Заняття- гра "Брейн-ринг"

Про матеріал
Екологічна гра для дітей середньої групи «Брейн – ринг» Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей радіти при спілкуванні з природою, негативно ставитися до руйнівників довкілля. Закріплювати знання дітей про природне довкілля: взаємозв’язки в природі, сезонні явища; вміння передавати словом свої враження від природи, а також вживати слова на позначення пір року, ознак природи, погоди, класифікації рослин. Закріплювати знання дітей про народні свята. За допомогою прийомів ейдетики закріплювати значення води для природи, людини. Вправляти у добиранні слів на задані звуки [м], [п]. Розширювати знання про лікувальні властивості лікарських рослин. Розвивати зв’язне мовлення, уяву, пам'ять, потребу дотримуватись правил природокористування. Виховувати бажання працювати в команді, бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Красноградський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок ) №17

Красноградська міська рада

Харківська область

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Екологічна гра

«Брейн – ринг»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала вихователь:

Касминіна О.С.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19.02.2016

 

Екологічна гра

для дітей середньої групи

«Брейн – ринг»

 

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей радіти при спілкуванні з природою, негативно ставитися до руйнівників довкілля. Закріплювати знання дітей про природне довкілля: взаємозв’язки в природі, сезонні явища; вміння передавати словом свої враження від природи, а також вживати слова на позначення пір року, ознак природи, погоди, класифікації рослин. Закріплювати знання дітей про народні свята. За допомогою прийомів ейдетики закріплювати значення води для природи, людини. Вправляти у добиранні слів на задані звуки  [м], [п]. Розширювати знання про лікувальні властивості лікарських рослин. Розвивати зв’язне мовлення, уяву, пам'ять, потребу дотримуватись правил природокористування. Виховувати бажання працювати в команді, бережливе ставлення до природи.

 

Матеріал: ноутбук, записи МР3 мелодій, емблеми, фішки, вірші, мікрофон, картинки для розвитку пам'яті; аркуші А3 – 2 шт., маленькі ілюстрації для створення картин; чобіток, тюльпани, новорічна іграшка, писанка, набір карток, які відображають послідовність розвитку рослин (дерево, квітка); картки – знаки; дидактична гра «Склади квітку»; чорний ящик, іграшки: лисичка, зайчик; презентація «Бережи природу».

 

Попередня робота: спостереження у природі, ознайомлення з сезонними явищами, прикметами, народними святами, звичаями, особливостями їх святкування; розглядання картини «Як розвивається квітка?»; бесіди та досліди з водою; дидактична гра «Добери слово на заданий звук»; розглядання альбому «Лікарські рослини»; ознайомлення з екологічними знаками; вивчення щедрівок, віршів напам’ять.

Хід  заняття:

«Коли помовчати хоч трохи,

І зупинитися на мить.

Почути можна, як довкола,

Чарівна музика звучить.»

(Запис МР3: П.Чайковський «Пори року»)

  • Що нагадує вам ця музика?

Вправа «Мікрофон»

  • Яка у нас була зима?
  • Чим подобається нам зима?

А зараз заплющте очі, і послухайте іншу мелодію.

  • Яку пору року вона вам нагадує?
  • Чого ми чекаємо від весни?

А я люблю весну, тому що вона будить природу від зимового сну і все навкруги оживає, стає красивим, так і хочеться помилуватися нею. Природа наш вірний друг, але і вона потребує від нас турботливого ставлення. Я впевнена, що ви всі любите природу і хочете дізнатися про неї, чим більше.

  • Сьогодні я пропоную вам зіграти в гру «Брейн – ринг», яка і покажить, як ви любите природу, і що знаєте про неї.

Пропоную розділитися на 2 команди:

Команда хлопчиків «Знатоки»

Команда дівчаток «Розумнички»

Як і кожна гра, «Брейн – ринг» має свої правила:

  1. Обмірковувати свої відповіді на запитання.
  2. Підказки не дозволяються.
  3. Не починати відповідати на запитання, не дослухавши його.
  4. Пам’ятайте, ви єдина команда, і за правильну відповідь отримаєте фішки.

Дозвольте представити журі:  . . . . . , вони і визначать переможців.

А зараз «Розминка»

У кожної команди на столі лежить конверт, у ньому багато картинок. Я назву декілька. Ви маєте уважно послухати, запам’ятати і викласти на столі тільки ті картинки, які назвала.

шуба              підсніжник

санки             бузок

снігур            редиска

ялинка           дзвоники

сніжинка       шпаківня

сніговик        конвалія

Молодці, ви гарно справилися із завданням.

