Заняття Кімнатні рослини для дітей середнього дошкільного віку

Про матеріал
Кімнатні рослини навчальна – навчання дітей визначенню стану рослини за зовнішніми ознаками, формування уявлення про залежність стану рослин від вологості ґрунту та освітлення; розвиваюча – розширення знань дітей про кімнатні рослини, закріплення назв кімнатних рослин, знання умов які потрібні для життя рослин (світло, тепло, вода, поживний ґрунт); виховна – формування бажання пізнання світу живої природи і взаємозв’язку з неживою; виховання допитливості,дбайливого ставлення до рослин.
Перегляд файлу

ПЛАН - КОНСПЕКТ ІНТЕГРОВАНОГО ЗАНЯТТЯ

(ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ПРИРОДНИМ  ДОВКІЛЛЯМ + образотворча діяльність)

ЗА ОРІЄНТИРОМ «ТВОРЧА ОСОБИСТІСТЬ»

(для вихованців ЦРД середньої групи «Сонечко»

 

Яна СИЗОВА,

                                                                                                         вихователь

Тема заняття:

 Кімнатні рослини

Мета:

навчальна – навчання дітей визначенню стану рослини за зовнішніми ознаками, формування уявлення про залежність стану рослин від вологості ґрунту та освітлення;

розвиваюча – розширення знань дітей про кімнатні рослини, закріплення назв кімнатних рослин, знання умов які потрібні для життя рослин (світло, тепло, вода, поживний ґрунт);

виховна – формування бажання пізнання світу живої природи і взаємозв’язку з неживою; виховання допитливості, дбайливого ставлення до рослин.

Обладнання:

Кімнатні рослини на підвіконні, лійка, зображення кімнатних рослин, акварельні фарби, альбомні аркуші, пензлики, серветки, стаканчики  з водою.

Використані джерела інформації:

1.Мій конспект. 4-рік життя. 1 півріччя/ В.О. В’юнник, С.М. Ожимова, О.Г Ханіна, Л.В. Чернишова – Х.:Вид. група «Основа», 2014.-166с.:табл. - (Серія «ДНЗ. Вихователю»).

2. Конспект заняття з ознайомлення з соціумом "Кімнатні рослини", Шкалаберда М.О.  [Електронний ресурс] - Режим доступу: https://vseosvita.ua/library/konspekt-zanatta-z-oznajomlenna-z-sociumom-kimnatni-roslini-406822.html

 

І. Вступ

(Привітання до дітей. Оголошення теми й мети заняття)

 

Хід заняття

 

ІІ. Організаційний момент

 

Вихователь:

- Скажіть діти, яка зараз пора року? (відповіді дітей: зима)          А  які  почуття  викликає  у  вас  зима? (відповіді дітей) Щоб цього зимового ранку нам стало всім тепліше, давайте, ми подаруємо один одному усмішку.

 

Психогімнастика «Радість»

 

Вихователь:

«Кожен без винятку знає – день ясніший, як усмішка сяє.»

(Дорослий тримає в руках кольорові кружечки, на яких написано слово «дякую». Діти усміхаються, кажуть «Доброго ранку» і отримують своє «дякую»).

Вихователь:

Ну, що ж, сідайте всі зручніше

І не шуміть, сидіть тихіше.

Заняття я вже починаю,

Всіх до уваги закликаю.

 

ІІІ. Основна частина

Вихователь:

- Діти, сьогодні до нас у гості завітала Фея Квітів. Вона дізналася, що у вашій групі є куточок живої природи, де навіть серед зими ростуть квіти. Чи правда це? (відповіді дітей)

Вихователь:

- Залишайся з нами, Королево Квітів і ти побачиш, що наші малюки не тільки люблять природу, але й досліджують її.

 

(Вихователь зачитує діткам вірш)

 

Н. Григор’єва  «Кімнатні квіти»

Вихователь:

 

Кімнатні квіти я люблю:

То пещу їх, то поливаю,

То з ними тихо говорю

То пісню їм на сон співаю

Вони всміхаються мені,

Вони живі, не мертві ні…

Вихователь:

 

- Діти, чи погоджуєтесь ви з моєю думкою про те, що кімнатні рослини  живі? Доведіть це.

Відповіді дітей:

(Кімнатні рослини живі. Вони дихають, ростуть, живляться,  розмножуються).

Вихователь:

 

Сьогодні Фея Квітів прийшла до нас за проханням лісовичка. Йому друзі подарували багато кімнатних рослин. Він не знає, як вони  називаються.

Вихователь:

 

Я пропоную вам розглянути малюнки  і  дібрати  правильні назви кімнатним рослинам.

-   Подивіться, які ж вони гарні! Та як стає затишно та чудово, коли квіти є на підвіконні в групі.

 

(Діти за допомогою картинок називають кімнатні рослини)

 

На вікно поглянь

На вікні – герань

Метіль надворі мете, а

Герань собі цвіте.

На віконечку у Ані

Гарні виросли герані,

Цілий рік вони цвітуть

Завше радість в дім несуть

Ось бегонія, малята.

Квітку цю потрібно знати

Простягла вона листки

Вас вітає, малюки!

Бальзамін – рослина чарівна

З червоненькими вогниками вона

Горить, приносить радість всім:

Дорослим, юним і малим.

Це – фіалочка маленька

Ой, яка вона гарненька!

Так приємно на вікні

Усміхається мені.

Вихователь:

 

Дітки, які умови  потрібні для росту і розвитку  рослин?

(відповіді дітей: повітря світло, вода, ґрунт)

Вихователь:

 

У рослини, яка буде стояти у темному місці, листя  стане світло-зеленого кольору, а у рослини, якій світла вдосталь – воно завжди буде свіжим та зеленим.

Вихователь:

 

Нестача світла веде  до того, що листя стає блідим, пагони скручуються та сохнуть. Якщо світла вистачає – рослини мають яскраве забарвлення, гарно ростуть та квітнуть.

Вихователь:

 

Фея Квітів розповіла мені, що Лісовичок кожного дня поливає вазони, розпушує землю, але одні рослини ростуть добре, а інші почали в’янути, у них пожовкло листя. Як ви думаєте, чому так? (відповіді дітей)

(Вихователь демонструє діткам квітку в горщику, дітки описують її).

Вихователь:

На що схожа квітка? Вона схожа на маленький кущик?Але у неї не стовбур, а стебло. У кущиків стовбур міцний, з корою, коричневий. Його нелегко зламати. А у квітки стебло ніжне, світло-зелене, стебло легко зламати якщо на нього натиснути.

Вихователь:

Що ви ще бачите у цієї рослини?(Листочки). Якого кольору листочки? Вони круглі чи овальні? Їх мало чи багато? (відповіді дітей)

Вихователь:

 

Саджанці квітів висаджують у горщики, за ними доглядають, а потім вони виростають великими і гарними. Усі разом покажемо, як ростуть кімнатні рослини.

 

Фізкультхвилинка

 

Це щоб гарними росли,

Не позасихали,

Їх водою з поливалки

Завжди поливали.

Вчасно треба поливати

Квітку у куточку.

Бо рослина хоче пити,

Як і ми, синочку!

Вихователь:

 

Діти, сьогодні ми з вами ще намалюємо квітку у горщику, і в цьому нам допоможуть  наші помічники: фарби, пензлик і вода. Тому не гаємо часу, та приступаємо до роботи. Квіточка яку ми будемо сьогодні малювати, це – Каланхоє .

(Вихователь демонструє квітку в вазоні діткам  та ставить її на парті , щоб всім було видно як саме вона виглядає).

 

(Дітки дивляться та повторюють за вихователем, малюють квіточку у горщику)

 

ІІІ. Підсумок заняття

Вихователь:

 

- Діти, про що ми сьогодні з вами говорили? (відповіді дітей)

- Хто завітав до нас на гостини? (відповіді дітей)

- Як вважаєте,  в нас в групі достатньо квітів на підвіконні для чистого повітря? (відповіді дітей)

    Мені сьогодні дуже сподобалося, як ви відповідали на занятті на запитання, та  як навчилися доглядати за кімнатними рослинами. Ви – великі  молодці!

 

docx
Додано
3 січня
Переглядів
943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку