Тема: «Довкілля – наука про добро»
Мета: вчити норми і правила поведінки в природі. Закріпити знання про значення тварин і рослин. Спонукати до фантазії і творчості. Викликати у дітей бажання допомагати у природоохоронному процесі, оберігати природу, реагувати на поведінку оточуючих щодо довкілля, розповідати про свої дії щодо охорони природи. Розвивати навички дбайливого ставлення до навколишнього середовища, як до свого здоров’я. Виховувати бережне та турботливе ставлення до природи рідного краю.
Хід заняття.
Привітання
Вийшла вранці я на ганок
І сказала: «Добрий ранок» -
Сонцю, полю та травиці,
Добрим людям, тихій річці,
Добрий ранок, світе мій,
Мирний, чистий, голубий!!!
Ой малята, хто це плаче? Швидше, швидше, хто це?
Зайчик (іграшка) – Я швидко біг від лисички та поранив ніжку, вона в мене болить.
Можна прикласти лікарські рослини, ця рослина зветься подорожник і росте вона в лісі і біля дороги.
Давайте розповімо зайчику, що ми про нього знаємо, а він послухає.
Діти, зайчик зголоднів, давайте ми його погодуємо, принесемо моркви та капусти.
Гра «Нагодуй зайченя»
Хто швидше принесе зайчику:
1 команда – перенесе моркву
2 команда – перенесе капусту.
Зайчик. – Дякую, вам, за допомогу, що подбали про мене.
Зайчик біг через долину,
А за ним услід вовки.
Він сховався під калину,
А вовки назад пішли.
«Зайчик біг» Я. Овсієнко
Давайте пригадаємо прислів’я про ліс.
Ліс – багатство і краса.
Ворог природи той, хто ліс не береже.
Кидаю шишки.
Зараз хлопчики й дівчатка загадаю вам загадку:
Хто по дереву стрибає,
Хто пухнасту шубку має
Рве горішки на гіллі
Та ховається в дуплі? (білка)
Білочка живе у лісі на деревах. Вона має красиву шубку. Вона прудка. В неї пухнастий, великий хвіст. Любить їсти горішки, жолуді, гриби.
Дивлюся в дупло, здивовано кажу, що там нічого немає.
Білочка. - Я все приготувала, але у лісі гуляли два хлопчика, побачили, що я сховала горішки в дуплі, залізли на дерево, дістали з дупла горішки та з’їли.
А ми білочка зараз тобі допоможемо: хлопчики зберуть горішки, а дівчатка грибочки.
Де ти, білочка, живеш?
Що ти, білочка, гризеш?
У зеленому ліску,
У дуплі, у сосняку,
Я гризу горішки,
І гриби і шишки.
Білочка. – Дякую за допомогу, буде чим живитися взимку.
Так, пташкам теж треба допомогати – вони маленькі друзі.
Звертаю увагу на їжачка.
Ось для чого їжаку голки. Давайте прикриємо його листячком, щоб йому було тепло спати взимку і щоб не заважати, тихенько підемо, так щоб він не прокинувся.
Ведмежа сьогодні у тривозі,
Бо лягає спати у берлозі.
Сумно так із лісом розлучатись,
Та куди від снігу заховатись.
«Ведмежа» М. Понамаренко
А якщо розпалили щоб погрітися, то обов’язково треба залити водою, щоб не сталося біди. (згадуємо вірш «Кицькин дім»)
- А чи можна залишати сміття після себе у лісі?
Кожен з вас ходив з батьками у лісосмугу відпочивати, і, напевно, брали з собою їжу. Їсти у лісі можна, та не можна залишати сміття, тому що бляшанкою може поранитись будь-яка тварина, і навіть хто-небудь із людей, коли прийде відпочивати, а різні рештки забруднюють землю, не дають змогу рости рослинам. Тож давайте берегти природу, дбайливо ставитись до неї.
Йтиму садом, полем, а чи лугом –
Буду я природі вірним другом.
Не столочу навіть я травички,
А скажу їй «Зеленій, живи»!
Коли лісом буду я іти,
Теж посію зерна доброти,
Побажаю дереву і пташці
Щоб віки жили у мирі й щасті!