Заняття для дітей другої молодшої групи. Тема: "Довкілля-наука про добро"

Про матеріал
Вчити норми і правила поведінки в природі. Закріпити знання про значення тварин і рослин. Спонукати до фантазії і творчості. Викликати у дітей бажання допомагати у природоохоронному процесі, оберігати природу, реагувати на поведінку оточуючих щодо довкілля, розповідати про свої дії щодо охорони природи. Розвивати навички дбайливого ставлення до навколишнього середовища, як до свого здоров’я. Виховувати бережне та турботливе ставлення до природи рідного краю.
Перегляд файлу

Тема: «Довкілля – наука про добро»

 

Мета: вчити норми і правила поведінки в природі. Закріпити знання про значення тварин і рослин. Спонукати до фантазії і творчості. Викликати у дітей бажання допомагати у природоохоронному процесі, оберігати природу, реагувати на поведінку оточуючих щодо довкілля, розповідати про свої дії щодо охорони природи. Розвивати навички дбайливого ставлення до навколишнього середовища, як до свого здоров’я. Виховувати бережне та турботливе ставлення до природи рідного краю.

 

Хід заняття.

Привітання

 

Вийшла вранці я на ганок

І сказала: «Добрий ранок» -

Сонцю, полю та травиці,

Добрим людям, тихій річці,

Добрий ранок, світе мій,

Мирний, чистий, голубий!!!

 

  • Діти, сьогодні ми підемо на прогулянку до лісу. Давайте пригадаємо правила поведінки на вулиці.
  • Ви, мабуть, втомилися поки йшли, давайте присядемо ось тут, під деревом (сідають півколом).
  • Діти, подивиться, яка гарна природа навколо нас, але люди дуже шкодять довкіллю. Ця шкода така велика, що рослини і тварини можуть зникнути. А без них життя людини неможлива, бо повітря не буде очищуватись і стане отруєним, людина не матиме змоги милуватись природою, слухати пташиний спів.
  • А ви знаєте правила поведінки в природі?
  • Не кричати, щоб не налякати птахів, тварин.
  • Не можна ламати гілки.
  • Рвати без потреби квіти.
  • Бігати, руйнувати гнізда пташок.

 

Ой малята, хто це плаче? Швидше, швидше, хто це?

  • Зайчику, чого це ти плачеш?

Зайчик (іграшка) – Я швидко біг від лисички та поранив ніжку, вона в мене болить.

  • А чим можна полікувати зайчика, якщо немає ліків?

Можна прикласти лікарські рослини, ця рослина зветься подорожник і росте вона в лісі і біля дороги.

Давайте розповімо зайчику, що ми про нього знаємо, а він послухає.

  • Зайчик має довгі вуха, швидко бігає, у нього куций хвіст. Він восени сірий, а взимку білий. Живиться морквою, капустою, корою дерев.
  • Діти, а для чого зайчик міняє шубку?

Діти, зайчик зголоднів, давайте ми його погодуємо, принесемо моркви та капусти.

Гра «Нагодуй зайченя»

Хто швидше принесе зайчику:

1 команда – перенесе моркву

2 команда – перенесе капусту.

Зайчик. – Дякую, вам, за допомогу, що подбали про мене.

 

Зайчик біг через долину,

А за ним услід вовки.

Він сховався під калину,

А вовки назад пішли.

«Зайчик біг»  Я. Овсієнко

 

 

Давайте пригадаємо прислів’я про ліс.

Ліс – багатство і краса.

Ворог природи той, хто ліс не береже.

 

Кидаю шишки.

  • Хто це тут пустує?

Зараз хлопчики й дівчатка загадаю вам загадку:

Хто по дереву стрибає,

Хто пухнасту шубку має

Рве горішки на гіллі

Та ховається в дуплі? (білка)

  • А хто хоче розповісти про білку?

Білочка живе у лісі на деревах. Вона має красиву шубку. Вона прудка. В неї пухнастий, великий хвіст. Любить їсти горішки, жолуді, гриби.

  • Як готується до зими білочка? (збирає горішки, шишки, грибочки).

Дивлюся в дупло, здивовано кажу, що там нічого немає.

Білочка. - Я все приготувала, але у лісі гуляли два хлопчика, побачили, що я сховала горішки в дуплі, залізли на дерево, дістали з дупла горішки та з’їли.

  • Діти, добре чи погано зробили хлопці?
  • Чи можна так робити?

А ми білочка зараз тобі допоможемо: хлопчики зберуть горішки, а дівчатка грибочки.

Де ти, білочка, живеш?

Що ти, білочка, гризеш?

У зеленому ліску,

У дуплі, у сосняку,

Я гризу горішки,

І гриби і шишки.

Білочка. – Дякую за допомогу, буде чим живитися взимку.

  • Діти, так гарно йти, тихо, а кого не чути в лісі взимку?(пташок)
  • Де вони поділися?
  • А які птахи залишились зимувати, назвіть їх.

Так, пташкам теж треба допомогати – вони маленькі друзі.

Звертаю увагу на їжачка.

  • Так, це їжачок, але він майже не рухається? Чому?
  • Діти, для чого їжачку голки. Ось послухайте, як розповів про це їжачок зайчику.
  • У тебе ж ноги довгі, ти швидко бігаєш і можеш утекти від будь-кого й уникнути небезпеки. А в мене ніжки маленькі, я не вмію швидко бігати, тому й захищає мене мій кожух з гострих голок. Як згорнуся в клубочок – ніхто до мене не підступиться.

Ось для чого їжаку голки. Давайте прикриємо його листячком, щоб йому було тепло спати взимку і щоб не заважати, тихенько підемо, так щоб він не прокинувся.

 

  • Діти, а чи можна ламати дерева?
  • А чому ви так гадаєте?
  • Які дерева ви знаєте, назвіть.
  • Давайте пригадаємо, які ще тварини живуть у лісі?
  • Чому їх називають дикими?
  • А як називається будиночок, в якому живе лисичка? (нора)       
  • А ведмежатко де зимує? (в берлозі)

 

              Ведмежа сьогодні у тривозі,

              Бо лягає спати у берлозі.

              Сумно так із лісом розлучатись,

             Та куди від снігу заховатись.

  «Ведмежа»  М. Понамаренко

 

  • Ой дивіться, а тут горить вогнище. Хто ж це залишив у лісі?
  • А чи можна розпалювати вогнище у лісі?

      А якщо розпалили щоб погрітися, то обов’язково треба залити водою, щоб не сталося біди. (згадуємо вірш «Кицькин дім»)

- А чи можна залишати сміття після себе у лісі?

Кожен з вас ходив з батьками у лісосмугу відпочивати, і, напевно, брали з собою їжу. Їсти у лісі можна, та не можна залишати сміття, тому що  бляшанкою може поранитись будь-яка тварина, і навіть хто-небудь із людей, коли прийде відпочивати, а різні рештки забруднюють землю, не дають змогу рости рослинам. Тож давайте берегти природу, дбайливо ставитись до неї.

 

Йтиму садом, полем, а чи лугом –

Буду я природі вірним другом.

Не столочу навіть я травички,

А скажу їй «Зеленій, живи»!

Коли лісом буду я іти,

Теж посію зерна доброти,

Побажаю дереву і пташці

Щоб віки жили у мирі й щасті!

 

 

  

doc
Додано
29 червня 2023
Переглядів
920
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку