Тема. «Дивне диво, диво з див: хтось яєчко загубив»
(навчальний курс «Дошкільнятам – освіта для сталого розвитку»;
ІІ молодша група)
Завдання:
вчити називати дитинчат свійських птахів (курча, індича, каченя, гусеня);
вчити фарбувати яйця до великоднього кошика.
Матеріал: золоте яєчко; коректурна таблиця «Ознаки весни», д/гра «Дика чи свійська пташка?», справжні яйця свійських птахів, муляжі свійських птахів, д/гра «Хто вилупиться з яєчка?» на кожну дитину; іграшкові курчата для м.р/гри; муляжі пташенят та курчат; декоративна гілочка дерева; два гнізда. Все необхідне для фарбування яєць. Декоративна курочка. Подарунки дітям (шоколадні яєчка).
Хід заняття
І. Організаційний момент. Привітання.
Вихователь: – Погляньте, діти, скільки гостей до нас завітало.
Давайте привітаємося з ними.
До нас гості завітали,
Ми їх гарно привітали:
Дзень–дзелень, дзень–дзелень
Кажем щиро: «Добрий день! Добрий день!»
ІІ. Ігровий момент.
Вихователь: Діти, коли я йшла до садочка, то знайшла яєчко. Як ви гадаєте чиє воно? Хто його загубив?
ІІІ. Мотивація.
Вихователь: Дітки, спробуємо з’ясувати чиє воно і хто його загубив?
ІV. Основна частина.
1. Коректурна таблиця «Ознаки весни» (за допомогою ілюстрацій потрібно назвати найхарактерніші ознаки весни)
2. Д/гра «Дика чи свійська пташка?» (діти обирають картку, називають яка там намальована пташка і визначають дика вона чи свійська прикріплюючи відповідно до лісу чи до ферми)
3. Розгляд справжніх яєць свійських птахів. (діти розглядають справжні яйця, порівнюють їх за розміром та кольором, співвідносять яйце із птахом)
4. Д/гра «Хто вилупиться з яєчка?» (навчати дітей упізнавати свійських птахів та їх дитинчат за зовнішнім виглядом та збагачувати лексичний запас словами-назвами цих птахів і їх дитинчат; розвивати увагу, пам’ять, зорове сприйняття, спостережливість, мислення, мовлення, дрібну моторику рук; виховувати екологічну свідомість, пізнавальний інтерес до вивчення живої природи.)
5. Фізкультхвилинка «Вийшла квочка погуляти» (діти виконують рухи відповідно до тексту вірша)
6. Д/гра «Посади дитинча у гніздечко» (діти обирають муляжі пташенят та курчат і садять у відповідне гніздечко: пташенят на дерево, а курчат під дерево)
7. Худ.слово: читання уривка з вірша «Подарунок» Романа Завадовича
8. Фарбування яєць.
V. Підсумок заняття. Діти, погляньте, хто це під деревцем сумує із пустим гніздечком? Так, це курочка ряба, яка і загубила яєчко яке я знайшла. Давайте покладемо його назад у гніздечко.
Тепер ви всі навчилися фарбувати яйця до великоднього кошика. Тож вдома разом із батьками нафарбуєте яєць, навипікаєте пасочок та підете до церкви освячувати великодні кошики.
Дарування дітям шоколадних яєць.
Вихователь: Давайте скажемо нашим гостям «До побачення!»
1