Заняття «Етапи й шедеври античності. Гомер. "Одіссея"»

Про матеріал

Конспект заняття може бути корисним викладачам коледжів, вчителям.

Студенти повинні мати на занятті гаджети (1 на парті), де встановлена програма зчитування QR-кодів, щоб не витрачати час на її пошуки. Також повинен бути доступ до інтернету з гаджетів.

Домашнє завдання є двох видів: обов"язкове для всіх студентів та творчого характеру (із зірочкою) для тих, хто хоче отримати високий бал.

Перегляд файлу

Тема заняття: Етапи й шедеври античності (огляд). Гомер. «Одіссея». Міфологічні, пригодницькі й побутові елементи в «Одіссеї». Образ Одіссея.

 Мета:

  •    дати студентам інформацію про особливості літератури античності, про видатних представників античної культури та їх вплив на українську літературу й світовий літературний процес, про відомих українських перекладачів творів античності;
  •    розвивати уміння аналізувати ідейно-тематичний зміст, сюжет, особливості композиції, проблематику поеми «Одіссея», обговорювати філософсько-етичні проблеми, порушені у творі;
  •    виховувати сприйняття прочитаного твору в контексті античної доби й сучасної культурної ситуації, усвідомлення ролі античності в розвитку української і світової культури.

Вид заняття: практичне заняття.

МТЗ: Комп'ютер, проектор, посібник Горобченко І.В. «Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас» для студентів (1 на парту).

Джерела та література

  1. Програма для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання / [голова авт. кол. Юлдашева Л.П.]. 2017. 63 с.
  2. Ісаєва О.О. Зарубіжна література. Рівень стандарту : підруч. для 10 кл. закладів загальної середньої освіти / О.О. Ісаєва, Ж.В. Клименко, А.О. Мельник. — К. : УОВЦ «Оріон», 2018. — 288 с.
  3. Горобченко І.В. Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас (за новою програмою) / І.В. Горобченко. — 2018. — 30 с.
  4. Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка [Електронний ресурс] : експрес-уроки літератури. "Троя" / Ольга Ніколенко // Режим доступу : http://pnpu.edu.ua/ua/SMCtf_lesson.php. — Назва з екрана.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент.

 

II. Мотивація навчальної діяльності.

2.1. Перегляд експрес-уроку О.Ніколенко «Троя».

 

- Які з крилатих висловів, згаданих лектором, ви часто використовуєте у мовленні?

- Як ви вважаєте, про літературу якого періоду ми з вами сьогодні будемо говорити?

- Як ви вважаєте, чи вплинула культура та література античності на творчість митців наступних періодів? Обґрунтуйте вашу думку.

 

III. Оголошення теми й мети заняття.

3.1. Слово викладача.

Дійсно, сьогодні ми з вами поговоримо про етапи й шедеври античності, помандруємо сторінками «Одіссеї» Гомера. Визначимо й обґрунтуємо, які елементи наявні в «Одіссеї». Також ви дізнаєтеся, які людські чесноти прославляли люди в античний період, а також вади, які засуджували. І, звичайно ж, проаналізуємо образ Одіссея.

 

IV. Актуалізація опорних знань.

4.1. Бесіда. Заповнення таблиці «Знаю - Хочу дізнатися»

- Що вам відомо про літературу античності?

- Які асоціації викликає у вас згадка про цей період?

- Що ви хочете дізнатися про літературу античності та поему Гомера «Одіссея»?

- Заповніть таблицю «Знаю - Хочу дізнатися». А в кінці заняття ми порівняємо здобуті знання з очікуваннями.

Знаю

Хочу дізнатися

 

 

 

V. Сприйняття та засвоєння нового навчального матеріалу.

5.1. Повідомлення студентів про літературу та культуру античності.

- Уважно слухайте повідомлення одногрупників, конспектуйте почуте.

 

5.2. Фронтальне опитування.

- Назвіть ім'я поета-співця, за честь називатися батьківщиною якого в давнину змагалися сім грецьких міст.

- Які відомості з біографії Гомера вас вразили? Чому?

 

5.3. Завдання з QR-кодами.

  • Відкрийте сторінку 3 посібника Горобченко І.В. «Цікаві завдання із QR-кодами. 10 клас». Відскануйте перший QR-код, з'ясуйте, у чому полягає суть поняття «Гомерівське питання». Випишіть тлумачення в зошити.
  • Виконайте завдання. Відскануйте QR-коди, дайте відповіді на запитання, записавши їх у зошити.

 

5.4. Обговорення записаних відповідей. Опитування ланцюжком.

 

VI. Закріплення набутих знань, умінь та навичок.

6.1. Робота з підручником.

 - Опрацюйте матеріал теми, розміщений у підручнику. Випишіть у зошити цікаві відомості, які є для вас новими.

 

6.2. Завдання з QR-кодом.

- Виконайте останнє завдання сторінки 3 посібника. Перегляньте ілюстрації до твору, підпишіть цитатами з «Одіссеї».

 

VII. Домашнє завдання.

Опрацювати біографію Данте Аліґ’єрі, заповнити опорну схему.

Прочитати уривок з поеми «Божественна комедія» (Пекло, І, V).

* Створити інфографіку з теми заняття.

* Написати міні-висловлення «Вчинок Одіссея, який вразив мене найбільше». 

 

VIII. Підбиття підсумків заняття.

8.1. Інтерактивний прийом «Мікрофон». Аналіз реалізації очікувань (з таблиці «Знаю - Хочу дізнатися»).

 

docx
Додано
2 серпня 2018
Переглядів
3270
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку