Мета: Закріпити і уточнити знання дітей про свійських тварин та їх дитинчат; активізувати і розширювати словник по темі домашні тварини: отара, табун, пастух; знати зовнішні ознаки тварин, чим харчуються, як голос подають, де живуть, яку користь приносять; вправляти дітей відповідати на запитання вихователя повними відповідями; розвивати слухове і зорове сприйняття, загальну та дрібну моторику; виховувати комунікативні навички; виховувати любов до домашніх тварин.
Тема: Домашні тварини та їх дитинчата
Мета: Закріпити і уточнити знання дітей про свійських тварин та їх дитинчат; активізувати і розширювати словник по темі домашні тварини: отара, табун, пастух; знати зовнішні ознаки тварин, чим харчуються, як голос подають, де живуть, яку користь приносять; вправляти дітей відповідати на запитання вихователя повними відповідями; розвивати слухове і зорове сприйняття, загальну та дрібну моторику; виховувати комунікативні навички; виховувати любов до домашніх тварин.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Вихователь і діти
- Зібралися всі діти в коло,
Я твій друг і ти мій друг.
Міцно за руки візьмемося
І посміхнемося один одному.
-Я запрошую вас у подорож у світ тварин.
Зараз я загадаю загадки, а відгадки ви будете знаходити, і вивішувати на дошці.
ІІ. Дидактична гра «Загадування загадок»
1.Хто біля дверей нас зустрічає,
В тиші весь день, проспавши,
І від щастя починає
Голосна гавкати: «Гав-гав-гав»?
2.Хто на прив’язі гуляючи,
Травичку щіпає на пагорбі,
І, очікуючи господиню,
Самотньо бекає: «Ме-е-е»?
3.Хто завжди чудово знає,
Що на сніданок я варю,
І до балії підбігає,
Голосно хрюкає: «Хрю-хрю»?
4.Довге вухо,
Грудочка пуху.
Стрибає спритно,
Гризе морквину.(кролик)
(Коли діти відгадують загадки , вихователь виставляє на магнітній дошці картинки із зображенням відгадок)
ІІІ. Робота на магнітній дошці
- Давайте, ще раз з вами назвемо цих тварин.(діти по черзі перераховують тварин вивішених на дошці)
- Хто це? (корова, собака, кінь, свині, кішка, овечка)
- Як можна назвати одним словом цих тварин? (домашні тварини)
- Чому їх так називають?(за ними доглядає людина)
- Поки ми з вами відгадували домашніх тварин, всі тварини переплуталися. Допоможіть мені навести лад.
Моделювання (на столах розташовані домашні тварини і дикі тварини, діти повинні розподілити тварин, хто де живе).
- Що це? (сільський будинок)
- А це? (ліс)
- Розподіліть тварин по своїх місцях проживання.
ІV. Дидактична гра «Знайди свою маму»
Діти знаходять дитинчат і мам на предметних картинках і об’єднують їх.
- Діти, ви не втомилися? Давайте з вами трохи відпочинемо. Підійдіть до мене і візміть по м’ячу.
V. Фізкультхвилинка
Квочка-мати по порядку
Курчаток вивела на зарядку.
Всі за нею малюки
Роблять вправи ось такі: (повторюють вправи ранкової гімнастики)
- Ми з вами трохи відпочили. Дайте відповідь мені на запитання. Як ви думаєте, чим харчуються домашні тварини?
VІ. Дидактична гра «Хто чим живиться?» (використання піктограм)
(Діти сідають за столи і самостійно виконують завдання за рівнями)
- Давайте перевіримо. Чим харчується корова?(травою, сіном)
- Чим живиться кішка? (рибою)
- Чим живиться собака? (кісточками)
- Чим живиться коза? (травою)
- Чим живиться кролик? (морквою)
- А чому лялька залишилася? (тому що вона іграшка)
- Молодці! Всі впорались із завданням. У кого з вас вдома є домашня тварина? Як ви доглядаєте за ними? (годуємо, лікуємо, миємо, чистимо і т.д.)
VІІ. Дидактична гра «Хто яку приносить користь?»
- Яку користь приносять всі ці домашні тварини людині? (діти обирають н астолах картинки і вивішують їх на мольберт)
- Молодці! Всі ці домашні тварини потрібні людині, без них людина не зможе прожити.
- Кінь, собака, кіт, корови,
Кози, вівці, всі готові.
З ними поруч в дружбі жити
І на радість нам служити.
VІІІ. Підсумок заняття
- Ось ми і побували у світі тварин.
- Чим вам сподобалось займатися на занятті?
- Що нового ви дізналися? (домашніх тварин потрібно берегти, піклуватися про них)