Заняття : "Черепаха та звук [ч]"

Про матеріал

Заняття : Черепаха та звук [ч]

наслідування.

Матеріал: дзеркальця,

  1. 1. Артикуляційні вправи:для губ: «Посмішка», «Трубочка»,«Парканчик».для язика: «Лопатка», «Покарати не слухняний язик» ,«Кицька сердиться».2. Дидактична вправа : «Поїзд випускає пар».( Чух – чух – чух – чух – чух – чух – ссссссс...)3.Дрібна моторика : «Кую, кую чобіток»Кую, кую, чобіток,
    Подай бабо молоток,
    Не подаси молотка -
    Не підкую чобітка.
    А підкую ніжкуПоїду в доріжу.(Пальцем правої руки стукаємо по долоні лівої і навпаки)



Перегляд файлу

Заняття : Виховання правильної вимови звука [ч]

 

     Завдання: формувати правильну вимову звука [ч] шляхом

наслідування.

Розвивати артикуляційний апарат, фонематичне сприймання, слухову увагу, мовне дихання, звязне мовлення, увагу, память, дрібну моторику.

Збагачувати і розширювати словник дітей словами із звуком [ч].

 

       Матеріал: дзеркальця, іграшкова черепаха, предметні картинки, будиночок червоного кольору, маленькі паперові черепашки.

 

                                Хід заняття

 

  1. 1. Артикуляційні вправи:

    для губ: «Посмішка», «Трубочка»,  «Парканчик».

    для язика: «Лопатка», «Покарати не слухняний язик» ,    

    «Кицька сердиться».

 

2. Дидактична вправа : «Поїзд випускає пар».

( Чух – чух – чух – чух – чух – чух – ссссссс...)

 

3.  Дрібна моторика : «Кую, кую чобіток»

Кую, кую, чобіток,
Подай бабо молоток,
Не подаси молотка -
Не підкую чобітка.
А підкую ніжку

Поїду в доріжу.

(Пальцем правої руки стукаємо по долоні лівої і навпаки)

 

4. Повідомлення теми заняття.

  Загадка: Кістяну сорочку маю, і ніколи не знімаю,

      У сорочку - костомаху я ховаюся від страху.  (Черепаха).                       

  З якого звука починається слово черепаха?

  Сьогодні ми будемо вчитися вимовляти звук [ч].

  Артикуляція звука [ч]

     Вимова звука [ч] ізольовано, кожною дитиною.

 

5. Вимова складів із звуком [ч]:

        ча - чо - че - чи, чо - ча -чу - чи, чу - ча - чо - че,

        чи - че - чо - чу.

 

6. Вимова слів: відображено, хором, індивідуально, уточнюючи значення:

чай, чайка, чайник, човен, чапля, чоботи, черевики, черепаха, качка, очі, овочі, білочка, наволочка, вудочка, бочка, пальчик, калач, ключ, обруч, піч, ніч, м’яч...   

 

7. Вимова чистомовок:

 Ча-ча-ча — ми пограєм у "квача",

 Чу-чу-чу — всім спечу по калачу,

 Че-че-че — підстав товаришу плече,

 Чи-чи-чи — смачне печиво спечи,

 Чі-чі-чі—пироги вже у печі,

 Ач-ач-ач — чарівний калач,

 Ач-ач-ач — на черешні сидить грач,

 Уч-уч-уч — червоний обруч,

 Еч-еч-еч — у мечоносця гарний меч,

 Ич-ич-ич — сів в човен королевич,

 Ич-ич-ич — в ночі чемний сич,

 Іч-іч-іч — чародійник любить ніч.

 

8. Д\гра. «Впіймай звук».

    Звуки: м, р, ш, ж,ч, в, ж, с, з, ч, к, ж, щ, п, ч, ш,ж, ч, ж, р, щ, ж, ч, с, ц, ч...   

    Склади: ма, ра, ша, ча, жа, се, че, зу, ку, чу, шу, жу, чи, ри, чи, щи, чи, са...

 

9. Фізкультхвилинка: пісенька «Черепаха – Аха» (діти підспівують і виконують рухи)

 

10. Дидактична гра: «Засели будиночок». ( в червоному будиночку живуть слова в яких є звук [ч])

 

11. Читання вірша:

Захотіла черепаха
Чебурека на обід.
Довго - довго чеберяла
Черепаха через брід.
Чебуречна недалечко:
Через річку й попід ліс.
Попросила б чебурека,
Я б їй сам його приніс.
      ( по можливості вивчити)

 

12. Д\гра: «Хто більше придумає слів із звуком [ч]» ( за кожне придумане слово – черепашка, у кого більше той і переміг)

 

Підсумок.

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Конспекти занять для ЗДО
Інкл
Додано
29 липня 2018
Переглядів
6152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку