Закріплення знань про звукове значення букви «пе». Мовно-логічні ігри. Робота над уривком казки «Ріпка» (читання, переказ, театралізація). Інтеграція з природознавством.

Про матеріал

Навчання грамоти. Читання. 1 клас

Тема. Закріплення знань про звукове значення букви «пе». Мовно-логічні ігри. Робота над уривком казки «Ріпка» (читання, переказ, театралізація). Інтеграція з природознавством.

Мета: повторити і закріпити знання про вивчені букви; вдосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас; розвивати пізнавальні та творчі здібності школярів, усне мовлення, увагу, спостережливість; виховувати у дітей бережливе ставлення до праці людей.

Перегляд файлу

Навчання грамоти. Читання. 1 клас

Тема. Закріплення знань про звукове значення букви «пе». Мовно-логічні ігри. Робота над уривком казки «Ріпка» (читання, переказ, театралізація). Інтеграція з природознавством.

Мета: повторити і закріпити знання про вивчені букви; вдосконалювати навички читання, збагачувати словниковий запас; розвивати пізнавальні та творчі здібності школярів, усне мовлення, увагу, спостережливість; виховувати у дітей бережливе ставлення до праці людей.

Обладнання: малюнки предметні, сюжетні,до казки «Ріпка»,книги,конструктор лего.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

     1. Привітання

Друг руку простягни!

Усмішку йому пошли.

Добрий ранок!

Добрий день!

Наш урок з гарним настроєм почнем!

   2. Вправа «Екран настрою». Емоційне налаштування на урок.

 По колу передаються картки з кумедним зображенням емоцій. Кожен учасник запам’ятовує номер картки, на якій намальовано ту емоцію, що відповідає його настрою. Картка, яку обрало більшість, прикріплюється до стенду «Екран настрою». (Зображень може бути декілька).

II. Артикуляційні вправи

1.Робота на чистомовкою

Па-па-па – розсипана крупа.
Пе-пе-пе – кошеня сліпе.
По-по-по – річка Лімпопо.
Іп-іп-іп – зеленіє кріп.
Ап-ап-ап – травку щипле цап.
Уп-уп-уп – поживний суп.
Оп-оп-оп – у річці короп.
Пу-пу-пу – по широкому степу.
Пи-пи-пи – золотаві снопи.

(спочатку вчитель промовляє,після чого учні разом повторюють склади)

2.Робота зі скоросовкою

Пильно поле пильнували,
Перепелів полювали.

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Сьогодны ми з вами закріпемо знання про звукове значення букви «пе» та згадаємо українську народну казку «Ріпка». Виконуючи правильно кожне із завдань ми будемо допомагати їжачку запасатися на зиму яблучками, грушками та грибочками. В кінці уроку він нам приготував подаруночки.

ІV.Закріплення вивченого матеріалу

1. Гра «Віднови пазл».
Учні виходять до дошки, називають вивчені букви, дають характеристику звукам, які вони позначають на письмі. (яблучко для їжачка)

2. Гра «Допиши слово».
На дошці записані елементи вивчених букв, учні дописують букву та читають слово з нею. (грушка для їжачка)

3. Гра «Склади слово». Робота в групах
З лего учні в парах складають слова.

(Для кожної групи свої слова,вони записані на зворотному боці картки. Коли завдання виконане учні розподіляють слова на групи Одяг-чоловічий,жіночий) (грибочок для їжачка)

Фізкультхвилинка

На базарі жираф (Стають на вшпиньки)
Вибирає теплий шарф. (Дивляться праворуч, ліворуч).
Переміряв чималенько – (Погладжують себе по шиї).
Всі шарфи коротенькі. (Розводять руки, імитуючи жест “на жаль”).
Є великі, (Руки у різнобіч).
Є маленькі (Долонька до долоньки).
Є широкі, (Руки у різнобіч).
Є вузенькі, (Долонька до долоньки).
Є блискучі, наче змії, (Хвиля тілом, ліхтарики руками).
Та нема на довгу шию. (Розводять руки, імитуючи жест “на жаль”).
І, нарешті, в продавщиці
Він купив дві гострі спиці. (Рух ножиці).
І тепер собі жираф
Дома в’яже довгий шарф. (Рука за рукою зігнуті у ліктях, намотують ниточки).

4. Гра «Заповни шафу»
На дошці — малюнок шафи. Завдання учнів з малюнків на дошці вибрати ті, в назвах яких є звуки [п], [п’]. (яблучко для їжачка)

V. Робота над уривком казки «Ріпка».

    1.Робота над загадкою

Сиднем у землі сиділа

Час настав — і всіх здружила:

Діда, бабу, внучку й Хвінку,

Мишку та кицюню Мінку. («Ріпка»)

   2. Слухання казки

 (учні слухають аудіо казку «Ріпка»)

  • Хто останнім пройшок на допомогу?

Фізкультхвилинка. Вправи на дихання

Гра «Паровозик». Діти «їдуть» на потязі - чух-чух-чух, піднімаючи руки роблять глибокий вдих і на видих промовляють «чух».

Гра «Надування кульки». Діти уявляють, що надувають повітряну кульку.

Голосова вправа. Наспівування колискової. Наспівуючи промовляється голосний звук, змінюючи силу голосу

А            А           А                                                   У           У           У

      А            А                              У           У

3. Робота над змістом. Вправа «Асоціативний кущ»

 

                                                       Р І П К А

 

(потрібно згадати всіх героїв казки) (грушка для їжачка)

4. Хвилинка цікавинка

 Під ріпку не можна вносити свіжі добрива. Це сприяє зайвому розвитку листя, погіршує смаку, викликає утворення пустоти в середині . Різко знижується врожай.

З відвар коренеплоду на воді застосовується при сильному кашлі, втраті голосу, при простудних захворюваннях.

5. Театралізація казки «Ріпка»

(Учні театралізують той момент казки,коли дід пішов рвати ріпку та до кінця) (яблучко для їжачка)

IV. Підсумок уроку

1.Вправа «Мікрофон»

- Вживання якого звуку ми сьогодні повторювали? Якою буквою він позначається?

- Яку казку згадали?

- Яке із завдання було найцікавішим?

- Яке завдання було найскладнішим?

(в кінці уроку їжачок дарує медалі,для кожного учня, за гарну роботу)

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Литвинець Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кліщ Галина
    Дякую! Просто, цікаво та ефективно!
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
5 листопада 2018
Переглядів
3914
Оцінка розробки
4.9 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку