Інтегроване заняття «На гостини до гномика»
(математика + музичне виховання для старшого дошкільного віку)
Тип: фронтальне. Вид: Інтегроване
Програмові завдання:
І. Організаційна частина.
Вихователь: Любі дітки , ми раді вас вітати на занятті, на якому спробуємо поринути в світ математики і музики.
Муз.керівник: Тож давайте всі скоріше
Привітаймось веселіше
Музичне вітання " Зимова привіталочка"
Добрий день, добрий день, горобчики маленькі,
Добрий день, добрий день, діточки гарненькі,
Добрий день, добрий день, холоди настали,
Добрий день, добрий день, зиму привітали.
ІІ. Основна частина
Вихователь : Діти сьогодні я отримала на вайбер повідомлення:
"Привіт любі друзі я веселий гном, запрошую вас в гості до свого чарівного лісу, помилуватись його пейзажами і познайомитись з моїми друзями"
Муз.керівник: Цікаво! Ну що ж тоді вирушаємо.
Звучить уривок пісні « Гном» сл і муз Олени Андрійчук
(музично-ритмічні рухи, ходьба і біг у різних напрямках)
Вихователь: Ой що я бачу ! Ліс цей незвичайний! Подивіться, тут росте чарівне дерево.
Д/ гра" Чарівне дерево"
Мета: вчити рахувати в межах 5, закріпити поняття вище, нижче, розвивати логічне мислення, увагу.
Умова: Треба розглянути дерево. На дереві розташовані сніжинки з цифрами: з цифрами 3 і 5 вгорі, а 1, 2, 4 внизу. Запропонувати дітям розкласти листочки від найменшого до найбільшого по порядку. Відповісти на питання: яке число найменше, а яке найбільше у числовому ряду?
Муз.керівник: : Цікаво пограли , а де ж наш гномик? Давайте його покличемо? Гномик!
Чути відлуння: Гномик!
Вихователь : Ой, як цікаво! Послухайте, діти.
Вихователь і музичний керівник по черзі гукають гномика. Чути відлуння.
Муз.керівник: Ви чуєте? Це відлуння з нами грається. Давайте і ми пограємо!
Музично-ритмічна гра «Відлуння»
«Полька» муз.Вересокіної
Умова: музичний керівник вибиває ритм, діти уважно слухають, потім намагаються його повторити.
Звучит музика, з’являється гном.
Гном: Добрий день, гості! Рад вас всіх бачити.
Вихователь: Гноме, як у тебе тут гарно і красиво.
Гном: Так, а ви вже бачили моє чарівне дерево?
Вихователь: Так. Навіть пограли з ним.
Гном: Погляньте, скільки пухнастих ялинок росте у моєму лісі.
Вихователь і музичний керівник розглядають ялинки і помічають на них шишки.
Муз.керівник: Ялинки гарненькі, а шишечки на них, які цікаві.
Вихователь: Пропоную з ними я погратися і цікаве про математику дізнатися.
Д/ г " На яку геометричну фігуру схожа"
Мета: розвивати вміння порівнювати предмети з геометричними фігурами, закріпити назви геометричних фігур.
Умова: запропонувати діткам розглянути шишки різної форми і величини. Порівняти їх з геометричними фігурами і тим, що ми бачимо в лісі ( ялинки, стовбур дерева тощо).
Вихователь: Гарно грали, але дітки вже змерзли трішки та стомилися.
Муз.керівник: Давайте відпочинемо і зігріємося у веселій руханці.
Руханка «Танці - зігріванці»
Гном: Діти, познайомитися з вами прийшла і моя подружка – білочка.
Прискакала білка.
Білочка: Добрий день, малята, гном сказав, що вас у гості запросив. Я така рада, адже дуже люблю гостей і для вас подаруночки принесла. ( показує горішків)
Вихователь: Дякуємо за смачне пригощення.
Горішки можна не тільки куштувати,
Можна з ними грати і математику вивчати.
Муз.керівник: Діти, для цієї гри вам знадобиться листок паперу та два горішка. Приготуйте, будь – ласка, і будемо грати.
Музична гра «Математичні горішки»
автор Оксана Вдовиченко
Мета: розвивати увагу, дрібну моторику рук, просторове уявлення, музично- ритмічний слух, почуття ритму. Закріпити вміння дітей рахувати в межах п’яти у прямому та зворотньому напрямках. Закріпити поняття «правий верхній кут», «правий нижній кут», «лівий верхній кут», «лівий нижній кут».
Матеріал та обладнання: два горішка, роздаткові листи по кількості дітей. Це може бути звичайний білий прямокутний лист або малюнок лісу такої ж форми, де живе білочка.
Умова: Перед кожною дитиною лежить листок паперу, в руках діти тримають горішки. Слухають пісню, виконують відповідні рухи, завдання.
Білочка: Дякую, з вами весело, але мене зачекалися мої дітки, маленькі більчатка. Бувайте.
Чути звуки заметілі. Гномик лякається.
Вихователь: Гномику, не лякайся . Наші діти заметілі не бояться, а веселяться разом із сніжинками.
Муз.керівник: Пограй з нами, але будь уважним: треба уважно слухати і рахувати сніжинки.
Музична гра «Снігова хмарка»
автор Оксана Вдовиченко
Мета: Вправляти дітей у вмінні розрізняти на слух кількість звуків. Розвивати просторові уявлення, витримку, вміння злагоджено діяти у команді. Закріплювати вміння рахувати в межах 5.
Матеріал та обладнання: на вибір: металофон, дзвіночок чи трикутник.
Гном: Така цікава гра. З вами так весело і я радий, що ви завітали до мене у гості.
Вихователь: Гноме, і ми тобі дякуємо за запрошення. Такий був насичений день. Діти втомилися і нам слід вже повертатися додому.
Гном : А я вам допоможу дібратися додому швидко і легко. У мене є чарівний пилок. Я з радістю поділюся ним із вами. Ви подмухайте й скажіть 1, 2, 3 вдома я і ти.
( дає чарівний пилок. Вихователі беруть у руки і промовляють чарівні слова)
Вихователь: Ось ми і вдома. Сьогодні ми з вами гарно розважилися, пограли в ігри , навчилися рахувати в межах 5 в прямому і зворотному напрямках, пригадали різні геометричні фігури.
Муз.керівник: Діти, ми сподіваємося, що вам сподобалась наша мандрівка.
А що вам запам’яталося більше всього? Про що цікавого ви сьогодні дізналися?
Вихователь: Наше заняття закінчилося, давайте попрощаємося.
Музичне прощання:
Дуже довго ми займались: розважались і навчались. Відпочити час настав. До побачення!