Заняття – гра
на тему: «Краса людини: зовнішня і внутрішня»
Мета: Розкрити поняття «краса людини, її зовнішні та внутрішні сторони; переконати дітей, що не тільки природні дані роблять людину привабливою; обговорити, які риси треба виховати в собі, щоб бути привабливим; розвивати мислення, мовлення, пам’ять; виховати в учнів почуття прекрасного.
Обладнання: відео матеріал, пазли, інтерактивна гра «Краса».
Хід заняття-гри
Вихователь/Вчитель: Для повноцінного життя людині потрібна не лише звичайна їжа, але й духовна. Людина завжди прагне до краси і гармонії.
Відповідаючи на питання «Що таке краса?», люди називають гарне обличчя, модний одяг, а дехто з досвідчених – красу душі, красу мови. Що можна вважати красивим? Навряд чи хтось точно зможе відповісте на це запитання. Скільки людей - стільки ж думок. Те, що одна людина вважає красивим, іншій може здаватися потворним, і навпаки.
Отже, є зовнішня краса – та яку ми бачимо, милуємось, а є внутрішня краса – це та, яку ми відчуваємо.
1.Відео «Краса людини»
2.Інтерактивна гра(старша група розміщає зображення, а 1 клас підписи)
Зовнішня Внутрішня
Зовнішність Щирість
Одяг Щедрість
Гарна хода Любов
Чуйність
Співчуття
Ласка
3.Пазли(старша група складає пазл , а 1 клас прислів’я про внутрішню красу людини)
1.Не одежа красить людину, а добрі діла.
2.Все добре переймай, а зла уникай.
4. «Асоціативний кущ»
1. Чуйність (якщо переважає чуйність, то немає кривди і болю)
2.Любов (якщо в світі є любов, то діти ростуть щасливі та радісні)
3.Щедрість (якщо у світі переважає щедрість, то в світі немає голоду, бо щедрий поділиться з усіма.)
4.Щирість (якщо переважає щирість, то немає брехні, є правда і всі серця відкриті і чесні)
5.Прихильність (якщо є прихильність , то всі поважають один одного)
6.Співчуття (люди допомагають один одному, кажуть щирі і добрі слова)
7.Ласка (якщо переважає ласка, то не буде жодного черствого серця, а буде тепло і затишок).
5.Обговорення проблемних ситуацій
1ситуація
Вітя приніс до школи альбом з марками. Діти розглядали їх. Раптом підбіг Максим і, схопив альбом, побіг.
2 ситуація
Йдучи по сходах, Вітя штовхнув Оленку. Оленка впала і заплакала. Тому ,що їй було боляче. Вітя обізвав її плаксою.
3 ситуація
-Діти, перед вами два портрети одного і того ж самого хлопчика. Який вам більше подобається ? Чому?
(На першому- похмурий, злий. На другому – веселий, з посмішкою)
6. Гра «Добрі чарівники»
- А зараз я пропоную вам стати добрими чарівниками .У мене є чарівна паличка.Кожен із вас буде передавати паличку іншому і називати тільки хороші вчинки дітей класу або ваших друзів.
- Бачите , як багато в нас гарного, доброго. Намагатимемось і надалі берегти і примножувати ці добрі вчинки. Щоб ваші обличчя були завжди радісні від того, що ви зробили доброго, а на обличчі ніколи не зникла усмішка.
7. Гра «Добрі і погані вчинки»
- Зараз я запропоную запитання, а ви, якщо так вчинить добра людина, плеснете в долоні, а якщо так може вчинити невихована людина, то залишитеся сидіти спокійно.
-Молодці, ви дійсно виростете хорошими людьми.
ІV. Підсумок уроку «Мікрофон»
- Як зробити так, щоб добро на планеті Земля примножувалося?
Можливі відповіді дітей:
• самому робити добрі вчинки (допомагати близьким, друзям);
• вирости гарною, доброю людиною;
• щодня робити хоч маленькі, проте добрі справи.
V. Побажання
«Сьогодні, прощаючись один із одним, ми поділимося краплиною власної доброти». Діти складають долоні, дмухають на них й передають один одному «краплинку» власної доброти.