Заняття для дітей 6 років з розвитку пізнавальних процесів "Ой, весела в нас зима, веселішої нема!"

Про матеріал
Заняття з розвитку пізнавальних процесів дітей 6 років (увага, уява, мислення, пам'ять).
Перегляд файлу

1

 

Картинки по запросу зимние картинки Дошкільний навчальний заклад «Веселка»

 

Костянтинівської сільської ради

 

Мелітопольського району

 

Запорізької області

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект комбінованого заняття

 

з розвитку пізнавальних процесів

 

дітей старшого дошкільного віку

 

«ОЙ, ВЕСЕЛА В НАС ЗИМА! ВЕСЕЛІШОЇ НЕМА!»

 

 

 

 

 

 

 

підготувала:

 

практичний психолог

 

ДНЗ «Веселка»

 

Костянтинівької СР МР ЗО

 

Шиян Олена Олександрівна

 

 

 

 

 

 

 

с.Костянтинівка

 

2019р.

Опис:

 

розвиваюче заняття «Ой, весела в нас зима! Веселішої нема!» призначене для дітей старшого дошкільного віку. Проводиться педагогом-психологом з метою підготовки дітей до навчання в першому класі загальноосвітнього навчального закладу. Розробка заняття може бути використана вихователями, педагогами додаткової освіти.

 

Мета заняття:

 

розвиток пізнавальних процесів (мислення, уяви, уваги, пам'яті) дітей старшого дошкільного віку на етапі підготовки до школи засобами ігрової діяльності.

 

Завдання:

 

  1. Навчити дітей в ігровій формі вирішувати поставлені перед ним завдання.
  2. Сприяти розвитку творчих здібностей, уяви, уваги, мислення, пам’яті дитини.
  3. Розвивати пізнавальну активність старших дошкільнят.
  4. Сприяти розвитку дрібної моторики.
  5. Формувати у дітей навички самоконтролю, сприяти розвитку почуття згуртованості, виховувати позитивне ставлення один до одного та до занять з психології.

 

Вік дітей:

 

діти 5-6 років, вихованці старшої групи дошкільного навчального закладу «Веселка» Костянтинівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області

 

Вид заняття: комбіноване

 

Методи: словесний, наочний, практичний (вправи, гра)

 

Попередня робота:

 

вихователь групи: вивчити з дітьми назви зимових місяців, ознайомити з народними святами зимового циклу (грудень – День Святого Миколая, січень – Різдво та різдвяні колядки, Щедрий вечір та щедрівки, Водохреща), вивчити слова пісні «Завітала Зимонька», забезпечити розміщення дітей за партами, допомогти зустріти та розмістити гостей, фотографувати хід заходу.

 

Парти дітей стоять в двох рядочках по чотири парти у кожному рядочку, перед партами розташовано дошку та стіл для розміщення необхідних матеріалів та методичного супроводу заняття.

 

Підготувати наступний навчально-методичний супровід заняття:

  • коробка для атрибутів, відповідним чином оформлена;
  • паперові конверти (4шт.); розрізні картинки «Зимові свята» (4 набори), надруковані на аркуші паперу А4, розрізані на 16 частин прямокутної форми; ігрове поле в клітинку в чорно-білому варіанті надруковане на білому картоні для викладання та приклеювання частин картинки (4шт.); клей-олівець (4 шт.), клейонка (4 шт.), набір паперових серветок (4шт.) та вологих серветок (4шт.), полоски скотчу;
  • аркуші паперу круглої та квадратної форм за кількістю дітей та кількістю гостей формату А5 із підписаними ім’ям та прізвищем кожного малюка, із намальованими промінцями сніжинки; два зразки початку виконання роботи формату А4; кольорові олівці, полоски скотчу;
  • конверти із намальованими на них сніжинками і буквами; набори букв в кожному конверті в кількості 25 штук; набори букв для викладання слова «зима»; полоски скотчу;
  • аркуш паперу, кулькова ручка для нотаток під час проведення заняття.

 

 

 

 

Обладнання:

 

  • фотоапарат, ноутбук, колонки, музичний супровід заняття,

(пісні, фон для проведення розвиваючих ігор),

  • тематичні папки практичного психолога ДЗО (за вибором фахівця),
  • стільці для запрошених гостей,
  • бейджики або значки з іменами дітей групи,
  • зимові прикраси для групової кімнати (сніжинки, крижинки тощо),
  • костюм Зими (сукня, біжутерія тощо),
  • частування для вихованців групи, піднос, серветка,
  • частування для запрошених гостей,
  • конспект заняття з дітьми старшого дошкільного віку

«Ой, весела в нас зима! Веселішої нема!»,

  • конспект психолого-педагогічного практикуму

«Особливості формування пізнавальної сфери дошкільника»,

  • пам’ятки для запрошених гостей.

 

Примітки:

 

  • вищезгадані заходи проводяться практичним психологом ДНЗ «Веселка» Костянтинівської СР МР ЗО у рамках чергового засідання Костянтинівського територіального освітнього округу, приуроченого до чергової атестації фахівця у 2018-2019 навчальному році;

 

  • час проведення заняття з дітьми старшого дошкільного віку

«Ой, весела в нас зима! Веселішої нема!»

09.00 – 09.40 приміщення групової кімнати;

 

  • час проведення психолого-педагогічного практикуму

«Особливості формування пізнавальної сфери дошкільника»

10.00 - 11.00 кабінет практичного психолога ДЗО.


Хід заняття

І Вступна частина

 

Вихователь групи зустрічає запрошених гостей та допомагає їм розміститися, забезпечує раціональне розміщення дітей. У проголошений час початку заняття діти сидять за партами, чути стук у двері групової кімнати, на запрошення заходить практичний психолог у костюмі Зими:

 

  • Доброго дня, любі діти! Чи дозволите завітати до вашої групової кімнати?

Біла, гарна, чарівна, мов Снігуронька – це я!

Землю снігом прикрашаю, наче сріблом засипаю,

Все навколо, наче рай. Ну-мо, хто я – відгадай!

Так, ви дали правильну відповідь: я – сніжно-біла красуня Зима! (запропонувати дітям розвернутися обличчям до гостей) Подивіться, до нас із вами сьогодні завітали гості із дитячих садочків та шкіл нашого рідного села Костянтинівка! Привітаймося із ними: доброго ранку! Потіште мене і наших гостей веселою піснею! (пісня виконується на вибір практичного психолога)

 

Пісня «Наша зимонька-зима»

 

Мета: сприяти розвитку довільної довготривалої рухової пам’яті старших дошкільників, вдосконалювати виконавські навички дітей.

 

Обладнання: ноутбук, колонки, фонограма пісні.

 

(рухи на програвання музики: вільні музично-ритмічні рухи під музику)

 

Наша зимонька-зима любить жартувати,

Нас морозом, холодом хоче залякати.

Пощипала носики, щічки пощипала,

Але все одно вона нас не залякала! Але все одно вона нас не залякала!

 

(рухи на програвання музики: плескати в долоні, «пружинка», обертання навколо себе)

 

Наша зимонька-зима любить жартувати,

Нас вітрами сильними хоче залякати.

Пощипала носики, щічки пощипала,

Але все одно вона нас не залякала! Але все одно вона нас не залякала!

 

(рухи на програвання музики: плескати в долоні, «пружинка», обертання навколо себе)

 

А санчата, а санчата цілий день катають,

А сніжинки, а сніжинки пісеньку співають.

Нас морозом не злякаєш, буде все дарма,

Бо ми любимо тебе, зимонька-зима! Бо ми любимо тебе, зимонька-зима!

 

(рухи на програвання музики: плескати в долоні, «пружинка», обертання навколо себе)

 

Нас морозом не злякаєш, буде все дарма,

Бо ми любимо тебе, зимонька-зима! Бо ми любимо тебе, зимонька-зима!

 

(рухи на програвання музики: плескати в долоні, «пружинка», уклін гостям)

 

Пісня «Завітала Зимонька!»

 

Мета: сприяти розвитку довільної довготривалої рухової пам’яті старших дошкільників, вдосконалювати виконавські навички дітей.

 

Обладнання: ноутбук, колонки, фонограма пісні.

 

(рухи на програвання музики: вільні музично-ритмічні рухи під музику)

 

На поле, на лужок сипався сніжок -

Стежиночкою йшла Зима.

І падав білий пух на вишитий кожух

Та усміхалася вона!

 

Приспів:

В добрий час, в добрий час

Завітала ти до нас, завітала ти до нас,

Наша Зимонька!

В добрий час, в добрий час

Завітала ти до нас, завітала ти до нас,

Наша Зимонька! Зимонька!

 

У зоряний ріжок - тоненький голосок -

Заграла Зимонька-Зима

І сипався сніжок на поле, на лужок,

І усміхалася вона!

 

Приспів:

В добрий час, в добрий час

Завітала ти до нас, завітала ти до нас,

Наша Зимонька!

В добрий час, в добрий час

Завітала ти до нас, завітала ти до нас,

Наша Зимонька! Зимонька!

 

(рухи на програвання музики: вільні музично-ритмічні рухи під музику)

 

Приспів:

В добрий час, в добрий час

Завітала ти до нас, завітала ти до нас,

Наша Зимонька!

В добрий час, в добрий час

Завітала ти до нас, завітала ти до нас,

Наша Зимонька! Зимонька!

 

(рухи на програвання музики: вільні музично-ритмічні рухи під музику, уклін гостям)

 

Щиро дякую вам за дзвінку пісню та веселий танок! Запрошую вас зайняти свої місця.

 

 


ІІ Основний етап

 

  • Любі діти! Ви знаєте, що зима, як і інші пори року – весна, літо, осінь, – царює на Землі три місяці. Назвіть, будь-ласка, три зимові місяці (відповіді дітей). Давайте повторимо всі разом назви зимових місяців – грудень, січень, лютий. Ви знаєте співанку про зимові місяці. Виконайте її, будь ласка.

 

«Співанка про місяці»

Ой, місяць грудень на радість людям сніжком приспле замерзле груддя.

А місяць січень кличе мороза, морозить лиця, щипає носа.

А місяць лютий вітрами дує, на водах з льоду мости будує.

 

  • А зараз який зимовий місяць триває? Так, зараз триває останній зимовий місяць – лютий. Вже дуже скоро, за декілька тижнів, пора мого царювання закінчиться, на зміну Зимі прийде Весна. Мені дуже хотілося б перш, ніж вирушати на відпочинок та поступатися місцем Весні, пригадати разом з вами, за що ж ви так любите Зимоньку-Зиму. Тож, давайте розпочнемо!

 

Розвивальна гра «Склади картинку»

 

Мета: на основі наочно-дійового мислення сприяти вдосконаленню наочно-образного мислення (а саме, продовжувати навчати складати цілісне зображення із частин на основі зразка);продовжувати розвивати вміння дошкільників уявляти цілісний образ на основі сприйняття його частин, вдосконалювати вміння конструювати ціле з частин; сприяти розвитку комбінаторних здібностей дітей (вміння оперувати образами, співвідносити частини і ціле, здійснювати аналіз і синтез об’єктів, що сприймаються); розвивати вольові зусилля, стійкість інтересу.

 

Попередня робота: навчати дітей складати картинки різної тематики із частин (4, 8, 12, 16) з опорою на зразок, ознайомити зі святами зимового циклу – День святого Миколая, Різдво, Щедрий вечір, Водохреща.

 

Обладнання: паперові конверти (4 шт.); розрізні картинки «Зимові свята» (4 набори), надруковані на аркуші паперу А4, розрізані на 16 частин прямокутної форми; ігрове поле в клітинку в чорно-білому варіанті, надруковане на білому картоні, для викладання та приклеювання частин картинки (4 шт.); клей-олівець (4 шт.), клейонка (4 шт.), набір паперових серветок (4 шт.) та вологих серветок (4 шт.), полоски скотчу.

 

  • Зима, хоч і холодна, проте дуже весела пора року. Скільки цікавих свят взимку! Давайте пригадаємо деякі з них. Запрошую вас до цікавої гри – «Склади картинку», на якій зображено одне із народних зимових свят. Працювати ми будемо в командах – по чотири учасники.
  • Пропоную вам, діти, розвернутися до цієї парти, і таким чином ви – четверо - утворите першу команду.
  • Пропоную вам, діти, розвернутися до цієї парти, і таким чином ви – четверо - утворите другу команду.
  • Пропоную вам, діти, розвернутися до цієї парти, і таким чином ви – четверо - утворите третю команду.
  • Пропоную вам, діти, розвернутися до цієї парти, і таким чином ви – четверо - утворите четверту команду.
  • Складати картинку в командах ви будете всі разом, частини картинки зимового свята будь ласка, приклеюйте до черзі до аркуша паперу, і у вас вийде кольорове зображення. Час виконання завдання – п’ять хвилин, протягом яких звучатиме музика. По закінченні музики ви маєте завершити роботу, продемонструвати свою картинку та розповісти про зображене на ній свято.
  • Діти, спільно оберіть капітана вашої команди. Капітани команд, отримайте, будь ласка, частини картинки в конвертах та ігрові поля для їх наклеювання, а також все необхідне для роботи – клейонку, клей-олівець, серветки.
  • Пропоную запросити наших гостей допомогти командам виконати завдання.

Прошу гостя-помічника до першої команди - …

Прошу гостя-помічника до другої команди - …

Прошу гостя-помічника до третьої команди - …

Прошу гостя-помічника до четвертої команди - …

(вихователь групи, завідуюча, практичний психолог ЗЗСО, практичний психолог ДЗО)

  • Прошу розпочати складання картинки зимового свята!

(діти виконують завдання із допомогою гостей, час виконання завдання обмежується музикою, передбачено надання додаткового часу на виконання завдання за необхідності).

 

  • Запрошую дітей першої команди розповісти нам про найчарівніше свято грудня – День святого Миколая.

 

«19 грудня до дітей мав завітати святий Миколай і покласти під подушку приємні подарунки від доброго святого за гарну поведінку протягом року. Святий Миколай зі своїми помічниками-янголами вночі приходить у гості до малят: за добрі вчинки дарує малятам ласощі, подарунки, а за погані справи – різочку під подушку, щоб знали, чого робити не слід».

 

«Миколай», музика Н.Шевченко

Ти сьогодні швидше спать лягай,

Боу гості прийде Миколай.

Бачиш – перша зіронька горить,

То вже Миколай до нас летить.

Миколай, Миколай, до нас в гості завітай!

Миколай, Миколай, до нас в гості завітай!

 

«Ой, хто, хто Миколая любить» українська народна пісня

Ой хто, хто Миколая любить,

Ой, хто, хто Миколаю служить,

Тому, Святий Миколай,

Ти завжди допомагай, Миколаю!

 

  • Запрошую дітей другої команди розповісти нам про найурочистіше свято січня – Різдво.

 

«Як відзначають святвечір? Господиня пов’язувалася хусткою, засукала рукава і заходилася готувати святкову вечерю, господар займався наведенням порядку у дворі. Ввечері діти ходили від хати до хати, співаючи колядки. Дітей пригощали кутею та солодщами».

 

«Коляд, коляд, колядниця» українська народна пісня

Коляд, коляд, колядниця, добра з медом паляниця,

А без меду не така, дайте дядьку п’ятака,

Відчиняйте скриньку та давайте сливку,

Відчиняйте сундучок та давайте п’ятачок!

 

  • Запрошую дітей третьої команди розповісти про найвеселіше свято січня – Щедрий вечір

 

«Господині готувати щедру кутю. Кутю також ставили у куточку, де заздалегідь було зроблено кубельце з сіна. По закінченні свята сіно віддавали тваринам. Поруч із кутею ставили солом'яного Дідуха. Пучки соломи ув'язували в пишний вінок, прикрашали. На Щедрий вечір господині пекли пироги, млинці, готували вареники з сиром, щоб обдаровувати щедрувальників та посівальників, які обов'язково завітають до хати з веселими піснями та щирими побажаннями»

 

«Де Коза ходить» українська народна пісня

Де Коза ходить, там жито родить, Василько Козу по селу водить.

Де Коза туп-туп, там жита сім куп, де Коза ногою, там жито копою,

Де Коза рогом, там жито стогом, де Коза хвостом, там жито кустом.

Ой, чудо, чудо, чудо, послухайте, добрі люди, що далі буде.

Для Козуні в бубни, в бубни, для сірої скрипки грають, ще й дзвони дзвонять.

 

  • Запрошую дітей четвертої команди розповісти нам про найцікавіше свято січня – Водохреща.

 

«Ще за тиждень до Водохреща умілі чоловіки прорубували на річці ополонку, випилювали з льоду великий хрест. Уранці на свято Водохреща в церкві відбувається служба. А опісля всі люди йдуть до річки, до хреста. Співає хор, а священик освячує воду, опускаючи хрест у неї. Вважається, що саме після цього вода стає святою. Люди набирають свячену воду в пляшки, бутилі, глечики».

 

Вірш до свята Водохреща

Мороз лютує за вікном, тріщать дрова у пічці,

Освятилася вода в озері і в річці.

Вийшов люд до берегів, Богові вклонився,

В церкві радо дзвонить дзвін, бо Христос хрестився!

 

  • Пропоную залишити картинки на дошці і розглянути їх пізніше разом з батьками та друзями (вивісити картинки на дошку, прибрати робочі місця, розміститися на місцях обличчям до дошки).

 

Розвивальна гра «Чарівна сніжинка»

 

Мета: сприяти розвитку короткотривалої довільної пам’яті дітей старшого дошкільного віку, продовжувати вчити користуватися мнемічним прийомом запам’ятовування матеріалу – повторення; продовжувати вчити дітей свідомо керувати процесом пам’яті; удосконалювати творчу уяву дітей, вдосконалювати здатність дітей керувати процесом фантазування для досягнення певної мети, сприяти розвитку не лише репродуктивної уяви, а й зародженню творчих форм уяви; сприяти розвитку елементарних навичок малювання.

 

Попередня робота: ознайомлювати дітей старшого дошкільного віку із площинними геометричними фігурами, вправляти у їх довільному малюванні на аркуші паперу круглої та квадратної форм, ознайомити із особливостями створення візерунка-орнамента.

 

Обладнання: аркуші паперу круглої та квадратної форми форми за кількістю дітей та кількістю гостей формату А5 із підписаними ім’ям та прізвищем кожного малюка, із намальованими промінцями сніжинки; два зразки початку виконання роботи формату А4; кольорові олівці, полоски скотчу.

 

  • Назвіть мені, будь ласка, найдивовижнішу, найтендітнішу, найгарнішу прикмету-ознаку зими, яка зачаровує нас своєю красою. Правильно, малята, це мої тендітні подружки-сніжинки. Як весело кружляють сніжинки в повітрі, повільно падаючи додолу, немов у чарівному таночку! Сніжинка до сніжинки, сніжинка до сніжинки, - і вистелено всю землю, ніби білою ковдрою. Сильний зимовий вітер може намітати із сніжинок цілі замети-сугроби. А як можна весело пограти зі снігом? (відповіді дітей) Так, можна будувати снігові фортеці, влаштувати гру зі сніжками, на снігу можна малювати, по снігу легко ковзають санчата і стрімко летять зі сніжної гори лижі, зі снігу вправні діти виліплюють не тільки сніговиків, але й різні інші цікаві сніжні фігури.
  • Сніжінка – найдивовижніший витвір природи. Я вже розпочала працювати над їх створенням – ось подивіться, вже готові серединки сніжинок, їх промінці. Але, здається мені, не встигну сама впоратися із цією справою до приходу Весни. Допоможіть мені, будь ласка, закінчити цю цікаву справу. Ми будемо працювати з вами над створенням сніжинок, неначе в справжній сніжинковій майстерні. Тільки я вас прошу, будь ласка, (вправа на розвиток пам’яті, уваги) розмістіть у центрі сніжинки коло, а кожен промінчик її прикрасьте трикутником, розташованим вершиною до центру-середини (демонстрація зразка). Надалі прикрасьте сніжинку різними геометричними фігурами – коло, квадрат, трикутник, прямокутник, овал, ромб. Давайте разом з вами створимо чудові малюнки-зображення моїх подружок-сніжинок, щоб всі вони були різні-різні, але кожна обов’язково красива по-своєму. Ви можете користуватися кольоровими олівцями холодних кольорів – синім, блакитним, фіолетовим, адже сніжинка – холодна.
  • Пропоную запросити наших гостей допомогти дітям виконати завдання.

Прошу гостей-помічників до першого рядочку - …

Прошу гостей-помічників до другого рядочку - …

  • Пропоную решті гостей долучитися до процесу створення сніжинок (роздати гостям аркуші паперу, кольорові олівці, фломастери). Час виконання завдання – п’ять хвилин, протягом яких звучатиме музика. По закінченні музики ви маєте завершити роботу.
  • Зразок початку роботи я прибираю, прошу вас розмістити коло і трикутники на сніжинці по пам’яті. Роздивіться це раз уважно зразок: в центрі сніжинки – коло, на кожному промінчику – трикутник, розташований вершиною до центру-середини сніжинки. Прошу розпочати створення чудових тендітних сніжинок! (діти виконують завдання із допомогою гостей, час виконання завдання обмежується музикою, передбачено надання додаткового часу на виконання завдання за необхідності).
  • Отже, наша сніжинкова майстерня завершує свою роботу. Пропоную вам повернутися до наших гостей і показати їм ваші чудові різноманітні тендітні сніжинки. А ви, шановні гості, покажіть нам створені вами сніжинки! Пропоную розмістити сніжинки на дошці поряд із картинками зимових свят. Нехай вони покружляють в хороводі нам на радість!
  • Спочатку запрошую наших чарівних дівчаток розмістити свої сніжинки на дошці, перші сніжинки вже полетіли над землею, які ж вони гарні! Дівчатка, станьте, будь ласка, на ваше місце в шеренгу – біля стіни.
  • Тепер черга наших любих хлопчиків – вашим сніжинкам теж не терпиться приєднатися до гурту. Хлопчики, станьте, будь ласка, на ваше місце в шеренгу – біля вікна.
  • Шановні гості, прошу вас відпустити свої сніжинки закружляти у веселому таночку! Гостей запрошую зайняти свої місці. Як багато сніжинок кружляють у повітрі – справжня заметіль! (вивісити картинки на дошку, прибрати робочі місця).
  • Любі діти, відгадайте-но музичну загадку, яка найулюбленіша, найвеселіша гра зі снігом у всіх малят? (звучить початок пісні) Так, це гра в сніжки! (виконання пісні)

 

 

Пісня «В сніжки граємо охоче»

 

Мета: сприяти розвитку довільної довготривалої рухової пам’яті старших дошкільників, вдосконалювати виконавські навички дітей.

 

Обладнання: ноутбук, колонки, фонограма пісні.

 

В сніжки грамо охоче, грає хто із ким захоче.

А морозець он який – грає з нами в піддавки!

Хлоп-хлоп – постривай, ти від сніжки не тікай!

Хлоп-хлоп, постривай, сміливіше наступай!

Хоч і сердиться зима, нас морозити дарма,

Так ми руки гріємо, тупотіти вміємо!

Хлоп-хлоп – постривай, ти від сніжки не тікай!

Хлоп-хлоп, постривай, сміливіше наступай!

 

  • Дякую за чудову пісню, виконаймо вправу на відновлення дихання. Пропоную вам зайняти свої місця (вихователь розміщає чотири конверти в приміщенні групи).

 

Розвивальна гра «Будь уважний!»

 

Мета: сприяти розвитку спостережливості дітей старшого дошкільного віку, подальшому вдосконаленню зорової уваги дітей; продовжувати сприяти розвитку довільної уваги дітей з метою забезпечення реалізації цілі, поставленої дорослим; вчити дошкільників досягати свідомо поставленої мети та прикладати вольові зусилля, сприяти формуванню навичок розподілення та переключення уваги, сприяти збільшенню обсягу уваги дітей, концентрації та стійкості уваги під час концентрації; продовжувати вчити дитину підпорядковувати свою увагу вимогам дорослого, зосереджуватися, керувати своєю психічною діяльністю. Сприяти розвитку уваги дошкільників в процесі їх ігрової діяльності, завдяки пошуковим спостереженням і посиленому інтересу до того, над чим вони працюють.

 

Попередня робота: ознайомлення дітей старшого дошкільного віку із буквами української абетки відповідно до вимог чинно діючої Програми.

 

Обладнання: конверти із намальованими на них сніжинками і буквами; набори букв в кожному конверті в кількості 25 штук; набори букв для викладання слова «зима»; полоски скотчу.

 

  • Мені здається, що не всі сніжинки закружляли у веселому таночку. Придивіться уважно чи знайдети ви ще сніжинки у нашій груповій кімнаті (діти-капітани – по одній дитині від кожної команди - виконують завдання, знаходять чотири конверти із намальованими на них сніжинками і буквами) Ці сніжинки – незвичайні, що на них зображено? Так, це букви української абетки. Я знаю, ці сніжинки приготували для нас цікаве завдання. Хочете дізнатися – яке саме? В кожному конверті – багато різних букв, які ви вже вивчили і добре знаєте. Ми з вами зараз знову по чотири дитини об’єднаємося в команди, і кожен гравець буде вибирати з поміж інших одну якусь букву, яку сам захоче – швидко і уважно.
  • Пропоную запросити наших гостей допомогти командам виконати завдання і перевірити правильність його виконання членами команди.

Прошу гостя-помічника до першої команди - …

Прошу гостя-помічника до другої команди - …

Прошу гостя-помічника до третьої команди - …

Прошу гостя-помічника до четвертої команди - …

(вихователь групи, завідуюча, практичний психолог ЗЗСО, практичний психолог ДЗО)

  • Час виконання завдання – п’ять хвилин, протягом яких звучатиме музика. По закінченні музики ви маєте завершити роботу (запропонувати дітям по командах обрати із намальованих на сніжинці букв одну, картки із якою він буде вибирати з-поміж інших, взяти одразу картку із обраною буквою в руку). Тож, один-два-три – розпочали! (діти виконують завдання із допомогою гостей, час виконання завдання обмежується музикою, передбачено надання додаткового часу на виконання завдання за необхідності, гості перевіряють правильність виконання завдання дітьми).
  • Всі впоралися із виконанням завдання? Всі уважно та правильно відібрали потрібні букви? Чи всі картки ви використали, нічого не залишилося? (діти з’ясовують, що в кожній команді залишилась одна буква: З, И, М, А). Пропоную всі літери, які ви відібрали покласти до конверту, а одну літеру, яка залишиться, гості по черзі винесуть до дошки. Як ви думаєте, яке слово може получитися з цих літер, якщо додати ще одну – останню? Так, вірно, якщо додати букву А, то вийде слово «ЗИМА», назва чудової, сніжнобілої, морозної, але веселої та прекрасної пори року! Прошу привітну господиню цього дитячого садочка Тетяну Олександрівну розмістити останню букву на потрібне місце.

 

 

 

 

 

 


ІІІ Заключний етап

 

  • Дорогі діти, дякую вам за чудову розповідь про мене, мені дуже приємно було почути, що ви любите сніжнобілу Зимоньку за чудові свята, за чарівні сніжинки, за веселі сніжні ігри. Та перш, ніж поступитися місцем Весні, прошу вас подарувати на згадку мені, моїм гостям та один одному тепло ваших маленьких долоньок.

 

Фінальний спільний танець на пісню Ірини Федишин «Малесенькі долоньки»,

автор музики - Ірина Федишин, автори слiв - Ірина Федишин та Вiталiй Човник

 

Мета: сприяти розвитку довільної довготривалої рухової пам’яті старших дошкільників, вдосконалювати виконавські навички дітей.

 

Обладнання: ноутбук, колонки, фонограма пісні.

 

(по закінченні танцю дітей психолог просить підійти до нього)

 

  • Дякую вам, мої любі, за ваші старання, за ваші відповіді, за ваші посмішки. А вам що найбільше запам’яталося із нашої сьогоднішньої зустрічі? (відповіді дітей за бажанням) Прошу вас, діти підійти до наших шановних гостей – ми зробимо спільне фото на згадку про нашу зустріч.

 

  • Гостей я запрошую після невеличкої перерви до кабінету практичного психологана каву-брейк та психолого-педагогічний практикум «Особливості формування пізнавальної сфери дошкільника».

 

  • А дітям ще раз дякую за привітну зустріч та прошу прийняти від мене солодкі гостинці! (вихователь виносить підніс із цукерками, накритий серветкою) До побачення, любі діти, до наступної зустрічі взимку! (психолог виходить із групової кімнати, діти залишаються із вихователем, готуються до наступного заняття).

 

 


Використана література:

 

  • Барташникова И.А., Барташников А.А. Учись играя: Тренировка интеллекта: Игры и тесты для детей 5-7 лет. – Харьков: Фолио, 1997. – 412 с. (Для пап и мам)
  • Богуславская З.М., Смирнова Е.О. Развивающие игры для детей младшего дошкольного возраста: Кн. Для воспитателя дет.сада. – М.: Просвещение, 1991. – 207 с.
  • Внимание. Память. – М.: ЗАО «РОСМЭН-ПРЕСС», 2006. – 71 с. – (Вся дошкольная программа)
  • Галанов О.С. Психічний і фізичний розвиток дитини від трьох до п’яти років: Посібник для працівників дошкільних освітніх закладів і батьків. – Х.: Вид-во «Ранок», 2009. – 96 с. – (Дошкільне виховання)
  • Готуємось до школи. – Бібліотечка вихователя дитячого садка. – Березень, № 3 - 2007
  • Гребенькова Л.О. Літні вправи для майбутніх першокласників: Робочий зошит для учнів, які йдуть до 1 класу. – Х.: Видавництво «Ранок», 2009. – 64 с.
  • Земцова О.М. Тесті для дітей 2-3 років: Навч.посібник. – К.: Махаон-Україна, 2006. – 112 с. (Розумні книжки)
  • Земцова О.М. Тесті для дітей 3-4 років: Навч.посібник. – К.: Махаон-Україна, 2006. – 112 с. (Розумні книжки)
  • Земцова О.М. Тесті для дітей 4-5 років: Навч.посібник. – К.: Махаон-Україна, 2006. – 112 с. (Розумні книжки)
  • Земцова О.М. Тесті для дітей 5-6 років: Навч.посібник. – К.: Махаон-Україна, 2006. – 112 с. (Розумні книжки)
  • Истратова О.Н. Психологическое тестирование детей от рождения до 10 лет / О.Н.Истратова. – Ростов н/Д: Феникс, 2009. – 317 с. – (Психологический практикум)
  • Игры и упражнения по развитию умственных способностей у детей дошкольного возраста: Кн. Для воспитателя дет.сада / Л.А.Венгер, О.М.Дьяченко, Р.И.Говорова, Л.И.Цеханская; Сост. Л.А.Венгер, О.М.Дьяченко. – М.: просвещение, 1989 – 127 с.
  • Люблінська Г.О. Дитяча психологія. – К.: Вища школа, 1974. – 350 с.
  • Мышление. – М.: ЗАО «РОСМЭН-ПРЕСС», 2006. – 71 с. – (Вся дошкольная программа)
  • Марінушкіна О.Є. Корекційні програми на допомогу практичному психологу ДНЗ / уклад. О.Є.Марінушкіна, Г.В.Замазій. – Х.: Вид.група «Основа», 2008. – 204 с. (Серія «Дошкільний навчальний заклад. Психологія виховання»)
  • Марінушкіна О.Є. Порадник практичного психолога / О.Є.Марінушкіна, Ю.О.Замазій. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 240 с. (Дошкільний навчальний заклад. Психологія виховання)
  • Незабаром до школи. Психологічні особливості дітей дошкільного віку. 6-й рік життя / уклад. О.А.Дмітрієва. – Х.: Вид.група «Основа», 2009. – 189 с. – (Серія «Дошкільний навчальний заклад. Психологія виховання»)
  • Пограйся зі мною. 2-3 роки: Розвивальні гри та вправи / Упоряд. В.Л. Сухар. – Х.: Вид-во «Ранок», 2009. – 160 с. – (Програма розвитку)
  • Пограйся зі мною. 3-4 роки: Розвивальні гри та вправи / Упоряд. В.Л. Сухар. – Х.: Вид-во «Ранок», 2009. – 160 с. – (Програма розвитку)
  • Пограйся зі мною. 4-5 років: Розвивальні гри та вправи / Упоряд. В.Л. Сухар. – Х.: Вид-во «Ранок», 2009. – 176 с. – (Програма розвитку)
  • Пограйся зі мною. 5-6 років: Розвивальні гри та вправи / Упоряд. В.Л. Сухар. – Х.: Вид-во «Ранок», 2009. – 176 с. – (Програма розвитку)
  • Перевіряємо знання дошкільника. Тести. 3-4 роки. Частина І і ІІ. – Х.: Вид-во Ранок, 2007. – 32 с. (Улюблені зошити)
  • Перевіряємо знання дошкільника. Тести. 4-5 років. Частина І і ІІ. – Х.: Вид-во Ранок, 2007. – 32 с. (Улюблені зошити)
  • Перевіряємо знання дошкільника. Тести. 5-6 років. Частина І і ІІ. – Х.: Вид-во Ранок, 2007. – 32 с. (Улюблені зошити)
  • Практична психологія. Старший дошкільний вік / Упоряд. О.А.артемасова. – Х.: Вид-во «Ранок», 2010. – 176 с. – (Дошкільному психологу)
  • Пристяжная Т.В. ТРИЗ-педагогика: развиваем мышление дошкольников. – Х.: Вид.група «Основа», 2008. – 96 с. – (Серія «Дошкольное образовательное учреждение»)
  • Проскура Е.В. Развитие познавательных способностей дошкольника / Под редакцией проф. Л.А.Венгера. – К.: Рад.шк., 1985. – 128 с.
  • Психогімнастика. Старший дошкільний вік / Упоряд. О.А.Артемасова. – Х.: Вид-во «Ранок», 2010, 160 с. – (Дошкільному психологу)
  • Розвиваємо мовлення. Дидактичні матеріали / упоряд. Н.С.Клунська. – Х.: Вид.група «Основа», 2008. – 53 с. (Серія «ДНЗ. Розвивайка»)
  • Розвиваємо увагу й логічне мислення / С.В.Пєхарєва, М.П.Андрусенко. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 112 с. (Серія «ДНЗ. Розвивайка»)
  • Сыроватко Е.Н., Байер О.Н. Определение готовности к обучению в школе: Научно-методическое пособие / Под редакцией кандидата психологических наук С.И.Подмазина. – Запорожье: Премьер, 2002 – 176 с.
  • Соколова Ю. Тесты на интеллектуальное развитие ребёнка 3 лет. – М.: Изд-во Эксмо, 2005. – 64 с.
  • Соколова Ю. Тести на інтелектуальний розвиток дитини 4 років. – К.: Країна мрій, 2005. – 64 с. (Академія дошкільного розвитку)
  • Соколова Ю. Тести на інтелектуальний розвиток дитини 5-6 років. – К.: Країна мрій, 2005. – 64 с. (Академія дошкільного розвитку)
  • Соколова Ю. Тесты на готовность к школе ребёнка 6-7 лет. – М.: Изд-во Эксмо, 2005. – 64 с.
  • Тесты. – М.: ЗАО «РОСМЭН-ПРЕСС», 2006. – 71 с. – (Вся дошкольная программа)
  • Тридцять два интегрированных занятия для дошкольников. 3-4 года. – Харьков, Изд-во Ранок, 2007. – 32 с. (Любимые тетрадки)
  • Тридцять два интегрированных занятия для дошкольников. 4-5 лет. – Харьков, Изд-во Ранок, 2007. – 32 с. (Любимые тетрадки)
  • Тридцять два интегрированных занятия для дошкольников. 5-6 лет. – Харьков, Изд-во Ранок, 2007. – 32 с. (Любимые тетрадки)
  • Урунтаева Г.А., Афонькина Ю.А. Практикум по дошкольной психологии. – М.: Издательский центр «Академия», 2000 – 304 с.
  • Фесюкова Л.Б. Мої емоції. – Харків: Веста: Вид-во «Ранок», 2006. – 48 с. – (Мої здібності)
  • Фесюкова Л.Б. Вчимося спілкуватися. – Харків: Веста: Вид-во «Ранок», 2006. – 48 с. – (Мої здібності)
  • Фесюкова Л.Б. Розвиваємо уяву. – Харків: Веста: Вид-во «Ранок», 2006. – 48 с. – (Мої здібності)
  • Фесюкова Л.Б. Розвиваємо таланти.– Харків: Веста: Вид-во «Ранок», 2006. – 48 с. – (Мої здібності)
  • Фесюкова Л.Б. розвиваємо мислення. – Харків: Веста: Вид-во «Ранок», 2006. – 48 с. – (Мої здібності)
  • Чего на свете не бывает?: Занимат. Игры для детей от 3 до 6 лет: Кн. для воспитателей дет.сада м родителей / Е.Л.Агаева, В.В.Брофман, А.И.Булычёва и др.; Под ред. О.М.Дьяченко, Е.Л.Агаевой. – М.: Просвещение, 1991. – 64 с.
  • Чуб Н.В. Ігри упродовж дня. Вправи для розвитку пам’яті, уваги, мислення, уяви дитини. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 96 с. (Серія «ДНЗ. Розвивайка»)
  • Чуб Н.В. Розвиваємо пам'ять. Вправи, вірші, скоромовки для малюків 4-6 років. – Х.: Вид.група «Основа», 2007. – 80 с. (Серія «ДНЗ. Розвивайка»)
  • Чуб Н.В. Справочник для родителей. Психология ребёнка от А до Я. – Х.: Изд.группа «Основа», 2007. – 160 с. – (Серия «Для заботливых родителей»)
  • Цукерман Г.А., Поливанова К.Н. Введение в школьную жизнь. Часть І и ІІ. – Москва, 1994
  • Энциклопедия воспитания и развития дошкольника / Т.В. Башаева, Н.Н.Васильева, Н.В.Клюева и др. – Ярославль: Академия развития, Академия Холдинг, 2001. – 480 с.

 

 

docx
Додано
1 лютого 2019
Переглядів
4315
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку