Інтегрований урок з математики, курсу «Я досліджую світ» і «Технології дизайну» (2 клас).
ТЕМА. Закріплення вмінь знаходити невідомі компоненти дій додавання і віднімання. Розвиток логічного мислення. Ознаки осені. Колективна аплікація «Осінній дуб».
МЕТА. Закріпити вміння знаходити невідомі компоненти дій додавання і віднімання, удосконалювати навички усних обчислень, вправлятися в розв’язуванні задач. Розвивати зв'язне мовлення і чітку звуко вимову на матеріалі усних відповідей; розвивати дрібну моторику рук при роботі з папером. Виховувати вміння відстоювати свою думку, працювати колективно, формувати життєві компетентності.
Очікувані результати. розуміють суть арифметичних дій додавання і віднімання; знають назви компонентів і результатів арифметичних дій віднімання і додавання; розуміють, що невідоме зменшуване знаходять дією додавання, а невідомий від’ємник – дією віднімання; аналізують короткий запис задачі, складають задачі за коротким записом; обчислюють значення виразів на 1–2 дії; відновлюють знаки арифметичних дій і числа в правильних (істинних) рівностях. Сприймають монологічне висловлювання; висловлюють свої думки і почуття з приводу ознаків осені; уважно вислуховують думку співрозмовника, висловлюють свій погляд, шануючи гідність інших.
ТИП УРОКУ. Урок узагальнення знань.
ФОРМИ І МЕТОДИ. «Асоціативний кущ», «Крісло автора», робота в парах, колективна робота.
ОБЛАДНАННЯ. Презентація, роздатковий матеріал – листочки з виразами, аплікація дуба, корзинки з набором для аплікації, Lego.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу. "Психологічна настанова". (Слайд №1).
- Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Наш девіз уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Технологія «Крісло автора».
- Пропоную Юстинці сьогодні зайняти авторське крісло. А вам свої робочі місця.
- Я – осінь. Люблю змінювати все довкола. Дні роблю короткими, а ночі - довшими. З моїм приходом температура повітря знижується. Ранки можуть бути туманними. Дмуть холодні вітри, частіше йдуть дощі. Птахи відлітають у теплі краї. Я – чарівниця, одягаю дерева в різнокольорові шати. Але приходить час, коли від мого подиху листочки поволі опадають на землю.
- Чому так відбувається?
- Дякую, Юстинко, займи своє робоче місце.
- Ото ж головною окрасою осені є різнобарвне листя.
2. Усні обчислення.
Перед тим, як починати,
Треба розум тренувати,
Швидко й точно рахувати.
а) Усні обчислення в межах 20 використовуючи Lego. (Слайд №2)
б) Скаладання та обчислення виразів на знаходження різниці
Пригадаємо :
До різниці чисел 4 і 2 додати 6 (8)
Від 10 відняти різницю чисел 3 і 3 (4)
До різниці чисел 10 і 3 додати 4 (11)
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Весна красна квітами, а осінь – плодами.
Восени і горобець багатий.
Вересень пахне яблуками, а жовтень – капустою.
Жовтень ходить по краю, та виганяє пташок з гаю.
Листопад зимі ворота відчиняє.
Листопадовий день, що заячий хвіст.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота з підручником (с. 51, 52)
Завдання 1. Відгадай числа за їх розповіддю про себе.
Завдання 2. Дівчатка збираються до лісу.
Задачі розв’язати і записати в зошит.
Завдання 3. Робота в парі.
Завдання 4. Самостійна робота.
8-6+1=2 9-5+3=7 7+4-2=9
Гра «З якого дерева листочок?» Пригадайте, які породи дерев ви знаєте. Назвіть. Зверніть увагу на свої листочки, вони однакові, чи різні? Прикріпіть листки до потрібного дерева.
ЯЛИНКА ДУБ БЕРЕЗА КАШТАН
Проблемне питання: Чому нема жодного листочка біля таблички ЯЛИНКА?
Інструктаж з ТБ.
Роздати індивідуальні коробочки з набором: ножиці, заготовки паперу різного кольору, шаблон, олівець, клей, серветка. (Слайд №7)
Послідовність виконання роботи:
1.Складаємо заготовку навпіл.
2.Обводимо шаблон.
3.Вирізаємо.
4.Мажемо клеєм.
5.Клеїмо свій листочок на дерево. (Слайд №8)
Індивідуальна робота з окремими учнями.
ІV. Заключна частина. Рефлексія.
Формувальне оцінювання.
Самооцінювання учнів.
Дякую дітям за урок.