Залік з теоретичного матеріалу, як форма контролю знань з теорії по вивченій темі.
Головне завдання школи вбачаю у тому, щоб забезпечити потребу учня та його батьків для подальшого навчання дитини. На мою думку, щоб знати математику, її не достатньо розуміти, її треба вчити. Вчити означення, формули, правила, алгоритми виконання вправ, рівнянь, інше. Керуючись програмою навчального матеріалу, чітко усвідомлюю основні моменти, що саме учень повинен вміти і що знати. Практичні уміння і навички, щодо розв’язування вправ, формуємо підчас уроку колективно, індивідуально, самостійно, напівсамостійно, з формами перевірки вчителем, самоперевірка, взаємоперевірка; контроль знань – тести, самостійні та контрольні роботи.
Для перевірки знань з теоретичного матеріалу проводжу заліки усного чи письмового характеру. Зазвичай, напередодні підсумкової контрольної роботи, оголошую зручним способом учням 12 запитань по вивченій темі, відповіді на які вони повинні підготувати та вивчити. Кожне запитання оцінюється одним балом, оцінка залежить від кількості правильних відповідей відповідно.
Пропоную декілька прикладів запитань до заліку з теоретичного матеріалу, для різних класів, по темах, які вивчалися.
6 клас, тема «Обернена пропорційність. Коло, круг, діаграми»
-
Що називають оберненою пропорційністю?
-
Властивість обернено пропорційних величин.
-
Як знайти відсоткове відношення двох чисел?
-
Як дізнатися, скільки відсотків складає одне число від іншого?
-
Як знайти зміну величини у відсотках?
-
Як знайти відсотки від числа?
-
Як знайти число за його відсотком?
-
Що таке коло, центр, радіус, діаметр кола?
-
Довжина кола, формули для її обчислення.
-
Що таке π, його числове значення?
-
Означення круга, його центра, радіуса, діаметра. Площа круга.
-
Що таке кругові діаграми?
6 клас, тема «Відношення, пропорції, масштаб»
-
Що називають відношенням?
-
Синоніми до слова «відношення».
-
Що показує відношення?
-
Основна властивість відношення.
-
Що таке пропорція?
-
Записати пропорцію буквами, назвати її члени.
-
Основна властивість пропорції, записати формулу.
-
Що називають прямою пропорційністю?
-
Властивість членів прямої пропорційності.
-
Що таке масштаб?
-
Що означає масштаб 1 : 100000?
-
Як поділити число у даному відношенні?
6 клас, «Множення і ділення звичайних дробів»
-
Як помножити дріб на дріб?
-
Як помножити натуральне число на дріб?
-
Як помножити мішане число на дріб?
-
Як знайти дріб від числа?
-
Як знайти відсоток від числа?
-
Які числа називаються взаємно-оберненими, їх властивість, приклади.
-
Як поділити дріб на дріб?
-
Як поділити мішані числа?
-
Як знайти число за його дробом?
-
Як знайти відсоток за його дробом?
-
Як перетворити мішане число у неправильний дріб?
-
Як перетворити відсоток у звичайний дріб?
6 клас, «Звичайні дроби. Скорочення, порівняння, додавання і віднімання звичайних дробів»
-
Що називають звичайним дробом? Назва запису над і під рискою.
-
Основна властивість дробу.
-
Що називають скороченням дробу?
-
Як можна скорочувати дроби?
-
Що таке найбільший спільний дільник двох чисел?
-
Як знайти НСД?
-
Як звести дроби до спільного знаменника?
-
Що таке найменше спільне кратне кількох чисел?
-
Як знайти НСК?
-
Як порівняти дроби з різними знаменниками?
-
Як додати, відняти дроби з різними знаменниками?
-
Як додати, відняти мішані числа?
Продуктивне засвоєння теоретичного матеріалу та уміння застосовувати його на практиці, забезпечить здобувачу освіти якісний зріст в опануванні тем, що вивчаються.