Заняття-казка із сенсорного виховання на тему «Цікавий день» Програмові завдання: продовжувати вчити дітей впізнавати та називати геометричні фігури (квадрат, круг, трикутник); розрізняти величину предметів (великий, менший, найменший) та кольори (червоний, синій, зелений, жовтий); визначати місцезнаходження предметів у просторі (під, біля, за); вправляти дітей у групуванні предметів за кольором, геометричною формою та величиною; активізувати у словнику слова: зайчиха, зайченята, ведмідь, ведмедиця, ведмежа, назви форм та кольорів: ключик, замочок; формувати в малюків вміння виконувати словесні вказівки вихователя. Розвивати уяву, увагу, сенсорні уявлення про форму та кольори предметів. Виховувати вміння співчувати, бажання допомагати, позитивне ставлення до спільної діяльності з однолітками та педагогом.
Матеріал: іграшка колобок; бутафорні дерева і хатинка; іграшкові: зайчиха та зайченята, ведмеді (тато, мама і ведмежатко), вовчик та лисичка; дві корзинки з морквою; кольорові паперові чобітки; будиночки із замочками (у вигляді круга квадрата, трикутник); паперові ключі із відповідними геометричними формами; чашечки різного розміру.
Хід заняття
Привітання Вихователь.
Зазирнуло сонечко
У наше віконечко,
До щічки доторкнулося,
Лагідно всміхнулося.
Діточкам зраділо,
Промінцем погладило,
«Не сумуй!» - порадило.
День, що розпочався,
Щоб у тебе вдався!
- Малята, подивіться, скільки гостей до нас завітало. Давайте ми до них посміхнемось і привітаємось. Діти вітаються з гостями. Вихователь. - Діти, я вас сьогодні запрошую у казку. А в яку - ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку. Загадка.
На сметані замісили,
На віконце положили.
А він з віконця тільки скік!
І до лісу швидко втік...(Колобок)
- Правильно, діти, це Колобок. Ось він. (Показує іграшку Колобка). Це він запрошує нас до казки. Але казка ця трішки інша, не така, яку ви знаєте. - Ну що ж, підемо в гості до нової казочки про Колобка? (Відповіді дітей) - Тоді вмощуйтеся зручненько і слухайте казку гарненько. Діти займають свої місця на килимку. Вихователь. - Жила собі бабуся. Одного разу баба зліпила ось такого колобка. (Показує квадратного колобка).
- Діти, якої форми баба зліпила колобка? (Квадратної).
- Квадрат може котитися? (Ні). Чому? (Бо йому заважають кутики)
- Тоді баба зліпила ось такого колобка. (Показує трикутника).
- Якої форми баба зліпила колобка?(Трикутної). Може такий колобок котитися по доріжці? (Ні). Чому? ((Бо йому заважають кутики)
- Знову баба зліпила колобка ось такого (Показує круг). Якої він форми? (Круглої). Може такий колобок котитися? (Так) Чому? (Бо він круглий) Колобок.
Підемо у ліс зимовий,
Таємничий і казковий.
Ми стежинкою йдемо,
Разом не відстаємо.
Ось і ліс таємничий, казковий Тут живуть малі звірята. Нумо їм допомагати! Рухова вправа «Відшукаємо зайчиків» Діти йдуть по килимках зі слідочками звірів. Зустрічають маму-зайчиху, яка плаче: зайченята розбіглися по ліску і заблукали, мама не може їх знайти.
Вихователь. - Дітки, давайте допоможемо мамі-Зайчисі відшукати її діток-зайченят. Допоможемо?
Діти шукають зайченят, називаючи їх місцезнаходження: під (деревом), за (деревом), біля (дерева) тощо.
Вихователь. - Скільки зайчат у мами-зайчихи? (Багато). Які зайченята, великі чи маленькі? (Маленькі). А мама-зайчиха яка? (Велика).
- Молодці, малята. Давайте пригостимо зайченят. Розвивальна гра «Морква для зайчиків» Діти пригощають зайченят морквою (велика - у великий кошик для мами, а маленька - у маленький кошик для зайченят).
Вихователь. - Яку моркву ти взяла (Називає ім'я дитини)?
- У який кошик покладеш? - Для кого? Мама-зайчиха дякує дітям за допомогу. Вихователь. - Подякувала мама-зайчиха колобку та діткам. А ми йдемо далі. Діти зустрічають по дорозі вовка. Вихователь. - А хто це такий сумний? Та це ж вовчик-братик. Що сталося?
Вовк. - Розумний колобочку, дітки! Мені ніжки замерзли. Я всі свої чобітки переплутав. Допоможіть мені, будь ласка, взути чобітки. Розвивальна гра «Знайди однакові чоботи» (робота в парах) Діти добирають пари чобіт за кольором. Вихователь запитує, якого кольору чобітки. Вовчик дякує і дітки йдуть далі.
Колобок. - Діти, а зараз ми ідемо в гості до ведмежої сім'ї. Фізкультхвилинка «Три ведмеді»Є у хащі лісовій Невелика гарна хатка
(Крокують на місці) І живуть ведмеді в ній: Тато, мама й ведмежатко. (Йдуть, як ведмеді) Тато - велетень кошлатий!
(Руки вгору) Менша - ведмедиця -мати,
(Руки на поясі) А синок - малятко просто
(Трішки присідають) Він малесенького зросту.
Вихователь. - Ведмедики, що у вас трапилось? Ведмедики кажуть, що переплутали чашки. Розвивальна гра «Добери чашку для ведмедика» Вихователь пропонує дітям підібрати чашки за величиною: для тата - більшу, для мами - меншу, для ведмежати - найменшу. Вихователь. - Яка чашка у тата-ведмедя? (Велика) - Яка чашка у мами-ведмедиці? (Менша) - Яка чашка у ведмежати? (Найменша) Вихователь виставляє чашки в ряд і пропонує назвати їх по порядку: велика, менша, найменша. Діти повторюють за вихователем, а потім називають самі.
Вихователь. - Котиться, котиться колобок, і назустріч йому Лисичка. А Лисичка зовсім не сердита, вона хоче з колобочком дружити. Лисичка. - Веселий колобочку, дітки! Я не можу потрапити у свою хатку. Допоможіть мені, будь ласка, підібрати ключі до моїх дверей у будиночку. Розвивальна гра «Доберемо ключики» (робота в парах) Вихователь звертає увагу дітей на форму замків в будиночках. Запитує, на які геометричні фігури вони схожі, і просить правильно підібрати до кожного замочка ключ із такою ж геометричною фігурою. Діти працюють в парах, добираючи ключі до замків з однаковими геометричними фігурами.
Вихователь. - Ми допомогли лисичці потрапити у свою хатинку. Молодці, діти! Лисичка повеселішала і нам дякує. Ось який цікавий день був у нас з вами сьогодні. - А вам сподобалась наша нова казочка про колобка і лісових звірят? - Як ми її назвемо? (Відповіді дітей)
- А давайте казочку так і назвемо «Цікавий день». Згідні?
- Вам сподобалося допомагати казковим героям? Ви мені теж сподобалися, бо дуже гарно працювали і допомагали лісовим звірятам. Давайте собі поплескаємо дружненько! (Діти плескають у долоньки) Колобок повернувся до своєї бабусі і розповів їй про всі наші пригоди, і про те, як ви старанно допомагали звірятам. І за це бабуся вирішила пригостити вас смачним печивом. Бабуся пригощає дітей печивом. Діти дякують.