Заняття для дітей групи раннього віку
«Подорож з веселим Гномиком»
(ознайомлення з природою, довкіллям, сенсорика)
Вихователь ЗДО №4
Коренєва М.М
м.Неітшин
Мета: розвивати пам'ять, мислення, увагу, дрібні м'язи рук. Виховувати самостійність, вміння слухати мову вихователя, розуміти і виконувати словесні прохання, бажання прийти на допомогу. Ознайомити Малят 3 властивостями каміння (твердий, гладенький); дощу (мокрий); хмаринки (м'яка, пухнаста). Закріпити поняття великий маленький, один і багато: основні кольори, вміння орієнтуватися в просторі: під, біля, за. Активізувати прикметниками. мовлення дітей словами-прикметниками
Матеріал: іграшка Гномик, книжка, лист, камінчики, вата. розпилювач води, талі рочки, їжачки з пластиліну, кольорові голочки, кольорова карусель, сонечко.
Хід заняття
(Вихователь звертає увагу на нову книжку, яка лежить на поличці)
Вихователь :Ой, малята, яка гарна книжечка у нас з'явилася! А хто це біля неї сидить? (Гномик)
Гномик: Добрий день, малята!
Вихователь: Давайте, малята, привітаємося з Гномиком і скажемо: Добрий день! А тепер давайте привітаємося з нашим гостем в долоньки і голосно промовимо - Добрий день. А тепер давайте з Гномиком привітаємося пальчиками - пальчик об пальчик (тихенько) і промовимо - Добрий день!
- Гномику, а що це ти за книгу нам приніс?
Гномик: Я приніс вам книгу, яка допомогла мені потрапити до їжачків. Вони просили мене про допомогу. Я отримав лист (показує конверт). У їжачків трапилась неприємність. Вони загубили свої шубки. Я пішов до них, але шубки знайти не зміг. І ось я прийшов до вас, можливо ви допоможете їжачкам? Відповіді дітей)
Тоді давайте відправлятися в подорож, а ось ця книга покаже нам доріжку до Їжачків.
(Дітки сідають на стільчики)
- Моя дорога буда нелегкою. Спочатку я летів на хмаринці (Відкривається перша сторінка книги -там хмаринка з вати)
Вихователь: Що це тут намальовано? Яка ця хмаринка? (Вона велика, білого кольору)
- От якби можна було б до неї доторкнутися. Ось подивіться Гномик нам щось приготував. (Роздає шматочки вати)
- Що це? (Вата)
- Давайте доторкнемося нею до нашим щічок, а тепер помнемо пальчиками.
- Що ми можемо сказати, яка вата? (М'яка, пухнаста)
-Так, хмаринка наша м'яка, як ось ця вата.
-Давайте віддамо наши маленькі пухкенькі хмаринки великій, щоб їй не було
Сумно.
(Діти встають зі стільчиків)
- На небі пливе хмаринка високо-високо (показує, діти роблять разом з вихователем). Опускається хмаринка легенько-легенько (показує), і даруємо подружки для хмаринки тихенько-тихенько (діти підходять до хмаринки в книжці і прикріплюють ватку).
Гномик: Потім, малята, мене хмаринка опустили ось сюди (перевертає наступну сторінку книжечки, де намальована річечка, а біля неї камінчики)
Вихователь: Дітки, що тут намальовано?
- А що біля річки лежить? (Камінчики)
Гномик: Я назбирав камінчики, щоб принести вам. Ось беріть їх. (3 відеречка роздають діткам по камінчику, вони розглядають їх, пробують на дотик)
Вихователь: Дітки, які камінчики? (Гладенькі, тверді, великі, маленькі. Запитує у декількох дітей по скільки у них камінчиків)
- Дуже гарні камінчики, давайте їх повернемо назад для річечки. (Дітки кладуть назад камінчики у відеречко)
- Малята, а скільки камінчиків ми повернемо для річечки? (Багато)
Гномик: Не встиг я відійти від річечки, як налетіла дощова хмаринка і пішов дощ. (Перевертаю наступну сторінку книжки)
Вихователь: Дітки, а хочете побачити який був дощ? Підійдіть всі до мене . А дощик був ось таким (Розпилює з розпилювача водичку)
- Ой, тікайте швидше від дошику на стільчики. (Дитки сідають)
- Ось виглянуло сонечко (Показує), малятам можна йти гуляти, стрибати, присідати. (виходять на килимок)
- Ой, знову почався дощик. (Розпилює з розпилювача, дітки тікають на стільки)
- А давайте дощик у долоньки спіймаємо. Підставляйте долоньки. Якими стали ваші долоньки? (Мокрими)
- А тепер доторкніться до сонечка своїми долоньками і воно висушить водичку.
(Дітки торкаються долоньками сонечка)
- Дощик - то що це? (Водичка)
- А тепер якими стали ваші долоньки? (Сухими)
(Вірш говорить дитини про сонечко)
Дякуємо сонечку,
Що нам посміхалося,
А ми діточки хороші,
Із сонечком гралися!
(Всі дітки дякують сонечку і прощаються з ним)
Гномик: Дощик скінчився і я пішов шукати їжачків, прийшов, а їх немає заховалися від дощику.
Вихователь: Малята, а де могли заховатися їжачки?
- Можливо вони заховалися під стільчики? (Заглядають під стільчики)
- А можливо вони заховалися на столику? А може за пеньочками заховалися? (Знаходять їжачків)
Ось наші їжачки де сховалися.
(Вихователь бере їжачка і говорить, що у цього їжачка є шубка а у інших немає)
- Давайте допоможемо їжачкам відшукати шубку.
-Беріть у руки їжачка який вам найбільше подобається.
- Малята, ці їжачки не звичайні, а чарівні, вони різнокольорові, і голочки на шубці мають бути такого кольору, як і сам їжачок. (Запитує у діток, якого кольору вони взяли їжачка)
- Ось там на столиках стоять тарілочки з голочками різних кольорів. Ви сядьте за столики біля такої тарілочки де лежать голочки такого кольору як ваш їжачок.
- Давайте подивимося на цього їжачка. (Демонструє, розглядаємо його будову)
- А тепер ви зробіть для своїх їжачків шубки.
(Практична діяльність дітей, діти насаджують голочки з сірників на спинку їжачка)
Вірш: (говорить дитина)
Їжачок-хитрячок
З кольорових голочок пошив собі шубку
В ній гуляє, веселиться
Вовка й лиску не боїться
Вихователь: Які ви, дітки, молодці, які гарні шубки зробили для наших їжачків. Тепер їм ніхто не страшний.
(Пальчикова гімнастика)
Із гори їжак скотився (обертання кистями рук)
Сів, пройшов, і зупинився
Ніс до сонця простягнув, покрутився
І зітхнув (Вдих-видих)
Вихователь: А тепер давайте запропонуємо нашим їжачкам і Гномику погойдатися на кольоровій каруселі. Але їжачок повинен сісти на місце на каруселі такого кольору, як і сам він.
(Дітки підходять до каруселі і садять своїх їжачків. Звучить музика)
Вихователь:
Ой весела карусель
Крутиться і вертиться
Їжачків гойдає
Пісеньку співає.
- Малята, їжачки мені щось хочуть сказати- вони дякую вам за те, що ви їм зробили такі шубки. Гномик залишається з їжачками, ну а нам час повертатися назад у садочок.
- До побачення! (Дітки виходять з групи)