Заняття - екскурсія "Живопис художників міста"

Про матеріал
Запропонований вид заняття - екскурсія в Центр сучасного мистецтва та культури ім. А.І.Куїнджи, що розташований у нашому місті Маріуполі. Під час такого навчального та виховного заняття можна навчити дітей основам образотворчої грамоти, привчити до художньої культури, ознайомити з жанрами образотворчого мистецтва, розвивати бажання розглядати картини, розуміти їх зміст, бачити дрібні, незначні деталі, розширити уявлення про живопис, його характер та напрямки, формувати у дітей естетичне ставлення до оточуючого світу, викликати емоційний відгук на картини, тим самим виховувати почуття краси.
Перегляд файлу

Заняття №  30 в старшій групі

 

Тема «Живопис художників міста»

 

Вид: екскурсія в Центр сучасного мистецтва та культури ім. А.І.Куїнджи

 

Цілі:

  • Розвиток у дітей передумов ціннісно-змістовного сприйняття та розуміння витворів мистецтва, через реалізацію самостійності творчої діяльності дітей.
  • Розвивати бажання роздивлятися картини, розуміти їх зміст, бачити дрібні, незначні деталі.
  • Розширювати уявлення дітей про живопис, його характер та напрямки.
  • Формувати естетичне ставлення до оточуючого світу, викликати емоційний відгук на картини. 
  • Виховувати почуття прекрасного.

Задачі:

  • Вчити  дітей основам образотворчої грамоти та їхній активний творчий розвиток.
  • Привчати до художньої культури.
  • Ознайомити з жанрами образотворчого мистецтва.
  • Розвивати бажання розглядати картини, розуміти їх зміст, бачити дрібні, незначні деталі.
  • Розширити уявлення про живопис, його характер та напрямки.
  • Виховувати терпіння, волю.
  • Формувати у дітей естетичне ставлення до оточуючого світу, викликати емоційний відгук на картини.
  • Виховувати почуття краси.

Обладнання: репродукції картин відомих художників міста (портрети, пейзажи, натюрморти).

Попередня робота:

вихователя: - узгодити проведення екскурсії із співпрацівниками виставкової зали;

  •    розробити технологічну карту проведення екскурсії;
  •    підбір художньої літератури;
  •    налаштувати дітей на ознайомлення з новим матеріалом;
  •    проведення цільового інструктажу перед екскурсією.

з дітьми: - закріпити знань з правил поведінки в транспорті, на дорозі, у виставковій залі під час проведення екскурсії.

Попередня робота: розучування вірша Е. Успенського «Що я бачу на картині». Розгляд картин відомих художників живописців.

 

Використані методи та прийоми: словесні (розповідь екскурсовода, вірші про жанри живопису); наочні (розгляд картин).

 

Очікувані результати: діти навчаться розпізнавати жанри образотворчого мистецтва (портрет, пейзаж, натюрморт); вивчать назви предметів на значення, долучаться до мистецтва.

Хід  екскурсії:

І. Організаційний момент. Сюрприз – отримали листа з Центру сучасного мистецтва та культури ім. А.І.Куїнджи відвідати виставку «Живопис художників міста».

 

ІІ. Повідомлення теми та мети заняття.

 Дітей зустрічає екскурсовод.

Екскурсовод:  Доброго дня, любі діти, запрошую вас у виставкову залу.

Світ чудової краси

Відкривають нам музеї.

Ми сьогодні побуваєм

У художній галереї.

IІІ. Сприйняття й засвоєння нового матеріалу.

  1. Пояснення екскурсовода.

На виставці представлено картини різних жанрів живопису:

Картини, де намальовано оточуючий побут, предмети побуту називаються натюрморт.

Якщо бачиш на картині
Чашку кави на столі,
Чи графин зелено-синій,                           
Чи троянду в кришталі,
Або керамічну вазу,
Або грушу, або торт,   
Або всі предмети разом,
Знай, ти бачиш натюрморт.

Діти розглядають картини.

  1. Пояснення екскурсовода.

Кожна з картин відображає настрій художника. Коли художник створює картину, він не просто пише, а хоче показати те, що побачив, що йому сподобалося, передати своє ставлення до побаченого.

 Прослухайте вірш і скажіть, у якому жанрі написана картина.


Якщо бачиш на картині                     

Цвіт вишневого садка,                        

Чи ялинку й білий іній,                      

Або млин біля ставка, 

Або снігову рівнину,  

Або поле та шалаш,                      


То запам’ятай, картина

Називається … (Пейзаж)

 

  1.               Пояснення екскурсовода.

Пейзаж в перекладі з французької мови позначає місцевість. Частіше за все це зображення природи. Пейзаж – один з найулюбленіших жанрів образотворчого мистецтва. У пейзажах основний предмет зображення – природа. Світ навколо нас величезний та прекрасний. Людина нерозривно пов’язана з природою.

 Пейзажний живопис дуже різноманітний. Є пейзажи, які точно передають ті чи інші куточки природи, а є і такі, які створила фантазія художника. Живописець не може байдуже писати пейзажі. У ньому все викликає особливу увагу, пробуджує душу.

 А якщо художник зобразив місто чи міську вулицю, такий пейзаж має назву міський пейзаж.

 Якщо зобразив море – морський пейзаж;

 гори – гірський пейзаж;

 лісові простори – лісовий пейзаж.

 

Діти, а як ви думаєте, як називають художників, що пишуть пейзажи. Діти дають відповіді. Таких художників називають пейзажистами.

 

За допомогою чого можна передати настрій? Так, за допомогою фарб.

 

Діти розглядають картини.

 

ІV. Підсумки заняття.

Ми  побували  з вами  в Центрі  сучасного  мистецтва та культури імені А. І. Куїнджи, відвідали виставку «Живопис художників міста». У нас багато вражень від побаченого. Ви повторили та запам’ятали про різні жанри образотворчого мистецтва.

Метод «Мікрофон»

  • Які картини вам сподобалися більше за все?

Фото напам’ять.

doc
Додано
25 листопада
Переглядів
35
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку