цифр 10, а чисел безліч)
-
Молодці! Чудово впорались з цим завданням, гарні в нас математики.
Фізкультхвилинка.
-
Ми з вами стільки роботи вже виконали, то ж давайте відпочинемо, якщо хтось хоче можете піднятися. Покажемо пальчиками рук ……
-
Робота з геометричним матеріалом.
-
Що ж нам за завдання приготувала Бабуся Ягуся під №4.
Погляньте на дошку, що ви бачите? (Геометричні фігури)
-
Які саме?
-
Діти, погляньте, а у нашої бабусі хатка вже стара,на курячих ніжках, дах ось протікає. Давайте побудуємо їй міцний будинок. А будівельником буде………
-
А з чого ми починаємо будівництво будинку, щоб він міцно стояв на землі? (з фундаменту)
-
А поки будівельник працює, ми з вами попрацюємо.
-
Скільки квадратів?
-
Скільки прямокутників?
-
Яких фігур найбільше?
-
Знайдіть суму чисел у колах.
-
Знайдіть суму чисел у п’ятикутниках.
-
Знайдіть різницю чисел у трикутниках.
-
На скільки більше число у квадраті за число у прямокутнику?
-
Давайте поглянемо на роботу нашого будівельника, чи гарно він впорався з роботою. І попросимо виміряти довжину фундаменту і написати. А ми згадаємо, яку ми знаємо одиницю вимірювання довжини. (сантиметр)
-
Робота за індивідуальними картками.
У Бабусі Ягусі ж день народження. І вона хоче провести змагання з бігу між казковими героями. Нам потрібно допомогти їй визначити, хто яку довжину пробіг. Я вам роздаю завдання, а ви вимірюєте довжину лінійкою і надписуєте її.
-
У якого казкового героя найдовший відрізок, а біля якого найменший?
-
Робота в групах і біля дошки.
Ось наступне нам завдання:бабуся хоче, щоб ми попрацювали групками, а деякі учні біля дошки.
Картки з прикладами
2+3= 4+ _=6 7_ _=10
6-3= 8-_=3 1_ _=9
4+2= 3+_=5 9_ _=3
А ви, дітки, молодці, справились і з цим складним завданням.
Фізкультхвилинка
Вже стомилися ми трішки,
Вийдем, дітки, на доріжку.
Наші ручки: раз, два, три.
Ось голівонька стомилась,
Вліво – вправо нахилилась.
Раз, два, три.
Будем пальчики стискати,
Будем знову працювати.
-
Віршовані задачі.
1.У Бабусі Ягусі живуть гарні гуси:
Двоє білих, троє сірих.
Скільки їх в Бабусі ? ( 2+3 )
-
У Ягусі чотири копійки,
А Горинич має п'ять.
Допоможемо, малята,
гроші їм порахувати ? (4+5 )
-
Жили в Ягусі у дворі
П'ять горобців та двоє снігурів.
Хто може скласти лік птахам –
Всім горобцям і снігурам ? (5+2 )
5. Сім цукерок лисичка мала.
Три цукерки - Ягусі подарувала.
Скільки цукерок в Лисички лишилось ? ( 7 - 3 )
IV. Підсумок уроку.
-
Малята, впорались ми із завданням?
-
Ми виконали всі завдання Баби Яги і зможемо відсвяткувати її ювілей. А як ви гадаєте, скільки їй років?
-
Давайте пригадаємо, що ми закріпили, а що нового вивчили?
-
А хочете побачити, чим закінчується наша казка? Тоді закрийте очі і тричі повторіть заклинання:
"Будь ласка, будь ласка, будь ласка,
Ми хочемо побачити кінець своєї казки."
От і закінчилася наша казка.
Були усі ви: «Молодці!»
За те, що ви всі міркували,
Слухали й відповідали, –
Бабуся Ягуся дарує нам кошик,
А в ньому яблучка лежать,
наче сонечка блищать.
Пригощайтесь залюбки,
мої любі малюки
(Діти пригощаються яблуками).