Заняття "Допоможемо білочці"

Про матеріал

Конспект заняття в середній групі із зображувальної діяльності на тему : "Допоможемо Білочці"

Програмовий зміст: закріплювати уявлення дітей про гриби,учити розрізняти їстівні і неїстівні гриби,відгадувати загадки про гриби,учити робити композицію із різних круп,розвивати спостережливість,виховувати охайність, старанність, естетичне сприйняття природи,вміння помічати красу її дарів,піклуватися та бережно ставитися до неї.

Перегляд файлу

 

Тема. Допоможемо білочці

          Програмовий зміст: закріплювати уявлення дітей про гриби, учити розрізняти їстівні і неїстівні гриби, відгадувати загадки про гриби, учити робити композицію із різних круп, розвивати спостережливість, виховувати  охайність, старанність, естетичне сприйняття природи, вміння помічати красу її дарів, піклуватися та бережно ставитися до неї.

         Матеріал: декорації лісу, осінні листочки, іграшка-білка, листочки із загадками, ілюстрації грибів, кошик, картки(зелена та червона) на кожну дитину, клей, серветки, пензлики.

         Попередня робота: розглядання ілюстрацій із зображенням грибів, дослідження форми грибів.

Хід заняття

Вихователь. Діти, сьогодні день зовсім незвичайний.

  • З вами нічого дивного не сталося?(Відповіді дітей)
  • А зі мною сталося...Коли я йшла вранці до дитячого садка, несподівано піднявся вітер і мені до рук приніс ось ці листочки. У кожному листочку сховані таємниці...Хочете дізнатися які?
  • Розпочнемо з першого листочка. Що ж тут написано?

Вихователь читає:

      Взимку чорний і сумний,

Навесні він гомінкий.

           Влітку – щедрий і зелений,

                Восени- жовто-багряний.(Ліс)

  • Молодці відгадали загадку. Листочок запрошує нас до осіннього лісу. Ліс-невичерпне багатство нашої країни-України. Україна-це наша Батьківщина, край де ми народилися, живемо. Ліс завжди є другом людини, дарує свої запаси. Немає на землі людини, чиє життя не було б пов̕ язане з житям лісу. З деревини виготовляють меблі, папір. Ми щасливі, бо живемо на Прикарпатті. Ліси Карпат дарують нам ягоди, гриби, лікарські рослини. Це джерело кисню, захисник річок, грунтів. Хочеться низько вклониться земному другу за його гостинність і безкорисність.

 

 

 

-Щоб потрапити до осіннього лісу треба розгадати усі таємниці які приховують листочки.

- Що ж пише на другому листочку?

 Прудко по гілках стрибає

Гриби, горіхи полюбляє.

        Рудий пухнастий має хвостик

                     Очиці чорні, гострий носик?(Білочка)

-А що любить їсти білочка? (відповіді дітей)

- Яку таємницю приховує третій листочок? На листочку ще одна загадка.

    В теплий дощик народився,

                                                 Парасолькою накрився.

Може, б з лісу пострибав,

  Якби другу ногу мав.(Гриб)

-Отже наше заняття пов̕ язане з лісом, білочкою і грибами.

-А з чим треба йти в ліс?(з кошиками)

-Можемо вирушати.

Діти йдуть на килимок, на якому є листочки, дерева.

-Як тут гарно, затишно. Подивіться скільки тут росте дерев.

-Ой а  хто це там?(Білочка)

Білочка:

Добрий день малята

Я на вас чекаю,

У лісочку по деревах

Я завжди стрибаю.

Для маленьких білченят

Грибочки шукаю.

Та ніде їх не знайти

Що ж тепер робити.

 

 

 

-Жолуді, горішки, шишки я вже назбирала, ще грибочки залишилися.

Вихователь .Як ми можемо допомогти білочці? Грибів у лісі дуже є багато. Вони ростуть у лісі, галявинах, на узліссі, під деревами, в траві, на старих пнях.

-Які бувають грибочки?(Великі, малі, сімейками)

-Чи всі гриби можна збирати?

-Які бувають гриби?(Їстівні, неїстівні)

-Які гриби називаються їстівними?(Ті, які можна варити і їсти)

-Які гриби неїстівні?(Отруйні які не можна збирати і їсти)

Гра «Їстівний-отруйний»

-У вас є дві картки: червона і зелена. Я читатиму загадки та вірші про гриби, а ви постарайтесь відгадати і при цьому піднімайте відповідні картки. Якщо гриб їстівний - картка зелена, а якщо отруйний- червона, бо це колір небезпеки, тривоги.

Під жовтою осикою

Блискучі та слизькі,

Родиною  великою

Розсілись маслюки. (зелена карта)

 

                                                     Ці стрункі грибочки

Зайняли пеньочки.

Шапки в них кругленькі.

Кличуть їх ….(Опеньки) (зелена карта)

 

Добра людям помічниця:

Є їй чим в житті гордиться!

У теплицях місце має

— Йод в собі для нас тримає! (Шампіньйон (печериця)) (зелена карта)

 

 

Сирі шапки, сирі ніжки,

Можна і сирими трішки…

Видів безліч, всі смачні:

Ласі, добрі, їстівні! (Сироїжки) (зелена карта)

 

Під березою грибочок,

Поряд жінка і синочок…

З деревом вони куми,

Добре знаємо їх ми! (березовик)(зелена карта)

                                                     Це справжнісінька актриса:

В капелюсі , шапці лиса.

Різні ролі в лісі грає,

Перевтілень безліч знає!(Бліда поганка) (червона карта)

                                                           Ніжні ,гарненькі

Як лисички руденькі

Лісові сестрички.

Це гриби?(Лисички) (зелена карта)

                                                          Цей гриб розкішний,

Поважний та пишний.

Дуже смачний,

Над грибами головний.(Білий гриб) (зелена карта)

                                                         Серед лісу, на полянці,

Виріс гриб в червоній шапці,

Білі плямочки він  мав,

Хто ішов, його минав.

Нумо діти скажемо хором,

Його звали...МУХОМОРОМ!!! (червона карта)

 

 

Фізкультхвилинка

Славні малюки

Станьте струнко мов грибки

Руки вгору піднімайте

Ними добре помахайте

Головою покрутіть

Ніжками потупотіть

Навкруг себе оберніться

І спокійно зупиніться.

-Молодці! Пригадали які є гриби і можемо йти їх збирати з білочкою для її білченят. Збирання грибів називають «тихим полюванням».

-А знаєте чому? Ми в лісі не господарі, а гості, тому поважаймо господарів лісу: рослинний і тваринний лісовий народ.

-Як правильно поводитися в лісі?              

Гра «Кошики»

-Ой малята подивіться скільки тут грибів і ягід. Я пропоную в один кошик зібрати гриби в інший ягоди.

-Ви добре попрацювали. Втомилися? Давайте ми присядемо і перевіримо, чи правильно ви зібрали ягоди і гриби.

-Ой діточки, який гриб красивий ви залишили. Чому не взяли?

Діти. Бо це мухомор і бліда поганка.

Вихователь. Ніколи не беріть до рота сирих грибів, вживати їстівні гриби можна тільки після обробки, старі гриби не зривати, нехай з нього розсіюються спори Щоб виросли на наступний рік, неїстівні гриби не топчіть а залишайте для мешканців лісу, вони ними харчуються і лікуються. Грибочки потрібно зрізати маленьким ножиком, щоб не пошкодити грибницю і  на цьому місці виростуть знову гриби.

 

 

 

 

 

 

Розминка для рук: «Як ростуть грибочки»

-Стиснути руки в кулачки;

-Дати вирости одному грибу-випростати великий палець;

-Дати вирости другому грибу-випростати вказівний палець;

-Дати вирости ще грибам, по черзі випростуючи решту пальців»

-Дати вирости відразу всім грибочкам-пальцям-випростати всі пальці одночасно.

Вихователь.

-Погляньте ось на цю роботу.

Діти розглядають і розповідають, що вони побачили

-З яких частин складаються усі грибочки?

 Сідаємо за стіл і спробуємо виготовити такі ж подаруночки для маленьких білченят.

Педагог нагадує про техніку безпеки під час роботи з клеєм та крупами.

Самостійна робота дітей, індивідуальна допомога вихователя.

-Які ж гарні грибочки у вас вийшли. Сподіваюся що вони дуже сподобаються нашій білочці і її діткам. Молодці усі ви впоралися із завданням. Білочка дуже рада Що зустріла і познайомилася з такими чуйними і добрими дітьми. Тепер вона знає які можна збирати гриби і сушити для своїх діток.

-Що нового ви сьогодні дізналися?

-Чи сподобалося вам працювати з різними видами круп?

-Улаштуймо виставку своїх робіт для батьків.

 

 

 

docx
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
673
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку