Заняття 4. Стрес. Програма "Я ЗМОЖУ" Карих Р.М. "Години психолога" для підлітків (онлайн)

Про матеріал
Розвивальні заняття з підвищення рівня самооцінки, розвитку впевненості в собі та здатності до самопізнання в учнів старшого підліткового віку (13-15 років). Розробка онлайн-занять за програмою "Я ЗМОЖУ", Карих Р.М. Авторська програма. 14 занять. Основна мета: формування позитивної Я-концепції підлітків, розвиток здібностей здійснювати значні зміни у власному житті, підвищення самооцінки, комунікативних навичок, толерантності та позиції в міжособистісному спілкуванні.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Розробка «Години психолога» в онлайн-форматіза програмою: «Я ЗМОЖУ» Карих Р. М. Погоджено КВНЗ «Харківська академія Харківської міської ради неперервної освіти. Розвивальні заняття з підвищення рівня самооцінки, розвитку впевненості в собі та здатності до самопізнанняв учнів старшого підліткового віку (13-15 років)Автор-укладач: Карих Р. М., практичний психолог ХЛ № 155 Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)ЗАНЯТТЯ 4

Номер слайду 2

Основна мета: формування позитивної Я-концепції підлітків, розвиток здібностей здійснювати значні зміни у власному житті, підвищення самооцінки, комунікативних навичок, толерантності та позиції в міжособистісному спілкуванні. Завдання:оволодіння конкретними психологічними знаннями;розвиток здатності адекватно та найповніше пізнавати себе та інших;забезпечення засобами самопізнання;підвищення усвідомлення щодо власної значущості, цінності, зміцнення почуття власної гідності;формування мотивації до самовиховання та саморозвитку, стимулювання позитивних змін у поведінці;формування толерантності до інших разом з усвідомленням унікальності і неповторності всіх людей на планеті. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 3

Структура занять за програмою:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Тема заняття. Мета заняттяІ блок (1-4 заняття). Розвиток навичок спілкування1 Давайте познайомимось Ознайомити учнів з метою програми. Забезпечити запуск групових процесів та залучення до проблематики учасників тренінгу. Формувати у підлітків навички групової взаємодії та ефективного спілкування.2 Спілкуємось разом. Активізувати учасників до роботи в групі, тренувати увагу до дій іншого, вміння знаходити засоби невербального спілкування, зрозумілі іншим.3 Конфлікти у спілкуванніОзнайомити учасників з поняттям конфлікт, його можливими причинами. Відпрацювати способи правильної поведінки в конфліктних ситуаціях.4 Стрес. Познайомити учнів з поняттям стрес і його видами. Формувати навички саморегуляції для зняття негативних наслідків стресу. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 4

Структура занять за програмою:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Тема заняття. Мета заняттяІІ блок (5-9 заняття). Розвиток здатності до самопізнання5 Хто «Я»Спонукати учасників групи на пізнання самих себе.6 Почуття власної гідностіРозвивати навички рефлексії, самопізнання, самопрезентації; формувати адекватну самооцінку, позитивне ставлення до себе та інших.7 Я – унікальність. Я – індивідуальність. Формувати усвідомлення власної неповторності, поваги до унікальності та самовираження інших людей8«Я» в очах інших людей. Спонукати учасників групи на пізнання самих себе. Надати можливість побачити себе з боку.9 Мої емоціїДопомогти учням усвідомити свій емоційний стан, формувати вміння оволодівати своїми емоціями. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 5

Структура занять за програмою:{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№Тема заняття. Мета заняттяІІІ блок (10-14 заняття). Підвищення самооцінки, здолання страхів, негативних рис характеру, планування майбутнього10 Образа. Зрозуміти причини і наслідки образи. Здолати образи11 Здолаємо тривожні думки. Познайомити учнів з методами подолання хвилювання, страхів12 Здолай свого Дракона. Допомогти учням знайти в собі потенціал у здоланні своїх головних негативних рис характеру.13 Все залежить від тебе. Навчитися контактувати із собою, усвідомити, чим людина керується в житті.14 Контракт з самим собою. Навчитись ставити мету в житті, планувати щасливе майбутнє. Завершити заняття. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 6

Заняття 4 Стрес. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 7

Вправа “Нове, приємне”Вправа «Очікування» Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 8

