Тема пожежної безпеки завжди була важливою, та виникало питання, як же подати цю інформацію так, щоб дітям було цікаво та заняття не пройшло даром. Для цього я власноруч виготовила інтерактивний куб з фетру. З його допомогою я розробила цікаве заняття для середньої групи.
«Подорож з пожежної безпеки»
Програмовий зміст: систематизувати раніше набуті знання, щодо пожежної безпеки за допомогою інтерактивного куба, а саме:
Матеріал: Інтерактивний куб. Також його можна назвати тематичним кубом або проектний куб. Виготовлений з фетру. Куб оснащений кишенями, віконцями, рухливими деталями, наліпками та іншим; лялька Незнайка, ватномарлеві пов’язки, коробка з сірниками.
Хід заняття:
Звучить музика
Вихователь. Діти, ви чуєте? Мабуть до нас хтось іде у гості!
З'являється Незнайка
Незнайка: Привіт діти! Що це ви такі сумні? Нудьгуєте? А я вам приніс цікаву іграшку! Зараз сірниками пограємо, вогнище розпалимо. І одразу стане всім весело.
Дістає сірники, пропонує дітям.
Вихователь. Ой, діти, що ж це за іграшку нам пропонує Незнайка!? Хіба можна гратися сірниками? Чому?
Відповіді дітей.
Вихователь. Молодці, все вірно. Дітям не можна брати в руки сірників, тим паче з ними бавитись, може виникнути пожежа. А ви знали, що за старих часів пожежу називали «червоним півнем». Часто залітав він у дерев'яні міста й села, вигоряли вони дотла і знову відбудовувалися. Діти, як ви гадаєте, чому вогонь називають «червоним півнем»?
Відповіді дітей.
Вихователь. Так, правильно! Вогонь схожий на півня, його язики полум'я нагадують гребінець, борідку й пір'я півника. А давайте тепер розповімо Незнайці про те, як з'явився вогонь на землі.
Первісні люди колись побачили, як блискавка вдарила в дерево, і воно загорілося, так вперше вони познайомилися з вогнем. Потім, швидше за все, за допомогою палаючої гілки навчилися переносити вогонь на певні відстані. І вже потім стали добувати вогонь за допомогою дерев’яної тріски, в яку вставляли паличку, поруч клали мох і обертали паличку між долонь до тих пір, поки мох не починав тліти.
Незнайка: Нічого собі, як цікаво! А я і не думав, що вогонь — такий небезпечний.
Вихователь. Не завжди, Незнайка, вогонь бувше небезпечним. Він може бути і другом. Діти, пограємо у гру, і Незнайка одразу все зрозуміє.
Дидактична гра «Вогонь друг – вогонь ворог» (на основі методів ТРВЗ)
Діти по черзі називають корисні й небезпечні властивості вогню, спираючись на інтерактивний куб, роблять висновок.
Незнайка: Дуже вам дякую! Тепер я ніколи не буду гратися сірниками, краще я їх залишу дорослим.
Вихователь: А зараз ті дізнаєшся, які ж є головні правила протипожежної безпеки!
Вікторина « Правила протипожежної безпеки»
(Розглядання однієї з сторін куба)
Незнайка: Діти, дякую вам! Я сьогодні стільки всього дізнався!
Вихователь: Та зачекай, Незнайка, діти тобі ще стільки всього цікавого можуть розповісти.
Діти, а чим же пожежа небезпечна для людей, тварин та природи?
Дидактична гра « Чим пожежа небезпечна?»
Вихователь: Молодці діти! Ну а якщо ж трапилась пожежа, скажіть Незнайці за яким номером треба дзвонити, щоб викликати пожежну команду?
Діти: «101»
Вихователь. Правильно, діти, це номер «101».
Незнайка: Зачекайте, я і сам можу загасити вогонь без ваших пожежників. Слід відчинити вікна і двері —- і вогонь погасне.
Вихователь. Знову ти, Незнайка, помиляєшся. Ось послухай краще дітей. Діти, розкажіть Незнайці, як правильно поводитися під час пожежі.
Чи можна відчиняти вікна і двері?
Відповіді дітей.
Вихователь. Правильно, вогонь спалахує ще більше через кисень. А
що ви робитимете, якщо молодша сестричка або братик сховаються від страху в шафі або під ліжко?
Відповіді дітей.
Вихователь. Так, правильно. А що робити, якщо у приміщенні з'явився дим, чим він небезпечний?
Відповіді дітей.
Вихователь. Правильно, треба закрити ніс і рот мокрою тканиною і повзком пробиратися до виходу, оскільки біля підлоги менше диму, він легший за повітря і тому піднімається вгору. Зараз потренуємося, як ми діятимемо, коли з'явиться дим.
Ігровий тренінг «Як треба виходити із задимленого приміщення»
Діти разом з вихователем використовують ватномарлеві пов’язки та по черзі повзком пробираються в інший бік ігрової кімнати.
Незнайка: Спасибі, діти, що навчили мене, як правильно вийти із задимленого приміщення. Я обов’язково все це запам’ятаю! А я ж ще не знаю хто такі пожежники? Як з'явилася пожежна служба? А яка ж була перша пожежна машина?
Вихователь. Діти, розкажіть про пожежників.
1. На машині яскраво-червоній
Мчимося ми вперед.
Праця небезпечна і важка
2. Виття пронизливої сирени
Може оглушити.
Будемо і водою, і піною
3. І в біді людям, що потрапили,
Зможемо ми допомогти.
З полум'ям боротися будемо
Ми і день, і ніч.
Діти разом з вихователем роздивляються на інтерактивному кубі фото з різноманітними пожежними машинами.
Вихователь. Ось хто такі пожежники, Незнайка. Вони сміливі й мужні люди. У давнину не було постійних пожежників. Коли виникала пожежа, з вогнем боролися всі люди. Вони вишиковувалися в лінію і утворювали «живий» ланцюг від палаючого будинку й так до річки або колодязя. Вони передавали відра з водою з рук у руки — так гасили вогонь. Потім люди вирішили об'єднатися в добровільні пожежні команди, які швидко приїжджали гасити пожежу. Тоді не було швидких і великих машин. Пожежні команди приїжджали на возах, запряжених кіньми. На возах стояли бочки з водою. Звичайно, на такому транспорті швидко до місця пожежі не доїдеш. Це вже сучасних пожежників оснащено формою, машинами, спеціальним устаткуванням для гасіння.
Незнайка: Так, нелегко було людям у давнину. А машини які яскраві, та як все змінилось з часом!
Вихователь: А ще ми хочемо тобі розказати прислів’я про вогонь. А ті послухай!
Діти пояснюють значення прислів'їв.
Незнайка: Спасибі, діти! Цікаво було у вас. Обов'язково розповім своїм друзям усе, про що у вас дізнався.
Вихователь. До побачення, Незнайка! А вам, діти, спасибі за те, що ви навчили Незнайку розуму. Гадаю, ви теж добре запам'ятали всі правила пожежної безпеки.
Підсумок заняття:
Діти разом з вихователем підходять до пожежників, розглядають їх форму, після чого виходять разом на двір, де чикає пожежна машина.