Тепер, увага І конкурс «Створення картини природи»

Ваше завдання: серед купи картинок обрати необхідні для створення картини команда хлопців: зими;

команда дівчаток: весни.

  • Як ви думаєте, яка пора року на картині? Чому?

Молодці, і кожна команда отримує фішку.

Кожної пори року ми святкуємо свята. Перевіримо, чи знаєте ви їх.

Ваше завдання: за поданим предметом визначити, яке це свято?

(чобіток, тюльпани, новорічна іграшка, писанка).

  • Які ще свята ми святкуємо?
  • Чи знаєте ви якісь вірші про свята?

Увага, ІІ конкурс «Все переплуталось»

Перед вами набір карток, які відображають послідовність розвитку рослини.

Отже, ваше завдання: вкажіть правильну послідовність розвитку рослин

команда хлопців: дерево,

команда дівчаток: квітка.

  • Молодці! Що потрібно рослинам для росту?
  • А для чого нам ще потрібна вода? (картки – ейдетика).

За правильну відповідь команди отримують фішки.

Будьте уважні, ІІІ конкурс

Як ви вже знаєте, квіти бувають різні: садові, кімнатні, польові. Серед них є лікарські квіти. Які ви можете назвати?

Ваше завдання: скласти квітку з частин, назвати її назву.

На який звук починається назва квітки? Придумайте слова на звуки  [м], [п].

Команди отримують фішки.

Пропоную відпочити (фізкультхвилинка):

Ми пішли гуртом на луки,

Підняли до сонця руки.

Потягнулися, присіли,

Підвелись, потупотіли.

Так травичка проростає,

Так пташина пролітає,

Так струмочок пробігає,

А так квітка розквітає.

Як зайчики, стрибаємо,

Весну зустрічаємо.

IV конкурс «Чорний ящик»

  • Для наших команд невідома загадка, що заховалася в чорному ящику:

З ворсинками листя має,

Її всякий обминає,

Лиш торкнеться до долонь

  • Припече немов вогонь.
  • Її використовують у лікуванні різних хвороб. А навесні варять вітамінний борщ.
  • Ой, в чорному ящику під кропивою хтось заховався? (Виймаю іграшки).

Завдання для І команди:

«Прудке зайченятко

Не слухалось тата,

Тому застудилось

Мале зайченятко.

Закутане горло

Закутані ніжки, 

Весь день довелося

лежати у ліжку.»

  • Чим лікують застуду?

 

 

Завдання для ІІ команди:

«Мале лисенятко

Не слухалось мами,

В футбола ганяло,

Поранило лапку,

Як гол забивало.

  • Чим ранку змастити, як йоду немає?»

Команди отримують фішки.

V конкурс   «Щоб ви зробили, якби побачили….?»

Пропоную переглянути слайди і відповісти на запитання.

1.

2.

3…..

VI  конкурс   «Поштова скринька»

  • До нашого садочка прийшов лист. Давайте його прочитаємо:

Лист від вовка.

Дорогі діти, пише вам сірий вовк із лісу. Біда в мене сталася. Всі звірі, птахи і комахи перестали зі мною розмовляти. Ще й дідусь Лісовичок на мене свариться та свариться. Та й просить, щоб я вибачення у лісових мешканців попросив. Може я щось не так зробив? Лежу я на поляні і гріюсь на сонечку, пташенята в гнізді кричать, спати не дають. Аж чую, хтось мене кусає, глянув, а це комаха. Встав я, відламав гілку та й розвалив весь комашник, щоб більше не кусались. А потім ще й і пташенят крикливих скинув із гнізда. Підкажіть, чим я розізлив мешканців лісу?

Яка команда першою назве погані вчинки вовка та й одержить фішку.

Давайте пограємо в гру «Можна – неможна». Відповідати потрібно швидко.

Підсумок:

  • Команди, ви сьогодні були найкращими гравцями. Мені дуже сподобалось грати з вами в гру «Брейн – ринг». Ви багато знаєте про природу та про те, як її берегти.
  •  Поки журі підрахує фішки і визначить переможців, давайте ще раз  пригадаємо, як не слід поводитися у природі. (Показ презентації)

«Все на землі, все треба берегти,

І птаха, й звіра, і оту тварину.

Не чванься тим, що цар природи ти,

Бо, врешті, ти – лише її частинка.»

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лебідь Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
15 квітня 2020
Переглядів
2483
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку