20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Заняття для середньої групи "Подорож з пожежної безпеки"

Про матеріал

Тема пожежної безпеки завжди була важливою, та виникало питання, як же подати цю інформацію так, щоб дітям було цікаво та заняття не пройшло даром. Для цього я власноруч виготовила інтерактивний куб з фетру. З його допомогою я розробила цікаве заняття для середньої групи.

Перегляд файлу

«Подорож з пожежної безпеки»

Програмовий зміст: систематизувати раніше набуті знання, щодо пожежної безпеки за допомогою інтерактивного куба, а саме:

  • розширювати знання дітей про значення вогню в житті людей та шкоду під час необережного поводження з ним;
  • закріплювати знання дітей про те, що вогонь може бути злим і добрим, що він може приносити користь і шкоду;
  • ознайомити дітей пожежною машиною, та як вона змінювалась протягом років;
  • закріпити елементарні правила протипожежної безпеки;
  • виховувати повагу та інтерес до професії пожежного; уважність, спостережливість, обережність.

Матеріал: Інтерактивний куб. Також його можна назвати тематичним кубом або проектний куб. Виготовлений з фетру. Куб оснащений кишенями, віконцями, рухливими деталями, наліпками та іншим; лялька Незнайка, ватномарлеві пов’язки, коробка з сірниками.

Хід заняття:

Звучить музика

Вихователь. Діти, ви чуєте? Мабуть до нас хтось іде у гості!

З'являється Незнайка

Незнайка: Привіт діти! Що це ви такі сумні? Нудьгуєте? А я вам приніс цікаву іграшку! За­раз сірниками пограємо, вогнище розпалимо. І одразу стане всім весело.

Дістає сірники, пропонує дітям.

Вихователь. Ой, діти, що ж це за іграшку нам пропонує Незнайка!? Хіба можна гратися сірниками? Чому?

Відповіді дітей.

Вихователь. Молодці, все вірно.  Дітям не можна брати в руки сірників, тим паче з ними бавитись, може виникнути пожежа. А ви знали, що за старих часів пожежу називали «червоним півнем». Часто залітав він у дерев'яні міста й села, вигоряли вони дотла і знову відбудовувалися. Діти, як ви гадаєте, чому вогонь називають «черво­ним півнем»?

Відповіді дітей.

Вихователь. Так, правильно! Вогонь схожий на півня, його язики полум'я нагадують гребінець, борідку й пір'я півника. А давайте тепер розповімо  Незнайці про те, як з'явився вогонь на землі.

Первісні люди колись побачили, як блискавка вдарила в дерево, і воно загорілося, так вперше вони познайомилися з вогнем. Потім, швидше за все, за допомогою палаючої гілки навчилися переносити вогонь на певні відстані. І вже потім стали добувати вогонь за допомогою дерев’яної тріски, в яку вставляли паличку, поруч клали мох і обертали паличку між долонь до тих пір, поки мох не починав тліти. 

Незнайка:  Нічого собі, як цікаво! А я  і не думав, що вогонь — такий небез­печний.

 

Вихователь. Не завжди, Незнайка, вогонь бувше небезпечним. Він може бути і другом. Діти, пограємо у гру, і Незнайка одразу все зрозуміє.

Дидактична гра «Вогонь друг – вогонь ворог» (на основі методів ТРВЗ)

Діти по черзі називають корисні й небезпечні властивості вогню, спираючись на інтерактивний куб,  роблять висновок.

Незнайка:  Дуже вам дякую!  Тепер я ніколи не буду гратися сірниками, краще я їх залишу дорослим.

Вихователь:  А зараз ті дізнаєшся, які ж є головні правила протипожежної безпеки!

Вікторина « Правила протипожежної безпеки»

 

  • не гратися сірниками та запальничкою;
  • не користуватися самостійно електричними приладами;
  • не залишати вогнище в лісі не загашеним;
  • не сушити та нічого не класти на обігрівачі;
  • не бавитись з різними феєрверками та бенгальськими вогнями;
  • не прикрашати ялинку свічками;
  • не засовувати що-небудь у розетку;

(Розглядання однієї з сторін куба)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Незнайка: Діти, дякую вам! Я сьогодні стільки всього дізнався!

Вихователь: Та  зачекай, Незнайка, діти тобі ще стільки всього цікавого можуть розповісти.

Діти, а чим же пожежа небезпечна для людей, тварин та природи?

Дидактична гра « Чим пожежа небезпечна?»

  1. Висока температура – викликає опіки, смерть людей і тварин, знищує всі рослини, знищує будівлі.
  2. Загазованість  - задуха та отрута для живих істот, згубно впливає на рослини.
  3. Задимлення – заважає гасити пожежу, рятувати людей, перешкоджає руху.
  4. Іскри, полум’я – призводить до нових займань.

 

Вихователь:  Молодці діти! Ну а якщо ж трапилась пожежа, скажіть Незнайці за яким номером треба дзвонити, щоб викликати пожежну команду?

Діти: «101»

Вихователь. Правильно, діти, це номер «101».

Незнайка: Зачекайте, я і сам можу загасити вогонь без ва­ших пожежників. Слід відчинити вікна і двері —- і вогонь погасне.

Вихователь. Знову ти, Незнайка, помиляєшся. Ось послухай краще дітей. Діти, розкажіть Незнайці, як правильно поводитися під час пожежі.

Чи можна відчиняти вікна і двері?

Відповіді дітей.

Вихователь. Правильно, вогонь спалахує ще біль­ше через кисень. А

 що ви робитимете, якщо молодша сестричка або братик сховаються від страху в шафі або під ліжко?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді дітей.

Вихователь. Так, правильно.  А що робити, якщо у приміщенні з'явився дим, чим він небезпечний?

Відповіді дітей.

Вихователь. Правильно, треба закрити ніс і рот мокрою тканиною і повзком пробиратися до виходу, оскільки біля підлоги менше диму, він лег­ший за повітря і тому піднімається вгору. Зараз потренуємося, як ми діятимемо, коли з'явиться дим.

Ігровий тренінг «Як треба виходити із задимле­ного приміщення»

Діти разом з вихователем використовують ватномарлеві пов’язки та по черзі повзком пробираються в інший бік ігрової кімнати.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Незнайка: Спасибі, діти, що навчили мене, як пра­вильно вийти із задимленого приміщення. Я обов’язково все це запам’ятаю! А я ж ще не знаю хто такі пожежники? Як з'я­вилася пожежна служба? А яка ж була перша пожежна машина?

Вихователь. Діти, розкажіть про пожеж­ників.

1.  На машині яскраво-червоній

     Мчимося ми вперед.

     Праця небезпечна і важка

     Нас, пожежників, чека

 2. Виття пронизливої сирени

    Може оглушити.

    Будемо і водою, і піною

    Ми пожежу гасити.

3. І в біді людям, що потрапили,

    Зможемо ми допомогти.

    З полум'ям боротися будемо

    Ми і день, і ніч.

Діти разом з вихователем роздивляються на інтерактивному кубі фото з різноманітними пожежними машинами.

Вихователь. Ось хто такі пожежники, Незнайка. Вони сміливі й мужні люди. У давнину не було постійних пожежників. Коли виникала пожежа, з вогнем бороли­ся всі люди. Вони вишиковувалися в лінію і утворю­вали «живий» ланцюг від палаючого будинку й так до річки або колодязя. Вони передавали відра з водою з рук у руки — так гасили вогонь. Потім люди вирішили об'єднатися в добровільні пожежні команди, які швид­ко приїжджали гасити пожежу. Тоді не було швидких і великих машин. Пожежні команди приїжджали на возах, запряжених кіньми. На возах стояли бочки з во­дою. Звичайно, на такому транспорті швидко до місця пожежі не доїдеш. Це вже сучасних пожежників осна­щено формою, машинами, спеціальним устаткуванням для гасіння.

Незнайка: Так, нелегко було людям у давнину. А машини які яскраві, та як все змінилось з часом!

Вихователь: А ще ми хочемо тобі розказати прислів’я про вогонь. А ті послухай!

  •          Вогонь — біда, і вода — біда.
  •          Де дим, там і вогонь

Діти пояснюють значення прислів'їв.

Незнайка: Спасибі, діти! Цікаво було у вас. Обов'язково розповім своїм друзям усе, про що у вас дізнався.

Вихователь. До побачення, Незнайка! А вам, діти, спасибі за те, що ви навчили Незнайку розуму. Гадаю, ви теж добре запам'ятали всі правила пожежної безпеки.

Підсумок заняття:

  • Діти, що ви сьогодні розповісте своїм батькам?
  • А що вам запам’яталось більше всього?
  • А хто ж був сьогодні у нас в гостях?

Діти разом з вихователем підходять до пожежників, розглядають їх форму, після чого виходять разом на двір, де чикає пожежна машина.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
10 червня 2018
Переглядів
1142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку