Конспект уроку трудового навчання в 5 кл. "Друге життя пластикової пляшки. Практична робота. Виготовлення декоративного метелика."

Про матеріал
План-конспект уроку трудового навчання в 5 класі "Друге життя пластикової пляшки. Практична робота. Виготовлення декоративного метелика."
Перегляд файлу

Розроблений: Деркач Тетяною Миколаївною,

вчителем трудового навчання

Святогірської загальноосвітньої

санаторної школи-інтернату І-ІІ ст. №12

Донецької обласної ради

 

План-конспект уроку з трудового навчання

ТЕМА ЗАНЯТТЯ:  Друге життя пластикової пляшки. Практична робота. Виготовлення декоративного метелика.

КЛАС: 5.

МЕТА ЗАНЯТТЯ:

1.Навчальна

ознайомити учнів з проблемою вторинного використання пластикової пляшки, навчити виготовляти найпростіші вироби для власного використання в побуті.

  1. Виховна

виховувати бережливе ставлення до навколишнього середовища, підвищити рівень екологічної освіти та свідомості.

  1. Розвивальна

сприяти розвитку логічного мислення, пам'яті, моторики рухів, збагачувати словниковий запас.

ТИП УРОКУ: урок формування практичних умінь і навичок.

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: переробка, вторинне використання, прикрашення, оздоблення.

ОБЛАДНАННЯ:  зразки робіт, комп’ютерна презентація, інструменти та пристосування для роботи.

 

                                              ХІД УРОКУ:

І. Організаційний момент

- Привітання з класом. Перевірка присутніх та їх готовності до уроку.

- Перевірка робочих місць.

- Створення робочої атмосфери уроку:

а) Привітання: «Комплімент» - діти стають у коло. Вчитель, віддаючи м`яча одному із дітей, говорить їй комплімент. Дитина має сказати «Дякую» і передати м`яч сусідові, вимовляючи до нього приємне побажання, або вказуючи на його чесноту.

б) Робота з девізом  уроку:

«Скільки років землі — і мільярд, і мільйон, а яка вона й досі ще гарна!»

                                                                                                      Ліна Костенко

Висновок : Ми маємо зберегти природу для майбутніх поколінь. Турбуватися про неї треба починати з власних вчинків.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

В історії людства була кам’яна доба, бронзова, потім настала залізна доба. А яка зараз доба? Дати відповідь це питання нам допоможе перше завдання. (Дітям на столи викладаються літери, з яких потрібно викласти слово ПЛАСТИК). Пластик – це штучно створений матеріал.

 Подивіться уважно навколо: що нас оточує? Лінійка – з пластику, ручка – пластмасова, планшет – теж з пластику, телевізор, телефон – з пластмаси. Ми живемо в будинках з пластиковими вікнами, їмо з пластикової посуди, купаємося в пластикових ваннах, тазах. Наш сучасний світ створений з пластику.

 Пластик дуже зручний матеріал. З нього виготовляють корисні вироби, які є легкими, практичними, їх можна зварювати, склеювати, обточувати і навіть свердлити. І як після цього можна назвати наш час? Ну, звичайно, століттям пластику.

 Небагато історії. Перший пластик з’явився в кінці 19-го століття в результаті пошуку замінників цінних природних матеріалів (дерева, металу, кістки, шкіри). З нього виготовляють багато різних виробів.

- Що роблять із пластику? (труби, посуд, вікна, пластик використовують у машинобудуванні).

Перша пляшка важила 135 гр., а зараз 69 гр. Пластикова пляшка має великі переваги над скляною (великий об’єм, міцність). У пластикові пляшки фасують не лише напої, але й фарби, шампуні, порошки).

 Бесіда «Пластикові вироби в вашому побуті» ( діти по черзі називають вироби з пластику, якими користується їхня родина, вони самі).

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку та визначення завдань, прогнозування очікуваних результатів.

Вправа « Очікування»

- Почувши тему уроку, як ви гадаєте,  що ми будемо робити на уроці?

- Чого ми можемо сьогодні навчитися?

- Отже, на сьогоднішньому уроці ми:

1)з’ясуємо, які  вироби для побуту можна виготовити з пластикової пляшки,

2)практично навчимося  виготовляти виріб з пластикової пляшки,

3)визначимо інструменти , які необхідні для роботи та повторимо правила безпеки праці при роботі з інструментами та приладами.

 

ІV. Актуалізація опорних знань.

Вправа «Мікрофон»

- Висловіть свої думки у мікрофон, продовжуючи речення: «Пластикові виробу роблять наше життя зручнішим, але …»  (діти висловлюють власні думки).

Окрім зручності у використанні  у пластика є одна дуже негативна властивість – він сильно забруднює навколишнє середовище.

 Пластикові предмети настільки увійшли в наш побут, що ми вже не замислюємось над тим, яка кількість побутових відходів щоденно потрапляє на звалище. Давайте порахуємо скільки пластикових пляшок ми з вами викидаємо. У нас в класі було проведено анкетування, з якого ми з’ясували, що кожна сім’я наших учнів в день в тиждень викидає 20 упаковок з пластику (пляшки, упаковки тощо) за 1 рік – це 1000 упаковок. В класі 33 учнів. Отже за рік наш клас викидає 33000 пластикових упаковок. Обчислимо, скільки в рік пластику викидає наш клас і кожна сім’я зокрема.

Практично щодня ми викидаємо пластикові пляшки, пакети, одноразовий посуд, упаковки від продуктів, всілякі коробки, старі фломастери, пробки і так далі. Викидаючи сміття, люди порушують один з основних екологічних законів кругообігу речовин у природі.

 Щороку накопичується близько 10 млн. тонн сміття, близько 160 тис. гектарів землі в Україні зайнято під сміття. Мільйони тонн відходів отруюють землю, воду, повітря.

 Найбільш поширеним і найбільш небезпечним способом вирішення проблеми пластикових відходів є складання пластику на звалищах поряд з іншими видами сміття. Цей метод вважається найнебезпечнішим тому, що термін розкладання пластику становить кілька сотень років, а за цей час ґрунт і ґрунтові води заражаються отруйними речовинами, які виділяють пластик і поліетилен при розкладанні.

 Чи знаєте ви, що багато видів сміття розкладаються дуже повільно?

 Папір розкладається в землі 1 місяць, бананова шкірка – 6 місяців, вовна – 1 рік, консервна банка – 100 років, а пластикова пляшка – від 500 до 1000 років.

 Якщо стільки років пластикова пляшка буде перебувати в землі, то скоро трава на вулиці рости не буде.

 При спалюванні пластик виділяє отруйний дим, який забруднює повітря.

 Протягом останніх років вчені проводять різні дослідження, щоб з’ясувати, як впливає пластикова упаковка, посуд та інші вироби з пластику на наш з вами організм.

 Відходи – це найголовніша проблема сучасності. Наша з вами задача зменшити їхню кількість. Нашою метою є життя без сміття та відходів, що здатні знищити не тільки красу та комфорт нашого існування, але й суттєво погіршити екологічний стан навколишнього середовища.

Перегляд відео вплив пластику на навколишнє середовище:

«Що справді трапляється з пластиком, що ти викидаєш»

https://www.youtube.com/watch?v=o7047nFLv2o

 

V. Фізкультурна хвилинка ( один з учнів декламує вірш та робить прави, клас повторює за ним)

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Руки вгору, руки вниз,

На сусідів подивись

І зроби чотири кроки –

Заморились на уроках.

Вище руки підніміть

І спокійно опустіть.

Нахиліться, розхиліться,

Станьте прямо, усміхніться.

Плесніть, діти ,кілька раз...

За роботу, все гаразд!

 

VІ. Практична робота

  1.     Вступний інструктаж .

Пояснення виконання практичної роботи з виготовлення декоративного метелика. (Мал. 1)

Послідовність роботи:  Це прикраса не стільки для вулиці, скільки для дому, хоча і на деревах такі красиві метелики будуть виглядати добре. Для виготовлення знадобляться:

Будь-яка пляшка з пластику.

  • Ножиці.
  • Маркер або фломастер.
  • Біндери.
  • Лаки для нігтів і закріплювач.
  • Шпилька.
  • Клей з блискітками або блискітки в сухому вигляді.

Порядок створення:

  • Зрізати дно і горловину пляшки, повинна залишитися тільки середина. Розділити її навпіл, щоб вийшов своєрідний закручений лист.
  • На аркуші паперу намалювати шаблон метелика або роздрукувати вподобаний трафарет. Найзручніше закріпити трафарет на шматку пластика по краях біндерами або прищіпками, щоб трафарет не рухався.
  • Контури майбутнього творіння обвести маркером чорного кольору, бажано брати такий, що не стирається одразу ж, адже з заготівкою ще потрібно працювати. (Мал.2)
  • Зняти трафарет і вирізати ножицями заготовку.
  • Крильця слід загнути вздовж тіла метелика вгору.
  • Фарбування проводиться з вивороту. Так як прикраса буде строкатим, слід чекати висихання кожного наступного шару перед нанесенням нового кольору. Лак для нігтів в цьому випадку використовувати дуже зручно, адже у нього тонкий пензлик.
  • Зверніть увагу! За рахунок контуру, завданої чорним маркером, межі між різнобарвним сегментами будуть чіткими.
  • З лицьового боку слід обвести контури за допомогою клею з блискітками. Можна вчинити по іншому: акуратно нанести прозорий лак по лініях і присипати зверху розсипчастими блискітками. У цьому випадку краї не будуть ідеально рівними, але ефект вийде оригінальний. Для того щоб блискітки не обсипались, зверху їх слід покрити лаком-закріплювачем.
  • Для створення об’єму на тільце і вусики можна приклеїти намистинки. (Мал. 3)

 

  1. Самостійна практична робота учнів.

Інструктаж з техніки безпеки при роботі з ножицями

- Давайте пригадаємо правила безпечної роботи з ножицями.

Правила безпечної праці з ножицями

  1. Ножиці передавати кільцями вперед із зімкнутими лезами.
  2. Під час роботи класти на столі праворуч, із зімкнутими лезами.
  3. Вістря направляти від себе вниз.
  4. Користуватися лише справним інструментом.

Виготовлення метелика

  1. Поточний інструктаж.

Виготовлення метелика.

  • Самостійне виконання завдань практичної роботи за інструкцією.
  • Контроль з метою виявлення недоліків у знаннях та вміннях учнів.
  • Нагадування про якість виконання роботи, економію матеріалів.
  • Контроль за дотриманням правил з охорони праці.
  • Самоконтроль.
  1. Заключний інструктаж.
  1. Підбиття підсумків практичної роботи.
  2. Демонстрування кращих робіт.
  3. Аналіз недоліків у результатах роботи та шляхи їх усунення.
  4. Самооцінювання.
  5. Оцінювання результатів практичної роботи.
  6. Прийом розвитку критичного мислення «Куб Блума» 

Знадобитися звичайний паперовий куб , на гранях якого написано :
«Назви», «Чому», «Поясни», «Запропонуй», «Придумай», «Поділися».
Учитель кидає кубик. Грань, що випала вкаже: якого типу питання слід задати. Зручніше орієнтуватися по слову на гранях кубика - з них і повинні починатися питання до учня.

  1. Вправа «Моє враження від уроку»( з допомогою виготовлених метеликів).

5. Прибирання робочого місця.

Матеріали до уроку.

(Мал. 1)

Вироби з пластикових пляшок своїми руками: кращі ідеї для сьомого коліна

(Мал. 2)

Вироби з пластикових пляшок своїми руками: кращі ідеї для сьомого коліна

(Мал.3)

Вироби з пластикових пляшок своїми руками: кращі ідеї для сьомого коліна   

docx
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
2332
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку