Заняття для дітей раннього віку: "Морські дива".

Про матеріал
Заняття для дітей раннього віку, програмовим змістом якого є: надання дітям уявлення про море та створення сприятливих умов для збагачення досвіду про його мешканців, поглиблення знань малят про явища неживої природи (дощ), розширення активного і пасивного словника, вправляння в умінні впізнавати і називати кольори, визначати величину (великий, маленький), кількість (один, багато),удосконалювати вміння сприймати зміст казки за допомогою шумових інструментів, виховувати у дітей цікавість до англійської мови, її звучання, формувати позитивне ставлення до неї, формувати вміння сприймати на слух і розуміти елементарні англійські слова (hello, bye, yes, no, please), відпрацьовувати уміння правильно їх вимовляти. Викликати бажання співати англомовні пісеньки. Розвивати зв`язне мовлення, мислення, увагу, спостережливість, дитячу фантазію та творчу уяву, дрібну моторику пальців рук, координацію рухів, вміння виконувати імітаційні рухи, розвивати мовне дихання та силу голосу, тактактильні відчуття під час ігор з піском. Зміцнювати здоров`я вихованців під час ходіння по масажних «мішечках здоров`я». Розвивати вміння малюків емоційно реагувати на вигляд і поведінку мешканців моря, виражати зацікавленість, захопленість ними. Розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу, здатність бачити красиве, вслухатися в звуки природи, милуватися красою моря. Виховувати естетичні і моральні почуття, бажання співпереживати і допомагати, виховувати любов до морських ешканців, бережне відношення до природи. Учити виявляти інтерес до невідомого у навколишньому середовищі.Виховувати охайність під час аплікації, бажання бути активними. Розвивати вміння одержувати задоволення від процесу та результатів власної діяльності.
Перегляд файлу

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                        

 

 

 

 

 

Програмовий зміст:

Дати дітям уявлення про море та створити сприятливі умови для збагачення досвіду про його мешканців, поглиблювати знання малят про явища неживої природи (дощ),  розширювати активний і пасивний словник, вправляти в умінні впізнавати і називати кольори, визначати величину (великий, маленький), кількість (один, багато),удосконалювати вміння сприймати зміст казки за допомогою шумових інструментів, виховувати у дітей цікавість до англійської мови, її звучання, формувати позитивне ставлення до неї, формувати вміння  сприймати на слух і розуміти елементарні англійські слова (hello, bye, yes, no, please), відпрацьовувати уміння правильно їх вимовляти. Викликати бажання співати англомовні пісеньки. Розвивати зв`язне мовлення, мислення, увагу, спостережливість, дитячу фантазію та творчу уяву, дрібну моторику пальців рук, координацію рухів, вміння виконувати імітаційні рухи, розвивати мовне дихання та силу голосу, тактактильні відчуття під час ігор з піском. Зміцнювати здоров`я вихованців під час ходіння по масажних «мішечках здоров`я». Розвивати вміння малюків емоційно реагувати на вигляд і поведінку мешканців моря, виражати зацікавленість, захопленість ними. Розвивати естетичне сприйняття навколишнього світу, здатність бачити красиве, вслухатися в звуки природи, милуватися красою моря. Виховувати естетичні і моральні почуття, бажання співпереживати і допомагати, виховувати любов до морських ешканців, бережне відношення до природи. Учити виявляти інтерес до невідомого  у навколишньому середовищі.Виховувати  охайність під час аплікації, бажання бути активними. Розвивати вміння одержувати задоволення від процесу та результатів власної діяльності.

 

Матеріали:

Зображення сонечка, хмарки (виготовлена з фатину), імпровізаційний берег моря (пальми, скринька зі скарбами, іграшкові рибки, крокодил, мушлі, каміння), жовта та синя тканина для декору, ноутбук із відеозаписом моря, гелеві кульки, силуети морських жителів (дельфін, змія, черепаха, папуга, крокодил), губки синього кольору тарілочки з чистою водою, серветки, трубочки для коктейлю, паперові кораблики, ємність для води, «мішечки здоров`я» (наповнені квасолею), іграшкова змія, папуга, змія, черепахи (велика і маленька), різнокольорові м`ячики, камінці, 2 бокали, пляшка скляна, дзвіночок, іграшкова палатка, акваріум у вигляді бокалу з рибкою, білі силуети рибок,різнокольоровий пісочок у мисочках, вологі серветки, мобіль із дзвіночків,аудіозаписи .   

1. Організаційний момент. Привітання.     

         (діти під музику разом з вихователем заходять до групи)

                                       У нас сьогодні наче свято

                                       Гостей зібралося багато.

- Дітки, давайте привітаємось із нашими гостями, скажемо їм «Добрий день».

                                        Тепер на мене подивіться

                                        І веселенько посміхніться.

         (діти сідають на стільчики)

 

-         Малята, якось невесело у нас сьогодні. Надворі стало холодно, похмуро.

-         Яка зараз пора року? (Осінь)

-         Погляньте,сонечка не видно? (Ні)

-         Надворі похмуро.Хмарки розбіглися по всьму небу, а так хочеться тепла і сонечка.Хочеться? (Так)

-         А давайте ми з вами сьогодні втечемо від сірих буднів і похмурих днів туди, де тепло, де яскраво світить сонечко. На нас чекає захоплива пригода. Хочете дізнатися, куди ми вирушимо? (Так)

-         Давайте поглянемо у віконечко нашої фантазії.

 

2. Перегляд відеозапису моря, бесіда з дітьми.

          (діти  переглядають на екрані монітора ноутбука відеозапис)

- Що ви бачите, дітки? (Море)

-         Так, правильно,отож зараз ми з вами відправимося у теплі краї, до моря, до сонечка.

-         Хочете до моря? (Так)

-         А полетимо ми з вами на хмаринках. Ось погляньте, які вони гарні.

(вихователь демонструє білі кульки, на стрічках яких прикріплені силуети морських мешканців)

 

-         Скажіть, будь ласка , малята, на що схожа ця хмаринка, що пливе по небу? (черепаху, крокодила, змію, дельфіна, папугу, кораблик).

(Вихователь по черзі дає кожній дитині кульки)

-         А моя хмаринка на що схожа?

-         Тепер у всіх є хмаринки. Можемо летіти, а допомагати летіти нам буде попутний вітер.

                                           (звучить звук вітру)

-         Полетіли за мною!

(діти разом з вихователем на хмаринках летять до моря)

                                       Група наша вся змінилась

                                       В синє море перетворилась.

                                       Відправляємось гуляти

                                       В морські дива поринати.

     (Звучить пісня «А я на морі»)

 

-         Ось ми і прилетіли у теплі краї. Відпускаємо наші хмаринки. Погляньте, як тут гарно!

            (  Звучить шум моря)

                                      Море безкрає, чарівна блакить,

                                      Хвиля зітхає і тихо шумить...

                                       Котяться хвилі, змивають пісок.

                                       Дивно навколо, все наче з казок.

 

- Діти, але ж де наше сонечко? Що ж трапилося?

- Є сонечко на небі?(Ні)

(по небу пливе дощова хмаринка, звучить початок пісні «Злую тучку наказали»)

-         Погляньте, яка  велика дощова хмаринка в небі замість сонечка. Що ж вона тут робить? Сідайте до столу, я зараз розповім.

 

3. Дослід «Звідки береться дощик?»

(на столі тарілочки з водою,  губки синього кольору, серветки)

-         Давайте візьмемо в ручки губки. Губки - це  наші хмаринки, спочатку хмаринки легенькі, бачите, у них немає води (здавлюємо губку), ні краплинки води. А в тарілочках у нас з вами моря, океани, річки, озера, з яких хмаринка набирає краплинки. Давайте з вами опустимо нашу хмаринку (опускаємо в тарілочку), набираємо в неї водичку, хмаринка наша наповнюється, а потім піднімається вгору і стає якою, малята?

-         Якою хмаринка стала? Була легенька, а тепер яка стала? (Важка)

-         І ось із хмаринки починає капати дощик. Подивіться, які краплинки.

-         А які краплинки бувають? (Маленькі і великі, холодні і теплі)

-         Давайте ще раз: хмаринка піднімається і знову з неї йде дощик. Погляньте,скільки у нас калюжок з`явилося. Тепер ви знаєте, дітки, що робить тут хмаринка! Давайте покладемо наші губки, витремо серветками ручки.

             (Звучить продовження пісні «Злую тучку наказали»)

-Хмаринка набрала водички і поплила далі.

                          (хмарка зникає, з`являється сонечко)

  І, нарешті, з`явилося сонечко.

                          (діти встають з-за столу)

 Ось тепер дійсно гарно! Сонце, пісочок, море... Погляньте, яке гарне море.

(Діти підходять до наступного столу № 2, де знаходиться ємність з водою, трубочки, кораблики)

 

4. Дихальна вправа «Бурхливе море».

Море буває різним. Сонячного дня, коли немає вітру, воно дуже красиве, колір у нього блакитно-зелений, і лише де-не-де по ньому пробігають хвилі (діти розглядають воду у ємності). Але море спокійне не  завжди. Похмурого дня воно стає сердитим. Сірі хвилі біжатьдо берега, викидаючи каміння і пісок.

-         Давйте зробимо так, щоб наше море зашуміло. Візьмемо трубочки і подмухаємо повітря у водичку.

(діти через трубочки видихають повітря у воду, роблячи бульбашки)

-         Море було спокійне, а тепер стало бурхливе. Коли закінчився вітер (діти припиняють дути), море заспокоюється і тоді в плавання виходять кораблі...

 

5. Дихальна вправа «Кораблики в морі»

         (Вихователь опускає різнокольорові кораблики на воду)

-         Давайте подмухаємо на наші кораблики, щоб вони швидше пливли.

         (Діти дмухають на кораблики)

-         Ось наші кораблики дістались до берегу.Ходімо скоріше по пісочку.

 

6. Ігри з піском.

(діти підходять до столу № 3 з піском і занурюють пальчики)

                                  Ось пішли і наші ніжки

                                  Топ-топ, топ-топ,

                                  Прямо - прямо по доріжці,

                                  Топ-топ, топ-топ.

                                  По пісочку поспішаймо,

                                  Товаришів наздоганяймо.

 

7. Ходьба по «мішечках здоров`я»

( Діти біжать до мішечків, оббігають навколо них за вихователем)

                                      Всі швиденько вибігайте

                                      І мене наздоганяйте!

                                                           (оббігають 2 кола)

                             Ніжки втомились

                             І на мішечках зупинились.

                                                            (стають на мішечки)

                              Тупотіти дітки вміють

                              Своїх ніжок не жаліють.

                                                            (тупочуть по мішечках)

-         Діти, порожні наші мішечки, чи там щось є?

Там морські камінчики. Відчуваєте ніжками?

Розім`яли наші ніжки, сходимо з мішечків.

 

8. Д/г «Нагодуємо змію».

                               (виповзає змія і шипить – звук шипіння)

-         Ой, погляньте, хто це до нас повзе та шипить?

-         Доброго дня!(вітається змія, діти відповідають)

-         Погляньте, яка змія довга, який у неї великий рот, який  довгий язик!

Змія каже, що вона дуже зголодніла і хоче їсти. А знаєте, що вона любить їсти. Змія незвичайна. Вона любить їсти ось такі кульки. (вихователь висипає кульки, діти збирають і кладуть до роту змії)

      Давайте нагодуємо змію. Беріть по одній кульці і по черзі, не    поспішаючи, підходьте до змії, кладіть до ротика.

                                      (звучить весела музика)

-         Якого кольору твоя кулька? (діти називають кольори)

-         Ой, наїлася наша змія і тепер хоче з дітками погратися. Давайте пострибаємо через нашу змію.

 

9. Р/г « Перестрибни через змію»

                            (діти стрибають через змію)

- Змія дуже вдячна, що ви її нагодували, розвеселили, але їй вже час йти. У неї ще багато справ. Давайте попрощаємось із змією.

                    ( діти прощаються і змія виповзає геть)

 

10. Розповідь казки - шумілки.

(звучить пісенька з м/ф про черепаху, вихователь звертає увагу на         черепах)

-         А ось погляньте, хто на сонечку гріється? (Черепахи: велика і маленька)

-         Черепааха-мама саме розповідає своїй донечці повчальну історію, давайте і ми тихенько сядемо біля них і також послухаємо.

(діти сідають на стільчики півколом, на столі приготовані шумові інструменти)

 

Неподалік від морських просторів жили-були пастух із овечками.

Кожного дня вони ходили гуляти. І ось одного разу одна маленька овечка відбилась від стада і пішла в іншу сторону.

 Спочатку по травці (шурхіт пакетом або листям).

 Потім по камінцям (стукаєм камінцями).

 Потім вона дійшла й до моря (переливаєм воду із бокала в бокал).

  І ось вона зрозуміла, що заблукала. Їй стало страшно, вона почала кликати на допомогу (бе-бе)

Але ніхто її не чув, тільки вітер дув у відповідь (дуєм в пляшку).

У маленької овечки був дзвінкий дзвіночок, він дзвенів ось так (подзеленчати у дзвіночок)

Пастух порахував овечок і побачив, що однієї не вистачає. Потім він почув, як десь далеко дзвенить дзвіночок (подзеленчати у дзвіночок під столиком).

Пастух пішов шукати свою овечку.

Спочатку по травці (шурхіт пакетом або листям).

Потім по камінцям (стукаєм камінцями).

       Так він дістався до моря (переливаєм воду із бокала в бокал).

Та й знайшов овечку. Вона радісно забекала (бе-бе).І вони пішли додому.

       Відійшли від моря (переливаєм воду із бокала в бокал).

       Потім пішли по камінцям (стукаєм камінцями).

       Потім по травці (шурхіт пакетом або листям).

Ось вони і дісталися додому. І овечка більш ніколи не відходила від свого стада та свого пастуха і більше ніколи не губилася.

-         Вам сподобалась історія?

-         Отож, як бачите черепаха, розповідаючи цю історію, вчить свою донечку тому, що без дорослих без дозволу ходити нікуди не можна, бо можна заблукати і загубитися!

-         Так можна ходити самим без дозволу? (Ні)

-         Добре, нехай черепашки продовжують грітись на сонечку, а ми підемо з вами далі.

                        (діти встають,підходять до вихователя)

 

11.  Д/г «Позвони в дзвіночок»

- А  он погляньте, якийсь будиночок стоїть. Давайте поглянемо, хто в ньому живе.

(діти підходять до палатки, біля якої висять дзвіночки на стрічкаїх)

-Хто-хто в будиночку живе? Ніхто не відкликається.

                                Щоб господаря позвати,

                                Дзвіночком треба подзеленчати.

(діти підстрибують до дзвіночків, вони хитаються і дзеленчать)

-         Де ж тут господар наш?

(вихователь дістає із будиночка папугу)

-         Хто це дітки? (папуга)

-         Так, малята, наш папуга не розмовляє українською мовою, він прилетів з далеких країв і знає лише англійську мову.Ми з вами також трішки слів знаємо.

-         Тож давайте привітаємось із папугою і скажемо йому «Hello!»

(діти вітаються англійською мовою)

 

12. Спів англійської пісеньки «No, no, no, yes, yes, yes».

 - А давайте разом з нашим новим другом заспіваємо веселу пісеньку!

Давайте,щоб зручніше було, присядемо з папугою на ці зручні подушечки.

                                 (діти сідають на подушки)

- Приготувались.

(Звучить англійська пісня «No, no, no, yes, yes, yes».)

-         Папузі дуже сподобалась наша пісенька, проте він трішки втомився і хоче відпочити.. Давайте попрощаємось з нашим другом і скажемо йому «Bye»!

      (папуга йде в свій будиночок , малята підводяться з подушок)

 

13. Спостереження за рибкою.

- А скажіть мені,малята, ви нічого не чуєте?

                                 (звучить звук – плескіт води)

-         Послухайте,чується плескіт водички. Подивіться,хто до нас приплив? (Рибка)

(діти підходять до столика з рибкою в акваріумі і розглядають її)

-         А давайте ми її розглянемо. Що є у рибки? (Голова, хвіст, плавнички)

-         Подивіться, як вона швидко плаває.

-         Малята, погляньте рибка у нас одна і їй, напевне, дуже самотньо. У неї немає друзів.Як же ж нам рибку звеселити? Давайте ми виготовимо друзів для рибки.Я пропоную вам сісти до столу.

                                          (діти сідають до столу)

 

14. Музична пальчикова гра «В морі живе дельфін»

- Але перш ніж ми приступимо до роботи, давайте трішки розімнемо наші пальчики. Приготуйте, будь ласка, свої ручки.

      (Звучить Музична пальчикова гра «В морі живе дельфін»)

-         Ви молодці. Пальчики розім`яли гарно. Погляньте,у кожного з вас на тарілочці лежать силуети рибок. Якого вони кольору?(Білі)

-         Як на мене, то білі рибки виглядають сумно.Давайте ми зробимо їх різнокольоровими. Але ми не маємо ні олівців, ні фарб, ні пензликів. Як же ми розфарбуємо наших рибок?!

-         А зробимо ми це за допомогою чарівного пісочку, який є у кожного з вас на тарілочці..У мене червоний пісочок і рибка буде червоного кольору, а якого кольору твоя рибка, Алісо? (відповіді дітей)

 

15. Аплікація «Чарівні рибки»

          (Показ і виконання роботи.Звучить спокійна музика.)

-         Обережно беремо пісочок пальчиками і посипаємо нашу рибку.

-         Ось погляньте, скільки нових друзів з`явилося у нашої рибки. Тепер вона повеселішала і вже не буде сумувати.

 

-         А нам вже час, дітки, давайте попрощаємось  з рибками (прощаються).

 

-         Давайте візьмемо наші хмаринки. Нам вже час повертатися до дитячого садка. Полетіли, малята за мною з попутним вітром!

 

                                          (Звучить звук вітру)

 

16. Підсумок заняття.

- Ось ми вже і прилетіли! Відпускайте наші хмаринки. Вам сподобались морські дива сьогодні? (Так)

- І мені сподобалась наша подорож. А гостям нашим сподобалась?

- Давайте подякуємо нашим гостям за увагу і скажемо «До побачення»!!!

docx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку