Заняття "Число і цифра "

Про матеріал
Ознайомити вихованців з утворенням 0, визначити його місце у натуральному ряді, формувати вміння складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання з нулем, уміння порівнювати числа; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, обчислювальні навички; виховувати уважність, спостережливість, інтерес до математики та моделювання.
Перегляд файлу

 

Тема заняття: Число і цифра 0.

Мета заняття: Ознайомити вихованців з утворенням 0, визначити його місце                у натуральному ряді, формувати вміння складати і розв’язувати приклади на додавання і віднімання з нулем, уміння порівнювати числа; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, обчислювальні навички; виховувати уважність, спостережливість, інтерес до математики та моделювання.

Хід заняття:

І. Організаційний момент

А тепер, сідайте, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, в лад відповідати,

На занятті не дрімати,

Краще знання здобувати.

ІІ. Розминка

-         Скільки хвостиків у 4 цуценят?

-         Назвіть другий день тижня.

-         Скільки місяців триває зима?

-         Що зайве: ручка, зошит, дерево?

-         Чого більше на лузі: квітів чи ромашок?

-         Що спільного у снігу і ковдри?

2. Віршовані задачі

 

. Три веселі киці

  Грались на травиці.

  Враз одна сховалась.

  Скільки киць зосталось?

 

. Дві білочки по горішки

  Йшли із козубком пішки.

  Три - вгорі собі скакали.

  І подружок обскакали.

  Як гадаєте, в скількох

  Буде повний козубок?

 

. Заварила чайка чаю,

  Запросила 8 чайок.

-         Приходьте всі на чай.

-         Скільки чайок? Відгадай!

 

 

 

 

-2-

3. Графічний диктант

- 1 клітинка по діагоналі ліворуч униз, 5 вниз, 1 по діагоналі ліворуч униз,

 1 вниз, 1 по діагоналі праворуч угору, 1 вниз,  1 по діагоналі праворуч угору,   1 по діагоналі праворуч униз, 1 вгору, 1 по діагоналі праворуч униз, 1 вгору,

 1 по діагоналі ліворуч угору, 5 вгору, 1 по діагоналі ліворуч угору. (Ракета)

 

Фізкультхвилинка

1, 2 – усі присіли,

Потім вгору підлетіли.

3, 4 – нахилились,

Із струмочка гарно умились.

5, 6 – усі веселі

Крутимось на каруселі.

7, 8 – у потяг сіли,

Ніжками потупотіли.

 

ІІІ. Ознайомлення з новим матеріалом

1. Пояснення нового матеріалу. Гра «Чарівні фігурки»

-         Покладіть перед собою 3 квадратики. Заберіть один. Скільки квадратиків залишилося?

-         Як одержали два квадратики? (3 – 1 = 2)

-         Заберіть ще один. Скільки квадратиків залишилося?

-         Як одержали один квадратик? (2 – 1 = 1)

-         Заберіть ще один. Скільки квадратиків залишилося?

-         Як одержали 0 квадратиків? (1 – 1 = 0)

-         Що позначає число 0? (Що квадратиків не залишилося жодного.)

2. Ознайомлення з цифрою 0

- Де ви зустрічалися із цією цифрою? (Під час вивчення числа 10, на початку числового відрізка.)

 

Кругла, наче буква О,

Цифра 0, або ніщо.

Як стоїть він сам – самісінький,

То й не значить нічогісінько.

Та як одиницю поруч

Ми поставимо ліворуч,

То із двох значків у нас,

Число 10 стане враз.

 

 

 

 

 

-3-

3. Робота з числовим рядом

- Назвіть числа від 0 до 10, від 10 до 0.

- Назвіть сусідів числа 1.

- На якому місці стоїть цифра 0 у числовому ряді? (На першому.)

- В Угорщині, у Будапешті поставлений пам’ятник  нулю. Жодна інша цифра не удостоїлася таких почестей. Нуль менше одиниці, тому він і стоїть  першим.

4. Гра «На що схожий нуль?»

( Діти називають предмети, що схожі на 0)

Нуль – діра без бублика,

Нуль – багатій без рублика,

Без країни своєї король.

Нуль – ніщо,

Ніскільки,

Нуль.

Нулик – круглий, мов Земля,

Всі рахують від нуля.

Арифметика проста:

Якщо нуль – долоня порожня.

Пишемо нуль,

І зрозуміло всім:

Тут чогось немає зовсім!

Можу назвати його м’ячем,

А хочеш, діркою назвем,

А можна бубликом,

Таким ось кругленьким.

Та як його ми не назвем,

Він називається нулем!

Пальчикова гімнастика

. Зімкнути пальці однієї руки в кулачок і постукати ними по долоні іншої руки.

. Повторити вправу, змінивши руку.

Гімнастика для зору

Очі закрили, побачили ніч.

Відкрили, закрили,

Ще раз повторили.

Дивіться, малята, синіє там даль,

А гляньте на носик –

Не всівся комар?

І знову повели очима

вліво, вправо, вгору, вниз.

Усі відпочили?

Тож берімось за діло!

 

 

-4-

4. Додавання і віднімання нуля

Кладемо на стіл коробку з 4 олівцями, а поруч кладемо порожню коробку.

-         Скільки олівців у першій коробці?

-         Скільки у другій?

-         Скільки в обох разом?

-         Який приклад складаємо? (4 + 0 = 4)

Висновок: Якщо до 0 додати число або до числа додати 0, то одержимо те саме число.

-         Скільки олівців було в першій коробці спочатку? (4)

-         Я забираю другу коробку. Скільки я забрала? (0) . Скільки залишилося? (4)

-         Який приклад складаємо? (4 – 4 = 0)

Висновок: Якщо від числа відняти 0, то залишиться те ж саме число.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Порівняння чисел

1 і 0, 0 і 7, 5 і 0, 0 і 0.

     2. Віршована задача

До зайчика на обід

Прискакав дружок-сусід.

На пеньку зайчата сіли

І по п’ять морквинок з’їли.

-         Скільки з’їдено морквинок?

-         Який приклад складемо? (5 + 5 = 10)

-         Із прикладу на додавання складіть приклад на віднімання. (10 – 5 = 5)

Висновок: Якщо доданки однакові, то приклади на віднімання збігаються.

-         Який приклад на віднімання із числом 6 можна скласти, щоб вийшов нуль? (6 – 6 = 0)

3. Гра «Оживи цифру»

- Зобразіть нуль у вигляді сонечка. Передайте його характер (радість, байдужість, незадоволення).

V.  Підбиття підсумків заняття. Рефлексія

    - Яку цифру ми сьогодні вивчали?

    - Чому у вірші про нуль сказано, що він не значить нічого?

    (Тому, що цифра нуль позначає, що не залишилося жодного предмета).

-         Що найбільше сподобалося?

-         Що запам’яталося?

 

 

 

docx
Додано
5 грудня 2023
Переглядів
274
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку