Заняття-фантазія з елементами дослідництва «Симетрія в фантазійній композиції. Дудлінг «Чарівне перо»

Про матеріал
Конспект заняття з образотворчого мистецтва,розрахованого на дітей початкового рівня навчання позашкільного навчального закладу.
Перегляд файлу

Заняття-фантазія

з елементами дослідництва

«Симетрія в фантазійній композиції.

Дудлінг «Чарівне перо»

 

Автор: Захваткіна Катерина Олексіївна

Заклад:МКПНЗО «Центр дитячої творчості «Надія»

 

Конспект заняття розраховане на дітей початкового рівня навчання позашкільного навчального закладу.

 

Мета заняття:

  • Навчальна: створити умови для формування первинного уявлення про симетрію та  її використання, вивчення нового поняття «дудлінг»
  • Розвиваюча: розвивати алгоритмічне мислення для малювання симетричних зображень, розвиток фантазії.
  • Мотиваційна: спонукати інтерес до вивчення образотворчого мистецтва.
  • Діагностична: виявити та проаналізувати ступінь розвитку фантазії у дітей початкового рівня навчання

 

Завдання заняття:

  • Виховне - розвиток пізнавального інтересу.
  • Навчальне - познайомитися з поняттям симетрія та асиметрія, симетричні фігури, навчити визначати симетричні та асиметричні композиції; розвиток художніх навичок.
  • Розвиваюче - розвиток конструкторського, просторового  мислення, уваги, уяви та фантазії.

 

Методи і прийоми: наочні, словесні, практичні.

 

 Демонстраційний матеріал, роздатковий матеріал: ілюстрації симетричних та асиметричних малюнків, ілюстрації пудлінгу та зентанглу, шаблони-заготовки для кожної дитини «Чарівне перо»

 

Матеріали та обладнання для дітей: олівці, фломастери або маркери, ластик.

 

 

План заняття

  1. Організайційний момент. Перевірка готовності учнів
  2. Теоретична частина.
  • Що таке симетрія та асиметрія. Де в житті ми можемо спостерігати симетрію. Як зображати симетрію в малюнках, поняття вісі симетрії.
  • Що таке дудлінг і зентангл.  Як створювати дудлінг-малюнки
  1. Практична частина. Створення малюнку «Чарівне перо» в стилі дудлінг на основі симетричного шаблону
  2. Підведення підсумків заняття. Перегляд робіт. Аналіз ступеню розвитку фантазії у кожного вихованця

 

 

 

Хід заняття.

  1.      Організаційна частина.

 

  1.      Теоретична частина.

Дорогі діти, сьогодні на занятті ми познайомимося з поняттям «Симметрія».

 

Давайте разом визначимо ціль нашого уроку (варіації дітей)

- з'ясувати, що таке симметрія,

- де в житті ми з нею зустрічаємося?

 

Для досягнення поставленої цілі нашого заняття ми використаємо приклади. Подивіться на них уважно. Які особливості ви примітили?

(перегляд прикладів з симетричними предметами та асиметричніми)

- Подивіться на ці геометричні фігури, назвіть їх.

 

- Кожну фігуру я можу зігнути навпіл. Якщо я знов розкрию її ви можете побачити лінію згибу. Ця лінія називається вісью симетрії. Вісь симетрії зустрічається в нашому житті не тільки в геометричних фігурах, її можна зустріти всюди; в природі, в предметах, що оточують нас.

 

Симетрія - це закономірне розташування частин форми щодо центру або осі.

- Уважно подивіться на метелика, крила у метелика однакові, тобто симетричні, назвіть ще симетричні предмети.  (відповіді дітей)

 

Асиметрія – це неоднакове розташування частин форми відносно центру або осі.

 

Сьогодні в нашій практичній роботі ми будемо використовувати ці поняття – симетрія та асиметрія. Але малюнок ми будемо малювати незвичайний! Це буде малюнок-фантазія. Малюнок в техніці дудлінг  та  зентангл.

 

Дудлінг - це політ фантазії, те, що прийнято називати уявою. Дудлінг (від англійського doodle – несвідомий малюнок) – це малювання за допомогою простих елементів (кружечків, закорючек, ромбів, крапочок, паличок та ін.). У цьому і полягає легкість. Проте з цих простих елементів можуть складатися складні композиції, що вражають уяву. Але в основному це несвідомий малюнок, що дозволяє «відключити мозок», що відкриває дорогу чистій творчості, не скутій правилами.

Зентангл - це абстрактний художній мініатюрний твір, яке створюється з візерунків, що не мають смислового навантаження, на аркуші паперу для малювання. Малюнок в стилі зентангл повторює орнаменти, лінії, кола та інші форми, кожна з яких має назву «Тангль». Тангль з'єднуються між собою в химерні візерунки.

 

Малювання в таких техніках - це можливість розслабитися, зменшити ритм божевільного життя, а також створити чудові витвори мистецтва.

 

Результати досліджень показують, що він покращує пам'ять, стимулює творчі здібності, піднімає настрій, заспокоює в стресових ситуаціях і може бути використаний як інструмент управління гнівом. Тим, хто працює з великим об'ємом інформації, зентангл допомагає «перезавантажити» мозок - ніби ви задрімали і прокинулися свіжими, повними сил.

Крім того, відточуючи штрихи, удосконалюючи свої візерунки і малюнки, ви коригуєте зорово-моторну координацію, яка необхідна для малювання, так що зентангл допомагає набути впевненості в собі.

 

  1.      Практична частина.

Зараз кожний з вас отримує шаблон із зображенням чарівного пера. Скажіть, будь ласка, це симетричне зображення або асиметричне? (відповіді дітей)

Так, шаблон містить симетричне зображення пера. Ваше завдання доповнити цей малюнок своїми елементами – лініями, фігурами, візерунками, а потім можна їх розфарбувати. Або можна залишити зображення графічним (Повторення – що  таке графіка?)

Зображення пера можна складати симетрично (показати приклад) або асиметрично (показати приклад).

Наприкінці заняття ви нам розповісте, яка композиція у вас вийшла – симетрична або асиметрична.

А оскільки ми малюємо чарівне перо, воно у вас буде дуже гарне та фантазійне, протягом роботи ви можете загадати бажання. Чарівне перо неодмінно виповнить ваше бажання!

 

Відбувається індивідуальна практична робота вихованців.

 

  1.      Підведення підсумків, рефлексія.

Перегляд робіт, відповіді учнів на питання:

- Що таке симетрія?

- Яка композиція у вас вийшла?

- Що в сьогоднішньому занятті сподобалось та запам’яталось вам більш за все?

 

Схвалення роботи дітей, створення ситуації успіху. Подяка за урок

 

Підсумкова робота педагога: перегляд робіт учнів, аналіз ступеню розвитку фантазії у дітей. Які малюнки вийшли більш фантазійними? В кого з дітей виникли труднощі в створенні композиції?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки до заняття

 

 

                

 

 

 

 

 

 

 

 

                    

 

                                 

 

 

docx
Додано
25 лютого 2019
Переглядів
1649
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку