Речення
1.Визнач тип речення за метою висловлювання.
Прилітайте, сизокрилі мої голуб’ята, із-за Дніпра широкого
у степ погуляти. ( Т. Шевченко )
а) розповідне ; б) питальне ; в) спонукальне.
2. Визнач граматичну основу наведеного речення.
На хлібному полі дзвеніли під вітром колоски пшениці.
а) дзвеніли під вітром ;
б) золоті колоски ;
в) колоски дзвеніли.
3. Доповни речення однорідними членами.
У четвертому класі учні вивчають …., …., ….. .
4. Яка схема відповідає наведеному реченню?
Андрійко і Дмитрик збирали лісові суниці.
а) ____ і ____ ______ …….. ……. .
б) _____ і _____ _____ ……. ……. …. .
в) ______ _______ ……. ……. .
5. Запиши речення, розставляючи необхідні розділові знаки, та визнач його граматичну основу.
Чорніє млин рум’яна спить вода і солов’їна пісня молода пливе струмком із росяного саду.
6. Із наведаних слів склади і запиши речення. Встанови зв'язок слів у цьому реченні.
Ставом, верба, задумливу, над, співала, пісню.
7. Запиши три різних за метою висловлювання речення зі словосполученням бабусин дім, використовуючи синоніми до слова дім.
8. Доповни речення порівняннями.
З листя падають росинки, ніби ………. .
Озеро виблискує на сонці, наче ……… .
Усе було вкрите білим снігом, мов …… .