Мета: продовжувати вчити дітей впізнавати та називати об”єкти живої природи ; закріплювати та розширювати знання про птахів, закріплювати їх назви; вчити називати та розрізняти дерева за формою листя; формувати вміння порівнювати групи предметів «один-багато»; вправляти в лічбі предметів; учити правильно відповідати на запитання «скільки»; продовжувати зіставляти число та цифру; вчити позначати кількість предметів цифрою; закріплювати знання геометричних фігур: трикутник, квадрат, круг; сприяти розвитку уваги, навичок спілкування з дорослими; сприяти вихованню дбайливого ставлення до рослинного та тваринного світу, бажання піклуватися про природу.
Матеріали та обладнання: малюнки дуба, берези, ялини; листя; сорока, снігур, дятел, синичка; цифри; яблука, груші; червоні та зелені смужки; шишки, жолуді, презентація до заняття.
Хід заняття
1.Організаційний момент
-Діти, до нас завітали гості, давайте їх привітаємо!
Доброго ранку, доброго дня,
Зичим здоров’я усім і добра.
- Діти, а чи любите ви подорожі?
- Ось сьогодні я вас запрошую в подорож не звичайну, а чарівну. І потрапимо ми туди за допомогою чарівної музики. Хочете послухати цю музику та вирушити в чарівну подорож?
-Закрийте очі та не відкривайте, аж поки не затихне музика.
(Після закінчення музики з’являється Лісовичок).
-Добрий я Лісовичок,
Всім тваринкам я дружок,
Птахів і дерева я захищаю,
Давно в гості вас чекаю.
2.Основна частина
Лісовичок. -Добрий день, малята. Ви потрапили до мого чарівного лісу.
-Діти, подивіться, який красивий Лісовичок!А яка гарна у нього сорочка! А ви знаєте , як називається така сорочка? Так, вірно, це –вишиванка-український народний одяг. Діти, що ви знаєте про вишиванки? Які вони бувають? Хто їх носить? Молодці!
-А зараз ми на узліссі.
-Які дерева ростуть на узліссі? (дуб, ялина , береза)
-Якого кольору листочки на деревах?
Лісовичок. -Діти, скажіть, що сталося з моїм лісом? Чому на деревах різнокольорові листочки? А який зараз місяць? Що відбувається восени ?
-А ось зараз Лісовичок почаклує- і відбудеться листопад. (Із кошика розкидаю листочки)
-Розгляньте листочки. Із яких воно дерев?
Дидактична гра «Збери листочки»
-Зараз хлопчики зберуть дубове листячко та покладуть під дубок, а дівчатка зберуть березове листячко і покладуть під берізку.
- Діти, а що ще росте на деревах, крім листочків? Вірно- плоди. Які плоди у ялинки, а у дуба?
(Показую гілочку калини)
-Діти, як називаються ці ягоди? Де вони виростають? Це дерево? (ні, це кущ калини).
-А ви знаєте, що калина має лікувальні властивості? Спробуйте ці ягідки – які вони на смак? (гіркі) Тому люди навчилися готувати з калини смачне солодке варення. (Діти пробують на смак варення).
-А ще калина вважається народним символом України. Я пропоную вам подивитися, послухати і порухатися під красивий кліп про калину.
Фізкультхвилинка
(Лунає звукозапис пташиного співу)
-Діти, до наших дерев прилетіли пташки. Як вони називаються? (Синички,дятел)
-Скільки дятлів? Скільки синичок?
-Які ви молодці! Усе знаєте! А ось на деревах висять годівнички. Це Лісовичок їх повісив та насипав туди зерняток для пташок. Якого кольору годівнички? Що ще ви знаєте такого кольору? (прапор) Які ще символи України ви знаєте? Молодці!
-А тепер повернемося до годівничок. Я помітила в годівничках щось інше, що не належить до корму для птахів. Давайте пошукаємо, що ж там зайве? (Діти в зернятках знаходять геометричні фігури).
-Скільки трикутників?
-Скільки квадратів?
-Скільки кругів?
-Чого більше- трикутників чи кругів?
-Скільки кутів у трикутника?
-Чи є кути у круга? Молодці!
Лісовичок. -Вирушаємо далі подорожувати. Як ми будемо поводитись в лісі? (Тихо). Чому?
-Чи можна ламати дерева, зривати квіти, нищити природу?
-Тоді ходімо.
-Переступаємо через повалені дерева, гілки.
(Високе піднімання ніг).
Перестрибуємо через струмочок.
(Стрибок через смужку тканини).
-Ідемо через місток.
(Проходимо по гімнастичних килимках).
Лісовичок. -А ось іще одна галявина. Сідайте на пеньочки. А тут нас чекають іще пташки. (На дошці –червона та зелена смужки одна під одною).
-Діти, хто сидить на червоній смужці? (Сорока)
-Хто сидить на зеленій смужці? (Снігурі)
-Скільки сорок?
- Скільки снігурів?
-Хто порахує снігурі?
-Давайте пригостимо сороку яблуком. Скільки покладемо яблук?
-Покладіть на свою червону смужку зліва направо яблуко. А на зелену смужку покладемо стільки груш, скільки снігурів. Скільки покладемо груш? Позначте кількість груш цифрою.
3. Підсумок заняття
-Молодці! Пригостили птахів, а тепер час повертатися назад. Та й Лісовичку час повертатися до свого дому.Отже, переступаємо через гілки, стрибаємо через струмок. І обережно проходимо по місточку. Швидко впоралися, молодці!
Лісовичок. Діти, за те , що ви були такими сміливими розумниками та розумницями я хочу вам усім подарувати українські лісові обереги (жолуді). Ви справжні українці. Слава Україні!