Красноградський дошкільний навчальний заклад (ясла – садок ) №17
Красноградська міська рада
Харківська область
Екологічна гра
«Брейн – ринг»
Підготувала вихователь:
Касминіна О.С.
19.02.2016
Екологічна гра
для дітей середньої групи
«Брейн – ринг»
Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей радіти при спілкуванні з природою, негативно ставитися до руйнівників довкілля. Закріплювати знання дітей про природне довкілля: взаємозв’язки в природі, сезонні явища; вміння передавати словом свої враження від природи, а також вживати слова на позначення пір року, ознак природи, погоди, класифікації рослин. Закріплювати знання дітей про народні свята. За допомогою прийомів ейдетики закріплювати значення води для природи, людини. Вправляти у добиранні слів на задані звуки [м], [п]. Розширювати знання про лікувальні властивості лікарських рослин. Розвивати зв’язне мовлення, уяву, пам'ять, потребу дотримуватись правил природокористування. Виховувати бажання працювати в команді, бережливе ставлення до природи.
Матеріал: ноутбук, записи МР3 мелодій, емблеми, фішки, вірші, мікрофон, картинки для розвитку пам'яті; аркуші А3 – 2 шт., маленькі ілюстрації для створення картин; чобіток, тюльпани, новорічна іграшка, писанка, набір карток, які відображають послідовність розвитку рослин (дерево, квітка); картки – знаки; дидактична гра «Склади квітку»; чорний ящик, іграшки: лисичка, зайчик; презентація «Бережи природу».
Попередня робота: спостереження у природі, ознайомлення з сезонними явищами, прикметами, народними святами, звичаями, особливостями їх святкування; розглядання картини «Як розвивається квітка?»; бесіди та досліди з водою; дидактична гра «Добери слово на заданий звук»; розглядання альбому «Лікарські рослини»; ознайомлення з екологічними знаками; вивчення щедрівок, віршів напам’ять.
Хід заняття:
«Коли помовчати хоч трохи,
І зупинитися на мить.
Почути можна, як довкола,
Чарівна музика звучить.»
(Запис МР3: П.Чайковський «Пори року»)
Вправа «Мікрофон»
А зараз заплющте очі, і послухайте іншу мелодію.
А я люблю весну, тому що вона будить природу від зимового сну і все навкруги оживає, стає красивим, так і хочеться помилуватися нею. Природа наш вірний друг, але і вона потребує від нас турботливого ставлення. Я впевнена, що ви всі любите природу і хочете дізнатися про неї, чим більше.
Пропоную розділитися на 2 команди:
Команда хлопчиків «Знатоки»
Команда дівчаток «Розумнички»
Як і кожна гра, «Брейн – ринг» має свої правила:
Дозвольте представити журі: . . . . . , вони і визначать переможців.
А зараз «Розминка»
У кожної команди на столі лежить конверт, у ньому багато картинок. Я назву декілька. Ви маєте уважно послухати, запам’ятати і викласти на столі тільки ті картинки, які назвала.
шуба підсніжник
санки бузок
снігур редиска
ялинка дзвоники
сніжинка шпаківня
сніговик конвалія
Молодці, ви гарно справилися із завданням.
Тепер, увага І конкурс «Створення картини природи»
Ваше завдання: серед купи картинок обрати необхідні для створення картини команда хлопців: зими;
команда дівчаток: весни.
Молодці, і кожна команда отримує фішку.
Кожної пори року ми святкуємо свята. Перевіримо, чи знаєте ви їх.
Ваше завдання: за поданим предметом визначити, яке це свято?
(чобіток, тюльпани, новорічна іграшка, писанка).
Увага, ІІ конкурс «Все переплуталось»
Перед вами набір карток, які відображають послідовність розвитку рослини.
Отже, ваше завдання: вкажіть правильну послідовність розвитку рослин
команда хлопців: дерево,
команда дівчаток: квітка.
За правильну відповідь команди отримують фішки.
Будьте уважні, ІІІ конкурс
Як ви вже знаєте, квіти бувають різні: садові, кімнатні, польові. Серед них є лікарські квіти. Які ви можете назвати?
Ваше завдання: скласти квітку з частин, назвати її назву.
На який звук починається назва квітки? Придумайте слова на звуки [м], [п].
Команди отримують фішки.
Пропоную відпочити (фізкультхвилинка):
Ми пішли гуртом на луки,
Підняли до сонця руки.
Потягнулися, присіли,
Підвелись, потупотіли.
Так травичка проростає,
Так пташина пролітає,
Так струмочок пробігає,
А так квітка розквітає.
Як зайчики, стрибаємо,
Весну зустрічаємо.
IV конкурс «Чорний ящик»
З ворсинками листя має,
Її всякий обминає,
Лиш торкнеться до долонь
Завдання для І команди:
«Прудке зайченятко
Не слухалось тата,
Тому застудилось
Мале зайченятко.
Закутане горло
Закутані ніжки,
Весь день довелося
лежати у ліжку.»
Завдання для ІІ команди:
«Мале лисенятко
Не слухалось мами,
В футбола ганяло,
Поранило лапку,
Як гол забивало.
Команди отримують фішки.
V конкурс «Щоб ви зробили, якби побачили….?»
Пропоную переглянути слайди і відповісти на запитання.
1.
2.
3…..
VI конкурс «Поштова скринька»
Лист від вовка.
Дорогі діти, пише вам сірий вовк із лісу. Біда в мене сталася. Всі звірі, птахи і комахи перестали зі мною розмовляти. Ще й дідусь Лісовичок на мене свариться та свариться. Та й просить, щоб я вибачення у лісових мешканців попросив. Може я щось не так зробив? Лежу я на поляні і гріюсь на сонечку, пташенята в гнізді кричать, спати не дають. Аж чую, хтось мене кусає, глянув, а це комаха. Встав я, відламав гілку та й розвалив весь комашник, щоб більше не кусались. А потім ще й і пташенят крикливих скинув із гнізда. Підкажіть, чим я розізлив мешканців лісу?
Яка команда першою назве погані вчинки вовка та й одержить фішку.
Давайте пограємо в гру «Можна – неможна». Відповідати потрібно швидко.
Підсумок:
«Все на землі, все треба берегти,
І птаха, й звіра, і оту тварину.
Не чванься тим, що цар природи ти,
Бо, врешті, ти – лише її частинка.»