Пономаренківський дошкільний заклад(ясла-садок)
Роганської селищної ради Харківського району Харківської області
Конспект відкритого заняття для старшої групи з екологічного виховання на тему:
За життя – без сміття
Провела :
вихователь
Пономаренківського ДНЗ
(ясла-садок)
Роганськоі селищної ради
Харківського району
Харківської області
Індиченко Валентина Миколаївна
Рогань-2021
Конспект відкритого заняття для старшої групи з екологічного виховання на тему:
За життя – без сміття
Тема:
Програмовий зміст:
-познайомити дітей з поняттям «екологія»;
-систематизувати знання дітей про проблеми забруднення навколишнього середовища;
-поглибити знання про норми та правила поведінки в оточуючому світі;
-підвести до розуміння необхідності охорони навколишнього середовища;
- виховувати у дітей гуманне ставлення до природи, бажання її зберігати, примножувати красу природи.
Словник: збагачувати словниковий запас дітей словами екологія, сміттєзвалище, сміттєпереробний завод, органічне сміття.
Попередня робота:
-Діти. до нас сьогодні завітали гості, давайте привітаємось:
Усміхніться всі сердечно,
Усмішку спіймайте,
Одне одному і всім навколо
Ви ЇЇ віддайте.
Любі діти, давайте з вами згадаємо, що ми бачили, коли ходили на екскурсію на ставок, Що вам запам’яталось. Що найбільш вразило?
-Так ми побачили красу природи, а також дуже багато сміття.
Звичайно, сміття треба виносити на смітник. Але чи все сміття треба викидати в один бак? Так. Ми вже знаємо, що сміття потрібно сортувати : окремо пластик, окремо папір, скло, органічні відходи теж окремо. Сортоване сміття зручно відвезти на переробку. Зараз будують сміттєпереробні заводи, де переробляють скло, пластик. папір.
-А зараз я пропоную провести вправу «Сортуємо правильно»
(діти групуються в команди і за сигналом вихователя сортують сміття по контейнерах та в кінці вправи пояснюють свій вибір)
-Діти , чому ви залишили батарейку? (пояснення дітей)
-А чому не можна спалювати сміття? (відповіді дітей)
Деякі відходи, коли потрапляють у землю можуть пролежати довгий час і принести шкоду природі. А от органічні відходи в землі згодом перетворяться на добриво, тому вони не шкідливі.
Я пропоную провести дослід: ми закопаємо в землю різні види сміття. А через
відкопаємо та подивимось, що сталося з ним. Для цього ми візьмемо папір, тканину, шматочок яблука, торішнє листя (діти закопують сміття разом з вихователем).
Діти, пам’ятаєте. Ми читали твори Сухомлинського, в яких теж розглядалися проблеми збереження природи? Давайте згадаємо, про що там йшла річ.
Діти розповідають про твори «Смітник» та «Соромно перед соловейком»
-А знаєте, діти, що існує наука, яка вивчає проблеми захисту природи, можливості зберігання природних ресурсів. Ця наука називається екологія.
Подивіться на ці ілюстрації- яку планету ми хочемо побачити в майбутньому?
Чому?
Діти роздивляються ілюстраціїі на яких зображена засмітчена та брудна планета та планета чиста та уквітчана коментують ілюстрації.
-Ви ще маленькі. Але вже зараз ви можете допомогти нашій планеті. Як ви можете подбати про екологію? (не смітити, висаджувати разом з батьками квіти, допомагати сортувати сміття та ін)
А ще ми з вами знаємо, що деяким відходам ми можемо подарувати друге життя. Це виготовлені різні речі з пластикових пляшок- годівнички, вуличні прикраси, контейнери для розсади та ін.
Наші батьки та діти створили чудові поробки для виставки « Чудеса з непотрібних речей»
- Діти, розкажіть про свою поробку:
-З ким виготовляли?
-З яких предметів?
-Де можна використати ваш виріб?
(Розповіді дітей)
Також ми з вами зробили ще одну добру справу – збирали макулатуру.
Розкажіть, що виготовляють з макулатури.
Наші матусі виготовили для своїх діток екологічні торбинки, з якими можна ходити до крамниці, носити іграшки та змінне взуття і наші діти не будуть забруднювати пліетиленовими пакетами нашу природу.
Молодці, діти, добре попрацювали, багато чому навчилися, давайте згадаємо прислів'я про природу.
Природа одному мама, а другому мачуха.
Заступиш природу дверима, а вона тобі – вікном.
Більше землю удобряй – будеш мати урожай.
Дай землі, – то вона й тобі дасть.
Земля дає все і забирає все.
Земля багата – народ багатий.
Земля – наша мати: всіх годує.
Земля – тарілка: що покладеш – те й візьмеш.
На поганій землі хліб не родить.
Хто землі дає, тому земля втроє віддає.
Чим глибша вода, тим більша риба.
Хто хоче чистої води, нехай іде до джерела пити.
- Діти, світ навколо нас дуже привабливий та цікавий, і ми живемо в ньому, як у
рідному домі. Ми теж частинка цієї природи. А щоб нам було затишно і добре, треба
поводитись мудро, оберігати природу і примножувати її.
Щоб усім щасливо жити,
Бути в мирі й щасті дітям
Треба нашу рідну Землю
Від забруднень зберегти!
Знає це кожна дитина
Від матусі, бітька й діда
Що Планету нашу рідну
Необхідно зберегти!
Що ж робити? Як спасати?
Треба воду очищати
І сміття не розкидати,
Ліс і річки берегти!
Бути чуйними до горя,
Милосердними людьми.
І тоді на нашім світі
Буде більше доброти!