«Зірочки на небі»
Заняття із зображувальної діяльності для дітей середньої групи
Мета: учити дітей способу друкування матрицями (штампами з картоплі); вправляти в малюванні округлих форм та зафарбовування площини; розвивати дрібну моторику кистей руки; формування вміння включатися в ігрову ситуацію; виховувати вміння слухати пояснення вихователя, правильно відтворювати запропоновані дії; виховувати інтерес до зображувальної діяльності.
Матеріал: фарби гуашеві, пензлі, серветки, аркуші паперу чорного кольору, штампи у форм зірочки, зроблені із сирої картоплі; аудіозапис пісні «Місяць по небу ходить» Н. Могилевської.
Хід заняття
Вихователь виставляє на дошку зображенням зоряного неба і питає:
- Чи бачили ви зорі на нічному небі? Чи милувалися ви ними? Які вони?
- Скільки зірочок на небі? (Багато)
- А місяців? (Один)
- Яку фігуру нам нагадує місяць? (Півколо) А якої форми іще буває місяць?
Вихователь читає вірш:
Тихий вечір, тихий, красний
Над горою місяць ясний
Пасе зорі, завертає,
На трембітці виграває.
Поки місяць відпочив,
Усі зорі загубив.
Допоможемо, малята,
Зірочки намалювати?
- Добре. Тож давайте допоможемо місяці намалювати зірочки, які він загубив.
- Але сьогодні ми малюватимемо зірочки у незвичайний спосіб – ось такими штампами. З чого виготовлені штампи? (З картоплі)
- Погляньте, як я це робитиму. Акуратно вмочу штамп у фарбу і прикладу там, де має бути зображена зірочка. Таких відбитків можна поставити на аркуші багато. Потім я намалюю місяць. Намалюю півколо і зафарбую його. Скажіть, чи завжди місяць має таку форму? Якої форми він буває ще? Так, місяць деколи буває у формі круга.
- Місяць кожен може намалювати такої форми, яка вам подобається найбільше.
Вихователь. А зараз давайте трохи порухаємося.
Фізкультхвилинка
Я собі цікаву гру
Навіть в космосі знайду.
(Руки в боки, повороти головою вліво-вправо).
На кометі політаю,
Навкруг Сонця покружляю.
(Руки вперед, кружляння навколо себе).
Підмету Чумацький Шлях,
Потім буду там гулять.
-1-
(Нахили вперед, махи руками вправо-вліво).
Покручу кільце Сатурна,
Щоб струнка була фігура.
(Колові рухи тулуба вправо-вліво).
Нахилюся на всі боки,
Як уран, буду нівроку.
(Нахили вправо-вліво).
Що ж, у космосі цікаво
Але час нам малювати!
- Тож починайте малювати, зорі для місяця збирати.
Діти малюють під супровід пісні „Місяць по небу ходить”.
Під час роботи вихователь звертає увагу на те, що відбитки мають бути чіткими, не розмазаними.
Після закінчення роботи діти викладають свої роботи на килимі.
Ходив місяць аж до ранку.
Вийшла зоря на полянку:
- Ой, місяцю, місяченьку,
Зганяй зорі помаленьку. (Марія Підгірянка)
- Чому ви малювали на аркушах чорного кольору? Як ви вважаєте, чому зірочок не видно вдень?
-2-