Заняття - розвага для дітей молодшого дошкільного віку з використанням методики Марії Монтессорі "У пошуках Сонечка"

Про матеріал
Закріпити вміння дітей використовувати на практиці раніше отримані знання: порівнювати і сортувати контрасні за величиною предмети; співвідносити їх за кольором. Розвивати пізнавальний інтерес, тактильні відчуття, дрібну моторику, інтелект дітей через матеріали Монтессорі.
Перегляд файлу

1

 

Заняття – розвага для дітей молодшого віку

з використанням методики Марії Монтессорі

«У пошуках Сонечка»

                   Мета. 

Сенсорно – пізнавальний розвиток.

Закріпити вміння дітей використовувати на практиці раніше отримані знання: порівнювати і сортувати контрасні за величиною предмети: великий, маленький; формувати вміння порівнювати предмети за кількістю: багато, один; співвідносити предмети за кольром. Закріпити назви основних кольорів, поняття про геометричну фігуру – круг. Розвивати тактильні відчуття, дрібну моторику, мислення, вміння діяти за вказівкою вихователя.

Мовленнєвий розвиток.

Продовжувати вчити відповідати на запитання вихователя короткими реченнями; вправляти у вимові звуків з різною силою голосу; стимулювати дітей до повторення за дорослим віршованих текстів, супроводжуючи слова рухами. Розширювати уявлення про тварин, які живуть у лісі: заєць, білка, лисиця, про пору року – весна. Розвивати мовленнєву активність, мовленнєве дихання, слухову увагу, пам’ять.

Розвивати пізнавальні інтереси, інтелект дітей через матеріали Монтессорі. Формувати позитивне світосприйняття і емоційне світовідчуття.

Виховувати зацікавленість, самостійність, доброзичливі взаємини, бажання допомагати.

 

                                                  

 

 

 

 

                                                 Хід заняття.

Малята, подивіться, до нас завітали гості, а гостям ми завжди раді.

Діточки маленькі, діточки гарненькі,

До гостей ви поверніться,

Привітайтесь, усміхніться, скажіть: «Доброго ранку!»

І пошліть ви їм в дарунок повітряний поцілунок.

 

Малята, візьміться за руки і зробимо велике дружнє коло.

- Діти, який настрій у вас сьогодні?

 Гарний, веселий, радісний

- Коли веселий, гарний настрій, то всі радіють, посміхаються. Всі, всі посміхнулись, тому, що яскравіше світить сонце, стало тепліше, веселіше  заспівали пташки, розквітають квіти, на деревах з’явилися листочки, настала яка пора року? Весна.

Відгадайте загадку:

Цілу нічку спочиває,

А вдень небом гуляє:

Дуже тепле і яскраве,

Промінці нам шле ласкаві.

Загляда в віконечко.

Що це, діти?

Правильно, малята, це сонечко. Пригадаємо віршик про сонечко. Повторюйте за мною.

Ігрова вправа «Вранішнє сонечко»

(Вірш супроводжуть рухами)

Зранку у віконечко зазирнуло сонечко.

(руки вперед, нахили голови в сторони)

Мило посміхнулося, до щічки доторкнулося.

(Посміхаються, гладять щічки)

Промінцем погладило,

(Гладять передпліччя рук)

«Не сумуй» - порадило,

(Хитають пальчиком зліва направо)

«День, що розпочався,

(Піднімають руки вперед)

Щоб у тебе вдався»

(Показують великий палець на обох руках)

Щоб у нас сьогодні був вдалий, класний день.

 

- Де ж поділося наше сонечко? Щось не видно його на небі. - Діти, ви не бачили сонечко?

- Якого кольору сонечко? Якої воно форми?

- На що схоже сонечко?

- Яке сонечко? Золоте, яскраве, лагідне, жовте, ясне, кругле, тепле, гаряче, ласкаве.

Давайте вирушимо в подорож на пошуки нашого сонечка, адже без нього так сумно. Покажіть, як ви сумуєте за сонечком. Малята, не сумуйте, ми його обов’язково знайдемо.

- На якому транспорті ми можемо подорожувати?

- Я пропоную відправитись на пошуки сонечка на швидкому потязі. Згодні?

- Сідаємо в потяг, приготувались і поїхали!

 (Стають в колону і рухаються під музику)

Погляньте, малята, ми потрапили до чарівного лісу.

(Виходить Зайчик з горщиком)

Зайчик. Добрий день, дітки! Я дуже радий вас бачити.

Добрий день, Зайчику.

Скажи, будь ласка, чи не бачив ти наше сонечко?

Зайчик. Мені потрібна ваша допомога. Хотів зварити собі на обід смачний квасоляний суп, та не знаю як посортувати  квасолю на велику і маленьку.

Малята, давайте допоможемо Зайчику і посортуємо квасолю.

(Діти сідають за столи)

Сортування квасолі на велику і маленьку

(за допомогою ложки)

Діти, давайте розглянемо квасолю.

- Скільки квасолин лежить на тарілці? Багато.

- Якого квасоля кольору? Білого.

- Візьміть одну квасолинку. Скільки ви взяли квасолин? Одну

- Яка вона на дотик, тверда чи м’яка?

- Понюхайте, чи пахне квасоля?

- Чи можна її їсти? А якщо зварити?

Покладіть квасолю назад у тарілку. Подивіться, у вас є великий і маленький стаканчики. Покажіть, де великий стаканчик, а де маленький. У вас є ложка. Посортуємо квасолю: велику у великий стаканчик, а маленьку у маленький за допомогою ложки.

Беріть по одній квасолинці ложкою і кладіть в стаканчик.  Сортують.

- Діти, скажіть, яка квасоля у великому стаканчику?

А у маленькому?

 Молодці! Віднесіть квасолю Зайчику.

(Діти несуть і ставлять стаканчики на піднос Зайчику)

 

Зайчик. Молодці. Дякую за допомогу. Я не знаю де сонечко шукати. Запитайте у Білочки, чи не бачила вона ваше сонечко.  Білочка живе он там за горою на високому дереві. До побачення!

 

 До побачення, Зайчику.

Діти, сідаємо у потяг і швидко поїдемо до Білочки.

(Виходить Білочка з тарілочкою з бусинами)

А ось і Білочка нам назустріч поспішає.

Білочка. Добрий день, дітки! Рада вас бачити у нашому лісі.

 

Добрий день, Білочко.

Скажи, будь ласка, чи не бачила ти наше сонечко?

 

Білочка. Трапилась в мене біда. Порвалось і розсипалось моє улюблене намисто. А мені без нього дуже сумно.

 

Не сумуй, Білочко, ми з малятами зробимо тобі нове намисто: кольорове. Тобі сподобається! Малята, давайте допоможемо Білочці, зробимо їй нове намисто.

(Діти сідають за столи)

Нанизування намистин (порізаних трубочок)

 на шнурок певного кольору

Діти, розглянемо намистинки.

- Скільки намистин лежить на тарілці? Багато.

- Якого вони кольру, одного чи різного? Різного.

Візьміть шнурок.

- Скільки у вас шнурочків? Один.

- Якого кольору у вас шнурок?

Малята, вам треба знайти намистинки такого ж кольору, як і ваш шнурок, нанизати намистинки на шнурочок.

Беріть по одній намистині і нанизуйте.

(Нанизують. Ми з Білочкою зав’язуємо)

- Діти, якого кольору у вас намисто?

Молодці! Подаруйте своє намисто Білочці.

(Діти несуть намисто Білочці на таріль)

Білочка. Дякую вам, діти, за таке гарне намисто. Мені воно дуже сподобалось. У мене для вас теж є подарунок - ялинові шишки.  Пограємо з ними.

Танок – гра з шишками (фізкультхвилинка)

Білочка. Розвеселили мене, дітки, але я не знаю, де ваше сонечко шукати. Запитайте у Лисички, вона живе он там далеко в лісі. Допобачення!

 

- До побачення, Білочко.

Діти, сідаємо у потяг і вирушаємо до Лисички.

(Виходить Лисичка з тарілочко з манкою)

Лисичка. Добрий день, дітки! Кого шукаєте в нашому чарівному лісі?

Добрий день, Лисичко.

Ми сонечко шукаємо. Скажи, будь ласка, чи не бачила ти наше сонечко, бо без нього нам сумно?

Лисичка. А навіщо вам його шукати, якщо можна його намалювати? Намалюєте для мене гарні маленькі сонечка, тоді скажу, де ваше сонце ховається. Але малювати будете не фарбою, а манкою.

 

- Звичайно, ми намалюємо такі сонечка, як ти просиш, Лисичко. Малята, намалюємо сонечка? Так.

Спочатку підготуємо наші пальчики до роботи.

Зробимо коло.

Пальчикова гра

Намалюю сонечко на своїй долонці.

Намалюю сонечко на другій долонці.

Багато промінчиків є у мого сонця.

Багато промінчиків є в мого сонця.

Перший промінчик світло дарує.

Другий – весняний привіт,

Третій – самий яскравий, четвертий - жаркий,

П’ятий покликав нас гулять.

1, 2, 3, 4, 5. Сонечко прийшло нас зустрічать.

(Діти сідають за столи разом зі мною)

Малювання на манці  сонечка

Діти, а давайте  спочатку, пограємося з манкою: погладимо її долонькою, переберемо пальчиками, наберемо в жменьку і висипимо, посипемо пучкою і знову погладимо долонькою. А тепер намалюємо пальчиком маленьке коло і промінчики навколо нього: довгий, короткий і т. д.  Малюємо.

- Які гарні у вас малюнки!

- Малята, що ви намалювали? Сонечко

- Скільки сонечок ви намалювали? Одне

- Скільки промінців у сонечка? Багато

- Які промінчики у сонечка? Довгі і короткі.

Лисичка. Молодці! Гарно у вас вийшо. Отже, скажу вам правду, що ваше сонечко хмари закрили і не дають йому на небі з’явитися. Ось вони. ( Показує на кульки) Допобачення, малята!

 

- Допобачення, Лисичко.

Дітки,  давайте підійдемо до хмаринок. 

(Діти підходять до кульок–хмаринок)

Треба хмари розігнати і сонечку допомогти.

- Хто на небі хмари розганяє? Вітер.

- Як його лагідно назвати? Вітерець.

Веселу пісеньку співає вітерець.

Повторюйте за мною. Спочатку тихенько: ш-ш-ш, а потім голосно: ш-ш-ш, маленький вітерець - тихо, сильний вітер -  голосно, маленький вітерець – тихо.

Вправа на дихання

Давайте, подуємо як вітерець, розженемо хмари.

Спочатку подуємо тихенько, тепер сильніше. А ось і сильний вітер налетів: дуємо дуже сильно, щоб всі хмари розігнати.

Ось і з’явилось наше сонечко. Ми його знайшли.

(Беру сонечко в руки)

Ой! Що це з ним трапилося? Загубило сонечко свої промінці, коли його хмари закривали. Що сонечку без них робити, як все навколо зігрівати?

Дидактична гра «Допоможемо сонечку»

 

 Дітки, допоможемо сонечку, зробимо йому промінчики з прищіпок жовтого кольору, а хмаринці зробимо дощик з прищіпок синього кольру. Зробіть коло.

(Роздаю прищіпки, спочатку діти кріплять їх до свого одягу. Потім передають сонечко і хмаринку по колу і кріплять до нього прищіпку відповідного кольору)

 

Тепер у сонечка є промінці.

- Якого вони кольору?

А у хмаринки є дощик.

- Якого він кольору?

- Як крапає дощик?

(Крап – крап – крап. Маленький -  тихо, сильний – голосно )

Давайте, малята, пограємо  у гру «Сонечко і дощик».

Рухлива гра «Сонечко і дощик»

-  Прийшов час повертатися нам до дитячого садка.

Наш чарівний потяг швидко  нас домчить.

Сідаємо у потяг.

Підсумок.

- Де ми сьогодні побували?

- Кого шукали?

- Кого в лісі зустрічали?

- Що вам найбільше сподобалось сьогодні робити?

- Який у вас зараз настрій?

А коли гарний настрій, то всі посміхаються. Посміхніться, дітки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 грудня 2023
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку