Заняття для дітей раннього віку: "Зимової погожої днини завітали до ведмедика на гостини".

Про матеріал
Заняття для дітей раннього віку, яке сприяє розвитку сенсорних здібностей малят.
Перегляд файлу

Програмовий зміст:

 

 Сприяти удосконаленню рухової координації, вправляти малят у різних видах ходьби. Розвивати рухову активність, заохочувати бажання виконувати задані ігрові вправи. Сприяти розвитку фізичної активності малят. Розвивати вміння дітей слухати і розуміти мовлення дорослого, продовжувати розвивати вміння дітей відповідати на запитання. Розвивати вміння впізнавати об`єкти неживої природи за їхніми характерними ознаками та властивостями (бурульки). Вчити визначати та називати властивості предметів на дотик; навчати зіставляти різні предмети (доріжка м`яка та тверда), порівнювати їх за величиною «великий-маленький», закріплювати поняття «один-багато». Продовжувати ознайомлювати дітей з основними кольорами, продовжувати знайомити дітей з помаранчевим кольором. Звернути увагу дітей на різноманітність звуків, розвивати вміння розпізнавати звуки музичних інструментів, розвивати вміння слухати і чути; виховувати стриманість. Розвивати вміння створювати образ, малюючи пальцем на сенсорному пакеті. Познайомити дітей із незвичним матеріалом для конструювання (мандаринові шкірки). Виховувати інтерес до конструктивної діяльності. Сприяти бажанню створювати казкову конструкцію із мандаринових шкірок. Розвивати вміння працювати за зразком. Прищеплювати естетичний смак. Удосконалювати слухову увагу та сприйняття малят, уміння виконувати словесні інструкції дорослого. Розвивати пам`ять, спостережливість, виховувати інтерес до пізнання нового. Розвивати цілеспрямовану увагу, окомір, дрібну моторику, розвивати вміння доводити розпочату справу до кінця. Сприяти позитивному емоційному розвиткові вихованців, створити у малят веселий та радісний настрій.

 

Матеріали:

 

Лист, барабан або коробок, келихи або металофон, металевий трикутник, дерев`яні ложки, рубель або дерев`яний гребінець, аркуш паперу, порожня пляшка, подарунковий пакетик, різнокольорове намисто із льоду, подушки,білі простирадла, ребриста дошка,гілочки дерев, ялинки для декорацій, паперові сніжинки, іграшковий зайчик, білочка, сенсорні пакети на кожну дитину, повітряні кульки (червона, синя, біла, зелена, жовта), мандаринові шкірки, дерев`яні палички, картопля для фіксації паличок, мандаринові зірочки на кожну дитину, маленькі штамповані сніжинки, піднос, ліжко для ведмедика, самовар, чашки, блюдечка, скатертина святкова, пуста банка, мандаринки, бублики, вологі серветки.

 

                                                        Хід  заняття.

 

                         Діти разом з вихователем під музику заходять до групи.

                                                  Станьмо дружно всі ми в круг,

                                                  Щоб тепло сердець і рук

                                                  Всім сьогодні передати

                                                  І посмішкою всіх гостей вітати.

- Давайте, дітки, привітаємось з нашими гостями і подаруємо їм наші посмішки.

(Вітаються і сідають на стільчики).

- Діти, нещодавно мені зателефонував листоноша і сказав, що ніс до нас листа, але, йшовши через ліс, здійнявся вітер і лист випадково вилетів із сумки листоноші. На жаль, він загубився.

- Але ж в листі, напевне ж, щось важливе, тому я сьогодні зранку пішла на його пошуки. Довго я ходила засніженим лісом та, нарешті, зустріла мишку. Саме вона і знайшла нашого листа. Проте, вона трішки засумувала, її родина солодко спала в нірці, а мишці хотілося з кимось поговорити. От вона і погодилася віддати листа лише після того, як я послухаю її історію.

- А ви хочете послухати мишкину історію? Тож сідайте зручненько і слухайте уважно.

Розповідь казки-шумілки «Мишкина історія».

 

Восени мишки весь день бігали туди-сюди, збираючи запаси на зиму.

(Стукаємо пальцями по барабану або коробку)

І ось, нарешті,з неба почали падати гарні білі сніжинки.

(Вдаряємо паличкою по металофону чи келихам)

Вони вкрили замерзлу землю пухнастою білою ковдрою і невдовзі на сніжку з`явилися маленькі сліди мишиних лапок.

(вдаряємо по металевому трикутнику чи підвішеній ложці)

Мишки поховалися в свої нірки, де в них було дуже багато їжі. Вони гризли горішки.

(використовуєм дерев`яні ложки)

Гризли зернятка

(проводимо паличкою по рубелю чи дерев`яному гребінцю)

 І влаштовували собі із соломи теплі гніздечка.

(шурхотіти пакетом чи папером)

Особливо вони любили ласувати солодкими корінцями.

(проводимо паличкою по рубелю чи гофрованому картону)

А на поверхні кожного дня на землю падав сніг і шумів вітер.

(Дуєм в порожню пляшку)

Але мишкам було дуже затишно під снігом в теплих нірках.

(Вдаряємо паличкою по металофону чи келихам)

 

- Дітки, вам сподобалась мишкина історія? (Відповіді дітей)

Мені теж.Тож я подякувала мишці за допомогу і ось, нарешті, лист в нашому дитсадочку.Давайте поглянемо, від кого ж він?

(вихователь розгортає листа і читає запрошення)

-         «Дорогі, малята! Пише вам ведмедик із чарівного лісу. Маша десь побігла гуляти, а мені зовсім сумно самому. Тож я хотів запросити вас до себе на гостину. Чекаю вас з нетерпінням! »

 

-         Так від кого цей лист? (Відповіді дітей)

-         Підемо до ведмедика в гості? (Відповіді дітей)

     Але ж в гості прийнято ходити з гостинчиками.А ми нічого не купили.А давайте подаруємо ведмедикові льодяне намисто, ось погляньте, яке воно гарне!

-         Доторкніться до нього, яке воно? (Холодне, мокре)

-         Чому воно таке? З чого наше намисто зроблене? (Відповіді дітей)

  Правильно, з льоду- льодяне. Давайте разом скажемо- льодяне намисто.

-         Я думаю,це гарний гостинчик буде для ведмедика, він цого зможе подарувати своїй чарівній подружці- ведмедиці.

Давайте покладемо його в цей гарний подарунковий пакетик.

Тож, дітки, часу не гаймо.У дорогу вирушаймо.Ходімо до чарівного лісу.

А ось і доріжка, яка приведе нас до лісу.

 

Ходьба по масажних доріжках.

                                         (Звучить музика)

                                Малюки йдуть по стежинці,

                                Для Мишка несуть гостинці.

                                Ця доріжка білосніжна

                                М`яка- м`яка, ніжна-ніжна.

(Діти, взуті в чешки, йдуть по стежинці, вистеленій з подушок, накритих білим простирадлом)

 

-Діти, яка ця доріжка? (м`якенька)

-Чи приємно по ній іти? (Відповіді дітей)

 

                             А на цій стежині сніг розтанув нині.

                             По гілках тоненьких пройдемо швиденько.

(Діти йдуть по ребристій дошці. Вихователь уточнює поняття «твердий»)

                                       (Звучить спокійна музика)

 

-Ось ми і в чарівному лісі! Погляньте, як гарно навкруги! Скільки снігу! Зима-чарівниця все запорошила.

  Тихенько падають сніжинки, вкрита ними вся земля, дерева, закутані в теплі білосніжні ковдри, сплять у зимовому сні. Тихо-тихо. Навіть лісові звірятка сплять... Проте, зачекайте, здається хтось не спить. Чуєте, десь хтось плаче, давайте поглянемо під ялиночку. (Діти знаходять зайчика)

-         Зайчику, а чому ти плачеш?

Зайчик говорить, що зима цього року дуже холодна, сонечко десь заховалося і його зовсім не видно, нікому зайчика зігріти, мерзнуть в нього і вушка, і лапки. Йому так хочеться сонечка!

-Допоможемо зайчикові? (Так)

Давайте подаруємо зайчикові трішки нашого тепла і намалюємо з вами сонечко, яке так чекає зайчик. Але так, як ми у чарівному лісі, то і малювати ми будемо нашими пальчиками на ось цьому чарівному льодку.

 

Д/г «Малювання сонечка на сенсорному пакеті»

                                       (під музику)

-Поглянь, зайчику, які гарні сонечка намалювали дітки! Молодці!

Зайчик дуже радий,що зустрів вас і дякує, що подарували йому такі гарні малюночки і ваші посмішки, які зігріли зайчика.

(Діти разом з вихователем садять зайчика під ялиночку і йдуть далі.

                       Звучить музика, вибігає Маша з кульками)

 

-         Дітки, а хто це до нас прийшов? (Маша)

Маша:   Добрий день! (Маша вклоняється діткам)

-         Добрий день, Машо!

Маша:   Малята, а куди це ви йдете?

-         Дітки,давайте скажемо Маші, куди ми йдемо з вами? (Відповіді дітей)

-         Ми йдемо до ведмедика в гості. Він нас запросив.

Маша: Та це ж мій друг-Мишко! Я теж до нього йду.

-Справді? Тож підемо разом.Машо, а що це в тебе там?

Маша: Повітряні кульки для ведмедика.

-А ти знаєш, якого вони кольору?

Маша: Ні.

-А хочеш, наші дітки розкажуть тобі, якого кольору повітряні кульки?

Маша: Так.

-Дітки, ми з вами трішки знаємо кольори,то ж розкажемо Маші, якого кольору наші кульки. Скажіть мені, якого кольору ось ця кулька? (Червона, синя, біла, зелена, жовта).Правильно.

 А скажіть, діти, кульки в нас усі однакові? (Ні)

 Які вони?

 Яка ця кулька-червона? (велика)

 А ще яка кулька велика? (Зелена)

 А всі інші кульки які? (Маленькі)

 А скільки у нас червоних кульок? (Одна).А зелених? (Одна)...і т.д. По одній всих        кульок., а всього разом? (Багато)

-Ось бачиш, Машо, скільки наші дітки всього знають!

                                         (Вихователь віддає Маші кульки)

-Малята, а давайте розповімо Маші, який ми приготували гостинчик ведмедикові? (відповіді дітей)

-Давайте покажемо! (Дістають намисто ,а з нього крапає водичка,  воно розтануло)

- Погляньте, що трапилося з нашим намистом? (Відповіді дітей)

  З`явилась водичка. Чому воно розтануло? (Відповіді дітей)

 Напевне, коли ми зігрівали зайчика,малюючи сонечко,то зігріли і наше намисто, а від тепла наш лід розтанув і перетворився у водичку.

-         Що ж тепер робити? Нам без гостинчика соромно в гості йти. А ось, погляньте, білочка скаче, може вона нам допоможе?

Білочка своїм  малятам на Новий рік принесла мандаринки, мандаринки з`їли, а  шкарлупки залишилися.

-А давайти ми з вами зробимо для ведмедика запашні ялиночки із мандаринових шкарлупок? Зробимо?!(Так). Але спочатку ми з вами трішки розімнемо наші замерзлі рученята.

 

Пальчикова гра «Диво-мандарин».

 

                        Фрукт корисний э один-

(ритмічне стискання і розтискання кулачків)

                         Круглий гарний мандарин.

(вказівними пальцями малювати в повітрі коло)

                         Шкірку ми зчищаємо-

(ліва рука - кулачок, права імітує рухи чищення мандарина)

                         Ялиночку складаємо.

 

Конструювання «Ялинки із мандаринових шкірок»

                      (Діти сідають за столи ,вихователь пояснює хід роботи)

Погляньте, у кожного з вас є в тарілочках шкарлупки - великі і маленькі, і ось такі гілочки - стовбури наших ялиночок. Ми беремо спочатку великі шкарлупки і нанизуємо на стовбур нашої ялинки, потім берем – менші, і до верхівки– найменші.

А верхівку ялиночки прикрасимо ось такою мандариновою зірочкою.А зверху присипимо сніжком.

                            (Виконання роботи під музичний супровід)

-         Які гарні та запашні ялиночки в нас вийшли - ніби справжні! Давайте поставимо наші подарунки на піднос. Тепер можна і до Мишка йти. Він нас, напевне, вже зачекався. Пішли, дітки, за Машею, вона покаже нам дорогу.

                 (Звучить музика із м/ф «Маша і медвідь» )

 

Маша: Ну ось ми і прийшли. Тут живе мій друг Мишко!

                           (на ліжку спить ведмедик)

- Мишко, вставай, до нас гості вже прийшли!

                           (ведмідь потягується)

Мишко: О, малята, як я  вас радий бачити! Я вас уже зачекався! Проходьте.

Вихователь: - Ведмедику, ми дуже довго до тебе йшли, подарунок принесли (вручають ведмедикові). Ось ці ялиночки запашні - щоб пам`ятав нас і згадував завжди!

Мишко: Дякую вам, дітки, і тобі, Машо, дякую за те, що ти привела до мене стільки гостей! Зараз будемо чаювати! (Ведмедик ставить самовар на стіл,запрошує до столу дітей, шукає варення, проте знаходить лише пусту банку)

Мишко: Ой, Машо, а де ж варення?!

Маша: Варення? Яке варення?

Мишко: Де поділося варення?

Маша: Воно було таке смачне! Я дуже люблю варення! (гладить животик)

Мишко: А чим же ми будемо пригощати наших гостей? Добре, що я тут припас мандаринок та бубликів. Зараз будемо пити чай!

- Дітки, давайте попрощаємось з нашими гостями та трішки почаюємо з ведмедиком.

                          (Діти прощаються з гостями, звучить музика)

docx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
309
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку