Заняття-фантазія
з елементами дослідництва
«Симетрія в фантазійній композиції.
Дудлінг «Чарівне перо»
Автор: Захваткіна Катерина Олексіївна
Заклад:МКПНЗО «Центр дитячої творчості «Надія»
Конспект заняття розраховане на дітей початкового рівня навчання позашкільного навчального закладу.
Мета заняття:
Завдання заняття:
Методи і прийоми: наочні, словесні, практичні.
Демонстраційний матеріал, роздатковий матеріал: ілюстрації симетричних та асиметричних малюнків, ілюстрації пудлінгу та зентанглу, шаблони-заготовки для кожної дитини «Чарівне перо»
Матеріали та обладнання для дітей: олівці, фломастери або маркери, ластик.
План заняття
Хід заняття.
Дорогі діти, сьогодні на занятті ми познайомимося з поняттям «Симметрія».
Давайте разом визначимо ціль нашого уроку (варіації дітей)
- з'ясувати, що таке симметрія,
- де в житті ми з нею зустрічаємося?
Для досягнення поставленої цілі нашого заняття ми використаємо приклади. Подивіться на них уважно. Які особливості ви примітили?
(перегляд прикладів з симетричними предметами та асиметричніми)
- Подивіться на ці геометричні фігури, назвіть їх.
- Кожну фігуру я можу зігнути навпіл. Якщо я знов розкрию її ви можете побачити лінію згибу. Ця лінія називається вісью симетрії. Вісь симетрії зустрічається в нашому житті не тільки в геометричних фігурах, її можна зустріти всюди; в природі, в предметах, що оточують нас.
Симетрія - це закономірне розташування частин форми щодо центру або осі.
- Уважно подивіться на метелика, крила у метелика однакові, тобто симетричні, назвіть ще симетричні предмети. (відповіді дітей)
Асиметрія – це неоднакове розташування частин форми відносно центру або осі.
Сьогодні в нашій практичній роботі ми будемо використовувати ці поняття – симетрія та асиметрія. Але малюнок ми будемо малювати незвичайний! Це буде малюнок-фантазія. Малюнок в техніці дудлінг та зентангл.
Дудлінг - це політ фантазії, те, що прийнято називати уявою. Дудлінг (від англійського doodle – несвідомий малюнок) – це малювання за допомогою простих елементів (кружечків, закорючек, ромбів, крапочок, паличок та ін.). У цьому і полягає легкість. Проте з цих простих елементів можуть складатися складні композиції, що вражають уяву. Але в основному це несвідомий малюнок, що дозволяє «відключити мозок», що відкриває дорогу чистій творчості, не скутій правилами.
Зентангл - це абстрактний художній мініатюрний твір, яке створюється з візерунків, що не мають смислового навантаження, на аркуші паперу для малювання. Малюнок в стилі зентангл повторює орнаменти, лінії, кола та інші форми, кожна з яких має назву «Тангль». Тангль з'єднуються між собою в химерні візерунки.
Малювання в таких техніках - це можливість розслабитися, зменшити ритм божевільного життя, а також створити чудові витвори мистецтва.
Результати досліджень показують, що він покращує пам'ять, стимулює творчі здібності, піднімає настрій, заспокоює в стресових ситуаціях і може бути використаний як інструмент управління гнівом. Тим, хто працює з великим об'ємом інформації, зентангл допомагає «перезавантажити» мозок - ніби ви задрімали і прокинулися свіжими, повними сил.
Крім того, відточуючи штрихи, удосконалюючи свої візерунки і малюнки, ви коригуєте зорово-моторну координацію, яка необхідна для малювання, так що зентангл допомагає набути впевненості в собі.
Зараз кожний з вас отримує шаблон із зображенням чарівного пера. Скажіть, будь ласка, це симетричне зображення або асиметричне? (відповіді дітей)
Так, шаблон містить симетричне зображення пера. Ваше завдання доповнити цей малюнок своїми елементами – лініями, фігурами, візерунками, а потім можна їх розфарбувати. Або можна залишити зображення графічним (Повторення – що таке графіка?)
Зображення пера можна складати симетрично (показати приклад) або асиметрично (показати приклад).
Наприкінці заняття ви нам розповісте, яка композиція у вас вийшла – симетрична або асиметрична.
А оскільки ми малюємо чарівне перо, воно у вас буде дуже гарне та фантазійне, протягом роботи ви можете загадати бажання. Чарівне перо неодмінно виповнить ваше бажання!
Відбувається індивідуальна практична робота вихованців.
Перегляд робіт, відповіді учнів на питання:
- Що таке симетрія?
- Яка композиція у вас вийшла?
- Що в сьогоднішньому занятті сподобалось та запам’яталось вам більш за все?
Схвалення роботи дітей, створення ситуації успіху. Подяка за урок
Підсумкова робота педагога: перегляд робіт учнів, аналіз ступеню розвитку фантазії у дітей. Які малюнки вийшли більш фантазійними? В кого з дітей виникли труднощі в створенні композиції?
Додатки до заняття