Заняття "Барви весни"

Про матеріал
Інтегроване заняття на тему: «Барви весни» Мета: Заохочувати до рухової діяльності разом з однолітками; розвивати дрібну моторику рук, зорову увагу; -підтримувати свідоме ставлення до природного середовища навесні, розвивати вміння працювати колективно, індивідуально, підгрупою, виховувати любов до рідної мови; - підтримувати зацікавлене ставлення до явищ природи; виховувати бережливе ставлення до природного довкілля; - викликати інтерес до пізнання нового, спонукати зосереджувати на ньому увагу, елементарно аналізувати. Закріплювати навички візуального й тактильного обстеження предметів. Вправляти в запам’ятовуванні, впізнанні явищ та об’єктів природи за характерними ознаками. Закріплювати уявлення про сенсорні еталони: величину (великий, маленький), форму (круг), колір (білий, червоний, синій, жовтий, зелений). Формувати вміння оперувати поняттями: «один», «багато», «угорі», «внизу». Формувати елементарні уявлення про весняні зміни в природі. - розвивати артикуляцію, фонематичні процеси, мовне дихання, діалогічне мовлення, розвивати комунікативні здібності дітей через використання різних видів артотерапії (ізотерапії, музикотерапії, кінезіотерапії, імаготерапії), збагачувати активний словник дітей, учити вихованців називати правильно явища природи, їх ознаки та дії, формувати вміння відповідати на питання, вправляти дітей в вимові вадних звуків; розвивати вміння ідентифікувати звуки природи (шум дощу, щебет пташок, шум струмочка), утворювати пестливі форми іменників; розвивати мовленнєву компетентність дітей; - учити дітей помічати красу весняного пейзажу, неповторність вражень від весняних змін, формувати вміння милуватися весняними красотами, передавати свої враження; формувати вміння створювати композицію; - сприяти розвитку творчих здібностей, виховувати прагнення до самовираження, стимулювати вживання образних висловлювань.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтегроване заняття

на тему:

«Барви весни»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

Заохочувати до рухової діяльності разом з однолітками; розвивати дрібну моторику рук, зорову увагу;

-підтримувати свідоме ставлення до природного середовища навесні, розвивати вміння працювати колективно, індивідуально, підгрупою, виховувати любов до рідної мови;

- підтримувати зацікавлене ставлення до явищ природи; виховувати бережливе ставлення до природного довкілля;

- викликати інтерес до пізнання нового, спонукати зосереджувати на ньому увагу, елементарно аналізувати. Закріплювати навички візуального й тактильного обстеження предметів. Вправляти в запам’ятовуванні, впізнанні явищ та об’єктів природи за характерними ознаками. Закріплювати уявлення про сенсорні еталони: величину (великий, маленький), форму (круг), колір (білий, червоний, синій, жовтий, зелений). Формувати вміння оперувати поняттями: «один», «багато», «угорі», «внизу». Формувати елементарні уявлення про весняні зміни в природі.

- розвивати артикуляцію, фонематичні процеси, мовне дихання, діалогічне мовлення, розвивати комунікативні здібності дітей через використання різних видів артотерапії (ізотерапії, музикотерапії, кінезіотерапії, імаготерапії), збагачувати активний словник дітей, учити вихованців називати правильно явища природи, їх ознаки та дії, формувати вміння відповідати на питання, вправляти дітей в вимові вадних звуків; розвивати вміння ідентифікувати звуки природи (шум дощу, щебет пташок, шум струмочка), утворювати пестливі форми іменників; розвивати мовленнєву компетентність дітей;

- учити дітей помічати красу весняного пейзажу, неповторність вражень від весняних змін, формувати вміння милуватися весняними красотами, передавати свої враження; формувати вміння створювати композицію;

- сприяти розвитку творчих здібностей, виховувати прагнення до самовираження, стимулювати вживання образних висловлювань;

Матеріал: люстерця (14 шт.), 14 кіл жовтого кольору, прищепки, аромопалички, ватман, фарби ( порожні), м’яч, предметні картинки: сонечко, хмарка, квіти; вирізані квіти до гри «Збери квіти в кошик»; картки з зображенням цифр: 1, 2, 3; метелики ( 14 шт.) на піддування; листочки А4, фарби; 

Хід заняття:

І. Організаційний момент

1. Привітання

У нас сьогодні ніби свято,

Гостей зібралося багато,

Ану ж на мене подивіться

І веселенько посміхніться.

Добрий день, мої малята!

Любі хлопчики й дівчатка.

Я вас гаряче вітаю,

Та заняття починаю.

2. Артикуляційна розминка

- А щоб ваш язичок краще відповідав на занятті, йому треба зробити розминку.

Вітерець у лісі –ш-ш-ш…

Прилетіли птахи –шух-шух-шух…

Заспівав соловей –тьох- тьох- тьох…

Іде дощик – кап –кап-кап …

Дзюркоче вода у струмочку – дз – дз – дз…

ІІ. Основна частина

1. Ознайомлення з темою заняття

Розвиток фонематичного слуху

(Звучать звуки: шум дощу, щебет пташок, шум струмочку)

  •                      Діти, а що це за звуки? (Відповіді дітей)
  •                      В яку пору року ми можемо почути ці звуки? ( Весняну)
  •                      А що приносить нам весна? ( Відповіді дітей)
  •                      Правильно, дітки, після білосніжної зими весна дарує нам різні кольори. Розцвітають перші квіти, знов з’являються на деревах листочки, виростає травичка, сонечко гріє тепліше, прилітають пташки.
  •                      Я вам сьогодні принесла фарби. Чарівні, яскраві. Вам подобається малювати? (Відповіді дітей)
  •                      А ще я принесла малюнок, виконаний цими фарбами. (Діти підходять до мольберта, логопед підіймає покривало і показує картинку. Вона чиста.)
  •                      Дивно, тут, на аркуші, були яскраві фарби: жовте сонечко, блакитне небо, різнобарвні квіти, зелена травичка. А зараз він білий і коробка з – під фарб порожня. Ви не знаєте чому? Може фарби загубились? Що ж будемо робити? Де ж наші кольори шукати? Як барви зібрати?

Швидше всього, кольори,

Непосиди – маляри,

Із нами погралися –

І в пору року сховалися.

- В якій порі року кольори заховалися? (В весні)

- Давайте пригадаємо, які саме кольори з’являються навесні? А пригадати нам допоможе м’яч.

2. Гра « М’яч спіймай та відповідай».

(Діти по черзі ловлять м’яча та дають відповідь на питання: « Які кольори з’являються навесні?»)

- Що ж, дітки, треба нам відшукати ці кольори, а допоможе нам весна. Послухайте загадку, яку приготувала нам вона.

Вдень у небі гуляє,

Всюди заглядає

І  всіх зігріває,

А ввечері – за гору сідає. (Сонце.)

- Давайте поглянемо у віконечко, чи не заглядає до нас сонечко? (Діти підходять до віконечка.)

- Яке буває сонечко? (Відповіді дітей.)

- Якого кольору сонце? (Жовте.)

- Якої форми воно? (Кругле.)

- Як ми називаємо його лагідно? (Сонечко.)

- Погляньте, здається наше сонечко засумувало. Як ви гадаєте чому? Може йому чогось не вистачає? Хто знає, що загубило сонечко? ( Сонечко загубило промінчики.)

3. Розвиток мілкої моторики.

Гра «Промінчики для сонечка».

(Діти прищеплюють до кіл сонечка промінчики за допомогою прищіпок.)

  •                      Молодці, дітки. Тепер сонечко знову гарне і веселе. За нашу допомогу сонце подарувало нам свій жовтий колір. Давайте його прикріпимо на картинку. Де повинне знаходитися сонечко? (Зверху.) (Дорослий пропонує одній дитині приклеїти сонечко на картину.)
  •                      Ось ми й знайшли жовтий колір весни. А де ж ми знайдемо наступний колір? Послухайте уважно загадку.

Летіла птиця

По синьому небі,

Розпустила крила

І землю закрила. (Хмара.)

- Якого кольору Хмара? (Синя.) 

Для того, щоб нам весна подарувала синій колір, треба промовити чистомовку.

4. Розвиток ритмічності мовлення та вміння додавати слова в чисто мовці з опорою на склади.

Чистомовка

На – на – на – вже прийшла…(весна)

Це – це – це – гріє  тепле …(сонце)

Чки – чки – чки – біжать ….(струмочки)

Шки – шки – шки – прилітають …(пташки)

- Тепер ми отримали синій колір. Де знаходиться хмара? (Зверху.) (Дорослий пропонує одній дитині приклеїти хмарку на картину.)

- Які кольори тепер у нас є? (Жовтий та синій.)

- Діти, підійдіть сюди. Погляньте, яка чудова долина квітів. Скільки квіточок на галявині? (Багато.)

- Які квіти? (Різнокольорові.)

- А ви знаєте, що квіточки не можна рвати і топтати. Давайте пройдемося по стежинці серед барвистих квіточок не наступаючи на квіти.

5. Розвиток мовноритмічного мовлення.

Розвиток рухової активності дітей.

(Діти йдуть по стежинці зигзагами та промовляють вірш.)

Як ітиму лісом, гаєм, лугом,

Буду я природі вірним другом.

Не зірву я пролісків і сон-трави,

Я скажу їм лагідно:

«Рости, живи!»

6. Аромотерапія.

- Діти, вдихніть багато повітря і відчуйте як пахнуть квіти, яка пахуча долина квітів.

7. Рухлива гра «Збери квіти в кошик».

- Погляньте, квітів дуже багато і всі вони різних кольорів. Давайте ми з вами поділимося на дві команди. Одна команда збиратиме квіти рожевого кольору, а інша – червоного. (Стоять два кошика. В один – рожеві квіти, в інший – червоні.)

- Молодці, дітки. А давайте тепер порахуємо скільки ж квітів ви назбирали. (Команди рахують квіти відповідного кольору та показують картку з відповідною цифрою.)

- А весна нам дає два кольори. Які це кольори? (Червоний та рожевий.)

- Де знаходитимуться квіти? (Внизу.)

(Двоє дітей приклеюють квіти на картинку.)

- А у цих квіточок є друзі – барвисті метелики. Навесні, коли тепло і сонячно, метелики прилітають у гості. Погляньте, але чомусь наші метелики не літають. Давайте ми їм допоможемо.

8. Вправа на розвиток мовного дихання.

Вправа «Метелики»

(Діти виконують вправу.)

  •                      Весна нам дарує одного метелика. Якого він кольору? (Фіолетового.)
  •                      А ще, дітки, він виблискує на сонці, бачите. Можна ще сказати, що він блискучий. Давайте скажемо це слово. (Діти чітко вимовляють слово.)

(Дорослий пропонує дитині приклеїти метелика на картинку.)

9. Утворення пестливих форм іменників. Гра «Лагідні слова».

(Гра з м’ячем.)

  •          Якого кольору травичка? (Зеленого.)
  •          Давайте пограємо в гру, а весна нам дає зелений колір.

Трава – травичка

Сонце – сонечко

Квітка – квіточка

Листок – листочок

(Дорослий пропонує приклеїти травичку до картини.)

ІІІ. Закріплення

- Погляньте, всі кольори які подарувала нам весна, зібралися разом на аркуші й вийшла в нас така чудова картина. Вам подобається?

- Давайте й ми подаруємо весні картину, але ця картина буде незвичайна. Весна нам дає тепло, і ми їй своїми теплими долоньками передамо тепло в цій картинці. (Дорослий ділить дітей на 3 групи. Перша група малює пальцями травичку, друга – хмарку, третя – сонечко.)

(Діти намочують долоню в фарбу, яка знаходиться в мисці та наносять на листки А4.)

  •          Які кольори ви бачите на цій картинці? (Відповіді дітей.)

ІV. Підсумок заняття

Враження дітей

doc
Додав(-ла)
Біліченко Ніна
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
11 листопада
Переглядів
73
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку