Заняття – гра «Хрестики-нулики»

Про матеріал
Заняття – гра «Хрестики-нулики» "Сучасний транспорт". Методична розробка
Перегляд файлу

 

УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ НІЖИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

СТАНЦІЯ ЮНИХ ТЕХНІКІВ

 

 

 

 

 

 

 

 

Заняття – гра «Хрестики-нулики»

Сучасний транспорт

 

 

 

 

МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА

 

 

 

 

 

АВТОР:

Сидорець

Тетяна Володимирівна,

керівник гуртка

 

 

 

 

 

Ніжин


Вступ

 

     Ось і знову канікули. Безтурботна дітвора висипала в місто: хто до не дуже чистої річки, хто грається у дворах, хто тиняється по вулицях, скверах, парках, а хтось, рятуючись від спеки та безділля, – поїхав у село до рідних у гості. І тільки не багатьом щасливчикам батьки уже влаштували справжній відпочинок – відправили до Криму,  чи в Карпати. А яка ж „вимальовується” перспектива подальшого відпочинку дітей?

     В нашому місті кожний рік відкриваються дитячі  пришкільні оздоровчі табори.

ДОТ – пришкільний виховний заклад, який сприяє школі в організації оздоровлення, активного відпочинку, задоволення потреб дітей і підлітків у літній період.

     Складовою виховної роботи в таборі є організація гурткової роботи. Залежно від умов та можливостей плануються щоденні заняття гуртків.

     Оздоровчий табір дає можливість вільно вибирати заняття улюбленою справою кожній дитині. В оздоровчих таборах проводимо заняття гуртків, які не потребують особливої матеріальної бази, але є корисними у задоволенні інтересів дітей.

      Дана методична розробка розрахована на дітей віком 8 -12 років. Цей вік – вік кипучої енергії, активності, великих задумів, великих справ.

     Матеріал, що пропонується, допоможе не тільки керівникам гуртків, а й педагогам-організаторам виховувати у дітей доброзичливість, повагу, товариськість у ставленні до людей, працювати у колективі, доводити розпочату справу до кінця, розвивати естетичні почуття, творчі здібності.

 

 

Мета  заняття:

 

       Створити у дітей емоційний настрій, привнести гру, романтику в їхнє повсякденне життя; виявити творчі інтереси, захоплення дітей, розвивати ерудицію, уяву, пам’ять; виховувати дисциплінованість при грі, заохочувати їх допитливість, навчити працювати в команді.

 

Форма проведення: гра-конкурс.

 

Обладнання: поле з конкурсами (додаток 1); п’ять карток з хрестиками і п’ять з нуликами; два ватмани, два маркери; два комплекти деталей літака (додаток 2); цифри від нуля до дев’яти; картки з відгадками (додаток3); слова на карточках ; два комплекти геометричних фігур; дитячі іграшки: автомобіль та поїзд; дві дитячі машинки, прив’язані нитками до олівців.


Сьогодні у нас незвичайне заняття, ми будемо грати в цікаву гру «Хрестики-нулики». Хто вміє грати в цю гру?

Нашу групу ми поділимо на дві команди: перша команда - нулики, друга – хрестики. А для того, щоб визначити, хто має право першого ходу, та хто яким знаком буде грати, ми проведемо жеребкування. Яка команда дістане карточку з хрестиком, ним і буде грати, та отримає право першою обирати конкурс.

На ватмані розкреслюється і малюється поле з конкурсами. (Додаток 1)

Перед гравцями розкладаються карточки з номерами від  одного до дев’яти, котрі відповідають певному конкурсу. Перша команда тягне карточку, щоб визначити на якому полі грати.

Правила гри. На полі з дев’яти клітинок команди повинні виставляти хрестики й нулики, доки не утвориться лінія з трьох однакових значків.  На полі прикріплюється знак команди яка перемогла в конкурсі. Наступний хід робить команда яка програла.

І так починаємо.

 

Перший конкурс «Художник»

 

Художником хочеш ти стати?

Для цього потрібен талант – малювати

Предмет ти такий маєш вивчати

Майстерність свою зумій показати

Кожна команда повинна колективно намалювати трактор. Для цього командам потрібно вишикуватись у колону по одному, розрахуватись по черзі. Кожен має запам’ятати свій номер і відповідне завдання, яке йому потрібно намалювати. А робиться це таким чином: учасник команди, просунувши руки у вирізи на ватмані, виконує дане йому завдання і  передає наступному учаснику. Перший малює колеса, другий – фари, третій - колеса для причепа, четвертий – кабіну, п’ятий – причеп, шостий – трубу, сьомий малює двері…

Журі оцінює швидкість та якість виконаного малюнку.

 

Другий конкурс «Авіаконструктор»

 

В кожній команді обирають головного авіаконструктора, який повинен зібрати модель літака із завчасно приготовленими деталями. На це завдання дається 10 хвилин. Виграє той, хто зробить роботу якісніше та швидше. А вся команда готує захист роботи. Можливо і в жартівливій формі. (Додаток 2)

 

 

 

 

 

Третій конкурс «Знавці»

 

Це завдання на швидкість і вправність. Команді роздаються цифри від нуля до дев’яти. Ведучий задає запитання, відповідь на яке буде цифра, члени команди повинні швидко відгадати і показати цю цифру.

Питання.

1. Скільки коліс у моноцикла?

    а) Два

    б) Одне

    в) Три

2. Скільки рейок використовується в монорейковій дорозі?

    а) Одна

    б) Дві

    в) Три

3. На яку найбільшу висоту висуваються драбини пожежних машин?

    а) 15 м

    б) 30 метрів

    в) 60 м

4. Яку швидкість розвивав перший паровоз «Ракета» в 1829 році?

    а) 100 км/год

    б) 56 км/год

    в) 47 км за годину

5. Коли з’явилися перші моторолери?

    а) 1930

    б) 1940 році в Італії.

    в) 1950

6. Скільки корпусів у катамарана?

    а) Один

    б) Два корпуса

    в) Три

7. Скільки палуб на круїзному лайнері « Гранд принцеса»

    а) Шість

    б) Вісім

    в) Дванадцять палуб

8. Скільки тонн землі може підняти найбільша вантажівка?

    а) 550

    б) 329 тонн

    в) 100

9. Коли винайшли перший велосипед?

    а) 1817 році

    б) 1839

     в)1886

 

 

 

10. Коли винайдено снігохід?

     а) 1930-х роках

     б) 1960

     в)  1970

11. Коли відправився в плавання перший пароплав?

     а) 1683

     б) у 1783 році

     в) 1883

12.Коли був побудований перший підводний човен?

     а) 1620 р. голландцем Корнелієм Дреббелом.

     б) 1776

     в) 1855

13. Коли відбувся перший повітряний політ?

     а) 1783 р. на аеростаті Пілатом де Розьє і маркізом д’Арландом.

     б) 1856

     в) 1940

14. Коли був збудований перший автомобіль?

     а) 1805

     б) 1895 р. німецьким інженером Карлом Бенцем

     в) 1908

15. Найдовший автомобіль

     а) 8

     б) 30,48 метрів – лімузин класу люкс

     в) 42

16. Коли з’явився перший мотоцикл?

     а) 1868 р. з невеличким паровим двигуном

     б) 1885

     в) 1903

17. Скільки людей можна розмістити  на одному велосипеді?

     а) 5

     б) 2

     в)10 людей («Декуплет»)

18. Коли був побудований перший літак?

     а) 1783

     б) 1903 р. американцями братами Райтами

     в) 1937

 

Четвертий конкурс «Відгадайка»

 

Командам роздаються картинки з відгадками. Ведучий загадує загадки і команди по черзі піднімають картинки з відгадками.  Виграє та команда, яка найбільше дасть правильних відповідей.(Додаток 3)

 

ЗАГАДКИ

 

  1.        На доріжці розігнався,

в небо, наче птах, піднявся.

Через море швидко лине

В інші землі та країни

                     (Літак)

2.Срібна стрічечка лежить,

ланцюжок по ній біжить.

І на станціях гудок

Подає той ланцюжок.

                      (Рейки і поїзд)

3. По полю бродить, зерно молотить,

Жне, косить, але хліба не просить.

                      (Комбайн)

4. Без рук, без ніг, на животі

Повзе, ще й інших везе.

                      (Човен)

5. Не автобус і не віз,

Маю четверо коліс,

Вік з дорогою дружу

Все по ній кудись біжу.

                       (Автомобіль)

  1.        По лижні ковзнули ніжки,

Ми подумали – стоніжка,

Та помітили, що ріжки

Має дивна ця стоніжка, що вхопилася за дріт,

І мерщій помчали в світ.

                       (Електричка)

  1.        Що за диво – самоходи?

вниз і вгору возять сходи,

варто на східці лиш стати,

можна в подорож рушати

                      (Ескалатор)

  1.        На будові помагає,

Богатирську силу має,

Він на поверх будь-який

Подає вантаж тяжкий

                       (Кран підйомний)

  1.        Ходить полем з краю в край,

Ріже чорний коровай

                        (Трактор)

  1.   Летить птах через ліс,

Через дах – на полі сідає.

                         (Літак)

  1.   Стукотить, грюкотить,

Мов сто коней біжить.

                          (Поїзд)

 

  1.   Біжать чотири брати,

переднім не втекти,

а заднім не догнати

                           (Колеса в машині)

  1.   Застрибнути на ходу в нього можна,

А вистрибнути на ходу з нього не можна.

Що це? 

                              (Літак)

  1.   Не махає крильми, а літає,

Не птах, а птахів обганяє.

                           (Літак)

  1.   Не звір, не птиця.

Ніс мов спиця.   (Літак)

 

П’ятий  конкурс «Показуха»

 

Покажи мені мобілку,

Трактор чи автомобіль.

Можеш бігати, стрибати

Лиш би слова не сказати.

Ведучий роздає по картці з назвами предметів для кожного учасника.

Учасники повинні зобразити задану річ без слів, лише жестами та мімікою, тобто рухами рук, ніг, тулуба, виразом обличчя, а інша команда повинна відгадати цей предмет. Оцінюється  майстерність показу, дотримання правил, а іншій команді правильність відповіді.

Слова на карточках: літак, паровоз, будівельний кран, швидка допомога, пожежна машина, комбайн, мотоцикл, катамаран, вантажівка, ракета, електричка, мобілка, радіо, велосипед.

 

Шостий конкурс мозаїка «Сучасний транспорт»

 

Кожній команді роздається однакова кількість геометричних фігур. Задача команд за 10 хв. скласти найбільшу кількість силуетів сучасного транспорту.

 

Сьомий конкурс «Чудо – колесо»

 

Кожній команді необхідно скласти найбільшу кількість слів, використовуючи букви зі слова КОЛЕСО. На завдання дається дві хвилини.

 

Восьмий конкурс «Чорний ящик»

 

Темний він, чорніший ночі – ящик

Треба відгадати враз,

Що сховалося за очі

Притаїлося від нас!

У ящику знаходиться певний предмет. Кожен член команди повинен відгадати предмет, що знаходиться в ящику. При цьому він має право задати одне запитання, на яке ведучий зможе відповісти «так» або «ні». (Автомобіль, поїзд)

 

Дев’ятий конкурс «Автогонки»(конкурс капітанів)

 

Капітани наші-славні водії

Люблять перегони, хоч іще малі

Дві дитячі машинки прив’язують нитками до олівців. Капітани команд повинні якнайшвидше довести свою машинку до фінішу, рухаючи її методом наматування нитки на олівець.

 

 


Література

 

  1. Коваленко Е.І., Конончук А.І. Методична робота в літньому оздоровчому таборі. – Київ, 1997р.
  2. Велика книга знань. – Київ: «Махаон – Україна», 2007р.
  3. Дитяча енциклопедія. –Харків: Фоло, 2006р.
  4. «Розкажіть онуку»: Бібліотечка вихователя, 2005р.

1

doc
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
1420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку