Заняття-казкаіз сенсорного виховання на тему «Цікавий день»

Про матеріал
продовжувативчитидітейвпізнавати та називатигеометричніфігури (квадрат, круг, трикутник); розрізняти величину предметів (великий, менший, найменший) та кольори (червоний, синій, зелений, жовтий); визначатимісцезнаходженняпредметів у просторі (під, біля, за); вправлятидітей у групуванніпредметів за кольором, геометричною формою та величиною; активізувати у словнику слова: зайчиха, зайченята, ведмідь, ведмедиця, ведмежа, назви форм та кольорів: ключик, замочок; формувати в малюківвміннявиконуватисловеснівказівкивихователя. Розвиватиуяву, увагу, сенсорніуявлення про форму та кольорипредметів. Виховувативмінняспівчувати, бажаннядопомагати, позитивнеставлення до спільноїдіяльності з однолітками та педагогом.
Перегляд файлу

Заняття-казка із сенсорного виховання на тему «Цікавий день» Програмові завдання: продовжувати вчити дітей впізнавати та називати геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник); розрізняти величину предметів (великий, менший, найменший) та кольори (червоний, синій, зелений, жовтий); визначати місцезнаходження предметів у просторі (під, біля, за); вправляти дітей у групуванні предметів за кольором, геометричною формою та величиною; активізувати у словнику слова: зайчиха, зайченята, ведмідь, ведмедиця, ведмежа, назви форм та кольорів: ключик, замочок; формувати в малюків вміння виконувати словесні вказівки вихователя. Розвивати уяву, увагу, сенсорні уявлення про форму та кольори предметів. Виховувати вміння співчувати, бажання допомагати, позитивне ставлення до спільної діяльності з однолітками та педагогом.

Матеріал: іграшка колобок; бутафорні дерева і хатинка; іграшкові: зайчиха та зайченята, ведмеді (тато, мама і ведмежатко), вовчик та лисичка; дві корзинки з морквою; кольорові паперові чобітки; будиночки із замочками (у вигляді круга квадрата, трикутник); паперові ключі із відповідними геометричними формами; чашечки різного розміру.

                                                        Хід заняття

 Привітання Вихователь.     

Зазирнуло сонечко                         

У наше віконечко,

До щічки доторкнулося,

Лагідно всміхнулося.

Діточкам зраділо,

Промінцем погладило,

«Не сумуй!» - порадило.

День, що розпочався,

Щоб у тебе вдався!

- Малята, подивіться, скільки гостей до нас завітало. Давайте ми до них посміхнемось і привітаємось. Діти вітаються з гостями. Вихователь. - Діти, я вас сьогодні запрошую у казку. А в яку - ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.  Загадка.         

На сметані замісили,                        

На віконце положили.                       

А він з віконця тільки скік!                       

І до лісу швидко втік...(Колобок)

- Правильно, діти, це Колобок. Ось він. (Показує іграшку Колобка). Це він запрошує нас до казки. Але казка ця трішки інша, не така, яку ви знаєте. -  Ну що ж, підемо в гості до нової казочки про Колобка? (Відповіді дітей) -  Тоді вмощуйтеся зручненько і слухайте казку гарненько. Діти займають свої місця на килимку. Вихователь. - Жила собі бабуся. Одного разу баба зліпила ось такого колобка. (Показує квадратного колобка).

- Діти, якої форми баба зліпила колобка? (Квадратної).

- Квадрат може котитися? (Ні). Чому? (Бо йому заважають кутики)

- Тоді баба зліпила ось такого колобка. (Показує трикутника).

- Якої форми баба зліпила колобка?(Трикутної). Може такий колобок котитися по доріжці? (Ні). Чому? ((Бо йому заважають кутики)

- Знову баба зліпила колобка ось такого (Показує круг). Якої він форми? (Круглої). Може такий колобок котитися? (Так) Чому? (Бо він круглий) Колобок.

 Підемо у ліс зимовий,

Таємничий і казковий.

Ми стежинкою йдемо,

Разом не відстаємо.

Ось і ліс таємничий, казковий Тут живуть малі звірята. Нумо їм допомагати! Рухова вправа «Відшукаємо зайчиків» Діти йдуть по килимках зі слідочками звірів. Зустрічають маму-зайчиху, яка плаче: зайченята розбіглися по ліску і заблукали, мама не може їх знайти.

Вихователь. -  Дітки, давайте допоможемо мамі-Зайчисі відшукати її діток-зайченят. Допоможемо? 

Діти шукають зайченят, називаючи їх місцезнаходження: під (деревом), за (деревом), біля (дерева) тощо.

Вихователь. - Скільки зайчат у мами-зайчихи? (Багато). Які зайченята, великі чи маленькі? (Маленькі). А мама-зайчиха яка? (Велика).

 - Молодці, малята. Давайте пригостимо зайченят. Розвивальна гра «Морква для зайчиків» Діти пригощають зайченят морквою (велика - у великий кошик для мами, а маленька - у маленький кошик для зайченят). 

Вихователь.  -  Яку моркву ти взяла (Називає ім'я дитини)?

- У який кошик покладеш? - Для кого? Мама-зайчиха дякує дітям за допомогу. Вихователь. - Подякувала мама-зайчиха колобку та діткам. А ми йдемо далі. Діти зустрічають по дорозі вовка. Вихователь. - А хто це такий сумний? Та це ж вовчик-братик. Що сталося?

Вовк. - Розумний колобочку, дітки! Мені ніжки замерзли. Я всі свої чобітки переплутав. Допоможіть мені, будь ласка, взути чобітки. Розвивальна гра «Знайди однакові чоботи» (робота в парах) Діти добирають пари чобіт за кольором. Вихователь запитує, якого кольору чобітки. Вовчик дякує і дітки йдуть далі.

Колобок. - Діти, а зараз ми ідемо в гості до ведмежої сім'ї. Фізкультхвилинка «Три ведмеді»Є у хащі лісовій Невелика гарна хатка                    

(Крокують на місці) І живуть ведмеді в ній: Тато, мама й ведмежатко.                             (Йдуть, як ведмеді) Тато - велетень кошлатий!                          

(Руки вгору) Менша - ведмедиця -мати,                         

 (Руки на поясі) А синок - малятко просто                       

 (Трішки присідають) Він малесенького зросту.

Вихователь. - Ведмедики, що у вас трапилось? Ведмедики кажуть, що переплутали чашки. Розвивальна гра «Добери чашку для ведмедика» Вихователь пропонує дітям підібрати чашки за величиною: для тата - більшу, для мами - меншу, для ведмежати - найменшу. Вихователь. - Яка чашка у тата-ведмедя? (Велика) - Яка чашка у мами-ведмедиці? (Менша) - Яка чашка у ведмежати? (Найменша) Вихователь виставляє чашки в ряд і пропонує назвати їх по порядку: велика, менша, найменша. Діти повторюють за вихователем, а потім називають самі.

Вихователь. - Котиться, котиться колобок, і назустріч йому Лисичка. А Лисичка зовсім не сердита, вона хоче з колобочком дружити. Лисичка. - Веселий колобочку, дітки! Я не можу потрапити у свою хатку. Допоможіть мені, будь ласка, підібрати ключі до моїх дверей у будиночку. Розвивальна гра «Доберемо ключики» (робота в парах) Вихователь звертає увагу дітей на форму замків в будиночках. Запитує, на які геометричні фігури вони схожі, і  просить правильно підібрати до кожного замочка ключ із такою ж геометричною фігурою. Діти працюють в парах, добираючи ключі до замків з однаковими геометричними фігурами.

Вихователь. - Ми допомогли лисичці потрапити у свою хатинку. Молодці, діти! Лисичка повеселішала і нам дякує. Ось який цікавий день був у нас з вами сьогодні. - А вам сподобалась наша нова казочка про колобка і лісових звірят? - Як ми її назвемо? (Відповіді дітей)

- А давайте казочку так і назвемо «Цікавий день». Згідні?

- Вам сподобалося допомагати казковим героям?   Ви мені теж сподобалися, бо дуже гарно працювали і допомагали лісовим звірятам. Давайте собі поплескаємо дружненько! (Діти плескають у долоньки) Колобок повернувся до своєї бабусі і розповів їй про всі наші пригоди, і про те, як ви старанно допомагали звірятам. І за це бабуся вирішила пригостити вас смачним печивом. Бабуся пригощає дітей печивом. Діти дякують.

 

 

docx
Додано
11 грудня 2021
Переглядів
297
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку