Заняття - дозвілля «Розумники і розумниці» Тема: «Звук-склад-слово-речення»

Про матеріал
Мета: активізувати словник, розвивати зв'язне мовлення, формувати звуко-буквений аналіз і синтез, удосконалювати навичку письма і читання. Обладнання: дошка, крейда, скринька, ребус, картки в формі пелюсток ромашки, предметні картинки, пуфики, складальне полотно, сніжинки, букви, схема кросворду «Доброта».
Перегляд файлу

Заняття - дозвілля «Розумники і розумниці»

Тема: «Звук-склад-слово-речення»

   Мета: активізувати словник, розвивати зв'язне мовлення, формувати звуко-буквений аналіз і синтез, удосконалювати навичку письма і читання.

   Обладнання: дошка, крейда, скринька, ребус, картки в формі пелюсток ромашки, предметні картинки, пуфики, складальне полотно, сніжинки, букви, схема кросворду «Доброта».

План заняття

1.Гра «Різнобарвна скринька».

2.Гра «Скажи навпаки».

3.Гра «Шифрувальник».

4.Гра «Слово розсипалося».

5.Гра «Хто тут зайвий?»

6.Гра «Йшов торішній сніг».

7.Гра «Хто більше назве слів».

Хід заняття

   На демонстраційній дошці - графічна схема кросворду. В міру відгадування слів кросворду діти самостійно вписують їх у схему.

1. Гра «Різнобарвна скринька» (визначення першого звуку в слові)

   Картинки: голка, павук, книга, чоботи, телефон, равлик, бинт, лопата, веселка, мішок, халат.

   Ведучий: Я картинку поклала у різнобарвну скринька. Ну-ка, Оля (Міша, Катя ...), заглянь, вийми картинку та назви її.

   Дитина дістає картинку із скриньки, чітко, правильно вимовляючи звуки в слові, називає її і визначає перший склад у слові. Картинка ставиться на складальне полотно. Коли усі картинки виставлені, ведуча пропонує знайти серед картинок перше слово кросворда, відгадав загадку:

      Довга Настя простяглася,

      Якби встала, то б неба дістала.

                                              (Дорога)

    Дитина, яка першою відгадала загадку, вписує слово дорога в схему кросворду.

2. Гра «Скажи навпаки» (поділ слів на склади »)

    Дитина називає слово-антонім, ділить його на склади, перестрибує через пуфики стільки разів, скільки в слові складів. Останнє слово (тонкий) - друге слово кросворда.

   Сумний- ... (веселий), мокрий- ... (сухий),

   сильний- ... (слабкий), старий- ... (молодий),

   великий-... (маленький), високий- ... (низький),

   широкий- ... (вузький), день- ... (ніч),

   довгий-... (короткий), гарячий- ... (холодний),

   хворий- ... (здоровий), товстий- ... (тонкий).

3. Гра «Шифрувальник» (звуковий аналіз і синтез складів)

   Дітям пропонується «розшифрувати» слово за першими звуками інших слів: барабан, ананас, ножиці, кішка, абетка - банка (третє слово кросворда).

4. Гра «Слово розсипалося» (складання слів зі складів)

   На складальне полотно виставляються картки зі складами. Розставляючи в потрібному порядку склади, діти складають слово. Останнє складене слово (рука) -четверте слово кросворда.

   ка, пол-полка                пус, та, ка-капуста

   буз, гар -гарбуз             та, кар-карта

   ши, ма, на-машина      ки, сан-санки

   лот, пі-пілот                   зи, му, ка-музика

   ша, гру-груша                та, пар-парта

   ги, но-ноги                     ка, ру-рука

5. Гра «Хто тут зайвий?» (Послоговое читання)

   На картках з одного боку - картинка, з іншого - назва написана друкованими літерами. Картки розкладені на підлозі у формі ромашки шрифтом вгору. Дитина «відриває» пелюстку ромашки, читає слово, потім перевертає пелюстку і порівнює прочитане із зображенням на ній. З «відірваних» пелюсток поруч викладається інша ромашка ілюстраціями вгору. Діти визначають зайве слово, пояснюють чому. Це слово слон - п'яте слово кросворда. Слова, написані на пелюстках ромашки:  корова, собака, кішка, слон, свиня, коза.

6. Гра «Йшов торішній сніг» (аналіз речень)

   Діти стоять на килимі з закритими очима. Звучить музика. Тихо падають «сніжинки» (на одній зі сніжинок - завдання). Діти знаходять сніжинку із завданням.

   Завдання: прочитати речення, складене на складальному полотні, і відповісти на питання. Речення: Кіт сидить під столом.

- Скільки слів у реченні?

- Яке перше слово? Друге? Третє? Четверте?

- Яке коротке слово в реченні?

- Про яку домашню тваринку йдеться в реченні?

Слово кіт - шосте слово кросворду.

7. Гра «Хто більше знає слів?» (Навик зв'язного мовлення)

   Ведуча: Пройшла зима, але вона ще нагадує про себе морозами, снігом, зимі на радість - весні на подив. Згадайте і назвіть прислів'я, приказки, загадки про зиму. Хто більше всіх назве, той і впише останнє слово кросворда - зима.

   В кінці дозвілля діти всі разом читають ключове слово кросворда - доброта.

 

 

 

 

 

Д

О

Р

О

Г

А

 

 

Т

О

Н

К

И

Й

 

 

 

 

Б

А

Н

К

А

 

 

 

 

Р

У

К

А

 

 

 

С

Л

О

Н

 

 

 

 

 

К

І

Т

 

 

 

 

 

З

И

М

А

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
10 березня 2019
Переглядів
1315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку