Заняття для старшої групи з екологічного виховання на тему:"За життя - без сміття"

Про матеріал
- познайомити дітей з поняттям "екологія"; - систематизувати знання дітей про проблеми забруднення навколишнього середовища; поглибити знання про норми та правила поведінки в оточуючому світі; підвести до розуміння необхідності охорони навколишнього середовища; виховувати у дітей гуманне ставлення до природи, бажання її зберігати, примножувати красу природи.
Перегляд файлу

                    Пономаренківський дошкільний заклад(ясла-садок)

          Роганської селищної ради Харківського району Харківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

Конспект відкритого заняття для старшої групи з екологічного виховання                    на тему:

 

 

                                               За життя – без сміття

 

                              

 

 

 

 

 

 

 

Провела :

вихователь

Пономаренківського ДНЗ

(ясла-садок)

Роганськоі селищної ради

Харківського району

Харківської області

Індиченко Валентина Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                            Рогань-2021
 

 

 

 

Конспект відкритого заняття для старшої групи з екологічного виховання                    на тему:

 

 

                                               За життя – без сміття

 

 

Тема:

Програмовий зміст:

-познайомити дітей з поняттям  «екологія»;

-систематизувати знання дітей про проблеми забруднення навколишнього середовища;

-поглибити знання про норми та правила поведінки в оточуючому світі;

-підвести до розуміння необхідності охорони навколишнього середовища;

- виховувати у дітей гуманне ставлення до природи, бажання її зберігати, примножувати красу природи.

 

Словник: збагачувати словниковий запас дітей словами екологія, сміттєзвалище, сміттєпереробний завод, органічне сміття.

 

Попередня робота:

  • бесіда про збереження природи;
  • екскурсія до водойми;
  •  читання творів Сухомлинського, казки Марії Солтис-Смирнової « Жив був смітник»;
  • перегляд відеороликів «Пригоди лісових друзів», « Збережіть природу від сміття»;
  • розгляд лепбуку  «Земля – наша спільна домівка»
  • заучування прислів’їв;
  • збір макулатури;
  • виготовлення екоторбинок;

 

 

 

-Діти. до нас сьогодні завітали гості, давайте привітаємось:

 Усміхніться всі сердечно,

 Усмішку спіймайте,

 Одне одному і всім навколо

 Ви ЇЇ віддайте.

Любі діти, давайте з вами згадаємо, що ми бачили, коли ходили на екскурсію на ставок, Що вам запам’яталось. Що найбільш вразило?
-Так ми побачили красу природи, а також дуже багато сміття.

  •          Звідки береться сміття?
  •          Хто насмітив  на березі ставка?
  •          Що ви бачили у воді?
  •          Яку шкоду може принести це сміття?
  •          Куди треба складати сміття?

 

Звичайно, сміття треба виносити на смітник. Але чи все сміття треба викидати в один бак? Так. Ми вже знаємо, що сміття потрібно сортувати : окремо пластик, окремо папір, скло, органічні відходи теж окремо. Сортоване сміття зручно відвезти на переробку. Зараз будують сміттєпереробні заводи, де переробляють скло, пластик. папір.

-А зараз я пропоную провести вправу  «Сортуємо правильно»

(діти групуються в команди  і за сигналом вихователя сортують сміття по контейнерах та в кінці вправи пояснюють свій вибір)

-Діти , чому ви залишили батарейку? (пояснення дітей)

  -А чому не можна спалювати сміття? (відповіді дітей)

 

Деякі відходи, коли потрапляють у землю можуть пролежати довгий час і принести шкоду природі. А от органічні відходи в землі згодом перетворяться на добриво, тому вони не шкідливі.

Я пропоную провести дослід: ми закопаємо в землю різні види сміття. А через

відкопаємо та подивимось, що сталося з ним. Для цього ми візьмемо папір, тканину, шматочок яблука, торішнє листя (діти закопують сміття разом з вихователем).

 

 Діти, пам’ятаєте. Ми читали твори Сухомлинського, в яких теж розглядалися проблеми збереження природи? Давайте згадаємо, про що там йшла річ.

Діти розповідають про твори «Смітник» та «Соромно перед соловейком»

 

-А знаєте, діти, що існує наука, яка вивчає проблеми захисту природи, можливості зберігання природних ресурсів. Ця наука називається екологія.

 

Подивіться на ці ілюстрації- яку планету ми хочемо побачити в майбутньому?

 Чому?

Діти роздивляються  ілюстраціїі на яких зображена засмітчена та брудна планета та планета чиста та уквітчана  коментують ілюстрації.

-Ви ще маленькі. Але вже зараз ви можете допомогти  нашій планеті. Як ви можете подбати про екологію? (не смітити, висаджувати разом з батьками квіти, допомагати сортувати сміття та ін)

 

А ще ми з вами знаємо, що деяким відходам ми можемо подарувати друге життя. Це виготовлені різні речі з пластикових пляшок- годівнички, вуличні прикраси, контейнери   для розсади та ін.

Наші батьки та діти створили чудові поробки для виставки « Чудеса з непотрібних речей»

- Діти,  розкажіть про свою поробку:

-З ким виготовляли?

-З яких предметів?

-Де можна використати ваш виріб?

(Розповіді дітей)

Також ми з вами зробили ще одну добру справу – збирали макулатуру.

Розкажіть, що виготовляють з макулатури.

 

Наші матусі виготовили для своїх діток екологічні торбинки, з якими можна ходити до крамниці, носити іграшки та змінне взуття і наші діти не будуть забруднювати пліетиленовими пакетами нашу природу.

 

Молодці,  діти, добре попрацювали, багато чому навчилися, давайте згадаємо прислів'я про природу.

 

Природа одному мама, а другому мачуха.

Заступиш природу дверима, а вона тобі – вікном.

Більше землю удобряй – будеш мати урожай.

Дай землі, – то вона й тобі дасть.

Земля дає все і забирає все.

Земля багата – народ багатий.

Земля – наша мати: всіх годує.

Земля – тарілка: що покладеш – те й візьмеш.

На поганій землі хліб не родить.

Хто землі дає, тому земля втроє віддає.

Чим глибша вода, тим більша риба.

Хто хоче чистої води, нехай іде до джерела пити.

 

- Діти, світ навколо нас дуже привабливий та цікавий, і ми живемо в ньому, як у

рідному домі. Ми теж частинка цієї природи. А щоб нам було затишно і добре, треба

поводитись мудро, оберігати природу і примножувати її.

Щоб усім щасливо жити,

Бути в мирі й щасті дітям

Треба нашу рідну Землю

Від забруднень зберегти!

Знає це кожна дитина

Від матусі, бітька й діда

Що Планету нашу рідну

Необхідно зберегти!

Що ж робити? Як спасати?

Треба воду очищати

І сміття не розкидати,

Ліс і річки берегти!

Бути чуйними до горя,

Милосердними людьми.

І тоді на нашім світі

Буде більше доброти!

 

docx
Додано
11 грудня
Переглядів
4
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку