Заняття "Лісова галявина"

Про матеріал
Мета. Узагальнити знання дітей про користь зелених насаджень, про те, що обов’язком кожної людини є охорона рідної природи. Спонукати дітей до відтворення своїх вражень у роботах з природнього матеріалу. Розвивати пам’ять, творчу уяву, увагу,виховувати зосередженість. Обладнання. Природний матеріал: шишки, жолуді, каштани, горіхи, листя, пір’я, палички, кабачкове, соняшникове насіння, мушлі,кошик,дерево-дуб, ялинка,квіти,звірі, ширма театру, змії.
Перегляд файлу

                                    Лісова галявина

(Заняття екологічного виховання і художньої праці)

Мета. Узагальнити знання дітей про користь зелених насаджень, про те, що обов’язком кожної людини є охорона рідної природи. Спонукати дітей до відтворення своїх вражень у роботах з природнього матеріалу. Розвивати пам’ять, творчу уяву, увагу,виховувати зосередженість.

   Обладнання. Природний матеріал: шишки, жолуді, каштани, горіхи, листя, пір’я, палички, кабачкове, соняшникове насіння, мушлі,кошик,дерево-дуб, ялинка,квіти,звірі, ширма театру, змії.

                                  Хід заняття

Змій.

Ага, прийшли таки.

Вихователь.

То це ти хазяйнував у нас у групі?

Змій.

 Так, я. Але я не віддам вам ваш матеріал.

Вихователь( пошепки до дітей).

 Діти, ну що будемо робити?

А давайте з ним позмагаємося, задамо йому завдання, він їх не розгадає. Ви мені допоможете?

 Змій.

 А от так. Не віддам та й усе.

Вихователь( пошепки до дітей).

 Діти, ну що будемо робити? А давайте з ним позмагаємося, задамо його завдання, він їх не розгадає. Ви мені допоможете?

Змій.

Про що це ви там шепочетесь?

Вихователь.

 Вирішили з тобою воювати…

Змій.

Це як ?

Вихователь.

А ось так: ми тобі завдання дамо. Якщо ти не виграєш - віддаси нам матеріал.

Змій

Добре.

Вихователь.

Сідайте , діти. З чого ж почнемо? Якщо ти привів нас на лісову галявину, то й поговоримо про ліс, про його мешканців.

Змій.

Знайшли про що говорити! Що у деревах може бути цікавого? Нащо вони взагалі потрібні?

Вихователь.

Ти з нами все сперечаєшся, а так і не привітався, це по – перше.

Змій.

Здрастуйте.

Вихователь.

А по – друге, перш ніж відповідати на твоє запитання, відгадай загадку.

Змій.

Яку?

Вихователь.

Без чого ми не можемо жити?

Змій.

Як без чого? Без мене.

Вихователь.

Так ти думаєш, що ми не можемо жити без тебе?

Змій.

Звичайно. Адже я забрав ваш матеріал, а ще зможу вас усіх погубити.

Вихователь.

Яка зверхність! Але без тебе ми завжди проживемо. Чи не так, діти?

Діти.

Так.

Змій.

То без чого ж тоді ми не зможемо прожити? Дуже навіть цікаво!

Вихователь.

Діти, поясніть, без чого ми не зможемо жити?

Діти.

Ми не можемо жити без дерев.

Змій.

Ще що вигадали. Без дерев ! Так я й повірив! Без якихось дерев ми не зможемо жити. Щось ви не так кажете.

Вихователь.

Ну , добре. Тоді скажи, чи можеш ти не дихати? Ану спробуй затамувати подих. Діти, ви теж можете спробувати так зробити. І , почали.

(Змій набирає у груди повітря і не дихає, потім не витримує і з шумом випускає повітря).

Змій.

Ой,  більше не можу, дихати хочу.

Вихователь.

А знаєш ти, чим ти дихаєш?

Змій.

Ніколи про це не думав. Дихається то й дихається, і добре. А чим же ми дихаємо?

Вихователь.

Діти, скажіть , чим ми дихаємо?

Діти.

Повітрям.

Змій.

А до чого ж тут дерева?

Діти.

Дерева допомагають нам дихати , тому що очищають повітря.

Змій.

Того якби дерев не було, ми не змогли б дихати? Значить, чим більше дерев, тим більше чистого повітря?

Вихователь.

Так, правильно. А тепер наступне завдання. Галя з мамою біля річки

  • Дивись, мамо, як багато черепашок у воді. Можна я побавлюся з ними ?
  • Ні, не можна,- відповіла мама.

Чому вона не дозволила Галі побавитися?

Змій.

Бо вода холодна.

Вихователь.

Не зовсім так. Діти, допоможіть Змієві.

Діти.

Це не просто черепашки. Всередині них живуть молюски, а коли ними бавитися, вони загинуть. Їм потрібна вода. Вони корисні для річки, бо очищають воду.

Вихователь.

А тепер ще таке завдання.

Оленка з мамою, йдучи лісом, побачила на кущі пташеня. Дівчинка хотіла впіймати його і забрати до дому. Мама заборонила їй це робити.  Чому?

Змій.

Бо воно ще мале.

Вихователь.

Ну то й що , а великих хіба можна ловити? Діти , підкажіть.

Діти.

Пташеня виросте і буду корисним для лісу, а у квартирі може загинути.

Вихователь.

Ось іще завдання

Хлопчик гуляв на галявині і хотів упіймати метелика. Чи можна так робити?

Змій.

Звісно, що не можна, бо він його не наздожене.

Вихователь.

Ні, неправда. Діти, дайте йому правильну відповідь.

Діти.

Метеликів не можна ловити, тому що вони корисні, поїдають у повітрі мух, комарів а ще прикрашають природу.

Вихователь.

Так, і метелики, і комахи, і птахи корисні. І всі знають, що особливо легко дихається тим, де багато зелені, рослин. Тому біля будинків садять кущі та дерева. А ще краще відпочивати у лісі. Змію, а хочеш подивитися , як наші діти відпочивають на галявині? Давайте поводимо хоровод “ Ой є в лісі калина”.

Вихователь.

Ну що ж , Змію, не впорався ти із завданням, то ж віддавай наш матеріал.

Змій.

Так зразу і віддавай. А ви відгадайте, що це за матеріал.

Вихователь.

Ну що ж , давай свої загадки.

Змій.

                     У зеленім кожушку,

                      В кістяній сорочечці

                     Я росту собі в ліску,-

                      Всім зірвати хочеться.

                                                                ( Горіх).

  • Ось, візьміть свій горіх.

                      Я родився у сорочці,

                        У зелені з колючками

                       І вона, як стигну, трісне,-

                       Стрінусь тут я з діточками.

                        Без сорочки ж бувши стиглий,

                          Смаглий колір я вже маю.

                      Як не з’їсть мене хто – небудь,

                     Пишним деревом зростаю.    

                                                                        (Каштан).

Вихователь.

Давай каштан.

Змій.

А каштан потрібно знайти, бо він випав і закотився у правий куток.

Вихователь.

Іди, Діма, пошукай у правому кутку зали каштан.

Змій.

                                       Живе один батько і тисячу синів має,

                                       Всім шапки справляє.

                                                                                          ( Дуб і жолуді).

От і знайдіть це дерево.

Вихователь.

Іди, Іринко, знайди дуб і жолуді.

Змій.

                                        Ми ростемо на ялинці і сосні.

                                        Опадаємо до долу на весні

                                                                                              ( Шишки).

Вихователь.

Іди , Сашко, знайди шишки.

Змій.

А навіщо вам увесь цей непотріб ?

Вихователь.

Діти, що можна виготовити з цього матеріалу?

Діти.

Можна виготовити кумедних чоловічків, птахів, звірів.

Вихователь.

Ось і впоралися ми із завданням. Вже можна починати працювати, але цього матеріалу замало, щоб створити свою лісову галявину. Змію, зачекай. Пропав, перемогли ми його. Зник , а весь матеріал так і не знайдено. Ага, знову стрілочка. Ходімо. ( У класі на столах природний матеріал). Діти , починаємо працювати, щоб створити свою лісову галявину.

Вихователь.

Робимо виставку дитячих робіт.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
15 лютого 2021
Переглядів
936
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку