Конспект заняття з пізнавальної-дослідницької діяльності
для дітей середнього дошкільного віку
Вихователь
Омельяненко Г.С.
Київ
2020
ОСВІТНІ ЗАВДАННЯ:
- Розвивати зв’язне мовлення дітей, удосконалювати вміння відповідати на запитання;
- Розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, увагу.
- Виховувати інтерес до речей, які нас оточують, допитливість, спостережливість, уважність.
- Розвивати дрібну моторику рук.
- Закріплювати знання кольорів, форм об'єктів, розмірів, вміння орієнтуватися у просторі
- Поглибити знання про призначення ґудзиків, їх різноманітність по розміру, формі, кольору, вчити співвідносити число з кількістю, визначати величину та користуватися термінами «найбільший, трохи менший, найменший».
- Розвивати креативне та творче мислення,бажання пізнавати нове
- Вчити утворювати множину; закріпити вміння складати короткі та довгі речення; визначати кількість звуків у слові.
- Виховувати вміння розуміти себе та інших
МАТЕРІАЛИ: ємність з ґудзиками, мініатюрні фігурки (як в «Кіндер-сюрприз»), конструктор «Лего».
ХІД ЗАНЯТТЯ:
І. Організація групи
Вихователь: Подивіться один на одного, посміхніться, доторкніться своїми долоньками один до одного зі словами: «Привіт, це я!». (Діти вітаються один з одним і з педагогом.)
ІІ. Мотивація діяльності. Сюрпризний момент.
Звучить таємнича музика
Вихователь: Я запрошую вас на прогулянку в одну незвичайну чарівну країну. Чуєте, дітки, хтось кличе на допомогу (чується голос, що кличе на допомогу)! В нашу чарівну країну проникла зла чаклунка! Вона зачарувала всю країну, її жителів на ґудзики. Дивіться, який сильний дме вітер, всі ґудзики збираються в купу. (Діти сідають півколом перед педагогом біля ємності з ґудзиками.)
Вихователь злегка трусить закриту коробку над своїм вухом і вухом дітей, прислухайтесь як шепочуть ґудзики… Чуєте їх розмову? Вони розповідають один одному і нам чудові історії! Вихователь відкриває коробку і висипає діткам в пластикові тарілочки: Покладіть руки долонями вниз на ґудзики і скажіть мені, який у вас зараз настрій? А краще покажіть його голосом. «Дізнайся настрій по голосу». (Діти за допомогою міміки або окремих звуків різної інтонації висловлюють свій настрій.) Вихователь: Ваші руки лежать на ґудзиках. Що ви відчуваєте? Приємно рукам чи ні? (Діти розповідають про свої відчуття.) Вихователь: На що схожі ґудзики? З чого вони складаються? Що можна робити з ґудзиків? Чи подобається вам грати з ґудзиками? (Відповіді дітей.) Давайте розглянемо наші ґудзики, які вони? (Спостереження дітей.) Дійсно, ґудзики різних кольорів, різної форми. Ви правильно помітили, що у всіх різна кількість дірочок. Знайдіть мені ґудзик з найменшим кількістю дірочок. Знайдіть мені ґудзик з найбільшою кількістю дірочок. Покажіть червоний (круглий, твердий і так далі) ґудзик. Які ви молодці, от як швидко все ґудзики вивчили!
Гра «Маленькі дизайнери»
Завдання 1: Викладіть ґудзики, що лежать перед вами, в пряму лінію.
Завдання 2: Покладіть їх так, щоб вийшла хвиляста лінія (перетворилася в коло, квадрат і т. П.) Чим відрізняються ґудзики, що лежать перед вами?
Діти: формою, розміром, кольором, різною кількістю отворів.
Завдання 3: А тепер давайте розкладемо ґудзики за своїми будиночками. У вас дві тарілочки, на дні яких намальовані дві і чотири точки. Давайте ми з вами розсортуємо ґудзики за кількістю отворів. Кількість точок на дні тарілочки, позначає кількість отворів на ґудзику. Молодці! Впоралися!
Гра «Ґудзикова руханка»
(біля кожної дитини стоїть пластикова тарілочка з ґудзиками)
поводіть долонями по поверхні; захопіть ґудзики в кулаки, трошки підніміть і розтисніть кулаки; занурюйте руки глибше в « ґудзикове море» і «поплавайте» в ньому; потріть ґудзики між долонями; пересипайте їх з долоні в долоню; спочатку однією рукою, а потім іншою, потім двома руками захопіть трішки ґудзиків і відпустіть; беріть у руки по одному ґудзику: великий, витягнутий, квадратний, гладенький, перекочуйте їх між долонями, поступово збільшуючи швидкість. А тепер перемістіть коробку на підлогу:
глибоко занурюйте ноги в ґудзики, поворушіть пальцями ніг; перебирайте ґудзики пальцями ніг; захопіть ґудзики пальцями ніг, підніміть і розтисніть пальці. Який у вас настрій? Вам сподобалась гра?
Спробуємо роз чаклувати ґудзики за допомогою скоромовки:
Ґава ґудзика на ганку
Загубила на світанку.
Ґава ґудзика шукала
Гелготала, гелготала.
Ґава ґудзик відшукала
І в гніздо собі поклала.
Вихователь: Щось не вийшло роз чаклувати! Можливо для того аби роз чаклувати ґудзики потрібно виловити золоту рибку? Спробуємо!
Гра «Рибалка»
В ґудзиковому морі наші руки допоможуть нам виловити рибку-ґудзичок. Опустіть руки. Яку рибку впіймали? Велику чи маленьку? Гладеньку чи ні? Круглу чи квадратну? Якого кольору «рибка»? Вона легка чи важка?
Тепла чи холодна? Ви добре запам’ятали свою рибку? Зараз ми перемішаємо наших рибок в акваріумі, заплющимо очі. Чи зможете, опустивши руку в акваріум, впізнати свою «рибку»? А свого сусіда? Молодці!
Гра «Малюємо картинку ґудзиками»
Золота ґудзикова рибка знає чого може боятися Чаклунка. В наших силах оживити купку з ґудзиків. Ви можете зробити з них казкових тварин, або людей або машини. Вперед!(Діти розгрібають купку з ґудзиків і складають з них геометричні фігури, літери, будиночки, фантазують.) Вихователь пропонує розглянути картинку, ставить запитання по картині.
Гра «Шнурівка»
Вихователь: А тепер наше завдання одягти ґудзики. Завдання кожного гравця – нанизати на нитку ґудзик таким чином, щоб нитка проходила через усі дірочки відповідала заданим схемам.
Гра «Побудуй LEGO- Ґудзонію»
Що ж, ми роз чаклували жителів! А щоб, жителям країни, в яку ми потрапили, не було сумно, я пропоную вам побудувати чарівне місто і повернути сюди радість і веселощі.(Вихователь пропонує конструктор «Лего», коробочки з ґудзиками, діти будують з їхньою допомогою будинку, ліси, поля, річки.)
ІІІ Підведення підсумків заняття
Вихователь: Дітки, які ж ви молодці! Як ви думаєте, який тепер у жителів настрій? А який настрій у вас?(Відповіді дітей.) Ось і закінчилася наша гра. Залишається тільки попрощатися.(Діти роблять пірамідку з кулачків, все разом промовляють: «До побачення!».)