Мета: Закріплювати вміння учнів визначати в тексті дієслова, добирати дієслова за змістом речення, розрізняти між іншими частинами мови; формувати вміння учнів розпізнавати дієслова за питаннями, вчити добирати слова, близькі та протилежні за значенням; розвивати зв’язне мовлення учнів, виховувати почуття взаємодопомоги, бажання вчитися.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
Продзвенів уже дзвінок,
починається урок.
Приготуйте без мороки
Все, що треба до уроку.
Книжку, зошит, ручку, олівці.
Приготували?
Молодці!
Все у нас уже на місці,
залишилось тільки сісти!
Сядьте, дітки, всі гарненько,
Руки покладіть рівненько.
Голівку вище підніміть,
Плечі свої розведіть.
Всі на мене подивіться,
і приємно посміхніться!
- Я рада бачити ваші обличчя, ваші посмішки і думаю, що урок подарує вам радість від спілкування один з одним.
- Що ви очікуєте від уроку?
- Сподіваюсь, що ви будете гарно працювати, уважно слухати, вчитися висловлювати свої думки, будете активними, творчими, старанними.
Українська мова
3. Повідомлення теми і мети уроку
- Над якою темою ми працювали на попередньому уроці?( Ми вчили дієслово)
- Що означає дієслово? ( Дієслово- це частина мова, яка називає дію предмета і відповідає на запитання що робити? Що зробити?)
- Сьогодні на уроці ми будемо закріплювати свої знання про дієслово, продовжувати дізнаватися про дієслово багато чого цікавого.
-Які ще частини мови ви знаєте?( Іменник, прикметник)
4. Актуалізація опорних знань
4.1. Гра «Іменник, прикметник і дієслово» (Вчитель називає слова. І гр. «Іменник»- встають. ІІ гр. «Прикметник» - плескають в долоні. ІІІ гр. «Дієслово»- тупають ногами.
Слова для прикладу: сонце, зелений, падають,банан, читають, малюють, кролик, розумний, відважний, бабуся,красивий, навчаються.
4.2. Гра «Шифрувальник» На листочках кодуємо слова. Іменник – 1, Прикметник-2, Дієслово-3.
Слова для прикладу: квітка, лінійка, міркувати, кататися, щедрий, довгий, квадратний,білий, запам’ятовувати, вчитися.
11 3 3 2 2 2 2 3 3
4.3. Робота в зошиті. Каліграфічна хвилинка. Написання букви Б.
4.4. Словникова робота Батьківщина
Вправа на розвиток образного мислення, сприяє поліпшенню запам’ятовування.
1. Права рука затиснута в кулак і великий пальчик показує, що у нас все гарно;
2. Ліва рука затиснута в кулак;
3. Хлопок в долоні;
4. Різко змінюється положення рук навпаки.
6.Робота в парах. «Добери антоніми»
Заплести – розплести
В’янути –цвісти
Заходити – виходити
Шепотіти-мовчати
Підіймати - опускати
З’єднувати - роз’єднувати
Загадати-розгадати
Плакати - сміятися
Будувати-руйнувати
Охолоджувати-підігр.
Купувати-продавати
Знайти-загубити
7.Робота з підручником
Вправа 322, с.89. ( в робочих зошитах). (Прочитай оповідання. Випиши спочатку виділеніслова , апотім підкреслені.Визнач ,які вони за значенням)
8. Фізкультхвилинка
9. Узагальнення та систематизація отриманих знань
9.1 Робота в групах. Підібрати синоніми до слів
І група- Іти
ІІ група –Говорити
ІІІ група- Бити
9.2 Творчий вибірковий диктант
- Запишіть слова, якими закінчуються речення (в робочих зошитах)
Траву косять, а дрова … рубають.
Картоплю садять, а пшеницю… сіють.
Чашку на стіл ставлять, а ложку … кладуть.
Сіль сиплють, а воду… ллють.
Вірш читають, а пісню… співають.
Тісто місять, а вареники… ліплять.
Молоко п’ють, а хліб … їдять.
Вірш читають, а пісню … співають
Ручкою пишуть, а олівцем… малюють
Телевізор дивляться, а радіо… слухають
10. Підсумок уроку
10.1 Гра «Шифрувальник»
Математика
- Щоб дізнатись, як ви працювали на уроці, потрібно виконати завдання «Шифрувальник»
6 |
4 |
12 |
16 |
18 |
10 |
Ц |
І |
О |
Д |
Л |
М |
2•5 = |
|
|
2 •6 = |
|
|
2•9 = |
|
|
7+5 = |
|
|
2•8 = |
|
|
2•3 = |
|
|
8:2 = |
|
|
10.2 Гра «Закінчи речення»
-На уроці я вчився…
-Найбільше мені сподобалося…
-Я запам’ятав…
10.3 Оцінювання
10.4.Домашнє завдання Впр 325
10.4 Рефлексія. Милування природою через вікно