Заняття присвячене Новорічному святу.
Тисячі ялинок вирубують кожного року, щоб вони радували нас. Але закінчуються свята, ялинка обсипається, і ми викидаємо її на сміття. Тому потрібно при крашати штучну ялинку і прикрасами виготовленими власними руками. Зараз це дуже модно.
Тема. Робота з картоном, папером, пластиліном та додатковим матеріалом (блискітками, ватою). Виготовлення ялинкової прикраси «Чарівна красуня»
Мета. Створити умови для виготовлення дітьми ялинкової прикраси; вдосконалювати учнівські навички в роботі з кольоровим картоном, папером, пластиліном та додатковим матеріалом (блискітками, ватою) під час виготовлення ялинкової прикраси; поглибити знання учнів про Новорічне свято, ялинкові іграшки.
Розвивати образне мислення, просторову уяву учнів, конструкторські здібності.
Виховувати працелюбність, наполегливість у певному виді роботи, естетичний смак, відчуття прекрасного, бережне ставлення до зелених насаджень, колективізм.
Обладнання: кольоровий картон, папір, пластилін, ножиці, клей, вата, блискітки, простий олівець, нитка, шаблони, зразок ялинкової прикраси, ілюстрації зими, колонка, штучна ялинка, скотч.
Хід заняття
I.Організаційний момент
Діти до нас сьогодні на заняття завітали гості, давайте з ними привітаємося.
(Діти встають, повертаються до гостей і вітаються кивком голови).
Релаксація
Я рада вітати Вас в нашому затишному класі.
Погляньте на мене, на друзів, погляньте вліво, вправо,
Поверніться й один одному посміхніться. А тепер сідайте.
II. Робота над темою заняття
1.Вступна бесіда
- Діти, яка зараз пора року?
- Які свята ми відзначаємо взимку?
- А яке зимове свято ви любите відзначати у школі?
Так, Новорічне свято дуже цікаве. І в гості до нас приходить лісова красуня. Це – ялинка. Їй ми радіємо, її прикрашаємо яскравими іграшками, довкола неї водимо хоровод.
(Стук у двері. Заходить ялинка.)
2. Повідомлення теми та мети заняття
Вже на порозі Новорічна пора,
А про мене забула мала дітвора.
Невже без мене відбудеться свято?
Невже ніхто мене не буде вітати?
Невже не засвітяться ліхтарики на мені?
Невже не порадують іграшки яскраві?
Ви гляньте на мене, ялинку зелену,
Я гарна і пишна, хоч є кращі за мене,
Та мене не залишайте тут стояти,
Я хочу із вами Новий рік стрічати!
А давайте зараз заспіваємо з нашою гостею пісеньку про ялинку
(діти співають пісню «У лісі, лісі темному»)
Ялинка
- Діти, я у вас зустріла свою подругу. Ось вона, але вона не прикрашена. ЇЇ потрібно прикрасити.
Вихователь
- Я теж так думаю. Потрібно її прикрасити іграшками.
Ялинка
- А де їх взяти?
Вихователь
- А давайте зараз ми їх зробимо своїми руками. А наша гостя нам буде допомагати.
Отже, тема нашого заняття: виготовлення ялинкової прикраси «Чарівна красуня».
Тому, щоб зберегти зелену красуню, ми будемо нашими зробленими іграшками прикрашати штучну ялинку.
3. Розповідь
Яка чудова пора року зима! Це і Новий рік, і подарунки від Діда Мороза, і святкові канікули, і катання на ковзанах та санчатах. Довго модна перераховувати розваги. Можна прискорити наближення свята і виготовити іграшки своїми руками.
4. Хвилинка – цікавинка
1-й учень
Звичай прикрашати ялинку виник багато століть тому. Існувало повір’я, що в деревах живуть духи, від яких залежать майбутній урожай і доля кожної людини, тому духів потрібно було задобрити різноманітними подарунками.
2-й учень
Не менш цікавим фактом про новорічні прикраси є той, що ще з давних часів ялинки прикрашали їжею – родзинками, цукерками, горіхами, печивом, кренделями з сіллю, фруктами.
3-й учень
Головною прикрасою ялинки були яблука – найкрасивіші відбирали з осіннього врожаю і зберігали спеціально до Різдва.
4-й учень
Пізніше декоративні новорічні прикраси включали в себе пофарбовані яєчні шкаралупи та розфарбовані смерекові шишки.
5-й учень
Вершини дерев прикрашали прапорцями, ангелами або зірками. Не так давно в якості ялинкових прикрас з’явилися іграшки, дзвіночки, гірлянди та паперові композиції.
5. Демонстрація та аналіз зразка
Зараз стало модно прикрашати ялинку іграшками, які зроблено власними руками.
Для того, щоб зробити нашу іграшку «Чарівну красуню» нам потрібно:
Щоб виготовити іграшку , небхідно дотримуватися послідовності.
(Демонструю виріб.)
6. Власний показ вихователя.
7. Психологічне налаштування
Під час роботи найбільше будуть трудитися наші ручки, давайте їх підготуємо до праці.
Погладимо їх, нехай пальчики привітаються один з одним,
Обнімуться, попросіть їх, щоб вони гарно працювали.
8. Повторення правил техніки безпеки.
Щоб почати роботу, ми маємо згадати правила техніки безпеки з ножицями, клеєм, пластиліном.
Правила користування ножицями
1) Ножиці – це небезпечний інструмент. Поводитись з ним треба обережно.
2) На робочому місці поклади ножиці так, щоб вони не виходили за край парти.
3) Не тримай ножиці гострим кінцем догори.
4) Не ріж на ходу. Під час різання не вставай з місця.
5) Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.
6) Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.
Правила користування клеєм
1) Клей треба наносити пензликом від середини до країв.
2) При потраплянні клею на одяг його слід негайно змити водою.
3) Для притискання елементів аплікації і витирання рук треба користуватися серветкою.
4) Закінчивши роботу, клей потрібно щільно закрити, пензлик і посуд помити.
Правила користування пластиліном
9. Практична робота учнів.
Учні виконують роботу. За потреби надаю допомогу.
(Діти виконують роботу під музичний супровід).
10. Фізкультхвилинка
(Виконується під пісню Наталії Май «Білий сніг»)
11. Продовження практичної роботи.
III. Підсумок заняття
А тепер, коли у нас вже готові наші іграшки, прикрасимо нашу ялинку і їй відразу стане веселіше!
(Учні прикрашають ялинку)
Тепер вона впевнена, що разом з вами зустрічатиме Новий рік.
Ялинка
Прибирання робочого місця.
Додаток
Послідовність виготовлення ялинкової прикраси «Чарівна красуня»