ПЛАН-КОНСПЕКТ до заняття гуртка та інтегрованого уроку
З ПРЕДМЕТІВ «УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА» ТА
«ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО»
ПЛАН-КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ ГУРТКА «ЧАРІВНІ ФАРБИ» З ПРЕДМЕТІВ «УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА» ТА «ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО» (для вихованців 5 класу)
|
|
|
Олена БЄЛАНОВСЬКА керівник гуртка «Чарівні фарби вчитель образотворчого мистецтва
|
Тема: |
Ілюстрації до улюбленої книжки |
Мета: |
Забезпечення інтеграції змісту шкільної та позашкільної освіти. Набуття вихованцями ключових компетентностей засобами образотворчого мистецтва, а саме: пізнавальної – виховання пізнавального інтересу, культури спілкування, вміння працювати в колективі; складати ментальну карту; практичної – закріплення знань, умінь та навичок малювання ілюстрації та вміння реалізовувати практичні знання; прагнення доводити початі справи якісно до кінця; творчої – формування вміння творчо подавати свій задум; розвиток уяви, фантазії дітей, формування естетичного смаку; соціальної – виховання духовно-моральних цінностей учнів; бережливого відношення до близьких і рідних людей; взаємодопомоги, комунікативних вмінь (уміння працювати в групі) |
Методи: |
пояснювально-ілюстративні, репродуктивні, ігрові, проблемно- пошукові |
Тип заняття: |
|
|
засвоєння нових знань, практичних умінь та навичок |
Форма заняття: |
|
|
фронтальна, групова |
Матеріально-технічне забезпечення: |
|
|
олівці прості, олівці кольорові, фломастери, гумки, папір формату А1, кольоровий папір, лінійки, ножиці, клей-олівець |
Дидактичне забезпечення: |
|
|
роздруковані картки з малюнками по тексту, малюнки героїв казки, ємність з написом «Недороблені справи» |
Очікуваний результат: |
|
|
закріплення знань вихованців за прочитаною казкою-повістю Галини Малик «Незвичайні пригоди Алі в країні Недоладії»; набуття знань про мистецтво ілюстрації |
Навчальна програма: |
|
|
Навчальна програма з позашкільної освіти художньо - естетичного напряму "Образотворче мистецтво". Автор Вержбицька І.В. «Схвалення для використання в позашкільних навчальних закладах» (протокол засідання Науково-методичної комісії з позашкільної освіти від 25.05.2018 року, лист ІМЗО від 06.06.2018 No 22.1/12-Г-322) |
Використані джерела: |
|
|
1). Малик Галина. Незвичайні пригоди Алі. Повість у трьох книгах. – К. А БА БА ГА ЛА МА ГА, 2020, вид. 8-е.- 224 с. |
|
2). Мистецтво ілюстрацій. Поняття книжкової ілюстрації. [Електронний ресурс] – Режим доступу: https://cutt.ly/owymvvRw |
І. Вступ (Привітання до дітей, перевірка присутніх та відсутніх. Оголошення теми й мети заняття, розподілення на команди за отриманими номерами) |
|
Перебіг заняття ІІ. Актуалізація опорних знань вихованців |
|
Керівник гуртка: |
- Сьогодні ми знову завітаємо з вами до країни «Недоладіїї», згадаємо її мешканців та допоможемо дівчинці Алі вибратися з цієї країни, та дамо поради як більше туди не потрапляти. З Тетяною Олександрівною на уроці ви добре вивчили героїв казки і без труднощів подолаєте всі перешкоди. Перед тим, як розпочати нашу подорож, я познайомлю вас з поняттям «ілюстрації». У друкованих виданнях поряд з текстом ми нерідко бачимо малюнки художників або фотографії – ці зображення звуться ілюстрації (від латинського дієслова illustrate – пояснювати). Це зображення, що пояснюють або доповнюють зміст тексту. - Ви пам’ятаєте ілюстрації героїв нашої казки? (Відповіді дітей) - На частку художника книги випадає відповідальне завдання – втілення засобами образотворчого мистецтва ідейно-художнього задуму, змісту літературного тексту і створення художньо-декоративного вигляду книги. Тільки гармонійне поєднання цих двох сторін книжкової графіки створює повноцінну книгу. |
ІІІ. Основна частина Розповідь керівника гуртка |
|
Керівник гуртка: |
- А зараз, діти, ми з вами будемо складати карту подій в Недоладіїї, використовуючи принципи ментальної карти. Ментальні карти – це зручна технологія візуалізації та альтернативний спосіб запису великих масивів інформації. Автор цієї методики – відомий англійський психолог Тоні Б'юзен. Саме він, на початку 70-их років ХХ сторіччя зайнявся розробкою цієї методики. Це унікальна технологія, яка є способом зображення процесу загального мислення за допомогою схем. За аналогією, вона нагадує карту міста, яка допомагає нам орієнтуватись у місцевості. За своєю будовою вона дуже схожа на те, яку будову мають процеси мислення у мозку людини, який не йде лінійно, адже в нас обов’язково вмикаються асоціативні принципи. Саме вони й використовуються при створенні ментальних карт. Це допомагає краще запам’ятати те, що ми вивчаємо та залучає до роботи обидві півкулі нашого мозку. |
ІV. Практична частина |
|
Керівник гуртка: |
Складання карти подій в країні «Недоладія» - Перш, ніж приступити до роботи, давайте пригадаємо правила техніки безпеки при роботі з художніми матеріалами. - Діти, приступаємо до роботи. Перед вами лежить папір формату А1(у кожної команди свій), набори карток та все, що потрібно для подальшої роботи. - Вам потрібно скласти події які трапились в країні «Недоладіїї» та допомогти Алі потрапити додому. У вас на картках є ілюстрації до казки, але не всі. Вам треба наклеїти ілюстрації, а елементи яких не вистачає та картинки домалювати. - Капітани команд мають правильно організувати роботу команди, роздати завдання. - З чого почалась ця історія, хто головний герой? (Відповіді дітей) - Як виглядають герої казки? (Відповіді дітей) - І перша картинка у вас буде….? (Відповіді дітей: Аля з недоробленим рушничком) - Правильно. - Починаємо самостійно працювати в командах. |
V. Заключна частина |
|
Керівник гуртка: |
- Молодці! Чудові роботи! - Діти, ви гарно попрацювали в командах та отримали досвід в роботі з ментальними картами. - А зараз, напишіть на маленькому папірці свою недороблену справу, яку ви плануєте доробити найближчим часом та покладіть в банку з написом «Недороблені справи», а на наступне заняття чесно дасте відповіді: «Чи добре я засвоїв урок та доробив справу до кінця?» - Зараз, прибираємо свої робочі місця. - Дякую за позитивні емоції від нашої праці. Чекаю наступного уроку. До зустрічі! |