Заняття - подорож з адаптації п'ятикласників " Подорож до нових знань"

Про матеріал
Надати ефективну підтримку учням 5-х класів у період адаптації до навчання в середній ланці ліцею. Зняти психоемоційне напруження, підвищити навчальну мотивацію, формувати дружні стосунки в колективі.
Перегляд файлу

 

“ ПОДОРОЖ ДО НОВИХ ЗНАНЬ”

( Заняття -подорож   для учнів 5-х класів)

Підготувала

практичний психолог

Гаврик Інна Леонідівна

 

 Мета: надати ефективну підтримку учням 5-х класів у період адаптації до навчання в середній ланці школи.

 

 Завдання: зняття психоемоційного напруження; підвищення навчальної мотивації; формування дружніх стосунків у колективі.

 

 Обладнання: аркуші паперу формату А4, кольорові олівці, плакат “Валіза якостей”, релаксаційна музика “Звуки моря”, “сердечка” на кожного учня.

 

ХІД ЗАХОДУ

 

 (Усі стоять у колі.)

 

 Психолог. Доброго ранку, ми раді знову зустрітися з вами! Пропонуємо зараз привітатися із сусідом праворуч і повідомити про щось приємне.

 (Учні по колу виконують цю вправу.)

 Спасибі! За командою “Оплеск” зараз міняються місцями ті, хто:

 

     прийшов у школу в гарному настрої;

     має  багато друзів;

     радий, що він учень п’ятого класу;

     любить подорожувати.

 

(Діти міняються місцями за командою педагога.)

 

 Добре! Оскільки багато хто з вас любить подорожувати, то давайте вирушимо в круїз морем. Пропонуємо вам зайняти свої місця.

 

Трафарет Кораблик №3 - Делаем игры     (Звучить шум прибою й діти сідають за парти.)

 

 Ми вирушаємо в круїз на кораблі, який кожний побудує самостійно. Візміть олівець будь-якого кольору і на аркуші намалюйте корпус корабля, де кожна лінія позначає справу, яку ви можете робити самостійно, без допомоги дорослих.

 

 (Діти малюють на своїх аркушах.)

 

 Тепер почнемо оформлювати корабель. По-перше, намалюємо прапори. Їх буде стільки, скільки улюблених справ у школі. По-друге, намалюємо стільки ілюмінаторів, скільки уроків вам подобається в 5-му класі. По-третє, намалюємо якір. Їх може бути кілька на вашому кораблі, і позначати вони будуть шкільні справи, які вам не хочеться або не подобається робити.

 

 (Слід обговорити, що відбудеться з кораблем, якщо якорів буде занадто багато. Підвести до висновку про те, що в школі є справи, які треба виконувати, навіть якщо вони не подобаються.)

 

 Якорі тримають корабель на місці, а щоб ви змогли вирушити у подорож, давайте намалюємо сокирку з назвою “Маю це робити”. Нею ви перерубуєте ланцюги якорів і промовляєте: “Я не люблю це робити, але я маю це робити, тому що...”

 

(Кожний закреслює свої якорі, промовляючи фразу. Звучить музика “Звуки моря” упродовж 5 хвилин.)

 

 А тепер, коли кораблі готові, прийшов час вирушати в плавання. Улаштуйтеся  зручніше, заплющте очі, зробіть три глибоких вдихи й уявіть, як вітер стрімко несе наші кораблі, наповнюючи вітрила своїми потужними видихами. Навколо синя вода, пронизливо блакитне небо і ласкаве яскраве сонце. (Діти, заплющивши очі, уявляють море.)

 

Діти, розплющте очі: перед вами острів під назвою “Початкова школа”.

 Тут ми з вами згадаємо, чого навчилися за роки навчання в початкових класах.

 Ланцюжком один за одним закінчіть, будь ласка, фразу: “Я навчився...” (Відповіді дітей. )

 

Наприкінці четвертого класу ми з вами збирали “Валізу якостей”, необхідних для подальшого навчання. Хто пам’ятає, які це якості? (Учні висловлюють свої думки.)

 

 Молодці, ви згадали про все, що допомагає вам учитися та робить ваше шкільне життя цікавим і привабливим. Вирушаючи далі, напишіть на сердечках, які я вам зараз роздам, побажання своєму першому вчителю.

(Учні пишуть на сердечках. Звучить релаксаційна музика “Звуки моря”.)

 

 Вирушаємо далі, заплющте очі й уявіть, як вітер знову стрімко несе наші кораблі. Навколо все таке сонячне й радісне. Зграйка дельфінів  вітає нас і вказує нам на новий острів. Цей острів називається “П’ятий клас”. Він вам не дуже знайомий. Розкажіть про свої перші враження.

 (Відповіді дітей, обговорення).

 

 Учителі, що навчають вас у 5-му класі, підготували невелике випробування, Розшифруйте слова, що позначають людські якості, необхідні в навчанні й у житті кожного класу:

 п и і д о в и т л ь т с (допитливість)

 і с р а ь т а н т н с (старанність)

 р д ж у а б (дружба)

 

Зашифровані слова пишуть на дошці по черзі, учні розшифровують  у себе на аркушах, а потім хором вимовляють їх уголос).

 

 Молодці! Добре впоралися із завданням. Ваше знайомство із цим островом тільки починається. “П’ятий клас” дуже цікавий, незабутній, складний і захоплюючий. Розкажіть чого б ви хотіли тут навчитися й про що хотіли б дізнатися. (Свою думку висловлює кожний учень.)

 

У вас багато нових предметів, напишіть на своїх аркушах, які з них найбільше вам сподобалися і чому. (Діти працюють із аркушами.)

 

Діти, наша подорож добігла кінця, але ваше захоплююче плавання морем Знань триватиме ще не один рік, ви мандруєте багатьма новими осторовами-класами, де поповнюватимете свій багаж новими якостями та знаннями.

 Щасти вам!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Морська подорож”

Розвиваюче заняття для учнів 5 класу

 

 

 

 

 

 

 

 

Місце проведення: кабінет психолога

 

 

 

 

 

 

 Підготувала

 практичний психолог

                                                    Гаврик Інна Леонідівна

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 листопада 2023
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку