Заняття гуртка інтегроване з предметами «УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА» та «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО» (для вихованців 5 класу)

Про матеріал

ПЛАН-КОНСПЕКТ до заняття гуртка та інтегрованого уроку

З ПРЕДМЕТІВ «УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА» ТА

«ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО»

Перегляд файлу

ПЛАН-КОНСПЕКТ

ЗАНЯТТЯ  ГУРТКА «ЧАРІВНІ ФАРБИ»

З ПРЕДМЕТІВ «УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА» ТА

 «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО»

(для вихованців 5 класу)

 

 

                  Олена БЄЛАНОВСЬКА

                               керівник гуртка «Чарівні фарби

вчитель образотворчого мистецтва

 

Тема:

Ілюстрації до улюбленої книжки

Мета:

Забезпечення інтеграції змісту шкільної та позашкільної  освіти.

Набуття вихованцями ключових компетентностей засобами образотворчого мистецтва, а саме:

пізнавальної – виховання пізнавального інтересу, культури спілкування, вміння працювати в колективі; складати ментальну карту;

практичної – закріплення знань, умінь та навичок малювання ілюстрації та вміння реалізовувати практичні знання; прагнення доводити початі справи  якісно до кінця;

творчої – формування вміння творчо подавати свій задум; розвиток уяви, фантазії дітей, формування естетичного смаку;

соціальної – виховання духовно-моральних цінностей учнів; бережливого відношення до близьких і рідних людей; взаємодопомоги, комунікативних вмінь (уміння працювати в групі)

Методи:

пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, ігрові, проблемно- пошукові

  Тип заняття:

 

засвоєння нових знань,  практичних умінь та навичок

Форма заняття:

 

фронтальна, групова

Матеріально-технічне забезпечення:

 

олівці прості, олівці кольорові, фломастери, гумки, папір формату А1, кольоровий папір, лінійки, ножиці, клей-олівець

Дидактичне забезпечення:

 

роздруковані картки з малюнками по тексту, малюнки героїв казки, ємність з написом «Недороблені справи»

Очікуваний результат:

 

закріплення  знань вихованців за прочитаною  казкою-повістю Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»;

набуття знань про мистецтво ілюстрації

   Навчальна програма:

 

Навчальна програма з позашкільної освіти художньо - естетичного напряму "Образотворче мистецтво". Автор Вержбицька І.В. «Схвалення для використання в позашкільних навчальних закладах»

(протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти

від 25.05.2018 року, лист ІМЗО від 06.06.2018 No 22.1/12-Г-322)

Використані джерела:

 

1).  Малик Галина. Незвичайні пригоди Алі. Повість у трьох книгах. – К. А БА БА ГА ЛА МА ГА, 2020, вид. 8-е.- 224 с.

 

2). Мистецтво ілюстрацій. Поняття книжкової ілюстрації.  [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://cutt.ly/owymvvRw

І. Вступ

(Привітання до дітей, перевірка присутніх та відсутніх. Оголошення теми й мети заняття, розподілення на команди за отриманими номерами)

Перебіг заняття

ІІ. Актуалізація опорних знань вихованців

Керівник гуртка:

   - Сьогодні ми знову завітаємо з вами до країни «Недоладіїї»,

згадаємо її мешканців та допоможемо дівчинці Алі вибратися з цієї країни, та дамо поради як більше туди не потрапляти. З Тетяною Олександрівною на уроці ви добре вивчили  героїв казки і без труднощів подолаєте всі перешкоди. Перед тим, як розпочати нашу подорож, я познайомлю вас з поняттям «ілюстрації». У друкованих виданнях поряд з текстом ми нерідко бачимо малюнки художників або фотографії – ці зображення звуться ілюстрації (від латинського дієслова illustrate – пояснювати).  Це зображення, що пояснюють або доповнюють зміст тексту.

- Ви пам’ятаєте ілюстрації героїв  нашої казки? (Відповіді дітей)

- На частку художника книги випадає відповідальне    завдання – втілення засобами образотворчого мистецтва ідейно-художнього задуму, змісту літературного тексту і створення художньо-декоративного вигляду книги. Тільки гармонійне поєднання цих двох сторін книжкової графіки створює повноцінну книгу.

ІІІ. Основна частина

Розповідь керівника гуртка

Керівник гуртка:

- А зараз,  діти,  ми з вами будемо складати карту подій в Недоладіїї, використовуючи принципи ментальної карти. Ментальні карти – це зручна технологія візуалізації та альтернативний спосіб запису великих масивів інформації. Автор цієї методики – відомий англійський психолог Тоні Б'юзен. Саме він, на початку 70-их років ХХ сторіччя зайнявся розробкою цієї методики. Це унікальна технологія, яка є способом зображення процесу загального мислення за допомогою схем. За аналогією, вона нагадує карту міста, яка допомагає нам орієнтуватись у місцевості. За своєю будовою вона дуже схожа на те, яку будову мають процеси мислення у мозку людини, який не йде лінійно, адже в нас обов’язково вмикаються асоціативні принципи. Саме вони й використовуються при створенні ментальних карт. Це допомагає краще запам’ятати те, що ми вивчаємо та залучає до роботи обидві півкулі нашого мозку.

 

ІV. Практична частина

 

Керівник гуртка:

Складання карти подій в  країні «Недоладія»

- Перш, ніж приступити до роботи, давайте пригадаємо правила техніки безпеки при роботі з художніми матеріалами.

- Діти,  приступаємо до роботи. Перед вами лежить папір формату А1(у кожної команди свій), набори карток та все, що потрібно для подальшої роботи.

- Вам потрібно скласти події які трапились в країні «Недоладіїї» та допомогти Алі потрапити додому. У вас на картках є ілюстрації до казки, але не всі. Вам треба наклеїти ілюстрації, а елементи яких не вистачає та картинки домалювати.

- Капітани команд  мають правильно організувати роботу команди, роздати завдання.

- З чого почалась ця історія, хто головний герой? (Відповіді дітей)

- Як виглядають герої казки? (Відповіді дітей)

- І перша картинка у вас буде….? (Відповіді дітей: Аля з недоробленим рушничком)

- Правильно.

  - Починаємо самостійно працювати в командах.

 

V. Заключна частина

Керівник гуртка:

- Молодці! Чудові роботи!

- Діти, ви гарно попрацювали в командах та отримали досвід в роботі з ментальними картами.

- А зараз, напишіть на маленькому папірці свою недороблену справу, яку ви плануєте доробити найближчим часом та покладіть в банку з написом «Недороблені справи», а на наступне заняття чесно дасте відповіді: «Чи добре я засвоїв урок та доробив справу до кінця?»

- Зараз, прибираємо свої робочі місця.

- Дякую за позитивні емоції від нашої праці. Чекаю наступного уроку. До зустрічі!

 

 

docx
Додано
15 грудня 2023
Переглядів
126
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку