Подарунок Лісовичку.
Догляд за кімнатними рослинами (праця в природі)
Для дітей старшого дошкільного віку.
Вихователь Косирєва Наталія,
ДНЗ №6 «Зіронька», м.Біла Церква
Програмовий зміст: узагальнити і розширити знання дітей про кімнатні рослини та догляд за ними; ознайомити з умовами,потрібними для життя рослин (світло,поживний грунт,достатня кількість сонячного світла та тепла,вологи); вчити дітей за зовнішніми ознаками рослин визначати їх стан (добрий чи поганий); формувати уявлення про залежність стану рослин від вологості грунту та освітлення (від нестачі вологи листки стають м’якими,в’януть,звисають донизу;від нестачі світла втрачають забарвлення); формувати вміння спостерігати,досліджувати і робити висновки;виховувати дбайливе ставлення до рослин,працелюбність,почуття прекрасного.
Матеріал:іграшка-Лісовичок,вазони з кімнатними рослинами,шматочки поролону,відерця з водою,дерев’яні палички,лійки,пульверизатор,клаптики тканини для протирання горщиків.
Хід заняття:
Станьте,дітки,всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Гарний настрій узяли
Працювати розпочали.
Кімнатні квіти я люблю:то пещу їх то поливаю,
То з ними говорю,то пісню їм на сон співаю.
Вони всміхаються мені,вони живі - не мертві, ні…
Вихователь: - діти,як ви вважаєте квіти і справді живі? А чому ви так думаєте?
Діти: - квіти живі,тому що вони дихають повітрям,ростуть,живляться,розмно-
жаються.
Вихователь: - діти,як ці рослини називаються? Так правильно,кімнатні рослини. А чому вони так називаються?
Діти: - тому що їх вирощують в приміщенні,в кімнатних умовах.
Вихователь: - а чи ви знаєте,що світ кімнатних рослин дуже різноманітний. Кімнатні рослини називаються мандрівниками. Діти,а чому їх так називають?
Діти: - тому що багато рослин прибули з різних країн.
Вихователь: - здавна люди подорожували різними країнами і зустрічали невідомі рослини. Вони мали красиве листя,яскраві квіти. Мандрівники привозили рослини до дому і таким чином вони знаходили Батьківщину.
різноманітних рослин. Хто мені скаже,які рослини знаходяться в нашому куточку,назвіть їх (традесканція,алоє,бальзамін,колеус,аспідісра,бегонія,герань)
Вихователь: - діти,сьогодні,коли я йшла до дитячого садочка,то зустріла листоношу,він мені передав ось цю листівку. Зараз я подивлюся від кого ця листівка,а надіслав її лісовичок. Він повідомляє,що хоче завітати в гості до нашої групи. Лісовичок ходить по групах і дивиться,які рослини є у кожній групі,як діти доглядають за цими рослинами,як рослини себе почувають.
Стук у двері, заходить Лісовичок.
Лісовичок: - добрий день,діти,чи є у вашій групі мої зелені друзі?
Діти: - так є.
Вихователь: - діти, Лісовичок прошепотів мені на вушко,що йому подарували багато різноманітних рослин і він не знає,як за ними потрібно доглядати.
Цукерки,горіхи,фанта чи кола?
А може солодощі обов’язково.
Діти: - світло,поживний грунт,тепло,вода,гарний догляд.
Вихователь: - щоб рослини гарні були
Треба турботливо їх доглядати
Підпушувати землю та поливати
Листячко збризкувати,мити,
А ви знаєте,як це треба робити.(Так)
Фізкультхвилинка:
Ось погляньте як завзято.
До рослин ідуть малята.
(Діти крокують,високо піднімають коліна)
З ними йде Лісовичок,ставте руки на бочок!
(Руки поставити на бочок)
Вліво – вправо поглядайте і голівки повертайте,
(Повороти голови в сторони)
Руки в гори піднімаєм,носом свіжий дух вдихаєм,
(Піднімають руки вгору)
Видих ротом робіть справно,руками гойдайте плавно.
(Опускають руки вниз)
Вихователь: - діти,тож давайте покажемо нашому Лісовичку,як потрібно доглядати за рослинами.
Діти: - Одягнути фартушки,підтягнути рукава.
Вихователь: - а чи знаєте ви,що рослини з великим листям можна мити,а з маленьким тільки збризкувати,тому що воно можу пошкодитися.
Діти: - паличками,обережно,щоб не пошкодити коріння рослин.
Вихователь: - погляньте,як потрібно протирати листочки від пилу. Губкою змоченою у воді. Одну долоньку підкладаємо під листок,а іншою обережно зверху протираємо.
Вихователь: - діти,а ви знаєте,що рослини теж можуть розмовляти. Ось вони щось шепочуть мені на вушко,вони кажуть,що дуже вдячні вам за те,як ви за ними доглядаєте. Тепер наші вазони будуть ще гарніші.
Діти і Лісовичок вам дякує,що ви навчили його,як потрібно доглядати за рослинами,а тепер йому час поспішати до своєї домівки де на нього чекають друзі.