Вправа « Інтерв'ю»Поділ на пари (по сесійним залам)А зараз ми з вами спробуємо взяти інтерв'ю. Ми знаємо, журналістам доводиться розмовляти з людьми іноді в складних обставинах, і вони справляються із завданням. Ви зараз об’єднаєтесь у пари і отримаєте дослідні листи, ваше завдання узяти інтерв'ю один у одного по черзі. ( Як тільки учасники отримують дослідні листи, включається голосно музика тяжкого року, яка триває до кінця інтерв'ю)Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 9

Обговорення: Що дратувало вас? Що заважало?Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 10

Міні-лекція « Стрес» Стрес - стан психічної напруги, що виникає в процесі діяльності в найбільш складних і важких умовах. Життя часом стає суворою і безжалісною школою для людини. Виникаючі на нашому шляху труднощі викликають у нас емоційні реакції негативного типу, що супроводжуються цілою гамою фізіологічних і психологічних зрушень. Стрес — це неспецифічна реакція організму у відповідь на несподівану та напружену ситуацію; це фізіологічна реакція, що мобілізує резерви організму і готує його до фізичної активності для боротьби, до втечі. Під час стресу виділяються гормони, змінюється режим роботи багатьох органів і систем (ритм серця, частота пульсу тощо). Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 11

1. Стадія тривоги. Це найперша стадія, що виникає з появою подразника, що викликає стрес. Наявність такого подразника викликає ряд фізіологічних змін: у людини учащається подих, трохи піднімається тиск, підвищується пульс. Змінюються і психічні функції: підсилюється порушення, вся увага концентрується на подразнику, виявляється підвищений особистісний контроль ситуації. Усе разом покликано мобілізувати захисні можливості організму і механізми саморегуляції на захист від стресу. Якщо цієї дії досить, то тривога і хвилювання вщухають, стрес закінчується. Більшість стресів дозволяється на цій стадії. 2. Стадія опору. Настає у випадку, якщо фактор, що викликав стрес, продовжує діяти. Тоді організм захищається від стресу, витрачаючи "резервний" запас сил, з максимальним навантаженням на всі системи організму. 3. Стадія виснаження. Якщо подразник продовжує діяти, то відбувається зменшення можливостей протистояння стресові, тому що виснажуються резерви людини. Знижується загальна опірність організму. Стрес "захоплює" людину і може привести його до хвороби. Обговорення: Як ви думаєте, стрес може позитивно впливати на нас?А які негативні наслідки вам відомі?Чи варто уникати стресу?Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 12

Вправа «Подолаємо стрес» Чи умієте ви справлятися зі своїм стресом? (Діти звертаються до свого домашнього завдання і пропонують власні способи заспокоєння)Давайте зараз разом пригадаємо, як мама утішає свою дитину?(гладить)Як це робить друг? (поплескував по плечу). А коханий? (обіймає). А як син утішає матір? (притискається, цілує)А якщо немає нікого поряд? Ось зараз я дам вам декілька порад про те, як самому собі допомогти подолати негативні наслідки стресу і ми з вами спробуємо їм навчитися. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 13

Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 14

Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 15

Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 16

Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 17

Вправа «Показ слайдшоу» А зараз спробуємо інший вид розслаблення. Ми дамо спокій нашому тілу і зробимо невелику прогулянку (починається показ слайдів з зображенням природи у супроводі звуків води і птахів)Обговорення: Що відчували зараз?Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 18

Домашнє завдання: “Хто Я” Дайте відповідь на запитання “Хто Я”, закінчивши речення: Я наче пташка, коли…Я перетворююсь на тигра, коли…Я можу бути вітерцем, бо…Я наче мураха, коли…Я – склянка з водою…Я відчуваю, що я шматочок таючого льоду…Я – прекрасна квітка…Я відчуваю, що я скеля…Я зараз – лампа…Я – стежинка…Я наче рибка…Я – цікава книжка…Я – пісня…Я – мишка…Я наче літера “О” … Я – світлячок…Я відчуваю, що я смачний сніданок…Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 19

Вправа “Зворотній зв'язок” Що сьогодні вам найбільше сподобалось?Що берете для себе з сьогоднішнього заняття?Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

Номер слайду 20

Завершення заняття Етюд “Я – зможу” Всі учні разом з тренером прикладають одну руку до екрану, і всі разом вимовляють слова: «Я – зможу». Далі, починаючи з тренера по черзі кожен доповнює фразу (я зможу…)В кінці – оплески. Карих Р. М. "Я ЗМОЖУ" (практичний психолог ХЛ № 155)

pptx
Додав(-ла)
Карих Руслана
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
572
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку