Заняття : Черепаха та звук [ч]
наслідування.
Матеріал: дзеркальця,
Заняття : Виховання правильної вимови звука [ч]
Завдання: формувати правильну вимову звука [ч] шляхом
наслідування.
Розвивати артикуляційний апарат, фонематичне сприймання, слухову увагу, мовне дихання, зв’язне мовлення, увагу, пам’ять, дрібну моторику.
Збагачувати і розширювати словник дітей словами із звуком [ч].
Матеріал: дзеркальця, іграшкова черепаха, предметні картинки, будиночок червоного кольору, маленькі паперові черепашки.
Хід заняття
для губ: «Посмішка», «Трубочка», «Парканчик».
для язика: «Лопатка», «Покарати не слухняний язик» ,
«Кицька сердиться».
2. Дидактична вправа : «Поїзд випускає пар».
( Чух – чух – чух – чух – чух – чух – ссссссс...)
3. Дрібна моторика : «Кую, кую чобіток»
Кую, кую, чобіток,
Подай бабо молоток,
Не подаси молотка -
Не підкую чобітка.
А підкую ніжку
Поїду в доріжу.
(Пальцем правої руки стукаємо по долоні лівої і навпаки)
4. Повідомлення теми заняття.
Загадка: Кістяну сорочку маю, і ніколи не знімаю,
У сорочку - костомаху я ховаюся від страху. (Черепаха).
З якого звука починається слово черепаха?
Сьогодні ми будемо вчитися вимовляти звук [ч].
Артикуляція звука [ч]
Вимова звука [ч] ізольовано, кожною дитиною.
5. Вимова складів із звуком [ч]:
ча - чо - че - чи, чо - ча -чу - чи, чу - ча - чо - че,
чи - че - чо - чу.
6. Вимова слів: відображено, хором, індивідуально, уточнюючи значення:
чай, чайка, чайник, човен, чапля, чоботи, черевики, черепаха, качка, очі, овочі, білочка, наволочка, вудочка, бочка, пальчик, калач, ключ, обруч, піч, ніч, м’яч...
7. Вимова чистомовок:
Ча-ча-ча — ми пограєм у "квача",
Чу-чу-чу — всім спечу по калачу,
Че-че-че — підстав товаришу плече,
Чи-чи-чи — смачне печиво спечи,
Чі-чі-чі—пироги вже у печі,
Ач-ач-ач — чарівний калач,
Ач-ач-ач — на черешні сидить грач,
Уч-уч-уч — червоний обруч,
Еч-еч-еч — у мечоносця гарний меч,
Ич-ич-ич — сів в човен королевич,
Ич-ич-ич — в ночі чемний сич,
Іч-іч-іч — чародійник любить ніч.
8. Д\гра. «Впіймай звук».
Звуки: м, р, ш, ж,ч, в, ж, с, з, ч, к, ж, щ, п, ч, ш,ж, ч, ж, р, щ, ж, ч, с, ц, ч...
Склади: ма, ра, ша, ча, жа, се, че, зу, ку, чу, шу, жу, чи, ри, чи, щи, чи, са...
9. Фізкультхвилинка: пісенька «Черепаха – Аха» (діти підспівують і виконують рухи)
10. Дидактична гра: «Засели будиночок». ( в червоному будиночку живуть слова в яких є звук [ч])
11. Читання вірша:
Захотіла черепаха
Чебурека на обід.
Довго - довго чеберяла
Черепаха через брід.
Чебуречна недалечко:
Через річку й попід ліс.
Попросила б чебурека,
Я б їй сам його приніс.
( по можливості вивчити)
12. Д\гра: «Хто більше придумає слів із звуком [ч]» ( за кожне придумане слово – черепашка, у кого більше той і переміг)
Підсумок.