Заняття "Маленькі дослідники"

Про матеріал
Конспект заняття для молодшого дошкільного віку "Маленькі дослідники" (природнє довкілля+розвиток мовлення +художня література)
Перегляд файлу

Конспект заняття

Ознайомлення з природнім довкіллям+розвиток мовлення+ художня література

Тема: «Маленькі дослідники»

(молодший  дошкільний  вік)

Мета. продовжувати знайомити дітей з творчістю видатного педагога В.О. Сухомлинського, викликати інтерес до його творів. Формувати вміння відповідати на запитання за змістом оповідання. Створювати сприятливі умови для збагачення уявлень дітей про воду, її властивості. Розвивати вміння визначати стан води шляхом дослідно-експериментальної діяльності. Виховувати у дітей дбайливе ставлення до води та зацікавлену увагу до природи як джерела позитивних емоцій. Спонукати досягати визначеної мети. Активізувати зв’язне мовлення, творчу уяву.
Матеріал: дівчинка Краплинка, вода, пластикові склянки, ложечки, піпетки, фарби гуаш, цукор, сіль,молоко, серветки, тематичні ілюстрації, відеоролик - оповідання Василя Сухомлинського "Краплина роси", весела руханка «Краплинки», загадка

 

Хід заняття.
Добрий ранок, малята!
Розумні хлопчики,
Кмітливі дівчатка.
До нас сьогодні завітає гостя.
А хто це, відгадати буде просто.
Уважно слухайте!

 

Загадка
То тверда, а то м’яка,
Та здебільшого рідка.
То нечутна, то шумить,
А то навіть закипить
Як нема її-біда!
Люди звуть її……
-Послухайте, хтось стукає у двері…Хто це? Краплинка!
(Заходить дівчинка середньої  групи Краплинка)


Краплинка.
Я краплинка, я вода-
Завжди світла, молода.
Я весела, я привітна
Я на світі всім потрібна.
- Діти, подивіться, наша гостя прийшла з гостинцями. Давайте поглянемо, що у неї у кошику!(картинки та краплинки).

Сьогодні краплинка буде моєю помічницею.
- Діти, хто з вас знає, де живе Краплинка?(Відповіді дітей).
- Всім пропоную послухати та переглянути  оповідання Василя Сухомлинського "Краплина роси"(відеоролик)

Бесіда за змістом оповідання.

-Де прокинулася Краплинка роси?

-Що сталося з Краплинкою роси, коли пригріло сонечко?

-Що сталося з Сонечком?

-Що послало Сонечко на чорну хмару?

-Куди впала краплина?

-Чи зраділа Земля Краплинці?

 

Дидактична гра «Де  живе вода?». 

(Вихователь показує ілюстрації, а діти називають де живе вода)

     Куточок  природи.

-Квіти треба поливати? Так, вони живі, без води засохнуть, зав'януть, їм потрібна вода. (Приклеюють велику крапельку)

     Акваріум.

Рибки живуть у воді? Так, без води  вони загинуть, їм потрібно багато води, щоб плавати. (Приклеюють велику крапельку)

- Діти а яка вода потрібна рибкам чиста чи брудна?

За рибками потрібно доглядати, чистити акваріум, міняти воду, стежити, щоб рибкам в ньому було затишно.

    Мийна кімната:

-Помічнику вихователя треба багато води? Так, щоб мити посуд, витирати пил, прибирати в групі. (Приклеюють велику крапельку)

     Ігровий  куточок

-Чи потрібна вода в ігровому куточку? Так, щоб мити брудні іграшки і прати лялькам одяг. (Приклеюють велику крапельку)

     Туалетна  кімната

-Чи потрібна вода в туалетній кімнаті? Так, вода потрібна, щоб діти могли мити руки і обличчя, виконувати необхідні гігієнічні вимоги. (Приклеюють велику крапельку)

    Ось Краплинка  знає  як багато в нашій групі сестричок-крапельок живуть, які приносять нам велику користь. І ми обіцяємо з дітками  їх берегти, і даремно воду не витрачати,  витрачати  її за призначенням.

 

Ми веселі малюки .

Любим гратись залюбки.

Вмієм  бігати, стрибати.

Будем з дощиком ми грати.

 

Весела руханка «Краплинки»

 

-Діти ми сьогодні будемо з вами маленькими дослідниками, науковцями і помандруємо в екологічну лабораторію.

 

Експериментально-дослідницька діяльність.
Дослід №1. «Вода прозора».
Дві склянки: одна з водою,друга з молоком, поставити ложки в обидві склянки.

-Де видно ложку? Чому?
Висновок:вода не має кольору, вона прозора.

Дослід №2. «Вода змінює смак».
У склянках чиста вода.Дати спробувати її на смак.

Додати: 1 склянку- сіль, 2склянку-цукор, розмішати та знову спробувати на смак.
Висновок:чиста вода не має смаку, якщо додати сіль стає солоною, а якщо цукор- солодкою. Сіль та цукор у воді розчиняються.

Дослід № 3. «Тонуть чи ні предмети у воді?».

Легкі предмети плавають, важкі тонуть.

У прозору посудину, користуючись умовною міркою, опустити піску, грунту, дрібних камінців, по 2-3 предмети однакової форми та об'єму, але з різного матеріалу (дерева, скла, пластмаси, паперу,  тканини,  воску), використовуючи послідовні дії, Вчити дітей пояснювати поведінку цих предметів у воді. Чому деякі з них плавають, інші тонуть, а окремі розчиняються, змінюючи забарвлення води.

Дослід №4. «Вода-розчинник».
Вода змінює колір,забарвлюючись (жовтий, синій,червоний).Гуашева фарба в піпетках. Діти додають барвник у воду, і фарбується чиста вода.
Висновок: вода змінює колір в залежності від кольору барвника.

 

Краплинка.
Я крапелька, краплиночка
Прозора, як перлиночка
Цінуйте мене, люди,
Бо без цілющої води
Зовсім життя не буде.

(Прощання з Краплинкою)

- Я нагадую вам, що потрібно берегти воду: закручувати крани в садочку, вдома, не забруднювати водойми.
- Ви зрозуміли, що треба берегти та дбайливо ставитися до природи.
Підсумок заняття:

-Діти, чи можливе життя на землі без води?

-Який дослід вам найбільше сподобався?

1

 

docx
Додав(-ла)
Панченко Марія
Додано
22 січня 2023
Переглядів
1420
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку