Заняття
«Цікава країна
звуків та букв»
Підготувала: Н. Брюховецька
Тема:»Цікава країна звуків та букв»
Мета: повторити та закріпити вивчені звуки та букви, вчити дітей на практиці застосовувати знання та уміння, вдосконалювати вимову.
Продовжувати розвивати слух , мовленнєву пам'ять, мовний апарат,дрібну моторику пальців рук. Спрямовувати діяльність дітей на розвиток особистісних якостей: самостійність, людяність, розсудливість, креативність.
Створювати позитивний стан, емоції, вміння невимушенно висловлюватись, формування уміння самостійно аналізувати отриманий раніше досвід, використовувати отриманні знання для формування світогляду і розвитку логічного мислення, слухову та зорову увагу, фонематичний слух. Сприяти розвитку сприйняття матеріалу слуховим, зоровим та руховим аналізатором. Виховувати бажання говорити правильно, повагу до товаришів та їхніх відповідей.
Матеріал:кінезіологічні вправи,чистомовки та скоромовки(мнемотаблиці. ілюстрації), картки з літерами, мнемоабетка, тарілочки з манкою, тканина з ниткою для викладення букв, д/гра «Знайди пазл», гра з прищіпками «Визнач букву», гра «Склади пазл».
Хід заняття
Доброго ранку, діти! Сьогодні до нас на заняття завітали гості. Давайте з ними привітаємося (вітаються).У нас зараз буде цікаве заняття з розвитку мовлення. Виконаємо кінезіологічні вправи, які допоможуть нам зміцнити здоров`я, покращити пам`ять, увагу, підвищити розумову активність, повторимо вивчені букви та виконаємо багато різних завдань. Ви готові?
- То ж давайте виконаємо першу вправу –привітання пальчиками (імітація рухів)
Доброго ранку , небо блакитне!
Доброго ранку. Сонце привітне!
Доброго ранку, в небі пташки!
Доброго ранку, дерева, дубки!
Я вас усіх люблю, визнаю.
Бо живемо ми в одному краю!
- слідуюча вправа « Задуй свічку» (уявимо перед собою одну свічку. Коротким швидким видихом задуваємо її. А зараз перед нами торт з багатьма свічками. Задуваємо довгим сильним видихом).
- погладь себе однією рукою по животу коловими рухами. А іншою рукою по голові з гори-вниз.
-ніс, вушко
-сходинки
-зайчик, кільце, цепочка
-кулак, долоня
-кулак, ребро, долоня
-долоні почергово вверх-вниз.
А тепер розімнемо наш мовний апарат, пограємо в гру на звуконаслідування.
Левенятко як кричить р-р-р-р
Як вода в струмку біжить дз-дз-дз
Як комарик наш дзижчить з-з-з-з
Як свистять у птаха крила с-с-с-с
Як шумлять вітрила ш-ш-ш
Ми трішки пошуміли
І тихесенько всі сіли тс-тс
Прокажемо чистомовки з різною силою голосу та інтонацією (за ілюстраціями). Молодці. Розкажіть за допомогою мнемотаблиць та ілюстрацій скоромовки, які знаєте( розповідають).
Діти, у вас на столі перед кожним є буква. Назвіть її(називають по черзі).Розкажіть про свою літеру за абеткою, що є у вас. Молодці.
А зараз увага, завдання:
-напишіть свою букву на тарілочці з манкою
-викладіть літеру ниткою на тканині
Фізхвилинка
Букви стали по порядку,
Всі зібрались на зарядку.
Руки вгору підняли,
До сонечка потягли.
В різні боки розвели,
полетіли, попливли.
Потім їх вперед зімкнули
І в долоні всі сплеснули.
Як закінчили плескать,
Стали долі опускать.
Ніжками затупотіли
І за парти тихо сіли.
-Перед кожним з вас є конверт із завданням «Склади літеру». Виконуємо завдання.
-Наступне завдання з прищіпками «Визнач букву»
-І останнє завдання «Знайди пазл».
Малята. Вам сподобалося заняття? Що найбільше сподобалось? А що було найважче робити?
Всі ви гарно працювали,
Знання гарні показали.
Вам бажаю не лінитись
Гарно і старанно вчитись.
І я в свою чергу хочу подякувати вам за роботу на занятті і вручити медалі за активність, швидкість, старанність та чудовий результат.